0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دکتر جکیل و مستر هاید

معرفی، خرید و دانلود کتاب دکتر جکیل و مستر هاید

درباره دکتر جکیل و مستر هاید

کتاب دکتر جکیل و مستر هاید نوشته رابرت استیونسن، نویسنده اسکاتلندی، یکی از معروف‌ترین داستان‌های کوتاه جهان است. این داستان در سال ۱۸۸۶ منتشر شد و به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های زمان خود تبدیل شد.

داستان این کتاب دربارهٔ دکتر هنری جکیل، یک پزشک مشهور و محترم است که یک داروی آزمایشی را کشف می‌کند که می‌تواند دوگانگی شخصیت را در انسان آزاد کند. دکتر جکیل این دارو را بر روی خود آزمایش می‌کند و تبدیل به یک فرد شرور و خشن به نام مستر هاید می‌شود.

این داستان به موضوعاتی مانند دوگانگی شخصیت، شر و خیر و مسئولیت‌پذیری می‌پردازد. استیونسن در این داستان با مهارت و استادی، کشمکش درونی شخصیت‌های داستان را به تصویر می‌کشد.

برای خواندن کتاب‌های داستان و رمان خارجی به فیدیبو سر بزنید.

آشنایی با رابرت لوییس استیونسن نویسنده کتاب

رابرت لوییس استیونسن، نویسنده اسکاتلندی، یکی از مشهورترین نویسندگان قرن نوزدهم است. او به دلیل نگارش آثاری مانند جزیره گنج و دکتر جکیل و مستر هاید شهرت جهانی دارد.

استیونسن در سال ۱۸۵۰ در ادینبورگ اسکاتلند به دنیا آمد. او از کودکی به ادبیات علاقه‌مند بود و در دانشگاه ادینبورگ در رشته‌ی حقوق تحصیل کرد. اما پس از مدتی تحصیل در رشته‌ی حقوق را رها کرد و به نویسندگی روی آورد.

اولین اثر استیونسن، قصه‌های کوتاه، در سال ۱۸۷۸ منتشر شد. این اثر با استقبال خوبی از سوی منتقدان روبرو شد. استیونسن در سال ۱۸۸۳ رمان جزیره گنج را منتشر کرد. این رمان یکی از محبوب‌ترین آثار ادبیات جهان است و تاکنون به بیش از ۱۰۰ زبان ترجمه شده است.

در سال ۱۸۸۶، استیونسن داستان دکتر جکیل و مستر هاید را منتشر کرد. این داستان نیز یکی از آثار ماندگار ادبیات جهان است و به موضوعاتی مانند دوگانگی شخصیت، شر و خیر و مسئولیت‌پذیری می‌پردازد.

استیونسن در سال ۱۸۹۴ در سن ۴۴ سالگی در ساموآ درگذشت. او آثار دیگری نیز نوشته که از جمله آنها می‌توان به رابینسون سولومون، تپه‌های آبی و سفر به ساراگوسا اشاره کرد.

آثار استیونسن از نظر ادبی و فکری بسیار ارزشمند هستند. او در آثار خود به موضوعاتی مانند ماجراجویی، سفر و دوگانگی شخصیت می‌پردازد. آثار استیونسن تجربه‌ای خواندنی و جذاب برای خوانندگان فراهم می‌کنند.

چرا باید کتاب دکتر جکیل و مستر هاید را بخوانیم

داستان دکتر جکیل و مستر هاید را باید یکی از کلاسیک‌های ادبیات جهان دانست. این داستان برای همه‌ی کسانی که به داستان‌های جنایی، هیجان‌انگیز و روان‌شناختی علاقه‌مند هستند توصیه می‌شود.

این داستان یک داستان خواندنی و جذاب است که خواننده را تا پایان کتاب درگیر می‌کند و به دلیل سبک نوشتاری جذاب و استادانه‌ی استیونسن، یکی از آثار ماندگار ادبیات جهان است.

اگر به داستان‌های کلاسیک علاقه‌مند هستید، حتماً کتاب دکتر جکیل و مستر هاید را بخوانید. این کتاب تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب دکتر جکیل و مستر هاید می‌خوانیم

آقای آتِرسَُن، وکیل دادگستری، مردی با چهره‌ای زمخت بود که هیچگاه لبخندی چهره‌اش را روشن نمی‌کرد. در جمع‌ها سرد و کم‌حرف و دستپاچه بود و احساساتش را بروز نمی‌‌داد. قدبلند و خمیده‌پشت، موقر، ملال‌آور و با وجود این به نوعی دوست‌داشتنی بود. هنگامی که با دوستانش بود و وقتی طعم نوشیدنی کهنه را می‌پسندید، نوری انسانی از چشمانش ساطع می‌شد، چیزی که واقعاً هیچگاه به کلامش راه نمی‌یافت؛ ولی نه‌تنها در چهره‌ی ساکتش بعد از شام نمودار می‌شد، بلکه بیشتر و با صدایی بلندتر در زندگی روزمره‌اش تجلی می‌یافت. او نسبت به خودش سخت‌گیر بود؛ وقتی تنها بود یک نوشیدنی ملایم‌تر می‌نوشید تا علاقه‌اش را به نوشیدنی کهنه سرکوب کند؛ و اگرچه از تئاتر لذت می‌برد، بیست سال بود که وارد هیچ سالن نمایشی نشده بود. اما نسبت به دیگران قطعاً تسامح می‌ورزید. گاهی، شاید با غبطه، درباره‌ی تأثیر زیاد این نوشیدنی‌ها که مسبب کارهای ناشایست آنها بود به فکر فرو می‌رفت و هنگامی هم که کار به جاهای باریک می‌کشید بیشتر تمایل داشت به آنها کمک کند تا این که سرزنش‌شان کند. همیشه حرف عجیبی می‌زد و می‌گفت «گمراهی قابیل را ترجیح می‌دهم. می‌گذارم برادرم با پای خودش به جهنم برود.» با چنین شخصیتی، این بخت زیاد به او رو می‌کرد که آخرین آشنای خوشنام و آخرین فرد نیکی باشد که بر زندگی مردان گمراه اثر می‌گذارد. و تا زمانی که به دفتر کارش مراجعه نمی‌کردند، رفتارش با آنان هیچ تغییر نمی‌کرد.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب دکتر جکیل و مستر هاید

اگر از خواندن کتاب دکتر جکیل و مستر هاید لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید:

  1. عقاید یک دلقک نوشته هاینریش بل
  2. جاسوس نوشته پائولو کوئیلو
  3. صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
796.۰۰ بایت
تعداد صفحات
104 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۸:۰۰
نویسنده رابرت لوییس استیونسن
مترجممرجان رضایی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۱۱
قیمت ارزی
6 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۹۶.۰۰ بایت
۱۰۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
50 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
1 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

داستان جالبی داره. شما خودتون می‌تونید تحلیلش کنید. یک داستان نیمه‌بلند کم ادعا که جالبه.

4
(2)
24,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان‌ های کلاسیک
شامل 5 عنوان کتاب
دکتر جکیل و مستر هاید
دکتر جکیل و مستر هاید
رابرت لوییس استیونسن
نشر مرکز
4
(2)
24,000
تومان