0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران

معرفی، خرید و دانلود کتاب طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران

درباره طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران
طبقات اجتماعی و تحرك اجتماعی آنها، سلسله مراتب اجتماعی و مفهوم برابری و نابرابری، سلطه و قدرت اجتماعی طبقات و قشرهای مسلط و زیر سلطه از مباحثی است كه از دیرباز در تاریخ ایران مورد توجه بوده است. نوگرایی به ظهور طبقات اجتماعی مدرن كمك كرد. شیوه زندگی نخبگان و قشربندی اقشار مسلط دگرگون شد، طبقه متوسط جدید در ایران امكان ظهور یافت و بورژوازی ایران دوره‌ای از رشد مستمر را از اواخر دهه ۱۳۲۰ خورشیدی تجربه كرد. بااین‌حال قشرهای سنتی، انعطاف‌پذیری اقتصادی و فرهنگی قابل‌توجهی در دوره پهلوی نشان دادند. این امر به‌رغم آن بود كه بازار در اثر محدود شدن روحانیت در دوران رضاشاه ناگزیر متحد سنتی خود را از دست داد و با حاملان آراء ناسیونالیستی و بورژوا ـ دمكراتیك برآمده از انقلاب مشروطه پیوند یافت. تعارض میان سنت و مدرنیته كه تبلور اجتماعی خود را در قالب طبقات نوین اجتماعی (كارگران صنعتی و طبقه متوسط جدید) و قشرهای اجتماعی مرتبط با بازار و كار و كسب سنتی به نمایش می‌گذارد در محیط استبدادی و درعین‌حال مدرنیستی دولت پهلوی منشا ایجاد كشاكش‌هایی در سطح جامعه و سیاست شد كه سرانجام به انقلاب ۱۳۵۷ خورشیدی انجامید. مجموعه حاضر شامل مقالاتی درباره طبقات اجتماعی در ایران و نقش آنان در تحولات اجتماعی و سیاسی تحت این عناوین است: طبقات اجتماعی در ایران اسلامی دوره میانه؛ طبقات اجتماعی در دوره قاجاریه؛ طبقات اجتماعی در دوره پهلوی؛ اتحاد بازار و روحانیت: بنیان اجتماعی شورش‌ها و انقلاب‌ها؛ دولت، طبقات و روش‌های بسیج توده‌ها در انقلاب ایران؛ و حكومت و مناسبات ارضی پیش و پس از انقلاب ایران.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۸ مگابایت
تعداد صفحات
262 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۴۴:۰۰
نویسندهاحمد اشرف
نویسنده دومعلی بنوعزیزی
ناشرنشر نیلوفر
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۲۱
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
26,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۸ مگابایت
۲۶۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
42 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
14 ٪
1
ستاره
14 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

با سلام. سپاس از زحمات شما. واقعأ خیلی خوبه میتونیم فهرست مطالب رو ببینیم قبل از خرید. فقط یه مشکل اینه برای کارهای پژوهشی نمیتونیم براحتی استناد بدیم. امیدوارم این مشکل رو توی نسخه های جدید رفع کنید. طوری که صفحه خود کتاب هم مشخص باشه. با تشکر.

4

خیلی خوب میشه که نمونه کتاب ها رو از متن اصلی کتاب بزارید تا با نثر و متن اصلی کتاب آشنا بشیم. الان نمونه کتابی که گذاشتید مقدمه مترجم هست فقط حتی مقدمه اصلی کتاب هم نیست با تشکر

4

من کتابو خریداری کردم امااااا سبد خریدم خااالیه

1

من کتابو خریداری کردم اما باز نمشه چندین بار حذف کردم جواب نمده

4

نمیتونیم خرید سایت مشکل داره یا چیه ؟

4

این کتاب واقعاارزش خواندن رادارد

3.7
(14)
15,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران
طبقات اجتماعی، دولت و انقلاب در ایران
احمد اشرف
نشر نیلوفر
3.7
(14)
15,600
تومان