0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
قدرت اراده

معرفی، خرید و دانلود کتاب قدرت اراده

نویسنده:
ل ژاگو
درباره قدرت اراده

تفاوت افراد موفق و شکست‌خورده در اراده و پشتکار آن‌ها در رسیدن به مقصد است. گاهی اوقات دیالوگ‌هایی از یک فیلم، یک جمله در کتاب و صحبت‌های یک فرد در ذهن ماندگار می‌شود و در شخصیت انسان تغییر و تحول ایجاد می‌کند؛ تحولی که ایجاد انگیزه می‌کند و مردم را برای رسیدن به رویاهای‌شان تکان می‌دهد. کتاب قدرت اراده مجموعه‌ای از تجربه‌ها، تمرین‌ها و توصیه‌هایی است که انسان را به ایده‌آل‌هایش نزدیک‌تر می‌کند.

درباره پل ژاگو، نویسنده قدرت اراده

پل کلمان ژاگو در سال 1889 به دنیا آمد. او از کودکی علاقه‌ی فراوانی به شهر پاریس داشت و سراسر عمرش را در این شهر زندگی کرد. ژاگو در جوانی با «دکتر دورویل» که متخصص هیپنوتیزم بود، آشنا شد و در کنار او به عنوان دستیار شروع به فعالیت کرد. او تحصیلات دانشگاهی‌اش را ادامه نداد و در کنار «دورویل» به عنوان همکار فعالیت کرد. ژاگو در این دوران مطالعه‌ی زیادی در زمینه‌ی روانشناسی انجام داد و با استفاده از تجربیات خودش در حوزه‌ی درمان و خودشناسی، کتاب‌های مهمی را نگارش کرد. ژاگو فردی ساده زیست بوده و هیچ‌گاه روش زندگی‌اش را تغییر نداد و تا آخر عمر به مطالعه‌ و یادگیری ادامه داد. پل کلمان ژاگو در سال 1962 درگذشت.

ژاگو تعدادی کتاب در زمینه‌ی خودیاری و موفقیت تالیف کرده است. آثار او با گذشت زمان همچنان از سوی مخاطبین کتاب‌های روانشناسی مورد توجه هستند. از کتاب‌های او می‌توان به «مانیتیسم شخصی»، «آموزش گفتار»، «غلبه بر کمرویی»، «قدرت خودتلقینی»، «چگونه بر خود مسلط شویم» و «روش‌های عملی مانیتیسم هیپنوتیسم و تلقین» را نام برد.

مروری بر فصل‌های کتاب قدرت اراده

کتاب قدرت اراده در ده بخش تدوین شده است و هر بخش شامل تمرین‌هایی است که انگیزه و انرژی انسان را برای رسیدن به اهداف و آرزوهایش افزایش می‌دهد.

ژاگو در بخش اول کتاب با نام «آمادگی برای پرورش» عنوان می‌کند که در مقابل خستگی‌ها، تنبلی‌ها و کلافگی‌هایی که ما را از رویاها‌ی‌مان دور می‌کند، یک اراده‌ی پرورش یافته می‌تواند راه دستیابی به هر چیزی که می‌خواهیم را هموار کند. همچنین شرح می‌دهد که برای دستیابی به اراده‌ای محکم، انرژی داشتن بسیار مهم است و در ابتدای راه نباید مقاومت و پشتکار‌ را از دست داد تا انسان قادر به ایجاد انگیزه‌ای شود که با آن بر ناهمواری‌های مسیر غلبه کند.

در بخش دوم کتاب قدرت اراده که «چگونه بر خود حاکم شوید» نام دارد، درباره‌ی اهمیت و تاثیر موارد مختلف بر جسم‌مان می‌خوانیم. در این فصل از نقش کلیدی تغذیه و ورزش گفته شده است؛ چرا که برنامه‌ی سالم و منظم غذایی باعث سلامت روح و جسم می‌شود و به فرد کمک می‌کند تا با اراده‌ و انگیزه در تصمیماتش عمل کند.

موارد ساده‌ای در کتاب تذکر داده شده که افراد آن‌ها را نادیده می‌گیرند. این در حالی‌ست که هر یک از ما قادریم آن‌ها را روزانه انجام بدهیم مثل یک برنامه‌ی خواب مرتب. پل ژاگو معتقد است که اگر عاداتی نادرست داریم باید برای برطرف کردن آن‌ها تلاش کنیم هر چند این عادات در طول ماه‌ها یا سال‌ها شکل گرفته‌اند اما با سماجت با احساسات مایوس کننده مقابله کنید و آن‌ها را گذرا تلقین کنید و با حالتی مبارز عادات درست را جایگزین آن‌ها کنید.

در بخش سوم کتاب تحت عنوان «چگونه به اطمینان کامل دست یابیم» نویسنده سعی کرده است تا «اندیشه‌ی اطمینان به خود» را تحقق بخشد و برای این کار چند تمرین ارائه می‌دهد تا افراد با کمک آن‌ها بتوانند به آزادی کامل در سخن گفتن و عمل کردن دست یابند.

بخش چهارم کتاب با نام «چگونه سرنوشت را در اختیار بگیریم» به تلاش برای تغییر خویشتن اختصاص دارد. ژاگو معتقد است تغییر فردی نخستین گام به سوی تغییر سرنوشت است. «منابع عظیم انرژی» عنوان فصل پنجم کتاب قدرت اراده است. در این فصل تعدادی تمرین عنوان می‌شود که با آن‌ها انرژی‌های لازم برای حرکت به سوی داشتن اراده‌ی استوار را به دست می‌آورید. برای مثال در این فصل از اهمیت تمرکز سخن گفته شده و چندین روش مختلف ارائه شده است که در مواجهه با خبری ناگوار و یا در شرایط سخت از آن‌ها استفاده کنیم و شرایط را تحت کنترل خود دربیاوریم.

فصل بعد «قدرت مستقیم اراده بر بدن» نام دارد و تاثیر اراده بر اندام‌های مختلف و ماهیچه‌های بدن را شرح می‌دهد. ژاگو در این بخش توصیه می‌کند در هنگام بیماری به حالت آرامش بیندیشید، و به آسودگی تصور کنید که می‌توانید به‌ سرعت به این حالت دست یابید. تصور ذهنی آسوده و سلامت به تدریج درد یا بیماری را کاهش می‌دهد و با این کار شما نیروهای درونی خود را به سمت بازگشت تندرستی سوق می‌دهید. ابتدای بخش هفتم «قدرت مستقیم اراده بر دیگران»، تاریخچه‌ی قدرت اراده گفته شده است و پس از آن به تاثیر افراد مختلف بر اعمال و رفتار ما اشاره می‌شود.

پل ژاگو در فصل هشت با عنوان « تاثیر اراده بر سرنوشت» شرح می‌دهد که فقط باید در آرزوی تحقق آن چیزی باشیم که می‌خواهیم و فکر خود را روی آن متمرکز کنیم زیرا یک هدف واحد داشتن بسیار موفقیت‌آمیزتر است. فکر ما و ذهنیت درست تاثیر غیرمستقیم بر سرنوشت دارد و ما با یک جهت یابی درست به سمت آرزوها همه چیز را تابع خواسته خود می‌کنیم.

«چگونه عمل کنیم» نام فصل نهم کتاب است که با یک سوال مهم آغاز می‌شود: آیا می‌خواهید به نتیجه برسید؟ طبق گفته‌ی کتاب مخاطب این فصل خوانندگانی هستند که می‌خواهند به آرزوهای خود جامه‌ی عمل بپوشانند، خوانندگانی که می‌خواهند با خواندن کتاب وسیله‌ای برای حل مشکلات فوری خود بیابند و به نتایج مثبت برسند.

فصل آخر کتاب قدرت اراده «چگونه در برابر ضعفها، ناتوانیها و اهمال واکنش نشان دهیم» است. در نهایت گفته شده است که با به کار گیری اصول و روش‌هایی که در این کتاب بیان شده است می‌توانیم آرزوهای‌مان را عملی کنیم. اگر این اصول را درک و جذب کرد زندگی روزانه با آن‌ها منطبق می‌شود و عجز و ناتوانی دور می‌شود و فرد علاقه‌مند قاطعانه به عمل می‌پردازد.

ترجمه فارسی و انتشار کتاب قدرت اراده در ایران

کتاب قدرت اراده یکی از مهم‌ترین کتاب‌های پل کلمان ژاگو به قلم «ایرج مهربان» به فارسی ترجمه شد و انتشارات ققنوس آن را منتشر کرد. «ققنوس» یکی از انتشارات‌های قدیمی ایران است که در دهه‌ی شصت شمسی فعالیت خود را آغاز کرده است. این موسسه کتاب‌های زیادی در زمینه‌های متعدد منتشر می‌کند. از جمله کتاب‌های این ناشر می‌توان به «سمفونی مردگان» از «عباس معروفی»، «ملت عشق» از «الیف شافاک»، «عشق در زمان وبا» از «گابریل گارسیا مارکز» و «آدمکش کور» از «مارگارت اتوود» اشاره کرد.

علاقه‌مندان به آثار روانشناسی و کتاب‌های خودسازی می‌توانند برای دانلود و خرید کتاب الکترونیکی (pdf) قدرت اراده با ترجمه «ایرج مهربان» به سایت فیدیبو مراجعه کنند.

در بخشی از کتاب قدرت اراده می‌خوانیم

جادو نزد ایرانیان مقام روحانی مغ‌ها بوده است که اجرای آن را به دانشمندان و فرزانگان می‌سپرده‌اند که مقام موبد یا مغ می‌داشته‌اند. بنابراین کلمه جادو یادآور اندیشه جلال و شکوه است. علوم خفیه و باطنی فقط در معابد و آتشکده‎‌ها به مخفیترین شکل آموخته می‌شد و تصور می‌رود که اسرار آن با نابودی تمدنهای قدیمی از بین رفته باشد. تاریخ‌نویسان، فیلسوفان، پزشکان و شاعران از وقایع متعددی در این باره یاد می‌کنند. لوحه‌ها و سنگنبشته‌ها، پرده‌های نقاشی آویخته بر دیوارهای معابد، هیئروگلیف‌های نقشهای برجسته و آثار و بناهای گوناگونی که از دستبرد زمانه و ضربه‌های جنگجویان درامان مانده‌اند، اطلاعات بسیاری از اعمال اسرارآمیز باطنیون و علمای خفیه که در همه جا، بویژه در مصر، هند، ایران، کلده و یونان رایج بوده است در اختیار ما قرار می‌دهند.»

چنین به نظر می‌رسد که کلیدهای اصلی قدرت اراده چنان که در عهد باستان اعمال می‌شده است در همان قرون اولیه میلادی به نحو جبران پذیری مفقود شده‌اند. با این حال، هراز گاهی و بسیار به ندرت چند روحی که دارای بصیرت شهود و مکاشفه بوده‌اند توانسته‌اند حتی از راه دور واقعیت نفوذ انسان بر همنوعانش را به اثبات برسانند. مارسیل فاسن تایید می‌کند که:

«روحی که با امیال شدید تحریک شده باشد می‌تواند نه تنها بر جسم خود بلکه بر جسم دیگری، بخصوص اگر آن جسم دارای طبیعتی یکدست یا ضعیفتر باشد، تاثیر بگذارد.»

آگریپا که شهرت او به عنوان جادوگر بسیار زیاد بود می‌نویسد:

«جذبه‌های روح، که وقتی شدید باشد راه بلهوسی در پیش می‌گیرد، نه تنها می‌تواند جسم خود شخص را تغییر دهد، بلکه بر جسمی بیگانه نیز اثر می‌گذارد چنان که تاثیرات عجیب و غریبی بر عناصر و اشیا برجای می‌نهد. نباید تعجب کرد که روح می‌تواند بر جسم و روح دیگری تاثیر گذارد.»

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۵ مگابایت
تعداد صفحات
183 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۶:۰۰
نویسندهل ژاگو
مترجمایرج مهربان
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
le pouvoir de la volonte: soi-meme
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۴
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
32,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۵ مگابایت
۱۸۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 95 مخاطب
آموزنده 🦉 (2)
پربار 🌳 (2)
5
ستاره
36 ٪
4
ستاره
38 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
10 ٪
56 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام دوستان این کتاب واقعا یکی از کاربردترین کتاب هایی که توی زندگیم خوندم ، در دوران نوجوانی خیلی دنبال چنین کتابی بودم اما پیداش نکردم ! خوشبختانه درسن ٢٤ سالگی و در مقطع کارشناسی ارشد پیداش کردم ! و تاثیر خوبی روی من داشت.. الان هم چند کتاب دیگه(مثل قدرت خود تلقینی و ..) از همین انتشارات تهیه کردم که بخونم و به مهارتام اضافه کنم ؛ اگر دوست داشتید و صلاح دونستید وقت بگذارید و نسخه الکترونیک/ کاغذیش رو تهیه کنید و بخونید ؛ واقعا ارزش مطالعه رو داره ممنونم از دوستان بزرگوار "فیدیبو" که این کتاب ها رو ارایه کردن.. موفق باشید

4
حال‌خوب‌کن ✨
انگیزه‌بخش 🚀
پربار 🌳
سخت‌خوان 💎
آموزنده 🦉

کتاب خیلی خوبیه ولی حیف که متن سخت و پیچیده‌ای داره و خوندنش زیاد وقت میبره چون باید متن رو چندین بار بخونی تا متوجه منظورش بشه - کتاب صوتیش رو هم من دارم و اونجا متنش رو روان تر کردند ولی باز هموز هم سنگینه و easy listening نیست اونم باید هی برگردی عقب و دوباره و چند بازه گوش بدی تا متوجه بشی، من اولش که فصل یکو گوش دادم هیچ چیزی نفهمیدم ولی الان که برای nامین بار فصل یکو هم گوش دادم و هم خوندم متوجه شدم که محتوای این کتاب واقعا فوق العاده است - فقط باید اراده‌ای فوق العاده قوی داشته باشید تا این متن سخت رو بخونید و اراده خودتون رو قوی کنید 🥴😁

3

دوستان دیگه ای هم راجع به ترجمه بد کتاب گفتن ، واقعا ترجمه بدی داره و حیف این کتاب کاربردی، برای درک اکثر پاراگرافهاش باید چند بار بخونی تا شاید منظور نویسنده رو کمی متوجه بشی امیدوارم روزی ترجمه بهتری از این کتاب رو در فیدیبو یا سایر کتاب فروش ها ببینیم.

4

فکر کنم یکی از تمرین های تقویت اراده خوندن کتابی باشه که اقای مهربان زحمت ترجمه‌اش رو کشیده باشن..هرچی میری جلو بیشتر به واژه‌های سنگین برخورد میکنی و بیشتر خسته میشی..کاملا ادبی نوشته شده که مناسب چنین کتاب عامیانه‌ای نیست

4

واقعا اگه کتاب خون هم نیستید حتما حتما حتما این کتاب و چنتا کتاب دیگه ای که پشت جلدش نوشته رو تهیه کنید و گام به گام باهاش تمرین کنید و تغییرات باور نکردنی رو در خودتون احساس کنید و لذت ببرید. واقعا کتاب های کاربردی و خوبی هستن حتی با ترجمه بدش

4

حیف پول که بابت این کتاب دادم. خیلی بیخوده بیشترم به خاطر ترجمه ادبی مزخرفشه. شاید بیست صفحه اولش راحت خونده شه ولی کلا اومده رسیدن به قدرت اراده رو فلسفی توضیح داده که قابل اعمال نیس. چیزی که نیاز داریم یه سری راهکاره که روزمره تکرارشون کنی و نتیجه بگیری

4

دوستان میگن ترجمه کتاب خوب نیست، ولی به نظر من ترجمه اش خوبه، با یکسری کتاب دیگه هم پوشانی هم داره، حتی میشه گفت خوندن یکسری کتاب ها به درک بیشتر این کتاب کمک می کنه، برای افزایش تمرکز میشه کتاب تمرین نیروی حال اکهارت تله رو خوند. این کتاب هم کتاب خیلی خوبی هست

4

کتاب بسیار خوبیه، من چند سال قبل خونده بودم، با همین ترجمه که متاسفانه اصلا روان و گویا نیست. تصمیم دارم اگر با ترجمه دیگه ای موجود بشه، مجددا تهیه اش کنم. با سپاس از فیدیبو که حرکت فرهنگی بسیار زیبایی است.

5

وقتی باور داشته باشیم ناکامی‌ها وپیروزیهای زندگی همه و همه نتیجه اعمال خودمون هست قبول داریم که هر کاری میتونیم انجام بدیم پس نوشته های این کتاب هم جلوه واقعی پیدا می‌کند و خیلی زیاد به ما کمک میکند تا در زندگی موفق باشیم

4

کتاب ترجمه سنگینی داره ولی مفید هم بود درضمن پدر علم هیپنوتیزم ایران آقای حسینیان هم در مصاحبش گفته بود ک با خوندن این کتاب در دوران جوانیش ،هیپنوتیزم رو یاد گرفته بود .حتی رضا رشیدپور رو هم هیپنوتیزم کرده تو اپارات فیلمش موجوده

نمایش 46 نقد دیگر
3.8
(95)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
54,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
قدرت اراده
قدرت اراده
روش عملی تاثیر بر خویشتن، بر دیگران و بر سرنوشت خویش

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
قدرت اراده
قدرت اراده
ل ژاگو
گروه انتشاراتی ققنوس
3.8
(95)
انگیزه‌بخش 🚀 (2)
54,000
تومان