0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
شادکامان درّه قره سو

معرفی، خرید و دانلود کتاب شادکامان درّه قره سو

درباره شادکامان درّه قره سو

رمان شادکامان دره قره سو دومین رمان علی محمد افغانی است. این رمان نیز مانند اولین نوشته‌ی او مسائل اجتماعی ملت ایران را به طور مفصل در دوره‌ی پهلوی اول و دوم را بیان می‌کند. این رمان عاشقانه درونمایه‌ی اجتماعی دارد و وضعیت و جایگاه  زنان در ساختارهای اجتماعی ایران را به طور مفصل مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهد.

خلاصه‌ی کتاب شادکامان دره قره سو

ماجرای دومین رمان علی محمد افغانی با احساسات عمیق یک جوانک 19 ساله‌ی کرمانشاهی آغاز می‌شود. بهرام 19 ساله به همراه پدرش در حال ساخت سد بر رودخانه‌ی قره سو هستند. خان روستا که بدیع الملک خان نام دارد، دستور ساخت این سد را به پدر شریف بهرام داده است. بهرام در این رفتامدها  به خانه‌ی خان، عاشق دختر او به نام سروناز می‌شود. هر روزی که می‌گذرد بهرام بیش از پیش شیفته‌ی زیبایی و رفتار سروناز می‌گردد تا اینکه ساخت سد به پایان می‌رسد و او به همراه پدرش از آن روستا می‌رود. اما عشق سروناز با او باقی می‌ماند.

اما داستان از آنجا شتاب می‌گیرد که بدیع الملک خان دستمزد پدر بهرام را پرداخت نمی‌کند و پای آن دو بار دیگر برای وصول مطالبات به خانه‌ی خان باز می‌شود. سروناز نیز که ارتباط خوبی با بهرام داشت با گذر زمان به او دل می‌بندد و خطرات این عشق را به جان می‌خرد. بهرام و سروناز برای رسیدن به یکدیگر مسیر دشواری را طی می‌کنند و با سنگ‌اندازی‌ها و حسادت‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند. این رمان حجیم در دارای 800 صفحه است و در 18 فصل سرگذشت غم انگیز بهرام و سروناز را توصیف می‍‌کند

‌درباره‌ی علی محمد افغانی نویسنده‌ی کتاب شادکامان دره قره سو

علی محمد افغانی نویسنده‌ی سرشناس در یازدهم دی ماه ۱۳۰۳ در شهر کرمانشاه به دنیا آمد. او تحصیلات دبیرستان را در شهر کرمان به پایان رساند و تصمیم گرفت به تهران بیاید تا در رشته‌ی پزشکی تحصیل کند، اما دست روزگار او را به دانشکده افسری کشاند. افغانی از سر علاقه و شوق به ارتش نرفت بلکه هدفش این بود که مدتی سرپناه برای زندگی داشته باشد تا بتواند بعدها در دانشکده طب قبول شود. با این که او هیچ وقت پزشک هم نشد. افغانی از دانشجویان ممتاز و برجسته‌ی دانشکده افسری بود به همین دلیل توانست بورس تحصیل در آمریکا را دریافت کند و برای ادامه‌ی تحصیل راهی کشور آمریکا شود. علی محمد افغانی در سال 1333 به ایران بازگشت و به دلیل عضویت در حزب توده بازداشت و شکنجه شد. او سال‌های زیادی را در زندان سپری کرد و این دوران سرآغازی برای شروع داستان نویسی او بود.

افغانی کتاب «تکنیک داستان‌سرایی» را از آمریکا با خود آورده بود  و شیوه‌های داستان‌نویسی را از این کتاب یاد گرفت. او کتاب معروف «شوهر آهو خانم» را طی سه سال در زندان نوشته است. علی محمد افغانی در ادبیات بیش‌تر تحت‌تاثیر آثار «صادق هدایت»، «صادق چوبک» و «محمد علی‌جمالزاده» بوده است.

سبک، آثار و افتخارات محمدعلی افغانی

علی محمد افغانی روایتگر اوضاع سیاسی و اجتماعی جامعه است و آن را در بستر داستان نقد می‌کند. افغانی شخصیت‌های مطرح و اصلی داستان‌های خود را از بین زنان انتخاب کرده است به طوری که محوریت اصلی داستان‌های او نقش زن در جامعه است. قلم افغانی روان و دلنشین است و توانایی او در نشان دادن دردها و دغدغه‌های شخصیت‌ها و رشد فکری و دیدگاه آن‌ها به هیچ‌وجه شبیه قالب‌های کلیشه‌ای نیست بلکه شبیه آدم‌هایی هستند که ما در پیرامون خود می‌بینیم.

نام علی محمد افعانی با کتاب «شوهر آهوخانم» عجین شده است. او با انتشار این کتاب به شهرت زیادی دست یافت به طوری که اغلب مردم نام او را با این اثر می‌شناسند. از دیگر آثار این نویسنده‌ی برجسته می‌توان به کتاب‌های «محکوم به اعدام»، «دکتر بکتاش»، «همسفر»، «سیندخت» و «بافته های رنج»، «خداحافظ دخترم» و «شلغم میوه بهشته» اشاره کرد.

چرا باید کتاب شادکامان دره قره سو را خواند؟

کتاب شادکامان دره قره سو در دسته‌ی کتاب‌های رمان و داستان‌های فارسی قرار دارد. این کتاب برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 800 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 40 روز بخوانید.

کتاب شادکامان دره قره سو جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع رمان و داستان‌های فارسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  رمان و داستان‌های فارسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب شادکامان دره قره سو می‌خوانیم

اگر قبول کنیم که عشق مانند ریا کیفیتی است که از عمق هستی بر می‌خیزد و آدمی در آن مرحله از بلوغ که تازه درصدد برآمده خود و زندگی را بشناسد از آن جهت که بیم دارد نکند کیفیت ناشناخته و مرموز تازه، پایان هستی‌اش باشد کورکورانه به قلب خود یا در معنی عمیق‌تر به غریزه کلی طبیعت، طبیعتی که مانند یک کوزه‌گر ماهر دوست ندارد به بیند قالب‌هایش بیکار مانده است، تسلیم می شود؛ آری، اگر این نکته را بپذیریم که آغاز تکوین در هر پدیده زندگی هميشه با پوزش های طوفانی، سر و صدا و شتابزدگی همراه بوده و در مسئله آفرینش چون هميشه به جنبش درآوردن نیروها موضوع کار است آرامش و خاموشی بی‌معنی است. 

اما از طرفی بهرام، آن لحظه که از دختر جوان جدا می‌شد و رفعتیه را پشت سر می‌نهاد تازه ستاره‌های آسمان گرم خودنمایی کردن شده بودند. شب خوش و خنکی بود. پاره‌های ابر بر اوج آسمان تیکه‌های زیبایی را تشکیل می دادند که از هم دور می‌شدند. اندیشه موفقیت چنان او را سرمست کرده بود که دلش می خواست عوض راه رفتن معمولی با گام های ریز و سریع بدود و به هرکس می‌رسد برادروار راز دل خود را بگشاید. اکنون بود که به فلسفه عميق عرفا که بالاترین سعادت را عشق یا به عبارتی دیگر پیروزی در عشق می‌دانستند پی می‌برد. این معنی در وجود او که بیش از نوزده بهار از عمرش نمی گذشت و چهره‌های زندگی را هنوز چنان که باید درحالت‌های مختلف ندیده بود طبیعتا انعکاسی طوفانی داشت. اما شگفتا که پیران آزموده نیز در برابر موکب عشق خاکسارتر از جوانان‌اند. گویی عشق خود زندگی است که هرچه بیشتر ريشه می دواند و شاخ و برگ می‌گستراند علائق وجودیش وسیع‌تر می‌گردد. آنچه که در میانه تفاوت هست. وجود جوان در طلب عشق به سرعت شعله‌ور می‌شود و به خاکستر می‌نشیند. حال آن که پیر مانند شمع با پرستشی حقیقی و حوصله‌ای کامل سربه نیستی می سپارد. جوان در وجود معشوقه مانند آیینه چهره خویش را می بیند و می‌پرستد.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب شادکامان دره قره سو اثر علی محمد افغانی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی رمان و داستان‌های فارسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
6.۲۵ مگابایت
تعداد صفحات
800 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۶:۴۰:۰۰
نویسنده علی محمد افغانی
ناشرانتشارات نگاه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۲/۰۸/۱۳
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
85,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۶.۲۵ مگابایت
۸۰۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.8
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
5
ستاره
39 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
10 ٪
12 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

سلام من این کتاب چاپ قدیم بدون سانسور خواندم اقای افغانی همشهریم است ؟خیلی قشنگ وبه جای خود شخصیتها ومکانهارو توصیف کردن ؟انشالله همیشه سالم باشن ؟

5

این کتاب را چهل سال پیش خوانده ام در دوران نوجوانی وآنقدر برایم جذاب بوده که همیشه دلم میخواست یکبار دیکر بخوانمش

4

توصیفات زیاد و خسته کننده و روال داستان تا حدودی غیر واقعیست ولی پشت همه آنها سختی و فقر مردم گذشته موسیقی متن غم انگیزی رو به گوش میرسونه?

4

کتاب جالبی است.هم ادبیات غنی داره و هم مسائل فرهنگی و تاریخی رو در کنار جریان دلستان بیان میکنه

4

به زور خوندمش بر خلاف شوهر آهو خانم که کتاب رو یک سره خوندم این کتابش جالب نبود

2

کتاب نثری فاخر دارد و توصیفات زیبا ولی اطتاب و زیاده‌گویی دارد

5

عالی من این رو در دوران نوجوانی خواننده ام و هر سال ۲۰ بار می خوانم

5

از اون رمانهایی هستش که دلتنگش می شین

3

بسیار توصیفی و البته تلخ

5

چقدر آخرش بد تموم شد

نمایش 2 نقد دیگر
3.8
(28)
243,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
شادکامان دره ی قره سو
شادکامان دره ی قره سو
علی محمد افغانی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
شادکامان درّه قره سو
شادکامان درّه قره سو
علی محمد افغانی
انتشارات نگاه
3.8
(28)
243,000
تومان