0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
راهنمای استرس

معرفی، خرید و دانلود کتاب راهنمای استرس

ناشر:
نشر نی
درباره راهنمای استرس

گاهی این‌طور به نظر می‌رسد که برای کاهش استرس هیچ راهی وجود ندارد. چون صورتحساب‌ها متوقف نخواهند شد، هیچ‌وقت 24 ساعت شبانه‌روز تبدیل به 40 ساعت نمی‌شود. مسئولیت‌های کاری و خانوادگی تمام نخواهد شد و دغدغه‌های این‌چنینی؛ اما نکته‌ی مهم این است که پایه و اساس تحقق آنچه در زندگی به دنبال آن هستیم وابسته به توانایی ما در کنترل و کاهش استرس است. مدیریت استرس به ما کمک می‌کند تا سبک زندگی، افکار، احساسات و نحوه برخورد با مشکلات خود را تغییر دهیم. پس مهم نیست که زندگی شما چقدر استرس‌زا است، مهم این است که بدانیم و باور کنیم که مراحلی وجود دارد که می‌توان برای تسکین فشارها و بازیابی مجدد کنترل خود انجام دهیم.

کتاب راهنمای استرس با ارائه راهکارها و تمرین‌های موثر به شما کمک می‌کند تا استرس زندگی خود را بشکنید و زندگی متعادل‌تر، شادتر و سالم‌تری داشته باشید.

درباره کتاب راهنمای استرس

کتاب راهنمای استرس حاصل تلاش چندساله‌ی «جان بلانکنشیپ»، «جنی استینمتز» و «لیندا براون» از محققین و کارشناسان مطرح جهانی است. این کتاب با محوریت پیشگیری از فشارهای روانی در سال 1990 منتشر شد و توانست به افرا زیادی در سراسر جهان کمک کند تا از فشارهای عاطفی و محیطی که داشته‌اند رها شوند. در سال 1392 این کتاب با ترجمه‌ی «مهناز خزائیلی» در 192 صفحه از سوی انتشارات نی راهی بازار نشر ایران شد.

کتاب راهنمای استرس یک خودآموز کامل است که در 8 فصل به طور گام به گام به افراد آموزش می‌دهد که چطور می‌توان با به کارگیری تکنیک‌های آرام سازی، استرس ناشی از فشارهای روز را کم کرد. استفاده از روش‌های بازسازی شناختی، گوش دادن فعال، جرئت مندی و بازخورد منفی از جمله مواردی هستند که نویسندگان این کتاب به خوانندگان توضیح می‌دهند.

کتاب راهنمای استرس مناسب چه کسانی است

استرس مقوله‌ای است که سن و سال نمی‌شناسد. حتما برای استرس داشتن نباید مدیر یک پروژه‌ی بزرگ باشید که قرار است کار خود را تا فردا شب تمام کند. استرس موضوعی است که ممکن است یک کودکی که تازه به مدرسه یا مهد کودک می‌رود تا سالمندانی که با بیماری جدیدی رو به رو می‌شوند آن را تجربه کنند؛ اما نکته‌ی مهم این است که هر چه فشارها و بحران‌ها در عصر امروز افزایش پیدا می‌کند به همان اندازه راهکارها و تکنیک‌های جدیدی برای مقابله و مدیریت استرس ارائه می‌شود. کتاب راهنمای استرس تمام آنچه یک فرد برای مقابله و مدیریت استرس به آن نیاز دارد را در اختیار خوانندگان خود قرار داده است. به همین دلیل نمی‌توان برای استفاده از مطالب این کتاب طیف سنی خاصی را در نظر گرفت اما بهتر است بگوییم که هر فردی که به دنبال زندگی آسان‌تر بی‌دغدغه‌تر و پویاتر است می‌تواند از این کتاب استفاده کند. تمرین‌ها و مطالب این کتاب برای معلمان، مددکاران، مشاوران تحصیلی، مشاوران و روانکاوان که احتمالا با مراجعه کنندگان زیادی که از استرس زیاد رنج می‌برند در تماس هستند کاربردی است.

کتاب راهنمای استرس به زبان ساده و روان نوشته‌شده است تا همه بتوانند از مطالب آن استفاده کنند. این کتاب اگرچه کم‌حجم است و می‌توان آن را در زمان کمتری به پایان رساند اما تمرین‌های آن در طولانی‌مدت قابل استفاده است به طوری که در پایان متوجه کاهش و توانایی کنترل استرس را خواهید داشت.

خلاصه کتاب راهنمای استرس

 کتاب راهنمای استرس در 8 فصل به افراد کمک می‌کند تا استرس خود را مدیریت کنند.

فصل اول: استرس چیست؟ و چه باید کرد؟

نویسندگان در این بخش ضمن ارائه توضیح درباره‌ی اینکه استرس چیست و چطور به وجود می‌آید به خوانندگان توصیه می‌کنند که قبل از استفاده از تکنیک‌ها باید علائم جسمانی، هیجانی و رفتاری استرس را پیدا کنند. در ادامه علائمی ارائه شده که خواننده می‌تواند از روی آنها متوجه استرس خود شود.


فصل دوم: تمرین‌های آرام‌سازی

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای کاهش و مدیریت استرس وجود دارد تمرین‌های آرام‌سازی هستند. این تمرین‌ها با هدف تخفیف علائم جسمی استرس و پیشگیری از آن در موقعیت‌های استرس‌زا به وجود آمده‌اند. در این فصل تمرین‌های فیزیکی موثری مثل الگوی تنفس و آرام‌سازی عضلات و ... ارائه می‌شود.


فصل چهارم: گوش دادن فعال

گوش دادن فعال یکی از روش‌های موثر برای کاهش استرس‌های اجتماعی است. نویسندگان در این فصل توضیح می‌دهند که گوش کردن امری بسیار ساده است که می‌تواند تاثیر عمیقی داشته باشد. گوش دادن به افراد کمک می‌کند تا عصبانیت طرف مقابل را فروکش کنند و رفته رفته استرس او را کم کنند. در ادامه تمرینات کاربردی برای گوش دادن موثر ارائه می‌شود.


فصل پنجم: جرئت‌مندی

جرئتمندی به افراد کمک می‌کند تا خودشان را ابراز کنند و استرس اجتماعی خود را کاهش دهند و در نهایت احساس بهتری درباره‌ی خودشان داشته باشند. در این بخش نویسندگان توضیح می‌دهند که چطور می‌توان رفتار جرئت مندانه داشت. در پایان مثل فصل‌های قبل تمرینات موثری در خصوص این راهکار ارائه می‌شود.


فصل ششم: رفتار با افراد پرخاشگر

تکنیک‌های ارائه شده در این فصل برای استفاده در مواقعی است که ارتباط برقرار کردن با شخص مقابل به شکل منطقی یا آرام غیرممکن است.


فصل هفتم: دادن و گرفتن بازخورد منفی

در این فصل با توجه به اطلاعات و آموزه‌هایی که از فصل‌های قبل ارائه شد. روشی سازنده برای دادن و گرفتن بازخورد منفی بیان می‌شود که به کاهش استرس همه‌ی طرفین درگیر کمک می‌کند.
فصل هشتم: جمع‌بندی

فصل هشتم جمع‌بندی نهایی است. بعد از خواندن 7 فصل حالا زمان آن رسیده است که استرس‌های خود را از نظر جسمی و ذهنی بررسی و ارزیابی کند و با توجه به تکنیک‌های ارائه شده آن‌ها را در کار روزمره، مدرسه، خانواده و ارتباطات اجتماعی‌تان به کار بگیرید.

فراموش نکنید که در حین خواندن این کتاب تمرین‌های آن را انجام دهید.

در بخشی از کتاب راهنمای استرس می‌خوانیم

تمرین‌های آرام‌سازی دو هدف عمده دارند: یکی تخفیف علائم جسمی - فیزیکی استرس یا پیشگیری از آن، زیرا آرام‌سازی روش مقابله مؤثری است در موقعیت‌هایی که استرس‌زا هستند و نمی‌توان آن‌ها را تغییر داد. دومین دلیل برای یادگیری تکنیک‌های آرام‌سازی این است که بعضی از ما آن‌قدر به فکر موقعیت‌های معینی هستیم که نمی‌توانیم تکنیک‌های دیگری (مانند بازسازی شناختی) را به کار ببریم مگر این که اضطرابمان به سطح قابل کنترلی کاهش یابد. باید در زمان‌های جداگانه‌ای این تمرین‌ها را انجام دهید تا دریابید کدام یک برای شما مؤثرترند.

الگوی تنفس

کنترل کردن تنفس‌تان، یا تنفس کردن به طرزی خاص برای چند دقیقه، خیلی وقت‌ها فی‌نفسه روش مؤثری برای کسب آرامش است. تمرین‌های تنفس معمولا در یوگا و مراقبه و بعضی از تکنیک‌های زایمان طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنفسی که با بازدم طولانی و آهسته همراه باشد، آرامش‌بخش است برای مثال، وقتی که «آه» می‌کشید. وقتی شما هوا را داخل می‌کنید (عمل دم)، دیافراگم‌تان منبسط می‌شود، یعنی می‌گیرد. وقتی هوا خارج می‌شود، با بازدم انجام می‌شود، دیافراگم رها می‌شود؛ بنابراین یک‌راه برای رها شدن یا آرام شدن، صرف زمان بیشتر برای بازدم است. تنفس دیافراگمی نه‌تنها شما را به استفاده از حداکثر ظرفیت ریه وا می‌دارد، بلکه باعث بازدم طولانی‌تر و آهسته‌تر و بنابراین آرامش یافتن - می‌شود.

افراد وقتی تنش بیشتری دارند، سریع‌تر و سطحی‌تر نفس می‌کشند. تمرین تنفس این نقص را برطرف می‌کند و افراد را وامی‌دارد که از سرعت خود بکاهند که همین اولین قدم برای آرام شدن و به دست آوردن کنترل به شمار می‌رود. تنفس می‌تواند به تنهایی یا در ترکیب با سایر تمرین‌های آرام‌سازی، مثل شل کردن تدریجی ماهیچه‌ها و تجسم، مورد استفاده قرار گیرد. بعضی از افراد تجسم کردن «تخلیه» تنش را به هنگام بازدم مفید می‌یابند.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
837.۸۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسندهگروه نویسندگان
نویسنده دومجنی استینمتز
مترجممهناز خزائیلی
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Manage Your Stress: Before It Manges You
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۱۱/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
28,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۳۷.۸۷ کیلوبایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 16 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
6 ٪
1
ستاره
12 ٪
7 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

تا یه حدی طبیعیه، ولی اگه روی فعالیت های روزانتون تاثیر منفی میگزاره بهتره تا فرصت هست با یک روانشناس مجرب و خبره مشورت کنید.

4

تمدن ها نابود نمیشوند مگر از درون اینو بیط میدم به شما بجنگ با افکارت آره بجنگ

4

من کنکور دارم استرس دارم چ کنم

5

کتاب جالبی هستش ?

1

مزخرف

4

جالب

5

عالی

3.9
(16)
57,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
راهنمای استرس
راهنمای استرس
گروه نویسندگان
نشر نی
3.9
(16)
57,000
تومان