0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جغد برفی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب جغد برفی

هشت‌ داستان‌ پیوسته
درباره جغد برفی

جغد برفی


کتاب جغد برفی مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه به قلم فاطمه مهرخان سالار است که در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات نشر مرکز منتشر شده است. داستان‌های این کتاب در مکان‌ها و زمان‌های مختلف اتفاق می‌افتند و شخصیت‌های آن‌ها نیز از اقشار مختلف جامعه هستند. اما همه داستان‌ها با موضوع عشق و تنهایی گره خورده‌اند.


داستان اول کتاب، اثر آسانسور، راوی زندگی یک زن و شوهر جوان است که در آستانه جدایی‌اند. داستان دوم، شهراپیچ، داستان یک مرد تنهاست که در شهر کوچکی زندگی می‌کند و با خاطرات گذشته‌اش دست و پنجه نرم می‌کند. داستان سوم، دورهم‌نشینی‌های ما، روایتگر زندگی چند دوست است که در دوران دانشجویی با یکدیگر دوست شده‌اند و حالا در شرایط مختلف زندگی می‌کنند. داستان چهارم، تمام کردن یک رابطه، داستان یک زن است که با مردی در خارج از کشور آشنا شده و حالا پس از بازگشت به ایران، باید تصمیم بگیرد که با او ادامه دهد یا نه.

داستان پنجم، جغد برفی که نام کتاب نیز از همین داستان گرفته شده، داستان یک دختر نوجوان است که در آستانه بلوغ قرار دارد و با چالش‌های مختلفی در زندگی خود روبرو است. داستان ششم، سفر دریایی، داستان یک زن و شوهر است که برای تعطیلات به سفر دریایی می‌روند و در طول سفر با چالش‌های مختلفی روبرو می‌شوند. داستان هفتم، بازگشت، روایتگر بازگشت یک مرد به ایران پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور است. داستان هشتم، طرف آفتابی خیابان، داستان یک مرد و زن است که در دو سوی یک خیابان زندگی می‌کنند و با هم آشنا می‌شوند.

کتاب جغد برفی یکی از آثار موفق ادبیات داستانی ایران در سال‌های اخیر بوده است و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است. این کتاب در سال ۱۳۹۸، برنده جایزه بهترین مجموعه داستان کوتاه از جشنواره ادبیات زنان شده است.

برای خواندن کتاب‌های داستان کوتاه فارسی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با فاطمه مهرخان سالار نویسنده کتاب

فاطمه مهرخان سالار متولد ۱۳۶۰ در تهران است. او فارغ‌التحصیل رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است. مهرخان سالار از سال ۱۳۸۴ به‌طور جدی به نویسندگی داستان کوتاه روی آورده است و آثارش در نشریات مختلف به چاپ رسیده است. او تاکنون دو مجموعه داستان کوتاه با نام‌های جغد برفی و کتاب ساعت منتشر کرده است.

مهر خان سالار در آثارش به موضوعاتی مانند عشق، تنهایی، و گمگشتگی می‌پردازد. او در داستان‌هایش به دنبال یافتن پاسخی برای سوالاتی مانند معنای زندگی، جایگاه انسان در جهان، و چگونگی برقراری ارتباط با دیگران است.


چرا باید کتاب جغد برفی را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

کتاب جغد برفی مجموعه‌ای از هشت داستان کوتاه است که موضوعاتی مانند عشق، تنهایی، و گمگشتگی را به تصویر می‌کشد. این کتاب با قلمی روان و شیوا نوشته شده است و شخصیت‌های آن‌ها به خوبی پرداخت شده‌اند.

-       شخصیت‌های داستان‌های جغد برفی ملموس و باورپذیر هستند. نویسنده به خوبی به شخصیت‌پردازی پرداخته است و خواننده می‌تواند با شخصیت‌های داستان ارتباط برقرار کند.

-       کتاب جغد برفی نگاهی واقع‌گرایانه به زندگی دارد و به موضوعاتی مانند تنهایی، گمگشتگی، و امید می‌پردازد. این کتاب می‌تواند به خواننده کمک کند تا دیدگاه واقع‌گرایانه‌تری نسبت به زندگی داشته باشد.

-       کتاب جغد برفی با زبانی روان و شیوا نوشته شده است و داستان‌هایش به راحتی قابل فهم هستند. این کتاب می‌تواند برای مخاطبان با هر سطحی از دانش ادبی قابل استفاده باشد.


اگر به دنبال یک کتاب داستانی خوب هستید که به موضوعاتی مانند عشق، تنهایی، و گمگشتگی بپردازد، کتاب جغد برفی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.


در بخشی از کتاب جغد برفی می‌خوانیم

دیگر آن حالت عاشقانه‌ای که دوران دانشگاه خیال می‌کردم هست نیست. رابطه‌مان جور دیگری شده. معقول‌تر نه. عمیق‌تر. می‌دانم در آن تاریکی اعماقش، درونش، چه می‌گذرد، حالا گیریم دقیق نباشد. قرار هم نیست باشد. ظریفیِ قضیه این‌جاست که می‌شود به همین دقیق‌نبودن آن ناشناخته‌ای که در من و او هست تکیه کرد و به هم نزدیک شد. چیزی که در بوسه و آغوش آن‌قدر به دست نمی‌آید که در سکوت. همین سکوتی که او غرق در کار خودش ـ‌ حالا هر‌جا که هست، توی خانه‌اش یا چه‌ می‌دانم کجایی که الان هست ـ می‌داند اینجا پشت میز نقشه‌کشی او نشسته‌ام. می‌داند گاهی که بیکارم، دارم قصه‌های ناتمامی را که با هم می‌سازیم تمام می‌کنم. یا حالا حتا که هیچ حوصله‌ی گزارش‌نویسی ندارم و دلم می‌خواهد فقط به قصه‌ای فکر کنم که همان سفر آخر به یزد ساختیم و بعد وقت و بی‌وقت پر و بالش دادیم. سفری که حالا حداقل دو ساعت تمرکز می‌خواهم تا همه‌چیز را سر و سامان بدهم و گزارش و عکس‌هایش را به ایمیل مهندس کمالی بفرستم.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب جغد برفی

اگر از خواندن کتاب جغد برفی لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب چند روایت معتبر از مصطفی مستور

۲- کتاب انتری که لوطیش مرده بود از صادق چوبک

۳- کتاب پنج داستان از جلال آل احمد


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
639.۰۰ بایت
تعداد صفحات
112 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۴۴:۰۰
نویسندهفاطمه‌ مهر خان‌ سالار
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶۳۹.۰۰ بایت
۱۱۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
28,000
٪30
19,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جغد برفی
٪30
جغد برفی
هشت‌ داستان‌ پیوسته
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
28,000
٪30
19,600
تومان