درباره مجتبی شکوری

مجتبی شکوری متولد ۱۳۶۶ در تهران و دانش‌آموخته دکترای علوم سیاسی از دانشگاه تهران است. او به عنوان کارشناس و مسئول آموزش در موسسات مختلف مشغول به کار بود تا زمانی که به عنوان میهمان برنامه کتاب‌باز پا به آنتن تلویزیون باز کرد. شروعی که برایش شهرت و محبوبیتی بسیار آورد.
شکوری در قامت یک کارشناس کتاب و به خاطر کلام شیوا و گیرایش در خلق روایت‌های دوست‌داشتنی به سرعت مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفت و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های رسانه‌ای دهه‌های اخیر شد.
او خودش را معملی عاشق کتاب می‌داند که همیشه در حال کشف و جست‌جو است.

مجتبی شکوری

مجتبی شکوری و پادکست رادیو راه

پادکست رادیو راه کنج آرامی از دنیاست برای خواندن، فکر کردن و جستجوی راهی برای بهتر زیستن. این پادکست که توسط مجتبی شکوری منتشر می‌شود در هر قسمت به معرفی یک کتاب و جهان پیرامون آن می‌پردازد. البته رادیو راه به سبک و سیاق دیگر پادکست‌های معرفی کتاب نیست، بلکه شکوری در هر قسمت دست روی یکی از مسائل مهم فلسفی، اجتماعی گذاشته و از طریق متنِ یک کتاب به کنکاشی در آن موضوع می‌پردازد.

کتاب‌های معرفی شده رادیو راه​

پادکست‌های رادیو راه

حضور مجتبی شکوری
در برنامه کتاب باز

کتاب‌باز نام برنامه‌ای تلویزیونی است که از سال ۹۵ و با هدف ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی از شبکه نسیم پخش می‌شد. این برنامه با اجرای سروش صحت و در پنج فصل پخش شد. سروش صحت در این برنامه از کارشناسان و میهمانان بسیاری دعوت کرد و با آن‌ها درباره کتاب‌ها حرف زد. در کنار معرفی کتاب بسته‌های پیشنهادی موسیقی، فیلم و سریال نیز در این برنامه معرفی می‌شد. می‌توان گفت میزان محبوبت کتاب‌باز در حدی بود که به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین برنامه‌های فرهنگی صدا و سیما شناخته می‌شود. اما حضور مجتبی شکوری در این برنامه جان تازه‌ای به آن بخشید و باعث شد بسیاری از کسانی که مخاطب تلویزیون نبوده‌اند هم پای حرفهای دلنشین او بنشینند.

کتاب‌های معرفی شده
در برنامه کتاب باز

ویدیو راه با مجتبی شکوری

در تابستان ۱۴۰۰ فیدیبو برنامه‌ای ویدیویی را به نام ویدیو‌راه با همکاری مجتبی شکوری منتشر کرد. این برنامه ویدیویی به سیاق کتاب‌باز و با شکل و شمایلی جدید در ده قسمت و از طریق شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. مجتبی شکوری در ویدیو راه به معرفی کتاب‌هایی در حوزه علوم اجتماعی و توسعه فردی پرداخت و توانست در این برنامه نیز بسیار موفق ظاهر شده و مخاطبان زیادی را همراه خود کند.

کتاب‌های معرفی شده
در برنامه ویدیو راه

بخش‌هایی از صحبت‌های مجتبی شکوری

© کلیه حقوق این وب‌سایت متعلق به فیدیبو می‌باشد.