0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بهتره با یکی حرف بزنی

معرفی، خرید و دانلود کتاب بهتره با یکی حرف بزنی

نویسنده:
لاری گاتلیب
ناشر:
نشر خوب
درباره بهتره با یکی حرف بزنی

انسان در طول زندگی مدام در حال تغییر است. این تغییرات همگی در اثر ارتباط با انسان‌های دیگر حاصل می‌شوند. به همین دلیل باید در انتخاب انسان‌هایی که با آن‌ها ارتباط داریم دقت بسیاری را به خرج دهیم.

نقد و بررسی کتاب «بهتره با یکی حرف بزنی»

کتاب بهتره با یکی حرف بزنی Maybe You Should Talk to Someone توسط لاری گاتلیب Lori Gottlieb نوشته شده‌است. این کتاب در سال 2019 به زبان انگلیسی در ایالات متحده منتشر شد. کتاب‌ پیش‌رو در ژانر خاطره نویسی یا شرح زندگی شخصی شخصیت اصلی داستان نوشته شده‌است. این کتاب بسیاری از مسائل روانشناسی را در قالب شخصیت‌ها مطرح می‌کند. گاتلیب دیدگاه‌های مختلف خودش و پنج بیمار دیگر را در مورد زندگی بررسی می‌کند. در قسمت‌هایی از این داستان تشخیص اینکه گاتلیب بیمار است یا پزشک به سختی امکان پذیر است. نگارش کتاب به گونه‌ای است که هنگام خواندن آن، خواننده خودش را جای شخصیت‌ها قرار می‌دهد. به علاوه گاهی حس می‌کند، که خودش نیز مشکلات روانشناختی آن‌ها را دارد. این کتاب داستان خود را در چهار فصل روایت می‌کند.

لاری گاتلیب یک روان درمان‌گر است. وی در یک رابطه طولانی مدت بود، که ناگهان همه چیز خراب شد. دوست پسرش به ناگهانی تصمیم به جدایی از او گرفت. این جدایی برای لاری ضربه روحی بزرگی را به همراه داشت. بعد از جدایی لاری عواطف و مبارزات درونی‌اش را به تصویر می‌کشد. گاتلیب علی‌رغم اینکه خود به عنوان یک متخصص و درمان‌گر آموزش دیده بود، دچار شکست بزرگی شد. لاری به دلیل روحیه منفی که داشت، توسط دوستانش ترغیب به مراجعه به یک روان درمان‌گر شد. او حس می‌کند که می‌تواند غم و اندوه خود را با کمک یک درمان‌گر برطرف کند. در چند جلسه اول وندل، فقط شاهد گریه‌ها و ناراحتی‌های لاری است. اما هرچه بیشتر لاری به وندل مراجعه می‌کرد ابعاد پنهان ماجرا بیشتر خودش را نشان می‌داد. سپس وندل به این نتیجه رسید که این غم پیچیده‌تر از غم از دست دادن یک دوست است. با ادامه جلسات، لاری تصمیم می‌گیرد که به کار خود به عنوان روان درمان‌گر ادامه دهد. با پیشرفت کتاب، گاتلیب در مورد چهار بیمار به نام‌های جان، جولی، ریتا و شارلوت صحبت می‌کند.

جان تهیه کننده موفقی است که حدود چهل سال دارد. او دو فرزنده دارد و ازدواج کرده است. جان معتقد است که همه اطرافیانش احمق بوده و مشکل ساز هستند. او با تمامی اطرافیانش درگیر است. در جلسات ابتدایی، به درمان‌گر خود نیز توهین می‌کند. گوتلیب سعی می‌کند راهی برای نفوذ به درون این مرد بیابد. او بعدا در می‌یابد که جان در گذشته فرزندش را از دست داده و ضربه بدی را تجربه کرده‌است. این ضربه باعث تمامی رفتارهای امروز او است. بیمار بعدی زن جوانی به نام جولی نام دارد. جولی تازه ازدواج کرده و در هنگام بازگشت از ماه عسل متوجه چیز عجیبی در بدنش می‌شود. غده سرطانی که درون بدنش درمان می‌شود. شش ماه بعد، جولی از درمان موفقش خوشحال است. اما با یک معاینه متوجه می‌شود که به یک نوع سرطان نادر مبتلا شده‌است. اما این نوع دیگر قابل درمان نیست. جولی با این شرایط، ناامیدی و نگاه جامعه دست و پنجه نرم می‌کند. بیمار دیگر ریتا زنی افسرده است که در آغاز 70 سالگی است. ریتا در جوانی درس و دانشگاه را رها کرد. او در همان سال‌ها با فردی که به خوبی آن را نمی‌شناخت، ازدواج کرد. این ازدواج تمام زندگی، اهداف و شادی ریتا را از وی گرفت. زندگی با مردی بد دهن و دائم الخمر، روح این زن را کشته است. ریتا از لاری کمک می‌خواهد تا زندگی‌اش را نجات دهد. او می‌خواهد در روز تولد خود به زندگی‌اش پایان دهد. آخرین بیمار شارلوت زنی بیست ساله است. او در کار خود فردی موفق محسوب می‌شود. اما به دلیل ارتباط با افراد مختلف، با شکست‌های درونی بسیاری روبرو شده‌‌است. گاتلیپ در ارتباط با این افراد به ریشه واقعی غم خود هم پی می‌برد.

کتاب «بهتره با یکی حرف بزنی» در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی نیویورک تایمز قرار گرفت. به علاوه توسط سایت‌های بزرگ بررسی کتاب مانند کایراکاس Kirkus به عنوان برترین کتاب‌های سال معرفی شد. با اقتباس از این کتاب استدیوی ABC اعلام کرد که در حال ساخت یک مجموعه تلوزیونی است. تنها بازیگر معرفی شده برای این مجموعه در حال حاضر اِوا لانگوریا Eva Longoria است.

ترجمه کتاب «بهتره با یکی حرف بزنی» به زبان فارسی

کتاب «بهتره با یکی حرف بزنی» توسط مریم ترابی‌نیا به زبان فارسی ترجمه شده‌است. این کتاب در سال 1399 توسط انتشارات نشر خوب به چاپ رسیده و منتشر شد. از ویژگی‌های ترجمه خانم ترابی‌نیا باید به رعایت روانی و سادگی متن اشاره کرد. از دیگر آثار منتشر شده توسط این مترجم می‌توان جولیوس وینسام را نام برد. کتاب نام برده در فیدیبو موجود است. شما می‌توانید کتاب الکترونیکی «بهتره با یکی حرف بزنی» به قلم لاری گاتلیب و ترجمه مریم ترابی‌نیا و انتشارات نشر خوب را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نماید.

درباره‌ی نویسنده کتاب «بهتره با یکی حرف بزنی»، لاری گاتلیب

لاری گاتلیب Lori Gottlieb نویسنده و روان درمان‌گر آمریکایی است. او در شهر لس آنجلس چشم به جهان گشود. وی در دانشکده ییل، دانشگاه استنفورد و دانشگاه پپردین تحصیل کرد. گاتلیب پس از فارغ التحصیلی، به عنوان مفسر رادیوی ملی و سردبیر روزنامه آتلانتیک کار می‌کرد. او برای نشریات بسیاری از جمله نیویورک تایمز، اسلیت Slate، گلمور Glamour، اپرا Oprah و ... مقاله می‌نوشت. گاتلیب اغلب به عنوان یک متخصص در زمینه بهداشت و روان در شبکه تلوزیون و رادیو CNN، BBC، NPR و ... حضور می‌یافت. این نویسنده تاکنون دو اثر به نام‌های «بهتره با یکی حرف بزنی» و «با اون ازدواج کن» را منتشر کرده‌است. به علاوه سخنرانی‌های تد TED این نویسنده به عنوان یکی از ده سخنرانی پربیننده انتخاب شده‌است. لاری گاتلیب هم‌اکنون در لس آنجلس زندگی می‌کند.

بخشی از کتاب «بهتره با یکی حرف بزنی»

در اتاق مشاوره‌ی همکارم ماکسین هستیم. با صندلی های روکش دار، چوب طرح قدیمی، پارچه‌های مرغوب و طیف‌های ملایمی از رنگ کرم. نوبت من است که در جلسه هم اندیشی امروز یک مورد را مطرح کنم و می‌خواهم درباره‌ی یکی از بیمارانم صحبت کنم که ظاهراً نمی‌توانم به او کمکی بکنم.

مشکل از اوست؟ مشکل از من است؟ امروز می‌خواهم جواب این سوال‌ها را پیدا کنم.

بِکا سی ساله است و یک سال پیش به دلیل مشکل در روابط اجتماعی‌اش به من مراجعه کرد. شغلش را به خوبی انجام می‌داد ولی از اینکه همکارهایش او را در جمع خود راه نمی‌دادند، ناراحت بود. چون همکارهایش هیچ وقت او را برای ناهار یا نوشیدنی دعوت نمی‌کردند. در همین حین، مردانی که با آن‌ها آشنا می‌شد. در ابتدای رابطه، هیجان زده بودند ولی بعد از گذشت دو ماه رابطه را تمام می‌کردند.

مشکل از او بود یا از دیگران؟ بِکا برای پیدا کردن پاسخ این سوال به مشاوره آمده بود. اولین بار نیست که در جلسات هفتگی گروهمان که جمعه‌ها ساعت چهار برگزار می‌شود مسئله بِکا را مطرح می‌کنم. هرچند که ضرورتی ندارد. ولی گروه‌های هم فکری عضو ثابت زندگی خیلی از مشاورها است. وقتی به تنهایی کار می‌کنیم از انگیزه‌ای که می‌توانیم از دیگران به دست بیاوریم.

 

 

 

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
551 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۲۲:۰۰
نویسندهلاری گاتلیب
مترجم مریم ترابی نیا
ناشرنشر خوب
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Maybe you should talk to someone: a therapist, HER therapist, and. our lives revealed
تاریخ انتشار
۱۳۹۹/۰۸/۲۴
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
68,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۷۸ مگابایت
۵۵۱ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 17 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
23 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
حال‌خوب‌کن ✨
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶

تازه کتابو تموم کردم کتاب شخصیتای زیادی داره اونقدر ک اوایل گیج میشی کی ب کیه ولی کم کم با قصه تمام آدماش همراه میشی پاب پاشون میخندی یا گریه میکنی میدونم قراره دلم برای وندل جان و جولی و ... خیلی تنگ بشه

5

خیلی کتاب خوبیه مخصوصا اگه خودتون میرید پیش روانشناس. من خودم قسمت هایی که خودم توش دیدم. و حتی میخوام دوباره بخونمش البته من از نشر خوب خریدم.

5

واقعا کتاب مفیدی بود، هم خیلی روون و جذاب پیش میره و هم دید آدم رو‌ نسبت به مسائل تغییر میده و به آدم آگاهی میده

5

اگه بگن فقط یه کلمه راجع به این‌ کتاب بگو میگم Woww

5

خوب بید

4.6
(18)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بهتره با یکی حرف بزنی
بهتره با یکی حرف بزنی
لاری گاتلیب
نشر خوب
4.6
(18)
39,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر