0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شرلوک هلمز  یال شیر

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شرلوک هلمز یال شیر

کتاب های درگوشی
درباره شرلوک هلمز یال شیر

شرلوک هلمز - یال شیر نوشته آرتور کانن‌دویل داستان یکی دیگر از پرونده‌های کارآگاه معروف، شرلوک هلمز (Sherlock Holmes) است.

شاید تا به حال کتاب‌هایی که این کارآگاه نقش اول آن بوده نخوانده‌ باشید یا سریال‌ها و فیلم‌هایی که از این کتاب‌ها اقتباس شده را ندیده باشید؛ اما قطعاً اسم شرلوک هلمز را بارها شنیده‌اید. این شخصیت خیالی و مشهور را سِر آرتور کانن دویل در سال 1887 با الهام از جوزف بل، یکی از معروف‌ترین جراحات قرن نوزده، ساخته و پرداخته است. شرلوک هلمز یک «کارآگاه مشاور» است که مهارت‌های ویژه‌ای در مشاهده دقیق، علم پزشکی قانونی، و استدلال منطقی دارد. کتاب یال شیر نیز یکی از آثار اصلی نویسنده محسوب می‌شود که ماجرای تحقیقات کارآگاه شرلوک هلمز را روی پرونده قتل مرموز یک معلم علوم در ساحل ساسکس روایت می‌کند. جالب است بدانید شرلوک هلمز به عنوان «شناخته‌شده‌ترین شخصیت خیالی» در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است.

معرفی سِر آرتور کانن دویل

سِر آرتور ایگناتیوس کانن دویل (Sir Arthur Ignatius Conan Doyle) نویسنده و پزشک و گیاه‌شناس اسکاتلندی، متولد 1859 است. او در نوشتن داستان‌هایی از دانش خود در این حوزه‌ها به خوبی استفاده کرد. دلیل اصلی شهرت او خلق شخصیت کارآگاه شرلوک هلمز است و حدود 56 داستان و 4 رمان با محوریت این شخصیت از او به جا مانده است.  در ابتدا کسی حاضر نبود برای خواندن نوشته‌های او هزینه کند، به همین دلیل مجبور شد اولین داستان‌هایش را در مجلاتی که داستان‌های مختلف و کم فروش را در کاغذهای ارزان قیمت چاپ می‌کردند، منتشر کند. البته دویل یک اثر ناتمام دیگر به نام «داستان جان اسمیت» و چند داستان کوتاه دیگر نیز نوشته است. همچنین بین سال‌های ۱۸۸۸ تا ۱۹۰۶، هفت رمان تاریخی نوشت که بسیاری از منتقدان آن رمان‌ها را بهترین اثر او می‌دانستند. مستاجر نقابدار و عمارت قدیمی شوس‌کومبه از سری داستان‌های این نویسنده هستند که به فارسی ترجمه شده و نسخه صوتی آن‌ها نیز در فیدیبو دسترس است. دویل در سال 1930 بر اثر سکته قلبی درگذشت.

چرا باید کتاب شرلوک هلمز - یال شیر را بخوانیم؟

کارآگاه شرلوک هلمز بازنشسته شده است و دوران بازنشستگی خود در ساحل شهر ساسکس می‌گذارند. او بیشتر اوقات خود را با دوستاش هارولد که مدیر مدرسه‌ای در همان حوالی‌ست سپری می‌کند. روزی ناگهان فیتسوری مک‌فرسون، معلم علومی که در مدرسه‌ی هارولد کار می‌کند، درست مقابل چشمان آن‌ها روی زمین می‌افتد. آخرین کلماتی که معلم زیر لب با خود زمزمه می‌کند «یال شیر» است. همین باعث می شود کاراگاه برای کشف رازی دیگر دست به کار شود! باید بگوییم اگر علاقه‌مند به کتاب‌های داستانی مخصوصا رمان‌های جنایی و معمایی هستید بدون شک از شنیدن این کتاب لذت خواهید برد.

نسخه صوتی کتاب شرلوک هلمز- یال شیر نوشته آرتور کانن‌دویل با ترجمه امین توکلی و صدای نوید نوروزی توسط رادیوگوشه منتشر شده است. همچنین در دسته بندی نوجوانان در فیدیبو قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب شرلوک هلمز - یال شیر می‌شنوید:

صبح روز بعد سطح آب به حالت عادی خودش بازگشت و دریا آرام شد. بوران شب گذشته تمام محیط را شسته و باطراوت کرده بود. در بخشی هم که آب بالا آمده بود، مردابی زیبا شکل گرفته بود. نمی‌شد در چنین هوای دلپذیری خانه ماند و مشغول کار شد. بنابراین پیش از صرف صبحانه برای پیاده‌روی و لذت بردن از آب‌وهوا بیرون رفتم. در جاده‌ی باریک میان صخره‌ها که به ساحل دریا ختم می‌شد در حال قدم زدن بودم که شخصی از دور صدایم زد. وقتی به عقب نگاه کردم آقای هارولد استاکرز رو دیدم که با چهره‌ای خندان برایم دست تکان می‌داد. منتظرش ماندم و کمی بعد به نزدیک همدیگر رسیدیم.

- صبح زیبایی است آقای هلمز. اینطور نیست؟ حدس می‌زدم شما رو اینجا ببینم.

- برای شنا کردن به دریا می‌ری؛ درسته؟

هارولد از حرفی که زدم خنده‌اش گرفت و به کیسه‌ای که در دست داشت اشاره کرد: «مثل همیشه از همه چیز خبر داری. بله؛ مک‌فرسون زودتر رفته. منم می‌رم به اون ملحق شم.»

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شرلوک هلمز - یال شیر

اگر از خواندن کتاب‌های جنایی و معمایی لذت می‌برید کتاب‌های زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
56.۴۱ مگابایت
مدت زمان
۰۱:۰۱:۳۶
نویسنده آرتور کانن دویل
مترجمامین توکلی
راوینوید نوروزی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۶.۴۱ مگابایت
۰۱:۰۱:۳۶

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 21 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
19 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
9 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

از نظر من هم خود داستان و هم راوی عالی بود. تغییر صدا و حالت راوی طوری بود که هیجان لازم در شنونده حفظ میشد. پخش موسیقی گاهی بجا نبود ولی در کل راضی هستم. البته به کوتاه بودن داستان واقعا قیمت خیلی نامتناسب و بالاست

4

من فکر میکنم واسه یه ساعت خوانش، این قیمت زیاده. ارمان سلطان زاده بخواد عین شما قیمت بذاره با توجه به زمان کتاباش قیمت به ۵۰۰-۶۰۰ میرسه

3

سلام دوستان، به نظر من داستان خیلی قوی و جالبی نبود. ما از این نویسنده آقای سر آتور کانن دویل داستان‌های خیلی قوی‌تر و گیراتری داریم.

1

صدای شرلوک هولمز افتضاحه داره همه لش جیع میزنه و کلا چند پرده با بقیه فاصله داره آنقدر بد بود که وسطش رها کردم

1

نخرید . اصلا داستانش قشنگ نیست . اصلا نه جنایتی در کاره و نه تحقیق پلیسی .

3

یکساعت مشغول میکنه ولی انگار جنس فیکه، اصلا شبیهه داستانهای شرلوک هلمز نبود،

3

چقددر بینش آهنگ گذاشتین اعصاب خورد کنه...

4

وسطش خیلی آهنگ هست??

3
سرگرم‌کننده 🧩

عالی بود ولی جنایت ندارد پس ۳ ستاره

3.9
(21)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
54,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شرلوک هلمز  یال شیر
شرلوک هلمز یال شیر
کتاب های درگوشی
رادیو گوشه
3.9
(21)
سرگرم‌کننده 🧩 (2)
54,000
تومان