0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داعش

معرفی، خرید و دانلود کتاب داعش

خشونت شرقی و نقد عقل فاشیستی
نویسنده:
بختیار علی
درباره داعش

کتاب داعش، خشونت شرقی و نقد عقل فاشیستی نوشته‌ی بختیار علی است. کتاب داعش، خشونت شرقی و نقد عقل فاشیستی، به بررسی پدیده‌ی داعش و علل پیدایش آن می‌پردازد. نویسنده در این کتاب، داعش را یک پدیده‌ی پیچیده و چندوجهی می‌داند که ریشه‌های آن را باید در عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جستجو کرد.

علی در کتاب خود، به بررسی دلایل پیدایش داعش در جهان اسلام می‌پردازد. او معتقد است که عوامل متعددی، از جمله بی‌ثباتی سیاسی، فقر و نابرابری، رشد افراط‌ گرایی دینی و گسترش شبکه‌های اجتماعی، در پیدایش داعش نقش داشته‌اند.

نویسنده همچنین به بررسی ماهیت و ایدئولوژی داعش می‌پردازد. او معتقد است که داعش، یک گروه تروریستی و تکفیری است که بر مبنای ایدئولوژی افراط‌گرایانه‌ی خود، مرتکب جنایات متعددی علیه بشریت شده است.

علی در کتاب خود، به نقد عقل فاشیستی نیز می‌پردازد. او معتقد است که عقل فاشیستی، یک نوع عقلانیت است که در خدمت قدرت و سلطه قرار می‌گیرد. این نوع عقلانیت، با حذف خرد و اندیشه، زمینه‌ساز ظهور پدیده‌هایی مانند داعش می‌شود.

آشنایی با نویسنده کتاب داعش

بختیار علی، نویسنده و پژوهشگر کردستانی، در سال 1960 متولد شد. نوشتن بیش از 20 کتاب و ده‌ها مقاله توسط ایشان نشان از تلاش وی در جهت بررسی مسائل اجتماعی منطقه دارد. از جمله آثار برجسته‌ی او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

آثار بختیار علی، به‌دلیل عمق و تأمل‌برانگیز بودن، مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفته‌اند. او در آثار خود، به بررسی مسائل مهم و چالش‌برانگیزی از جمله سیاست، جامعه، فرهنگ و دین می‌پردازد.

چرا باید کتاب داعش را بخوانیم

  • نویسنده در این کتاب، داعش را یک پدیده‌ی پیچیده و چندوجهی می‌داند که ریشه‌های آن را باید در عوامل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جستجو کرد.
  • علی معتقد است که عوامل متعددی، از جمله بی‌ثباتی سیاسی، فقر و نابرابری، رشد افراط‌گرایی دینی و گسترش شبکه‌های اجتماعی، در پیدایش داعش نقش داشته‌اند.
  • نویسنده همچنین به بررسی ماهیت و ایدئولوژی داعش می‌پردازد و معتقد است که داعش، یک گروه تروریستی و تکفیری است که بر مبنای ایدئولوژی افراط‌گرایانه‌ی خود، مرتکب جنایات متعددی علیه بشریت شده است.
  • علی در کتاب خود، به نقد عقل فاشیستی نیز می‌پردازد و معتقد است که عقل فاشیستی، یک نوع عقلانیت است که در خدمت قدرت و سلطه قرار می‌گیرد.

در پایان، می‌توان گفت که کتاب داعش، خشونت شرقی و نقد عقل فاشیستی، یک اثر مهم و ارزشمند است که به‌طور جامع و عمیق به بررسی پدیده‌ی داعش می‌پردازد. این کتاب، برای علاقه‌مندان به مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، به‌ویژه در زمینه‌ی جهان اسلام، بسیار مفید و آموزنده است.

در بخشی از کتاب داعش می‌خوانیم

یکی از مصائب بزرگ حیات روشنفکری در شرق، تسلط عقلانیت سیاسی عامه‌پسند و بازاری و تحمیل آن بر تمامی پدیده‌ها است. عقلانیتِ سیاسی کوته‌بینی که جهان را تنها در جهت تاکتیک و استراتژی سیاسی حاکمان می‌بیند. یعنی غفلتی عمیق نسبت به پروسه‌هایی که در نهانْ ساختارهای سیاسی و اجتماعی را به‌پیش می‌برند دیده می‌شود؛ چه از نظر ساختار، چه از نظر نظام گفتمانی و چه از نظر مکانیسم‌های تغییر و بازتولید این ساختارها. با ظهور داعش، به‌عنوان یک حزب فاشیستی بزرگ و ابزار ویرانگری و کشتار در سوریه و عراق و کردستان، باز همان حکایت قدیمی تکرار می‌شود. نگرش‌های سطحی و کوته‌بینْ داعش را به‌گونه‌ای می‌نگرند گویا کسی و یا نیرویی با طرحی سیاسی و از قبل برنامه‌ریزی شده آن را به‌وجود آورده است. مانند همیشه هنگامی‌که ماشین‌های فاشیستی به صحنه می‌آیند و با تمام نیرو ضربات مرگبار خود را وارد می‌کنند، باز هم پروسهٔ «اعجاب»، «برائت جستن» و «شیطان نامیدن دیگری» آغاز می‌شود.

پیشنهادهایی برای دوست‌داران کتاب داعش

·      کتاب مدیر مدرسه

·      کتاب سمفونی مردگان

·      کتاب کلیدر



شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهبختیار علی
مترجمسردار محمدی
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۷ کیلوبایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
45,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داعش
داعش
خشونت شرقی و نقد عقل فاشیستی
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
45,000
تومان