0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بهره گیری مثبت از خشم

معرفی، خرید و دانلود کتاب بهره گیری مثبت از خشم

نویسنده:
هاریت لرنر
درباره بهره گیری مثبت از خشم

دنیای امروز ابزار و بهانه‌های زیادی برای خشمگین شدن به دست ما داده است. در واقع می‌توان گفت کمتر کسی این روزها می‌تواند مدعی شود که به سادگی خشمگین نمی‌شود؛ اما کنترل خشم و نحوه ابراز آن بسیار مهم است و اگر کسی این مهارت را پیدا کند که از خشم خود به شکل مثبت بهره‌گیری کند برنده است و می‌تواند در ارتباطات خود موفق و پیروز باشد. کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم راه و روش‌هایی که این روزها به ما کمک می‌کند تا خشم خود را مغلوب کنیم به ما نشان می‌دهد.

درباره کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم

کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم اثر هاریت لرنر است که در دسته کتاب‌های روانشناسی با موضوع خشم و روابط بین اشخاص قرار می‌گیرد. این کتاب اولین بار در سال 2005 منتشر شد و استقبال از آن به قدری زیاد بود که به 25 زبان در سراسر دنیا منتشر شد و سالانه یش از دو میلیون نسخه از آن به فروش می‌رود.

نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که خشم احساسی است که مانند هشدار عمل می‌کند و به افراد نشان می‌دهد که ما رنجیده‌ایم. در واقع خشم یکی هیجانی دردناک است که به دشواری می‌توان آن را به شکل عاقلانه ابراز کرد. مشکلی که این احساس درون انسان دارد این است که زمانی که ما خشمگین می‌شویم نمی‌توانیم درست به دیگران بفهمانیم که ایراد کار کجاست تا از این طریق بتوانیم اوضاع و روابطمان را با افراد بهتر کنیم. هدف نویسنده از نوشتن این کتاب کمک به افراد است تا بتوانند علت اصلی خشم خود را پیدا کنند و مهم‌تر از آن روش ابراز آن را هم تغییر دهند.

نویسنده در ادامه بیان می‌کند که خشم نشان از بی‌توجهی و پاسخ نگرفت است؛ اما همین موضوع در دراز مدت به شکل تدریجی بر زندگی ما تاثیر می‌گذارد و باورها، ارزش‌ها و آرزوهای ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و مهم‌تر از همه روابط ما را به خطر می‌اندازد. این کتاب در نه بخش با مثال‌های عملی و الگوهای علمی مقابله با خشم را به ما می‌آموزد و به شکل خودآگاه کنترل خشم؛ تسلط بر نفس و بهبود روابط خانوادگی را تعلیم می‌دهد. نویسنده کتاب می‌گوید: ««تعیین هویت» یا «داشتن شخصیتی مستقل» وظیفه‌ی هرکسی است. هیچ‌کس نمی‌تواند این کار را برای شما انجام دهد، هرچند گاهی دیگران سعی می‌کنند این کار را برای ما انجام دهند یا ما خودمان ترغیب‌شان می‌کنیم، در نهایت این ما هستیم که افکار، احساسات و رفتارمان را تعیین می‌کنیم. با این حال این وظیفه را نمی‌توان به تنهایی انجام داد. ما فقط می‌توانیم با برقراری ارتباط با دیگران و کسب اطلاعات جدید درباره‌‌‌‌ی خود و اطرافیان‌مان، شخصیت، افکار و احساسات‌مان را بشناسیم.»

کتاب حاضر با ترجمه‌ی ندا شاد نظر در سال 1387 از سوی انتشارات قطره منتشرشده است. این کتاب اولین بار در سال ۱۳۷۵ با عنوان شعله‌های خشم و با ترجمه‌ی مهدی قراچه داغی توسط نشر البرز منتشر شده است و بعد در سال‌های متفاوت توسط ناشرین و مترجمين گوناگون تحت عناوین مختلف به چاپ رسیده است.

مروری بر فصل‌های کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم

1. مقابله با خشم

2. روش‌های سابق، روش‌های جدید و بازخورد آن‌ها

 ٣. چرخه‌های بی‌پایان در روابط همسران

.4 عصبانیت مادرهای لجباز و خودرأی

۵. استفاده از خشم به عنوان راهنما

۶. فراز و فرود در نسل‌ها

۷. چه کسی مسئول است

۸. به سه ضلع مثلث بیندیشید

9. اقدامات شجاعانه

 سخن آخر

چرا باید کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم را خواند

کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم کتابی مهم و لازم، با ترجمه‌ی روان به فارسی است که می‌تواند شما را در غلبه بر احساسات افراطی و خشم کمک کند. اگر قصد دارید تا در کنترل خشم خود اقدام کنید و در روابطتان موفق باشید این کتاب مناسب و ایده‌آل خواهد بود.

  • کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.
  • کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم مناسب برای گروه سنی بزرگسال است.
  • تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 240 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 12 روز بخوانید.
  • کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع خودآگاهی و غلبه بر خشم است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی روانشاسی رفتاری زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

در بخشی از کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم می‌خوانیم

آرام باش، کمی تأمل کن، نفس عمیق بکش، جلو زبانت را بگیر و آرام و ساکت تا ده بشمار...

هیچ راهکار کوتاهی وجود ندارد که شما بتوانید با استفاده از آن، در کوتاه مدت بر خشم تان غلبه کنید. بعضی از کارشناسان به شما می‌گویند فورا خودتان را از محیطی که در آن خشمگین شده‌اید، دور کنید و سایرین راهکارهای دیگری را توصیه می‌کنند. نکته‌ی مهم این است که در بلندمدت بتوانید از خشم به عنوان ابرازی برای بیان خواسته‌ها، افکار و بیان هویت مستقلتان استفاده کنید و به راه‌های جدیدی برای مقابله با الگوهای ارتباطی گذشته‌تان دست یابید. اگر ما برای ابراز خشممان سهوا از همان الگوی قبلی استفاده کنیم، بیان خشم مان بی‌فایده است و راه به جایی نمی‌برد.

اگر جدا می‌خواهید تغییری در ارتباطاتتان ایجاد کنید، بهتر است این کتاب را چندین بار بخوانید. در داستان زندگی هریک از این زنان، درس‌های مهم بی‌شماری نهفته است. این وظیفه‌ی شماست که به ارتباط میان این داستان‌ها و زندگی خودتان پی ببرید. الگوهای رفتاری که در این کتاب توصیفشان کردم، در بین زنان رایج است و شما بدون شک بارها از این الگوهای رفتاری استفاده کرده‌اید. به هر حال وقتی سعی می‌کنید تغییری در روابطتان ایجاد کنید، ابتدا کمی می‌ترسید.

وقتی درگیر چرخه‌های ارتباطی می‌شوید، برایتان دشوار است الگوی رفتاری بی‌ثمری را که گرفتارش شده‌اید، تشخیص و نقش خود را در ایجاد آن تغییر دهید. در این فصل، راهکارهایی را به شما پیشنهاد می‌دهم که کمکتان می‌کنند بعضی از درس‌هایی را که در این کتاب آموخته‌اید، مرور کنید، مثلث خانوادگی و چرخه‌ی دواری را که گرفتارش شده‌اید تشخیص دهید و توانایی خود را در ایجاد تغییرات در روابطتان محک بزنید. می‌توانید این راهکارها را با کمک دوستان یا گروهی از زنانی که این کتاب را خوانده‌اند، تمرین کنید و دیدگاه‌ها و تجربیات جديدتان را با هم در میان بگذارید.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب بهره‌‌گیری مثبت از خشم بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۹ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندههاریت لرنر
مترجمندا شادنظر
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Dance of Anger: a woman's guide to changing the patterns of intimate relationships
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۱۲/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۹ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 47 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
34 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
17 ٪
32 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ممکنه این کتاب نکته ها وحرف هایی برای اقایون داشته باشه ولی برای خانوم ها مفیدتره,و اونقدر مثال های قابل لمس رو بیان کردن در کتاب که کمتر ممکنه برامون اشنا نباشه,که خیلی کمک میکنه برای درک بهتر حرفای نویسنده واینکه خسته کننده نباشه وازاون بهتر اینکه مثال ها رو خوب بسط داده نویسنده ,بنظرم حتی باید چندین بار خوند این کتاب خوب رو,و به یک بار بسنده نکرد.

5

تو این کتاب خیلی خوب آدم می تونه ببینه چه جوری تو روابطی که داره و ازشون عصبانی هست تو چرخه اشتباهی افتاده و چه جوری خودش بخشی از این چرخه اشتباه رو پیش می بره و چه طوری می تونه فقط با تغییر رفتار خودش به تدریج باعث تغییر رفتار یار یا پدر و مادرش بشه،مثال‌هاش همه خانم هستن ولی آقایون هم می تونن استفاده کنن

4

یک کتاب متفاوت و عالی! کتابیه که خوندندش رو به همه، بخصوص همه خانمها توصیه میکنم. به نوعی چگونگی مدیریت روابط رو با تکیه به نقشی که خودِ ما در تغییر ناخودگاه رفتار دیگران داریم؛ توصیف میکنه. خوبیه کتاب اینه که همه روابط رو در برمیگیره: با والدین، فرزند، همکار، همسر، دوست، خواهر و برادر، رئیس،... بالاخره تو یکی از این نقش ها هستید!

5

اگه احساس میکنید به آخرراهه روابطتون رسیدید هیچکس براتون نمونده خیلی تلاش کردید ولی بازم زندگی سرتاسر مشکلی دارید این معجزه رو بخونید 🙏 این کتاب فوقالعاااادسسس خدا خیرتون بده 😭 نمیدونید چقققدر تو زندگی من کمکم کرد واقعا جای این نویسنده ها بهشته

5

کتاب فوق العاده ای است. درباره مدیریت خشم مثالهای عملی و عالی زده که به راحتی میتوانید د زندگی تان به کار ببرید و از خشمهای خود بکاهید. الگوی رفتار قاطع را به خوبی توصیف کرده.

5

این کتاب عالی بود و واقعاً روی زندگی من تاثیر زیادی گذاشت و من رو نسبت به رفتارهام حساس کرد. شدیدا توصیه میشه. به خصوص برای خانم‌ها.

4

شاید بهترین کتابی باشه که تا حالا در زمینه‌ی خودآگاهی؛ کنترل خشم؛ تسلط بر نفس و بهبود روابط خونوادگی خوندم. ممنون از مجموعه‌ی فیدیبو

5

واقعا عالیه،کلی مثال میزنه که شامل تمام رفتارها و موقعیتهایی که حتما تو زندگی و روابطمون باهاش مواجه شدیم و یک دیدتازه درموردشون میده تا بتونیم خشممون رو کنترل کنترل کنیم و روابطمون بهتر بشه.

4

مثال های جالبی داره که بالاخره هر کسی با چندتاش دست به گریبان ه. در ضمن خیلیم روان و خوش خوان ه و ذهن و چشم خسته نمیشه. من که یه روزه خوندمش و احتمالا بعدها مجدد بهش رجوع کنم تا تکنیک هاش رو مسلط بشم.

4

کتاب جالب و آموزنده است ،با مسائل روز خانمها در ارتباط با دنیای بیرونی آنها سر وکار دارد .مثالها کاملا واقعی وملموس هستند وروشهای پیشنهادی در دنیای واقعیت زندگی قابل کاربرد واستقاده هستند.

نمایش 22 نقد دیگر
3.9
(47)
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بهره گیری مثبت از خشم
بهره گیری مثبت از خشم
هاریت لرنر
نشر قطره
3.9
(47)
27,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر