فیدیبوک سری جدید

کتابخوان الکترونیکی چیست؟ ۷ دلیل مهم برای خرید فیدیبوک


فیدیبوک اولین دستگاه کتابخوان با پوشش کامل زبان فارسی است که در سال ۱۳۹۷ و پس از برگزاری مراسم رونماییِ آن در شهر کتاب مرکزی، به بازار عرضه شد. پیش از این کتابخوان‌های الکترونیک دیگری همچون دستگاه کیندل -کتابخوان آمازون- به بازار عرضه شده و مورد استقبال علاقه‌مندان قرار گرفته بودند. اما عمده‌ترین مشکل دستگاه‌های کتابخوان خارجی عدم پوشش کامل زبان فارسی و در دسترس نبودن محتوای فارسی بود. به همین دلیل فیدیبو تصمیم گرفت با هدف برطرف کردن این مشکلات و عرضه اولین دستگاه کتابخوان تماما فارسی در ایران گام تازه‌ای در صنعت نشر الکترونیک بردارد.

اولین دستگاه فیدیبوک با نام تجاری Hannah f1 در بازار ایران و توسط پلتفرم دیجی‌کالا عرضه شد. استقبال از این محصول بسیار فراتر از پیش‌بینی‌ها بود و فیدیبوک به سرعت تبدیل به کتابخوان محبوب ایرانیان شد. ایرانیانی که حالا دیگر می‌توانستد با یک دستگاهی کوچک و جمع‌وجور به کتابخانه‌ای بزرگ با بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های روز بازار نشر دسترسی داشته باشند.

 

مراسم رونمایی فیدیبو
مراسم رونمایی از فیدیبوک – مجید قاسمی بنیانگذار فیدیبو
مهدی فیروزان مدیر شهر کتاب مرکزی

دستگاه کتابخوان الکترونیکی چیست؟

Ebook reader یا کتابخوان الکترونیک؛ دستگاهی است که به طور اختصاصی برای خواندن ِ نسخه‌های الکترونیک کتاب‌ها در جهان ساخته شده است. فناوری به کار رفته در این دستگاه‌ها E-ink (جوهر الکترونیک) نام دارد که در آن صفحه نمایش بدون استفاده از الکتریسیته به مدت نامحدود نوشته‌ها و تصاویر ثابت را نشان می دهد و همین موضوع باعث می‌شود هنگام مطالعه با آن حسی شبیه به مطالعه کتاب کاغذی داشته باشید. عمده دستگاه‌های کتابخوان از صفحات مات بهره می‌برند که همین موضوع به کم شدن اثرات منفی بازتاب نور صفحه به چشم کمک می‌کند. همچنین از دیگر مزیت‌های دستگاه‌ کتابخوان می‌توان به امکان تنظیم نور برای مطالعه در تاریکی مطلق یا زیر نور مستقیم خورشید اشاره کرد.

فیدیبوک نیز به عنوان یک دستگاه کتابخوان شامل تمام این ویژگی‌ها به علاوه دسترسی به کتابخانه بزرگ فیدیبو است. اپلیکیشن فیدیبو به صورت پیش فرض روی این دستگاه وجود دارد و کافی است با روشن کردن آن وارد حساب کاربریتان شوید.

مطالعه با فیدیبوک برای آن دسته از کتابخوانان سخت‌گیری که به کاغذ و کتاب چاپی حس نوستالژیک دارند هم جذاب و دوست داشتنی است، چون علاوه بر ایجاد حس مشابه محدودیت‌های کتاب کاغذی مثل الزام به وجود نور بیرونی، حجم زیاد و سنگینی وزن و مشکلات حمل و نقل را ندارد.

تصور کنید با یک دستگاه در سایز تبلت به راحتی کتابخانه‌ای با هزاران عنوان کتاب دارید! چه چیزی از این بهتر! این‌ها همه از مزایای استفاده از کتابخوان الکترونیکی است.

بهترین کتابخوان الکترونیکی کدام است؟

برای رسیدن به پاسخ درست این سئوال باید نکات مختلفی را در نظر گرفت، دستگاه‌های کتابخوان نیز مانند دیگر دستگاه‌های الکترونیک دارای مزیت‌ها و امکانات مختلفی هستند و با قیمت‌های مختلف در بازار ارائه می‌شوند. با توجه به همین موضوعات باید در نظر داشت می‌خواهیم چقدر هزینه کنیم؟‌ و چه موضوعاتی برایمان در اولویت است؟

عکس فیدیبوک جدید

اگر به دنبال خواندن کتاب‌های فارسی، دسترسی به محتواهای فارسی و آثار بهترین مترجمان و نویسندگان فارسی هستیم بی‌شک فیدیبوک بهترین انتخاب است. نباید از نظر دور داشت که دستگاه‌هایی با برندهای خارجی مثل کیندل و نوکس به خاطر نوسان قیمت ارز و هزینه گمرکات و غیره با قیمت بسیار بالاتری در بازار ایران عرضه می‌شود. پس مزیت قیمتی و به صرفه بودن قیمت یکی دیگر از مزیت‌های کتابخوان الکترونیک فیدیبو است.
همانطور که قبلا اشاره کردیم با خرید فیدیبوک علاوه بر دسترسی به اپلیکیشن فیدیبو امکان انتقال دیگر فایل‌های متنی و همچنین خواندن متون انگلیسی نیز فراهم است.

قیمت انواع کتابخوان الکترونیکی

با توجه به تغییرات قیمت در بازار ابزارهای الکترونیک امکان ارائه قیمت ثابت وجود ندارد اما می‌توان گفت قیمت کتابخوان‌های الکترونیک با برندهای خارجی مثل کیندل بین ۴ تا ۱۵ میلیون است این تفاوت قیمت بر اساس امکانات و نوع دستگاه‌ها و سال ساخت آن‌هاست. با توجه به این قیمت‌ها در عرضه فیدیبوک سعی شده تا قیمتی بصرفه و معقول برای خریداران در نظر گرفته شده و نهایتا کتابخوان الکترونیک ارزان‌تری به بازار عرضه شود.

نحوه استفاده از کتابخوان الکترونیکی

دستگاه کتابخوان فیدیبوک اندازه تبلت است پس به راحتی می‌توانید آن‌را همه‌جا همراه خود داشته باشید، نیازی به شارژ روزانه هم ندارد در نتیجه در مدت زمان طولانی بدون نیاز به شارژ مجدد قابل استفاده است. کتابخوان فیدیبوک با یک دکمه در بالای دستگاه و نگه داشتن چند ثانیه‌ای آن روشن می‌شود. به محض روشن شدن دستگاه شما وارد اپلیکیشن فیدیبو شده و می‌توانید از طریق ورود یا ساخت حساب کاربری اقدام به خواندن یا خرید کتاب‌ها کنید.
محیط اپلیکیشن فیدیبوک دارای تمام امکانات دیگر اپ‌های فیدیبوست و بخش‌های کتابخانه، فروشگاه، دسته‌بندی کتاب‌ها و فیدی‌پلاس در آن قابل دسترسی است.

برای تجربه بهتر از فیدیبوک پس از خرید صبر کنید تا شارژ دستگاه کامل شده و مطمئن شوید اینترنت دستگاه وصل باشد. پس از ورود به حساب کاربری‌تان در فیدیبو و دانلود کردن کتاب‌ها می‌توانید اتصال اینترنت را قطع کنید.

همچنین با استفاده از بخش تنظیمات دستگاه می‌توانید میزان نور صفحه را نیز بر اساس نور محیطی تنظیم کنید. ضمنا در نظر داشته باشید قابلیت بلوتوث این دستگاه، این امکان را فراهم کرده تا هنگام مطالعه به موسیقی مورد علاقه‌تان گوش دهید.

فیدیبوک را از کجا بخریم؟

برای خرید کتابخوان فیدیبوک کافی است به دیجی‌کالا مراجعه کنید. در حال حاضر پلتفرم دیجی‌کالا تنها عرضه کننده دستگاه‌های فیدیبوک است. خریداران با مراجعه به سایت یا اپلیکیشن دیجی‌کالا و جستجوی نام فیدیبوک وارد صفحه خرید شده و می‌توانند این محصول را خریداری کنند. خبر خوب این است که خریداران فیدیبوک هنگام سفارش این محصول و به صورت آنی یک کارت اعتباری پانصد‌هزارتومانی نیز به همراه آن دریافت خواهند کرد که می‌توانند از این کارت برای انواع کتاب‌ها در اپلیکیشن فیدیبو استفاده کنند.

چرا فیدیبوک موجود نیست؟ فیدیبوک موجود شد!

با توجه به استقبال کم‌نظیر شما عزیزان و اتمام پیش از موعد نسخه‌های قبلی، برای مدتی امکان عرضه فیدیبو در بازار میسر نبود از سوی دیگر ما بر آن بودیم که فیدیبوک جدید را با قابلیت‌های جدید و به روز عرضه کنیم به همین منظور مدت زمانی صرف به روزرسانی اپلیکیشن فیدیبو و فراهم کردن دستگاهی با قابلیت‌های بیش‌تر و بهتر شد. اما نگران نباشید! فیدیبوک جدید از دیماه ۱۴۰۱ موجود شده و از دیجی‌کالا قابل خریداری است.

معرفی سری جدید فیدیبوک

همانطور که گفتیم فیدیبوک جدید به تازگی در بازار عرضه شده و قابلیت‌های تازه‌ای نیز دارد. با هم نگاهی داریم به مشخصات فنی و قابلیت‌های سری جدید فیدیبوک:

فیدیبوک جدید نسبت به فیدیبوک قدیمی سبک‌تر شده و از صفحه نمایش HD بهره می‌برد،‌ با توجه به اینکه امروزه اکثر گوشی‌های همراه از شارژر تایپ c بهره می‌برند، وروردی شاژرر این دستگاه از نوع تایپ C است که سهولت استفاده از آن را بیش‌تر کرده است. تفاوت مهم دیگر فیدیبوک جدید افزایش حافظه آن به ۱۸GB است و رم این دستگاه نیز به RAM1GB ارتقا یافته است.

نکته قابل توجه دیگر در سری جدید فیدیبوک امکان استفاده از سرویس اشتراکی فیدیبو (فیدی‌پلاس) است. خریداران سری جدید با این دستگاه به کتابخانه اشتراکی فیدی‌پلاس نیز دسترسی دارند.

تفاوت فیدیبوک جدید و قدیم چیست؟

در جدول زیر می‌توانید تفاوت‌های فیدیبوک جدید و قدیم را مشاهده کنید:

مقایسه فیدیبوک جدید و قدیم

۷ دلیل مهم برای خرید فیدیبوک

فیدیبوک

۱- جلوگیری از خستگی چشم‌ها هنگام مطالعه و امکان مطالعه در تاریکی مطلق: دستگاه کتابخوان الکترونیکی فیدیبوک به خاطر استفاده از جوهر الکترونیکی و عدم بازتاب نور از صفحه نمایش، حسی شبیه به خواندن کتاب چاپی را تداعی می‌کند و در زمان‌های طولانی مطالعه و با هر نور محیطی از خستگی چشم‌ها جلوگیری می‌کند.

۲- حمل و نقل آسان هزاران کتاب! با فیدیبوک شما به کتابخانه بزرگ فیدیبو دسترسی دارید و به سادگی می‌توانید آن‌ها را همه‌جا همراه داشته باشید. اندازه دستگاه فیدیبوک طوری طراحی شده که در کیف یا جیب پالتوی شما جا می‌شود و بهترین گزینه برای سفر و مسیرهای طولانی یا ترافیک است.

اندازه واقعی دستگاه کتابخوان الکترونیک فیدیبوک

۳- عمر دراز باطری‌: برخلاف گوشی‌های همراه و دیگر ابزارهای دیجیتالی که به صورت روزانه نیاز به شارژ دارند، کتابخوان فیدیبوک با عمر بالای باطری و مصرف بسیار کم، بین ۱۰ تا ۱۴ روز شارژ نگه داشته و نیازی به شارژ مجدد ندارد.

۴- امکان مطالعه کتاب‌های انگلیسی: شما از طریق پورت‌های ورودی این دستگاه یا از طریق اتصال به وب می‌توانید نسخه‌های الکترونیک یا PDF مورد نظرتان را به فیدیبوک منتقل کرده و به راحتی به مطالعه آن بپردازید. نکته قابل توجه در مطالعه کتابهای انگلیسی با فیدیبوک،‌ امکان استفاده از دستیار صوتی است. در فیدیبوک سری جدید شما می‌توانید از دستیار صوتی برای خواندن کتابهای انگلیسی استفاده کنید.

۵- تمرکز و میزان مطالعه بیش‌تر: با توجه به ویژگی‌های خاص سبکی دستگاه و عدم خستگی چشم، فیدیبوک این امکان را فراهم کرده در ساعتهای طولانی‌تر و با تمرکز بیش‌تر کتاب بخوانید. به خصوص اینکه با این دستگاه مدام توسط اعلان‌های دیگر اپلیکیشن‌ها حواستان پرت نمی‌شود!

۶- دریافت پانصد هزارتومان کارت هدیه!: همزمان با خرید فیدیبوک شما کارت هدیه پانصدهزارتومانی فیدیبو را نیز دریافت می‌کنید و می‌توانید با این مبلغ کتاب‌های مورد علاقه‌تان را بدون محدودیت از فیدیبو خریداری کنید.

۷ – دسترسی به اینترنت،‌ امکان بلوتوث و صفحه نمایش HD: این قابلیت‌ها از دیگر مزیت‌های مهم فیدیبوک هستند. با فیدیبوک هم به اینترنت دسترسی دارید و هم می‌توانید از طریق هدفون‌های بلوتوثی با آن به موسیقی گوش کنید. همچنین کیفیت صفحه نمایش HD شما را برای مطالعه‌ای دلنشین و با کیفیت همراهی می‌کند.

[button color=”blue” link=”https://www.digikala.com/product/dkp-10012775/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%86-%D9%81%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D8%A8%D9%88%DA%A9-%D9%85%D8%AF%D9%84-f2-%D8%B8%D8%B1%D9%81%DB%8C%D8%AA-16-%DA%AF%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%A7%D8%B9%D8%AA%D8%A8%D8%A7%D8%B1-500000-%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%81%DB%8C%D8%AF%DB%8C%D8%A8%D9%88/” size=”big” align=”center” radius=”9″ rel=”nofollow”]خرید کتابخوان فیدیبوک [/button]

در پایان می‌توان گفت حتی اگر سخت‌گیرترین طرفدار کتاب‌های چاپی هم باشید،‌ فیدیبوک کتابخوانی است که نمی‌توانید آن را نادیده بگیرید.

14 Responses

  1. سلام چرا الان تو دی جی کالا موجود نیست گفتید از دی ماه ۱۴۰۱ میاد .
    من دنبال خرید هستم

  2. یک ماه بود هر روز بررسی میکردم ببینم موجود شده یا نه
    امروز پیام اومد که موجود شده ظرف سه دقیقه خریدمش و بعد دو ساعت هم زد ارسال توسط پست
    عاشق فیدیبوکم من 🙂
    موجود بشه یکی دیگه هم برای هدیه میخرم

  3. با درود ، من از فیدیبوک استفاده می کنم و دنبال کاوری هستم که مانند کیندل به پایه هم تبدیل شود. آیا برای فیدیبوک چنین ابزاری تعبیه شده است؟

    1. سلام در حال حاضر خیر ولی اگر تغییراتی در صفحه نمایش داده بشه،‌ حتما از طریق سایت و دیگر رسانه‌های اجتماعی فیدیبو اعلام می‌شه.

  4. سلام
    صد حیف که دست دست کردم و نخریدم و نا موجود شد.
    یک ماه پیش با این کتابخوان شما آشنا شدم . اما یک مقدار درگیر و مشغول بودم،یه مقداد هم دو دل بودم‌ .

    الان که نیست.
    امیدوارم هر چه زودتر موجود بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اشتراک گذاری