0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تنِ تنهایی

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی تنِ تنهایی

نویسنده:
سحر سخایی
درباره تنِ تنهایی

کتاب‌ها و داستان‌های عاشقانه زیادی در زمان‌های گوناگون نوشته و منتشر شده‌‌اند؛ داستان‌هایی که اغلب از درون‌مایه عشق و عاشقی فراتر نمی‌روند و مخاطب را در همین لایه سطحی نگه می‌دارند. در اینجور کتاب‌ها معمولا شخصیت‌ها توخالی هستند و مخاطب نمی‌تواند با آن‌ها همراه شود. کتاب تن تنهایی نوشته سحر سخایی که در نگاه اول یک داستان عاشقانه است، خلاف تمام کتاب‌های عاشقانه عمل کرده و پایش را فراتر از داستان‌های سطحی گذاشته است. تن تنهایی روایتی از زندگی سه شخصیت جوان است که تفکرات و احساسات آن‌ها، شباهت زیادی به داستان زندگی تک تک انسان‌ها دارد. نویسنده در این کتاب، داستانی چند وجهی از تقابل عقل و احساس و افکار سنتی و مدرن را همراه با مضامین فلسفی، در قالب فضایی احساسی روایت می‌کند که برای مخاطبان قابل توجه است.

درباره کتاب صوتی تن تنهایی، روایتی از اضطراب جوانی

کتاب تن تنهایی نوشته سحر سخایی، در زمستان ۱۳۹۵ برای اولین بار توسط نشر چشمه منتشر شد. این رمان با روایتی ساده و صمیمانه، داستان سه جوان پرشور به نام‌های سبا، بردیا و رضا که هر سه با موسیقی عجین هستند را بیان می‌کند. کتاب سعی دارد از زاویه دید متفاوتی به موضوعاتی مانند احساسات، پیچیدگی‌های شخصیتی، تقابل خانواده‌های سنتی وفرزندان سنت‌شکن، تناقض‌های درونی و ... بپردازد.

روایت  کتاب تن تنهایی از زبان دانای کل است. نویسنده در شخصیت‌پردازی با دست باز عمل کرده و جسورانه به دنبال سه شخصیت متفاوت رفته که هرکدام از اقشار مختلف جامعه هستند. داستان به جز خاصیت سرگرم‌کنندگی، در ذهن مخاطب دغدغه‌های فلسفی بسیاری را تشکیل می‌دهد که هرکدام از آن‌ها می‌تواند دغدغه شخص مخاطب باشد. همچنین شخصیت‌های داستان را می‌توان با نگاهی بازتر نگریست و آن‌ها را از منظر جامعه‌شناسی و روان‌شناسی، زیر ذره‌بین گذاشت.

شخصیت‌پردازی کتاب به گونه‌ای است که هر خواننده‌ای با آن ارتباط برقرار می‌کند. کلمات و توصیفات کتاب نیز ساده هستند، البته در بخش‌هایی تفکرات فلسفی و اصطلاحات موسیقیایی استفاده شده که ممکن است برای برخی از خوانندگان سردرگم‌کننده باشد. هرچند با یک جستجوی ساده می‌توان به مفاهیم این کلمات پی برد.

یکی از ویژگی‌های بارز این کتاب این است که داستان و احساسات شخصیت‌ها، در قالب یک دستگاه یا گوشه موسیقی ایرانی بیان شده‌اند. همین موضوع باعث شده فضای حسی قوی‌ای در قصه ایجاد شود و مخاطب را به سمت خود بکشاند. حس‌آمیزی فوق‌العاده داستان و انتخاب قالب موسیقیایی برای بیان احساسات، ریشه در تجربه سحر سخایی در زمینه موسیقی سنتی دارد.

خلاصه کتاب صوتی تن تنهایی

سبا نوازنده تار است و بردیا کمانچه. ماجرای اصلی قصه با امتحان عملی سبا و بردیا در رشته موسیقی شروع می‌شود. در ابتدای داستان می‌شنویم که سبا و بردیا که در صف منتظر بودند تا به جلسه امتحان بروند، با یکدیگر آشنا می‌شوند و از همان ابتدای آشنایی با همدیگر احساس صمیمیت می‌کنند. ارتباط آن‌ها در طول زمان دستخوش تغییر می‌شود و حسی عمیق بین‌شان شکل می‌گیرد.

بعد از آن رضا قدم به دل داستان می‌گذارد. رضا شخصیت سوم داستان و ضلع سوم این ارتباط است. او فارغ‌التحصیل رشته موسیقی بوده و به دنبال یکسری اتفاقات، وارد قصه این دو نفر می‌شود و مثلث عشقی شکل می‌گیرد. سبا که ترکیب این رابطه سه نفره را غیر قابل تجزیه می‌بیند، ترجیح می‌دهد دست به انتخاب نزند. اما همانطور که در داستان می‌شنویم: «انتخاب کردن است که گردونه جهان ما را می‌چرخاند. انتخابِ راهی برای زنده ماندن. انتخاب فراری برای نمردن است.» سبا که نمی‌تواند بین بردیا و رضا دست به انتخاب بزند، از تلاش برای انتخاب دست می‌کشد.

در بطن داستان، درباره کشمکش‌های این سه جوان با خانواده‌شان می‌خوانیم. هریک از آن‌ها به یک نحوی با خانواده‌شان درگیر هستند و سعی دارند راه خودشان را از خانواده جدا کنند. برای مثال سبا تصمیم می‌گیرد از خانواده جدا شود و تنها زندگی کند که با مخالفت‌های شدید خانواده روبه‌رو می‌شود. رضا در خانواده‌ای مردسالار بزرگ شده و بردیا در کودکی مادرش را از دست داده که این موضوع ناکامی‌هایی را در او به‌وجود آورده.

برای گوش دادن به ادامه داستان می‌توانید به وبسایت و یا اپلیکیشن فیدیبو بروید و بعد از تهیه کتاب، آن را از کتابخانه خود گوش دهید.

درباره نسخه صوتی کتاب تن تنهایی

کتاب تن تنهایی به گویندگی ستاره پسیانی در ۲۱ بخش و توسط رادیو گوشه به‌صورت نسخه صوتی منتشر شده است. رادیو گوشه کتاب‌های محبوب زیادی از جمله «مغازه خودکشی»، «هنر خوب زندگی کردن»، «جزء از کل» و ده‌ها کتاب دیگر را به‌صورت نسخه صوتی منتشر کرده است که در وبسایت فیدیبو می‌توانید آن‌ها را تهیه کرده و گوش دهید.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

کتاب حاضر یک کتاب داستانی است که برای تمام افراد علاقه‌مند به قصه‌ جذابیت دارد. از آنجایی که داستان به جز مسائل عاطفی روی مسائل فردی و دغدغه‌های شخصیتی نیز تمرکز دارد، برای کسانی‌که علاقه‌مند به موضوعات روانشناسی و جامعه‌شناسی هستند هم می‌تواند مناسب باشد.

گریزی به زندگینامه سحر سخایی، نویسنده کتاب تن تنهایی

سحر سخایی یکی از نوازندگان معروف تار و آهنگ‌ساز ایرانی، متولد ۱۳۶۳ است. سخایی در رشته ادبیات فارسی مقطع کارشناسی و رشته قوم موسیقی شناسی در مقطع کارشناسی ارشد درس خوانده و فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی پیش گرفته است. کتاب تن تنهایی اولین اثر این نویسنده است.

در رزومه سحر سخایی می‌توان فعالیت‌های حرفه‌ای و ماندگار بسیاری را مانند آهنگ‌سازی فیلم «وارونگی» به کارگردانی «بهنام بهزادی» و تجربه نوازندگی در کنار خوانندگان مطرح از جمله «همایون شجریان» مشاهده کرد.

در بخشی از کتاب می‌شنویم

در وجود هرکس، آدم‌های بی‌شماری نفس می‌کشند و زندگی می‌کنند. به خرید می‌روند درحالی که خودش روی تخت دراز کشیده و خواب می‌بیند. به جان هم می‌افتند درحالی که خودش فکر می‌کند بهترین روزهای عمرش را مزه مزه می‌کند. صدای فریادهای‌شان بعدها، سال‌ها بعد بلند می‌شود. صدای کلنجار رفتن‌ها و بیگانگی‌های‌شان با هم و با خود.

ناگهان در بحران بلوغ، جوانی و آن چهل سالگی جادویی است که بیرون می‌زند. این آدم‌ها عاشق تنهایی‌اند. این آدم‌ها عاشق عاشق شدن‌اند. زن‌های‌شان عاشق مردهای جا افتاده‌اند اما جوانی و نیروی ویرانگر یک بیست و چندساله‌ی تازه مرد شده را هم طلب می‌کنند. دوست دارند کتک بخورند درحالی که فکر می‌کنند مردی که دست روی زن‌ها بلند می‌کند مرد نیست. مفهومی بدیهی مثل وطن را گرچه در سرودها و خاطرات و خون نیاکان مدام می‌ستایند اما در تصمیمی ناگهانی، در چمدانی اندازه‌ی خودشان بار می‌کنند و برای هميشه به جای تازه‌ای می‌برند.

مردهایی هستند که عشق‌بازی بلد نیستند اما هر روز وقت رفتن از خانه، یک دو بوسه روی میزمی‌گذارند برای خرج جاری و هرروزه‌ی معشوقه‌های‌شان؛ زنانی که تا آخرین سال‌های حیات آونگ‌اند بین نجابت و خیانت، بین خوب بودن و ویران کردن. سردرگمی‌های‌شان، احساسات متناقضی که همزمان در تن و ذهن‌شان وول می‌خورند و دیوانه‌شان می‌کنند، بیش از آن‌که حاصل تجربه‌های زیسته باشد، حاصل نفس کشیدن‌های مداوم این دیگر‌ی‌های درونی است.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
416.۶۲ مگابایت
مدت زمان
۰۵:۰۳:۲۲
نویسندهسحر سخایی
راویستاره پسیانی
ناشررادیو گوشه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۱۱/۰۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۴۱۶.۶۲ مگابایت
۰۵:۰۳:۲۲

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 150 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (6)
اجرای روان 🎙️ (3)
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
15 ٪
2
ستاره
12 ٪
1
ستاره
10 ٪
97 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
2

عرض ادب واحترام به تمامی نویسندهاودستدنکاران کتاب که دنیای زیبای افکار ورویا وحقیقتی رابه روی کاغذ میاورند.واین نوع زیبا که ازقدیم باب بوده .خواندن کتاب را میگویم که همیشه جم میشدیم ویکی یکی بنوبت کتاب میخواندیم .وه که شبهای زمستان چقدر دلچسب بود........ ولی درمورد کتاب باید گفت هرکتابی ارزش حتی یکبار خواندن رادارد .اگر فکر نکنید کم لطفی است باید بگم صدا درکتاب خوانی بسیار موثر است واین هنرمند مقداری تند وانشامانند میخواند اگر متین تروارام تر بخواند هم هنرو زحمت خودراهدرنمیدهد وهم کتاب راقابل تحمل میکند :اشگال دراین است زود خسته میشوی ولحظه ای رااز دست بدهی یک سطر را نمیفهمی .درنهایت همین انتقاد و تشویقهاست که شخص رابه گوینده ای موفق تبدیل میکند.خانم گوینده عزیز فکر کن برای درک وفهم یک مسعله دارید این سطور رامیخوانید نه اینکه ورقه هارا بخوانید وبروید مقداری باحوصله بیشتر وسبک انشاء رارعایت کنید .ودراخر ارزوی موفقیت شمارا دارم..قربان شما کم سواد:

4

نویسنده قلم روان و‌ زیبایی دارد، استعاره ها و کلمات در توصیف به زیبایی عمل کرده اند. کتاب داستان پر فراز و فرودی را تصویر نمیکند، بیشتر روایتی از ذهن و‌ شخصیت سه دوست است که با هم مرتبطند. تاثیر کودکی و خانواده را بر شخصیت و انتخاب های ادمی نشان میدهد، ازین رو بعضی جاها نویسنده انگار نگاهی روانکاوانه به شخصیت ها داشته. آمیخته شدن کلمات کتاب با لطافت موسیقی ، لذت بخش است و خواننده رو بعضی جاها به خیال و رویا میبرد. اگر دنبال داستانی که اغاز و‌ نقطه ی اوج و گره گشایی و نتیجه هستید کتاب رو شروع نکنید. اما اگر از غرق شدن در شخصیت ها، افکار و کلمات جادویی نویسنده لذت میبرید شروعش کنید.

5

کتاب جالبی بود و نگاه روانکاوانه به شخصیت ها ،شگرد جالبی برای روایت داستان به حساب می یومد. ضمن این که رمان روان و آشنایی هم بود و نمونه شخصیتها رو اطرافمون میشد دید. این که در نسخه ی صوتی از موسیقی های اشاره شده در کتاب استفاده کرده بودن، خلاقانه و خوشایند بود و حتی بیشتر هم اگر می شد بهتر بود. با این که خانم پسیانی و بازیشون رو دوست دارم اما لحن خشک خوانش ایشون متناسب فضای پر حس این کتاب نبود.

5

قطعا با شنیدن این کتاب مدتها در فکرش هستید و هرگز پشیمون نمیشید این کتاب رو خوندید یا شنیدید.من هم خوندمش و بعد شنیدمش‌ . قطعا اینکه کسی برای شما قصه بگید بیشتر لذت میبرید. خانم پسیانی قشنگ اجرا کرده و هر چی جلوتر میریم بهتر هم میشه. آهنگها عالین. جزئیات کتاب عالیه و به اتدازه هست. بشدت احساس همزاد پنداری با کاراکترهای کتاب خواهید داشت. در مجموع کتاب خوبی است و پیشنهاد میکنم حتما بخونید.

3

برای من تجربه‌ی لذت‌بخشی بود. نگاه به تنهایی عجیبی که در تار وپود وجودمون تنیده شده و هر کسی رو به شکل خاصی احاطه کرده.. تنهایی همونقدر که لازمه و فرصتی برای تفکر و تامله.. اگر خیلی ادامه پیدا کنه.. سایه‌‌اش بر تمام زندگی سنگینی میکنه و هر کسی به گونه‌ای اثرش رو بازتاب میده، یکی با فرار، یکی با خشم و تعصب و یکی با تردید....

3

کتاب بدی نیست به یکبار خواندن می ارزد ، امااااااا .......خانم پسیانی عزیز بخدا همانقدرکه بازیگربسیارتوانمندی هستید، اصلا برای خواندن وصداپیشگی مناسب نیستید، پنجاه درصد حس لطیف داستان را به باد دادید، ایکاش این کتابهای صوتی کارگردان هنری میداشتند که گوینده رابه فراخور فضای داستان انتخاب میکردند.

2

داستان با قلم زیبا و توصیف ها و استعارات زیبایی نوشته شده بود.صدای خانم پسیانی و نوع بیانشان هم به خوبی بر داستان نشسته بود و کاملا درست و روان میخواندند ومن لذت بردم اما خود داستان هیجان خاصی نداشت و پایان هم باز بود و جالب نبود اتفاقات زندگی بردیا و رضا غیر قابل باور و دور از ذهن بود.

3

۱. اجرای خانم پسیانی خیلی خوب بود. ۲. موضوع کتاب و این پرداخت اگزیستانسیال به تنهایی آدم‌ها زیبا و جذاب بود. ۳. متاسفانه متن پر بود از جملات و عباراتی که انگار نویسنده در یک دفترچه یادداشت از قبل آماده کرده بوده و حالا با چگالی بالا همه رو ریخته در این کتاب.

4

دلچسب و قابل حس و روان خیلی کار خوبی بود، مخصوصا با صدای دلنشین و آشنای خانم پسیانی، ولی با همچین قلمی دلم می خواست پایان جور دیگری می بود که بیشتر شبه یک داستان واقعی باشه، نه یه برش کوتاه از چیزی، یا مثلا توصیف یک نوع نگاه، به شرایطی خاص...

5

روایتگری خانم پسیانی فوق العاده بود. واقعا عالی و بی نظیر. از شنیدن این کتاب صوتی واقعا لذت بردم. ای کاش بتونیم کتاب های بیشتری با صدای خانوم پسیانی بشنویم و از بیان و نحوه ی روایتگریشون لذت ببریم.

نمایش 87 نقد دیگر
3.8
(159)
سرگرم‌کننده 🧩 (6)
74,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
تنِ تنهایی
تنِ تنهایی
سحر سخایی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تنِ تنهایی
تنِ تنهایی
سحر سخایی
رادیو گوشه
3.8
(159)
سرگرم‌کننده 🧩 (6)
74,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر