0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کلیدهای عادت دادن فرزند به کار در خانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب کلیدهای عادت دادن فرزند به کار در خانه

درباره کلیدهای عادت دادن فرزند به کار در خانه
امروزه پول به‌سختی به دست می‌آید و وقت به سرعت می‌گذرد و به همین دلیل، ما اغلب احساس می‌کنیم در منزل، به قدری کمک نیاز داریم. اما تاکنون چند نفر از والدین، نزدیک‌ترین منبع توان بالقوه، یعنی نیروی فرزندانشان را مورد بهره‌برداری قرار داده‌اند؟ در پاسخ به این پرسش، پیوسته می‌شنویم: «استفاده از نیروی کودکان در خانه، ایده‌ای عالی است، ولی کمک کودکان، بیش از آنچه موجب صرفه‌جویی در وقت شود، وقت ما را می‌گیرد.» البته این صحبت، در ظاهر درست می‌نماید و والدین شاید بتوانند کارها را سریعتر و بهتر از فرزندانشان انجام دهند، ولی آیا پیش‌گرفتن چنین روشی درست است؟ ما معتقدیم کمک کردن فرزندان در کار منزل، کاری منطقی و جالب است؛ چون کودکان باید کارها را بیاموزند و والدین نیز به کمک ایشان نیاز دارند. تا زمان رسیدن فرزندانتان به هجده‌سالگی، آنها سالهای زیادی را تحت تربیت و راهنمایی شما گذرانده‌اند. در نظر داشته باشید که برای دریافت مدرک تحصیلی کارشناسی از دانشگاه، تنها ۲۱۰۰ ساعت حضور در کلاس درس و مطالعه خارج از کلاس و برای آموختن مهارتهای حرفه‌ای، تنها نیمی از این زمان لازم است. برای آموختن کارها به کودکان، شما در منزل، بیش از شانزده برابر دانشگاه، زمان در اختیار دارید. برای استفاده مفید از این ساعات، چه برنامه‌ای تدارک دیده‌اید؟ درباره زمانی که فرزندانتان، به قصد شروع زندگی جدید و مستقل، منزل را ترک می‌کنند، بیندیشید. ما والدین تصور می‌کنیم آنان می‌توانند با تمام چالشهای زندگی کنار بیایند، اما آیا درست می‌اندیشیم؟ تصور می‌کنیم فرزندانمان کارهای اساسی و نیز تعمیرات خانگی را یاد گرفته‌اند، اما آیا واقعاً یاد گرفته‌اند؟ تصور می‌کنیم ایشان می‌توانند با مهارت، غذاهای مغذی بپزند که از نظر رژیم غذایی مناسب باشد، ولی آیا واقعاً دست به آشپزی می‌زنند؟ فکر می‌کنیم ایشان به مهارتهای لازم برای نظم و ترتیب بخشیدن به لوازم شخصی‌شان دست یافته‌اند، اما آیا حقیقتاً این مهارتها را یاد گرفته‌اند؟ تصور می‌کنیم ایشان می‌توانند درآمدشان را درست بودجه‌بندی و از گرفتن وامهای غیرضروری اجتناب کنند، ولی آیا واقعاً از عهده این کار برمی‌آیند؟ در بسیاری موارد، والدین اجازه می‌دهند که بعضی امور ظاهراً ناچیز نادیده گرفته شوند، به این امید که کارها در آینده، خودبه‌خود روبه‌راه خواهند شد. ولی آیا می‌توانیم تعلیمات و آموزشهای اساسی فرزندانمان را به شانس و اتفاق واگذار کنیم؟ آیا راه بهتری وجود ندارد؟ این کتاب، برای آگاهی والدین از اصول، راهبردها و نکاتی در چگونگی کمک به موفقیت کودکان در انجام کارهای خانه، به رشته تحریر درآمده است. بی.اف. اسکینر، از طریق آزمایشهایی روی کبوترها، کشف کرد که پرنده را می‌توان - با امیدِ دریافت پاداش ذره‌ای غذا - به ده هزار بار نوک زدن به زمین واداشت. کودکان ممکن است برای جلب توجه بزرگسالان یا دریافت جایزه‌ای که به دنبال آن هستند، مانند کبوترها، بارها و بارها تلاش کنند تا پاداششان را چه مثبت و چه منفی، به دست آورند. در این کتاب، چگونگی تبدیل واکنشهای منفی به واکنشهای مثبت را به شما نشان خواهیم داد تا کودک به انجام خواسته شما که در این مورد کار کردن در منزل است، وادار شود. در مباحث این کتاب، همچنین خواهید آموخت که کودک در چه سنی باید چه نوع مهارتی را کسب کرده باشد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۳۶ مگابایت
تعداد صفحات
295 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۰:۰۰
نویسنده بانی رانیان مک کلو
نویسنده دوم سوزان واکر مانسون
مترجمزهرا جعفری
ناشرانتشارات صابرین
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۸/۰۲/۳۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
115,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۳۶ مگابایت
۲۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 5 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

من این کتاب از کتابخانه گرفتم و تصمیم دارم تو گوشیم هم داشته باشم که مدام مرورش کنم تا نهادینه بشه تو مغزم، خیلی کتاب فوق‌العاده‌ایه و راهکارهای خوبی برای همکاری و مسئولیت پذیری بچه‌ها داره، به نظرم مهمترین راز موفقیت و خوشبختی انسانها همین حس مسئولیت پذیریه، اگه میخواید در آینده بچه‌هاتون احساس رضایت و موفقیت تجربه کنن حتماً راهکارهای این کتاب به دردتون میخوره.

5

کتاب تمرین ها و راه کارهای بسیار زیادی دارد، و هر مرحله را به خوبی توضیح داده. با عمل کردن به راه کار های کتاب میتوانید کودک خودتون رو ب سمت مسئولیت پذیر شدن سوق بدید.

5

خیلی راهکارهای خوبی برای تشویق بچه ها به انجام کارهای خودشون، کمک به والدین و ... داره. از راهکارهای تشویقیش میشه برای ایجاد عادات خوب در بچه ها استفاده کرد.

5

اگر راهکار های کتاب از کودکی اجرا شود خیلی در مسئولیت پذیری کودکاپ میتواند نقش ایفا کند.

5
(5)
84,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کلیدهای عادت دادن فرزند به کار در خانه
کلیدهای عادت دادن فرزند به کار در خانه
بانی رانیان مک کلو
انتشارات صابرین
5
(5)
84,000
تومان