0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بچه پرروهای ننر
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب بچه پرروهای ننر

نویسنده:
سایمون ریچ
درباره بچه پرروهای ننر

بچه پرروهای ننر


کتاب بچه پرروهای ننر نوشته سایمون ریچ، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه طنزآمیز است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این کتاب با استقبال خوبی از سوی منتقدان و خوانندگان مواجه شد و جوایز متعددی را از آن خود کرد. داستان‌های کتاب بچه پرروهای ننر درباره کودکان و نوجوانان ثروتمند و خودشیفته‌ای است که در دنیای مدرن زندگی می‌کنند. این کودکان از امکانات و امتیازات فراوانی برخوردار هستند و به همین دلیل، رفتارهای غیرعادی و عجیب‌وغریبی از خود نشان می‌دهند.

ریچ با زبانی طنز و سوررئال، داستان‌های این کتاب را روایت می‌کند. او از تخیل خود به‌خوبی استفاده می‌کند و موقعیت‌های خنده‌دار و غیرمنتظره‌ای را خلق می‌کند. در این کتاب با شخصیت‌های مختلفی آشنا می‌شویم که همگی از یک ویژگی مشترک برخوردارند: ثروت و تجمل. این شخصیت‌ها در دنیای خود، قواعد و قوانین خاص خود را دارند و به هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهند.

ریچ با روایت داستان‌های این کتاب، به نقد فرهنگ مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی می‌پردازد. او نشان می‌دهد که ثروت و تجمل نمی‌توانند جایگزین ارزش‌های انسانی شوند. کتاب بچه پرروهای ننر اثری خواندنی و سرگرم‌کننده است که با طنزی گزنده، به نقد مسائل اجتماعی می‌پردازد. این کتاب برای مخاطبان نوجوان و بزرگسال مناسب است.

کتاب بچه پرروهای ننر در ایران توسط نشر مرکز ترجمه و منتشر شده است.

برای خواندن کتاب‌های داستان و رمان فارسی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با سایمون ریچ نویسنده کتاب

سایمون ریچ، طنزپرداز، رمان نویس و فیلمنامه نویس آمریکایی است. او در ۵ ژوئن ۱۹۸۴ در نیویورک متولد شد. ریچ از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شد و پس از آن، به عنوان نویسنده در برنامه تلویزیونی شو زنده شنبه شب‌ها مشغول به کار شد. او همچنین برای فیلم‌های انیمیشنی کمدی پیکسار، مانند فیلم‌های «درون و بیرون» و «کوکو» نیز نویسندگی کرده است.

ریچ تاکنون دو رمان و سه مجموعه از آثار طنز منتشر کرده است. رمان‌ها و داستان‌های کوتاه او به بیش از ده ها زبان ترجمه شده است. ریچ یکی از جوانترین نویسندگانی بود که تاکنون در شو شنبه شب استخدام شده بود و به عنوان نویسنده کارمندان پیکسار نیز شناخته می‌شود.


چرا باید کتاب بچه پرروهای ننر را بخوانیم؟

این کتاب را باید خواند زیرا:

-       ریچ با زبانی طنز و سوررئال، داستان‌های این کتاب را روایت می‌کند. موقعیت‌های خنده‌دار و غیرمنتظره‌ای که او خلق می‌کند، خواننده را می‌خنداند و سرگرم می‌کند.

-       ریچ با روایت داستان‌های این کتاب، به نقد فرهنگ مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی می‌پردازد. او نشان می‌دهد که ثروت و تجمل نمی‌توانند جایگزین ارزش‌های انسانی شوند.

-       ریچ در داستان‌های این کتاب، پیام‌های اخلاقی مختلفی را به مخاطبان خود منتقل می‌کند. او نشان می‌دهد که مهم نیست چقدر ثروتمند یا فقیر باشیم، همه ما انسان هستیم و باید با یکدیگر با احترام رفتار کنیم.

کتاب بچه پرروهای ننر برای مخاطبان نوجوان و بزرگسال مناسب است. این کتاب را می‌توان به عنوان یک اثر ادبی یا یک اثر اجتماعی مورد مطالعه قرار داد.


در بخشی از کتاب بچه پرروهای ننر می‌خوانیم

وقتی سرانجام سایمون اردک‌وار به طرف قفس ما می‌آید، نفس راحتی می‌کشم. اما او برایمان غذا نمی‌ریزد، یا ظرف آبمان را پر نمی‌کند، به جایش دُم من را، که مستقیماً به ستون فقراتم متصل است، می‌گیرد و بلندم می‌کند. درد آن‌قدر شدید است که عصبی می‌شوم و از لجم می‌خندم. نمی‌دانستم که تنم ممکن است چنین دردی بگیرد، و خدا بگذارد که یکی از مخلوقات خودش تا این‌حد عذاب بکشد. سایمون، درحالی‌که مشغول تاب دادن من در هواست، با صدای زیرِ تودماغی‌اش چرندیاتی ردیف می‌کند و آواز می‌خواند.

نگاهی می‌اندازم به بچه‌هایم، که امن‌وامان زیر پاره‌های روزنامه پنهان‌اند. حتی در اوج عذاب هم شاکرم که سایمون سادیسم‌اش را فقط متوجه من کرده است. در غیراین‌صورت، ممکن بود مصیبت نصیب بچه‌هایم شود.

زنگ تفریح تمام می‌شود، و سایمون مرا از ارتفاعی که چندین برابر قدّم است دوباره به قفسم می‌اندازد. پسرهایم از زیر روزنامه سرک می‌کشند. گیج‌ومنگ به اطراف نگاه می‌کنند و بعد با نگرانی به من خیره می‌شوند. عادت دارند که در این ساعت غذا بخورند، اما من چیزی ندارم که بهشان بدهم. سایمون همین یک وظیفۀ ساده‌اش را هم فراموش کرده است. در ظرف آب‌مان هنوز قدری آب از هفتۀ گذشته باقی مانده است، اما تنها کاری که از آن برمی‌آید طولانی‌تر کردن عذاب ماست. بدون غذا زیاد زنده نخواهیم ماند.

پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب بچه پرروهای ننر

اگر از خواندن کتاب بچه پرروهای ننر لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید.

۱- کتاب سمفونی مردگان اثر عباس معروفی

۲- کتاب مدیر مدرسه نوشته جلال آل احمد

۳- کتاب کلیدر نوشته محمود دولت آبادی

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
200 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۰:۰۰
نویسندهسایمون ریچ
مترجممحمدرضا بهاری
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Spoiled brats
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
2 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۹ کیلوبایت
۲۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
46,000
٪30
32,200
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بچه پرروهای ننر
٪30
بچه پرروهای ننر
سایمون ریچ
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
46,000
٪30
32,200
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر