0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
داستان‌ های ارواح

معرفی، خرید و دانلود کتاب داستان‌ های ارواح

دوره‌ ی ویکتوریایی و ادواردی
نویسنده:
رکس کالینگز
درباره داستان‌ های ارواح

داستان‎های ارواح

کتاب داستان‎های ارواح نوشته رکس کالینگز، مجموعه ای از ۱۲ داستان کوتاه در مورد ارواح و موجودات ماوراءالطبیعه است. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۲۳ منتشر شد و یکی از محبوب‎ترین مجموعه‎های داستان‎های ارواح در تمام دوران است.

داستان‎های این کتاب در مکان‎های مختلف و در زمان‎های مختلف اتفاق می افتند. برخی از داستان‎ها در خانه‎های قدیمی و متروکه می‎گذرند، برخی دیگر در جنگل‎ها و قبرستان‎ها. برخی از داستان‎ها در مورد ارواحی هستند که به دنبال انتقام هستند، برخی دیگر در مورد ارواحی هستند که به دنبال کمک هستند.

کالینگز در داستان‎هایش از عناصری مانند ترس، تعلیق و شوک استفاده می‎کند تا خواننده را به وجد آورد. او همچنین از توصیفات واقع‎گرایانه و شخصیت‎پردازی قوی استفاده می‎کند تا داستان‎هایش را واقعی و باورپذیر جلوه دهد.

برای خواندن کتاب‌ داستان‎های کوتاه خارجی به فیدیبو سر بزنید.


آشنایی با رکس کالینگز نویسنده کتاب

رکس کالینگز، نویسنده و ناشر انگلیسی، در سال ۱۹۲۵ در لندن متولد شد. او در دانشگاه آکسفورد تحصیل کرد و از سال ۱۹۴۷ به عنوان دستیار سردبیر در انتشارات چاتو و ویندوس شروع به کار کرد. در سال ۱۹۵۵، او ناشر مؤسسه انتشارات آفریقا شد، که در زمینه کتاب‌های مربوط به آفریقا تخصص داشت. کالینگز در این سمت، نقش مهمی در معرفی ادبیات آفریقایی به مخاطبان انگلیسی زبان داشت.

کالینگز در سال ۱۹۷۲، مؤسسه انتشارات آفریقا را ترک کرد و ناشر انتشارات همیش همیلتون شد. در این سمت او توجه ویژه‎ای به انتشار کتاب حوزه کودکان کرد.

کالینگز در سال ۱۹۹۶ درگذشت. او یکی از تاثیرگذارترین ناشران در تاریخ ادبیات آفریقایی و کودکان بود.


چرا باید کتاب داستان‎های ارواح را بخوانیم؟

کتاب داستان‎های ارواح کالینگز یک مجموعه کلاسیک از داستان‎های ارواح است که توسط بسیاری از افراد به عنوان یکی از بهترین مجموعه های داستان‎های ارواح در تمام دوران شناخته می‎شود. این کتاب دلایل زیادی برای خواندن دارد، از جمله:

داستان‎های این کتاب بسیار ترسناک و هیجان انگیز هستند. کالینگز در استفاده از عناصر ترس و تعلیق استاد است. او داستان‎هایش را با جزئیات دقیق و شخصیت‎ پردازی قوی روایت می‎کند تا خواننده را تا پایان داستان درگیر نگه دارد.

داستان‎های این کتاب بازتابی از فرهنگ و تاریخ جامعه‎ای هستند که در آن شکل گرفته‎اند. کالینگز در داستان‎هایش از موضوعاتی مانند مرگ، زندگی پس از مرگ و ماوراءالطبیعه استفاده می‎کند که در فرهنگ و تاریخ غرب ریشه دارند. این داستان‎ها می‎توانند به ما در مورد باورها و ارزش‎های آن جامعه چیزهای زیادی بیاموزند.

داستان‎های این کتاب از نظر ادبی نیز ارزشمند هستند. کالینگز یک نویسنده ماهر است که از زبان و سبک نگارش خود برای ایجاد یک تجربه ادبی جذاب استفاده می‎کند. داستان‎هایش از نظر ساختار، زبان و شخصیت پردازی به خوبی نوشته شده‎اند.


در بخشی از کتاب داستان‎های ارواح می‌خوانیم

«همیشه توجه کرده‌ام که حتا آدم‌های باهوش‌تر و بافرهنگ‌تر برای بیان تجربه‌های روانی غریب‌شان باید شجاعتی بیشتر از حد معمول به خرج دهند. تقریباً همه نگران‌اند که چیزی که خود در کمال صحت عقل آن را درست دانسته‌اند در دنیای درونی شنونده معنی مشابهی نداشته باشد و به نظر مشکوک بیاید یا به او بخندند. مسافر راست‌گویی که موجود خارق‌العاده‌ای مانند اژدهای دریایی دیده باشد هیچ ترسی ندارد که از آن حرف بزند، اما همان مسافر اگر دارای حس پیش‌گویی، تخیلات، یا الهام و به قول معروف آینده‌بینی باشد یا رؤیا و احساس روانی قابل توجه دیگری داشته باشد قبل از این‌که آن را به زبان بیاورد تا حد زیادی تردید می‌کند. در توضیح این خودداری، من تا حد زیادی ابهام این‌گونه موضوعات را دخیل می‌دانم. ما معمولاً از تجربیات درونی‌مان آن‌طور که دربارهٔ مخلوقات قابل مشاهده حرف می‌زنیم چیزی نمی‌گوییم. نتیجه این می‌شود که محصول تجربیاتی از این دست به نظر خاص‌تر می‌رسد و در واقع هم همین طور است اگر به یاد داشته باشیم که این تجربیات تا مقدار زیادی ناقص می‌مانند.

در ماجرایی که شرح می‌دهم به‌هیچ‌وجه قصد ندارم فرضیه‌ای بنا کنم یا از آن پشتیبانی یا با آن مخالفت کنم. ماجرای کتاب‌فروش برلین را می‌دانم؛ مورد همسر منجم فقید دربار را آن‌طور که سِر دیوید بروستر روایت کرده خوانده‌ام؛ جزئیات دقیق ماجرای بسیار جالب‌تر خطای باصره را که برای دوستان نزدیکم اتفاق افتاده دنبال کرده‌ام. لازم است خاطرنشان کنم کسی که این ماجرای اخیر برایش اتفاق افتاده ــ که خانمی بوده ــ به‌هیچ‌عنوان، حتی با نسبت بسیار دور، خویشاوند من نبوده است. این فرض غلط می‌تواند ماجرای خود من را تا اندازه‌ای توضیح دهد ــ فقط تا اندازه‌ای ــ اما این توضیح به کلی بی‌پایه خواهد بود. نباید آن را به غرابتی که من به ارث برده باشم مربوط دانست و هرگز قبل از آن تجربه‌ای مشابه این نداشتم و بعد از آن هم ماجرایی از این دست برایم اتفاق نیفتاده است.

مهم نیست که سال‌ها قبل بود یا همین چند سال پیش؛ در انگلستان قتلی اتفاق افتاد که توجه زیادی جلب کرد. دربارهٔ قاتل‌ها و شهرت‌های نوبتی آن‌ها به حد کافی می‌شنویم و من اگر می‌توانستم، خاطرهٔ این قساوت را مانند جنازهٔ قاتل که در زندان نیوگِیت به خاک سپرده شد دفن می‌کردم. من به عمد از دادن هر نشانهٔ مستقیمی که منجر به شناسایی جانی شود خودداری می‌کنم.»



پیشنهاداتی برای خوانندگان کتاب داستان‎های ارواح

اگر از خواندن کتاب داستان‎های ارواح  لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم که از خواندن کتاب‌های زیر غافل نشوید

1.      کتاب دوئل و چند داستان دیگر نوشته آنتوان چخوف

2.      کتاب حکایت‎هایی از دیوانگی‎های روزمره اثر چارلز بوکوفسکی

3.      کتاب رفتیم بیرون سیگار بکشیم، هفده سال طول کشید...اثری از نویسندگان ویکتور پلوین، آندری گلاسیموف، لودمیلا پتروشفسکایا




شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۱۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
384 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۴۸:۰۰
نویسندهرکس کالینگز
مترجمدنا فرهنگ
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Classic Victorian & Edwardian Ghost Stories
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۹/۰۱
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۱۲ کیلوبایت
۳۸۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
0
(بدون نظر)
85,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
داستان‌ های ارواح
داستان‌ های ارواح
دوره‌ ی ویکتوریایی و ادواردی
نشر مرکز
0
(بدون نظر)
85,000
تومان