0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
برادران کارامازوف

معرفی، خرید و دانلود کتاب برادران کارامازوف

درباره برادران کارامازوف

کتاب برادران کارامازوف رمانی از نویسنده مشهور روسی، فیودور داستایفسکی است که نخستین بار در سال 1879 تا 1880 به عنوان پاورقی در یک نشریه روسی چاپ شد. طبق نوشته‌ها این کتاب قرار بود دارای یک بخش دیگر باشد اما قسمت دوم آن هیچگاه چاپ نشد زیرا تنها چهار ماه پس از انتشار کتاب، نویسنده درگذشت. داستان کتاب زندگی پنج شخصیت فیودور پاولوویچ کارامازوف و چهار فرزند او دیمیتری، ایوان، آلیوشا و اسمردیاکف را بازگو می‌کند. پدر خانواده به قتل می‌رسد و پسر بزرگش متهم به قتل او می‌شود. اگر به خواندن داستان‌های خارجی علاقه‌مند هستید، به دسته کتاب‌های داستان و رمان درام خارجی فیدیبو سر بزنید.

موضوع کتاب برادران کارامازوف

کتاب برادران کارامازوف که اولین بار در سال 1880 منتشر شد، از هر نظر اثری برجسته است. فیودور پاولوویچ کارامازوف در یکی از شهرهای کوچک روسیه زندگی می‌کند و حاصل دو ازدواج قبلی او، 3 پسر به اسم دیمیتری، ایوان و آلیوشا هستند. فرزند ارشد او دیمیتری، در جوانی به ارتش رفت و پس از آن تبدیل به فردی ولخرج شد. ایوان پس از اتمام دانشگاه شغل روزنامه نگاری را دنبال کرد و آلیوشا راهب شد.

دیمیتری به دلیل مشکلات مالی و ارثیه مادر خود، مشکلات زیادی با پدرش داشت. فیودور و دیمیتری یک مشکل دیگر هم داشتند، هر دو عاشق یک دختر به نام گروشنکا بودند! یکی از خدمتکاران خانه اسمردیاکف نام داشت که گفته می‌شد فرزند نامشروع فیودور است. در یکی از درگیرهای دیمیتری با پدرش بر سر گروشنکا، فیودور صدمات جدی دید و پلیس فرزند بزرگ را به اتهام قتل پدر دستگیر کرد اما آیا قاتل واقعی اوست؟

چرا باید کتاب برادران کارامازوف را بخوانیم؟

کتاب برادران کارامازوف از هر نظر کامل است: در نثر، داستان سرایی، توسعه شخصیت و خط داستانی یک اثر بی نظیر محسوب می‌شود. این کتاب یک داستان جنایی و همچنین یک بحث فلسفی و مذهبی را دنبال کرده و حرف‌های زیادی برای گرفتن دارد. تقریباً تمام شخصیت‌های اصلی کتاب در شرایط سختی قرار می‌گیرند که همین موقعیت‌ها، نقاط قوت و ضعف شخصیت‌ها را مشخص کرده و به آن‌ها کمک می‌کند تا خود، ایمان و باورهایشان را درک کنند. همه شخصیت‌های کتاب دارای محاسن و ایراداتی بودند که آن‌ها را واقعی و باورپذیر می‌کند. برادران کارامازوف از آن دسته کتاب‌هایی است که بخشی از شما خواهد شد و هیچ وقت آن را فراموش نخواهید کرد. این همان چیزی است که کتاب را تبدیل به یک شاهکار می‌کند.

درباره نویسنده کتاب برادران کارامازوف

کتاب برادران کارامازوف اثری از نویسنده فیودور میخایلوویچ داستایفسکی، متولد 11 نوامبر 1821 بوده که در کتاب خود به بررسی زوایای روانی شخصیت‌های داستان می‌پردازد. برخی معتقدند او بزرگترین نویسنده روان‌شناختی جهان بوده و نکات زیادی را در نوشته‌های خود جای داده است. پدر داستایفسکی پزشک و مادرش دختر یکی از تاجران روسی بود. او سال 1834 همراه با برادرش وارد مدرسه شبانه روزی و سال 1838 وارد دانشکده شد.

فیودور داستایفسکی در سال 1843 به عنوان یک افسر در وزارت جنگ شروع به کار کرد اما یک سال بعد از شغل خود استعفا داده و شروع به نوشتن کرد. در سال‌های بعد به دلیل شرکت در جلسات نویسندگان ساختار شکن، دستگیر و زندانی شد. چندین سال را در زندان سپری کرد و پس از آزادی رمان‌های شناخته شده‌ جنایت و مکافات، قمار باز و جن زدگان را منتشر کرد. داستایفسکی در فوریه سال ۱۸۸۱ به دلیل خون‌ریزی ریه درگذشت.

·      کتاب جنایت و مکافات

·      کتاب ابله

در بخشی از کتاب برادران کارامازوف می‌خوانیم

هنوز چیزی از فرارشان نگذشته بود که بر آدلایدا ایوانونا معلوم شد که نسبت به شوهرش فقط احساس نفرت می‌کند نه چیزی دیگر. از این رو عواقب ازدواج‌شان با سرعتی خارق‌العاده خود را نشان داد. و با این‌که خانواده‌ی زن حتی این وضع را نسبتاً زود پذیرفت و برای عروس فراری جهیزی معین کرد، این زن و شوهر زندگی بسیار آشفته‌ای را آغاز کردند پر از الم‌شنگه‌های همیشگی. گفته می‌شد که در چنین اوضاع و احوالی زن وقار و بلندنظری بسیار بیش‌تری از فیودور پاولویچ نشان می‌داد که، چنان‌که اکنون معلوم شده است، همه‌ی نقدینگی همسرش را، که سر به بیست‌وپنج هزار روبل می‌زد، به‌محض این‌که به دستش رسید از او کش رفت به‌گونه‌ای که از آن پس تا آن‌جا که زن خبر داشت همه‌ی آن به اصطلاح هزاری‌ها یکسره دود شد و به هوا رفت.

 اما آن ده کوچک و خانه‌ی شهری نسبتاً زیبایی که پشت قباله‌ی زن بود، شوهر مدتی دراز سخت در تکاپو بود که با دست‌وپا کردن سندی مناسب آن‌ها را به نام خود کند و چه‌بسا در این کار موفق هم می‌شد آن هم صرفاً به‌دلیل بیزاری و نفرتی که می‌شود گفت تلکه‌کردن‌ها و التماس‌های بی‌شرمانه‌ی او در همسرش برمی‌انگیخت، صرفاً به‌دلیل خشک‌شدن چشمه‌ی عواطف این زن که حاضر بود همه‌چیزش را بدهد و از شر او خلاص شود. خوشبختانه خانواده‌ی آدلایدا ایوانونا پادرمیانی کرد و به دست‌اندازی‌های او پایان داد. همه می‌دانند که غالباً میان زن و شوهر جنگ و دعوا بود، ولی بنا بر روایات کسی که کتک می‌زد فیودور پاولویچ نبود بلکه آدلایدا ایوانونا بود، زنی تندخو، گستاخ، سبزه‌رو، بی‌حوصله و برخوردار از موهبت نیروی بدنی خیره‌کننده. سرانجام این زن از خانه گریخت و با طلبه‌ای تنگدست از دست فیودور پاولویچ فرار کرد و میتیای سه ساله را روی دست پدرش گذاشت.

پیشنهادی برای علاقه‌مندان به کتاب برادران کارامازوف

اگر از مطالعه کتاب برادران کارامازوف لذت بردید، 3 اثر زیر را به شما پیشنهاد می‌دهیم:

·      کتاب سه شنبه ها با موری نوشته میچ آلبوم

·      کتاب صد سال تنهایی نوشته گابریل گارسیا مارکز

·      کتاب عقاید یک دلقک نوشته هاینریش بل

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۲۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
864 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۸:۴۸:۰۰
نویسندهفیودور داستایوسکی
مترجماحمد علیقلیان
ناشرنشر مرکز
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Brothers Karamazov
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۸/۳۰
قیمت ارزی
7 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۲۴ کیلوبایت
۸۶۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
پربار 🌳 (1)
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5
(2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
190,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
برادران کارامازوف
برادران کارامازوف
فیودور داستایوسکی
نشر مرکز
5
(2)
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
190,000
تومان