0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
معرفی، خرید و دانلود کتاب کنوانسیون بیع بین الملل

معرفی، خرید و دانلود کتاب کنوانسیون بیع بین الملل

کتاب متنی
نویسنده:
درباره کنوانسیون بیع بین الملل

کتاب کنوانسیون بیع بین‌الملل نوشته علی بهمنی، که در انتشارات موسسه اندیشه کامیاب ایرانیان در سال 1400 به چاپ رسیده است، درباره موضوع حقوق تجارت بین‌الملل است که به بررسی جامع و دقیق کنوانسیون وین 1980 در مورد قراردادهای خرید و فروش بین‌المللی کالا می پردازد. این کتاب به عنوان منبعی مرجع برای دانشجویان رشته حقوق، وکلا، حقوقدانان و فعالان حوزه تجارت بین‌الملل مفید خواهد بود. اگر شما هم به مطالعه‌ی کتاب‌های حوزه علوم اجتماعی و بخصوص حقوق علاقه دارید، به دسته بندی   کتاب‌های حقوق فیدیبو سر بزنید. یک کتاب دیگر نیز نویسنده کتاب، علی بهمنی، در این زمینه به چاپ رسانده‌ است به نام بررسی تطبیقی ماهیت فسخ و تفاسخ و انفساخ، که در سال 1401 توسط موسسه اندیشه کامیاب ایرانیان به چاپ رسیده است. این کتاب به بررسی تطبیقی سه مفهوم فسخ، تفاسخ و انفساخ در حقوق مدنی ایران و فقه امامیه می‌پردازد.

چرا کتاب کنوانسیون بیع بین‌الملل را بخوانیم

مطالعه‌ی کتاب‌های حقوق فقط برای دانشجویان مرتبط با این رشته نیست. اگر به این حوزه‌ علاقه‌مند هستید، این کتاب مطالب مهمی را به شما ارائه می‌دهد. چند دلیل برای خواندن کتاب کنوانسیون بیع بین‌الملل به شرح ذیل است:

  • جامعیت و دقت: این کتاب به طور کامل و دقیق به بررسی مفاد کنوانسیون وین می پردازد و به ظرافت‌های حقوقی آن توجه دارد.
  • رویکرد تحلیلی: نویسنده در این کتاب صرفا به شرح مفاد کنوانسیون اکتفا نکرده و به تحلیل و تفسیر آن‌ها نیز پرداخته است.
  • ارائه مثال‌های عملی: نویسنده برای تبیین بهتر مفاد کنوانسیون، از مثال‌های عملی متعددی استفاده کرده است.
  • ارجاع به آرای داوری و قضایی: نویسنده در این کتاب به آرای داوری و قضایی مرتبط با کنوانسیون وین ارجاع داده است که این امر بر غنای علمی کتاب افزوده است.
  • در مجموع، کتاب کنوانسیون بیع بین‌الملل منبعی ارزشمند و مفید برای دانشجویان، وکلا، حقوق‌دانان و فعالان حوزه تجارت بین‌الملل است که به دنبال مطالعه و فهم عمیق کنوانسیون وین 1980 هستند.

در بخشی از کتاب کنوانسیون بیع بین‌الملل می‌خوانیم

یونیسیترال یا آنسیترال (uncitral) در نخستین دوره اجلاسیه خود به سال ۱۹۶۸ به اتفاق آراء بررسی بیع بین‌المللی را از نخستین کارهای خود قرار داد؛ و بدین منظور از کشورهای راجع به کنوانسیونهای ۱۹۶۴ نظر خواهی کرد. ۳۲ کشوری که کنوانسیونهای ۱۹۶۴ را، که شامل: دو کنوانسیون مشتمل بر قانون یکنواخت راجع به بیع بین‌المللی اشیاء منقول مادی و قانون یکنواخت راجع به تشکیل قرارداد بیع بین‌المللی اشیاء منقول مادی بود؛ طی کنفرانسی به تصویب رسانده بودند؛ پس از بررسی‌های لازم تصمیم به تهیه کنوانسیونهای جدیدی گرفتند و دو طرح از کنوانسیون را، که یکی مربوط به آثار بیع (حقوق و تعهدات بایع و مشتری) و دومی راجع به تشکیل قرارداد بیع بود؛ با الهام از کنوانسیونهای ۱۹۶۴ تهیّه نمودند؛ در سال ۱۹۷۸ آنسیترال هر دو طرح را تصویب و آن‌ها را در یک طرح ادغام نمود. این طرح در همان سال به مجمع عمومی سازمان ملل تقدیم ومجمع با تشکیل یک کنفرانس بین‌المللی، که متشکل از نمایندگان ۶۲ کشور و ۸ سازمان بین‌المللی بود؛ با طرح آنسیترال موافقت نموده و در نهایت آن را با پاره‌ای اصلاحات، تحت عنوان کنوانسیون سازمان ملل متحد راجع به قراردادهای بیع بین‌المللی ۱۹۸۰ کالا به تصویب رساند.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب کنوانسیون بیع بین‌الملل 

 اگر شما هم به خواندن کتاب‌هایی با موضوعات حقوقی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم حتما کتاب‌های زیر را که در فیدیبو در دسترس هستند، مطالعه کنید.


دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
945.۳۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
101 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۲۲:۰۰
نویسندهعلی بهمنی
ناشرموسسه اندیشه کامیاب ایرانیان
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۲/۰۱/۰۷
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۴۵.۳۷ کیلوبایت
۱۰۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
منتظر امتیاز
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کنوانسیون بیع بین الملل
علی بهمنی
موسسه اندیشه کامیاب ایرانیان
منتظر امتیاز
30,000
تومان