0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شرلوک هلمز  عمارت قدیمی شوس کومبه
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی شرلوک هلمز عمارت قدیمی شوس کومبه

درباره شرلوک هلمز عمارت قدیمی شوس کومبه

شرلوک هلمز - عمارت قدیمی شوس‌کومبه (The Adventure of Shoscombe Old Place) یکی دیگر از ماجراهای جنایی و هیجان انگیزی‌ست که توسط آرتور کانن‌دویل خلق شده است.

شرلوک هلمز کارآگاه خصوصی مشهور این بار با همراهی دکتر واتسون، دوست و همراهش، سعی دارد راز معمایی دیگر را کشف کند. ماجرا از روزی شروع می‌شود که آقای ماسون وارد دفتر کار کارآگاه می‌شود و ابتدا ادعا می‌کند که کارفرمای او لرد رابرتز نوربرتون تمام دارایی‌اش را روی یک اسب شرط‌بندی کرده است و او آمده تا راهی پیدا کند تا لرد برنده شود وگرنه کل سرمایه‌اش از دست می‌رود. همچنین می‌گوید تغییراتی در خانه و اسطبل رخ‌داده که نیازمند تحقیقات بیشتر است. اما کارآگاه این کار را قبول نمی‌کند. نهایت صحبت‌های ماسون به این نکته می‌رسد که صاحب‌کارش نبش قبر انجام داده است! اینجاست که ماجرا برای شرلوک جالب می‌شود تصمیم می‌گیرد تحقیقاتش را شروع کند.

معرفی آرتور کانن‌دویل

آرتور کانن‌دویل (Arthur Conan Doyle) پزشک و نویسنده اسکاتلندی متولد سال ۱۸۵۹ و خالق شخصیت مشهور کارآگاه شرلوک هلمز است. اگرچه آرتور در رشته پزشکی تحصیل کرد؛ اما سال‌های کمی را به طبابت گذراند؛ ولی همان مدت کم باعث شد بتواند حقایق پزشکی را وارد داستان‌هایش کند تا جذابیت‌شان چند برابر شود. سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۸۹۳ سال‌های اوج این نویسنده هستند که در آن سری کتاب‌های شرلوک هلمز و دکتر واتسن چاپ شدند و توجه عده‌ی زیادی را جلب کردند. جالب است بدانید نوشته‌های معمایی او و داستان‌های شرلوک هلمز در ابتدا مورد بی‌مهری قرار می‌گرفت وکسی آن‌ها را نمی‌خواند. برای همین آرتور برای چاپ آنها به مجلات ارزان‌قیمت و کم‌فروش روی آورده بود؛ اما کم‌کم داستان‌های هیجان‌انگیزش در دل مخاطب جا باز کرد! آرتور در مدتی که به نویسندگی مشغول بود چهار رمان و بیش از پنجاه داستان کوتاه بر اساس ماجراهای شرلوک هلمز نوشت.

آرتور کانن دویل در ژوئیه‌ی 1930 در گذشت.

چرا باید کتاب شرلوک هلمز - عمارت قدیمی شوس‌کومبه را بخوانیم؟

این کتاب آخرین داستان از 56 داستان کوتاه شرلوک هلمز اثر آرتور کانن دویل است. تا به امروز برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و فیلم‌های سینمایی مختلفی با اقتباس از داستان کتاب عمارت قدیمی شوس‌کومبه ساخته شده اند. ماجرای این کتاب به قدری هیجان انگیز است ومخاطب را درگیر می کند که نمیتواند قبل از تمام شدن ماجرا و کشف راز لرد ثروتمند قصه، کتاب را رها کند. اگر شما از آن دست نوجوانانِ طرفدار داستان‌های جنایی و معمایی هستید و دوست دارید داستانی کوتاه اما جذاب را دنبال کنید شنیدن کتاب عمارت قدیمی شوس‌کومبه را از دست ندهید.

نسخه صوتی این کتاب که توسط آرتور کانن‌دویل نوشته شده و امین توکلی آنرا به فارسی برگردانده است، با صدای  نوید نوروزی توسط رادیو گوشه انتشار یافته که در فیدییو در دسته بندی نوجوانان قابل دانلود است.

در بخشی از کتاب شرلوک هلمز - عمارت قدیمی شوس‌کومبه می‌شنوید

هلمز یک دفعه از جایش بلند شد و ایستاد. آقای ماسون هم با سرعت حرفش را ادامه داد: آقای هلمز! باور کنید دیروز بعد از اینکه براتون نامه رو فرستادم پیداش کردم. دیروز لرد رابرتز رفت لندن. من و استفان هم از موقعیت استفاده کرده و به مرداب رفتیم. به جز اون گوشه‌ای که جسد قرار داشت همه چیز مثل قبل بود.

- حتما سریع به پلیس خبر دادید، درسته؟

آقای ماسون پوزخندی زد و گفت: فکر نمی‌کنم این موضوعب رای پلیس جذابیتی داشته باشه. درواقع فقط یه جمجه وچند استخون مومیایی شده بود که حداقل هزار سال قدمت داشتنو. من قبلا به سرداب رفته بودم اما حاضرم قسمت بخورم هیچکدوم از اون استخون‌ها قبلا اونجا نبودن. استفان هم حاضره شهادت بده. استخون‌ها رو گوشه‌ی سرداب ول کرده بودن و روشون یه پارچه انداخته بودن... .

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب شرلوک هلمز - عمارت قدیمی شوس‌کومبه

داستان‌های جنایی مانند عمارت قدیمی شوس‌کومبه بین نوجوانان وحتی بزرگسالان طرفداران زیادی دارد. اگر شما هم از شنیدن این کتاب لذت بردید چند کتاب دیگر نیز با موضوعاتی مشابه به شما معرفی می‌کنیم:

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
47.۵۳ مگابایت
مدت زمان
۵۱:۵۴
نویسنده آرتور کانن دویل
مترجمامین توکلی
راوینوید نوروزی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۴۰۰/۰۹/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۷.۵۳ مگابایت
۵۱:۵۴

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.5
از 5
براساس رأی 18 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (4)
حال‌خوب‌کن ✨ (3)
5
ستاره
77 ٪
4
ستاره
5 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
11 ٪
1
ستاره
0 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

داستان خوب بود ولی اجرا و به خصوص موسیقی متن آزار دهنده و کلافه کننده بود، مثلا هدفشون بالا بردن هیجان داستان بود ولی داستان کشش و هیجان معمول را داشت و اگه معمولی میخوندن و این قدر موسیقی تیز وسطش نمیذاشتن جذاب تر میشد.

5

کتاب خیلی عالی هست و دیدگاه های متفاوتی رو نشون میده و من داستانش رو خیلی دوست داشتم❤️

5

جالب بود و شنیدنی از این داستان فیلم هم موجوده اگه دوست داشتین میتونین تماشا کنین

4

خوب بود.....کاش بیشتر نسخه صوتی ارائه بدید...

5
حال‌خوب‌کن ✨
اجرای روان 🎙️
سرگرم‌کننده 🧩
گیرا 🧲

خیلی عالی بود ممنونم به ویژه از اقای گوینده

5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
آموزنده 🦉

کتاب بسیار عالی هست اما حیف کوتاه بود

5

عالييييييييييييييييييييييييييييي

5

خیلی عالی روایت شده بود 👏👏

4.5
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
54,000
٪50
27,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شرلوک هلمز  عمارت قدیمی شوس کومبه
٪50
شرلوک هلمز عمارت قدیمی شوس کومبه
آرتور کانن دویل
رادیو گوشه
4.5
(18)
سرگرم‌کننده 🧩 (3)
54,000
٪50
27,000
تومان