0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اتاق افسران

معرفی، خرید و دانلود کتاب اتاق افسران

نویسنده:
مارک دوگن
درباره اتاق افسران

جنگ از آن ماجراهایی است که قصه‌های زیادی بر اساسش نوشته شده است. کتاب اتاق افسران اثر مارک دوگن یکی از کتاب‌های این حوزه است که در سال ۱۹۹۸ به زبان فرانسه برگردانده شد. این کتاب خیلی زود جوایز مختلفی مانند جایزه راجر - نیمیر و جایزه دوماگوتس را دریافت کرد و سر زبان‌ها افتاد. دو سال بعد از روی این کتاب فیلمی به همین نام به کارگردانی فرانچوئيز دوپایرن ساخته شد. داستان کتاب از زبان اول‌شخص بیان شده است و از زبان یک مهندس جوان که افسر ارتش هم هست بیان می‌شود. ماجرای اتاق افسران در سال ۱۹۱۴ و آغاز جنگ جهانی اول می‌گذرد و سعی می‌کند روایتی تازه از این روزها به دست دهد. مارک دوگن با لحنی گیرا و زبانی ساده از آدم‌هایی حرف زده است که در جنگ مجروح شده‌اند و چهره‌هایشان از بین رفته است. کتاب اتاق افسران پس از انتشار با استقبال زیادی مواجه و به چندین زبان مختلف برگردانده شد. این کتاب به زبان فارسی هم برگردانده شده است. مترجم این کتاب پرویز شهدی است و نشر چشمه آن را منتشر کرده است.

خلاصه کتاب اتاق افسران

نام شخصیت اول کتاب آدرین است. او در روزهای اول جنگ در حین شناسایی در سواحل میوزز ترکش می‌خورد. بیشتر ترکش‌ها با صورتش برخورد می‌کنند و باعث تغییر شکل می‌شوند. او باید با این واقعیت کنار بیاید. داستان بیشتر در بیمارستان می‌گذرد و این شخصیت با کسان دیگری که مانند خودش صورتشان را در جنگ ازدست‌داده‌اند برخورد می‌کند. این کتاب مجموعه درد و رنج‌هایی که این جوان مجبور به تحمل آن‌هاست شده است و چهره‌ی بسیار زشت جنگ را به تصویر می‌کشد. او عاشق زنی به نام کلمنس می‌شود، با زن دیگری ازدواج می‌کند و او و افراد مانند او روزهای مختلفی را از سر می‌گذرانند. ماجراهای کتاب تا سال ۱۹۴۶ ادامه دارند.

مارک دوگن، راوی متفاوت جنگ جهانی

Marc dugain نویسنده و کارگردان فرانسوی متولد سال ۱۹۵۷ است. او در سنگال به دنیا آمد و در گرنوبل که یک موسسه‌ی آموزشی  سیاسی است درس خواند. این نویسنده در حوزه‌ی مهندسی مالی هم کار کرده است و کار تدریس در مدرسه بازرگانی املیون را برعهده داشته است. او بیشتر از هر چیز دیگری برای کتاب اتاق افسران شناخته شده است اما چندین کتاب دیگر هم دارد که از میانشان می‌توانیم به مرد برهنه، بی‌خوابی ستارگان، ییلاق انگلیسی و خانواده نفرین شده‌ی کندی اشاره کنیم.

چرا باید کتاب اتاق افسران را خواند؟

این داستان خواندنی و جذاب روایتی از جنگ است. داستانی که جنگ جهانی را دور از جبهه‌ها و از نگاه شخصی که زندگی‌اش در جنگ آسیب‌دیده و دیگر نمی‌تواند؛ مانند یک انسان عادی در اجتماع رفت‌وآمد کند روایت کرده است. جنگ صدمه‌های مختلفی برای افرادی که در شرایط گوناگونی بوده‌اند داشته است و مارک دوگن این بار روی مجروحیت دست گذاشته است. آن‌ هم مجروحیتی که چهره‌ی افراد را از بین برده است و باعث شده است همچون هیولا به نظر برسند.

در بخشی از کتاب اتاق افسران می‌خوانیم

پنج سال پیش وقتی پدرم فهمید مرگش نزدیک است، من و خواهرم را صدا زد تا گیلاسی باهم بنوشیم. من باعجله رفته بودم زیرزمین تا یک بطر شامپاینی بیاورم، ضمن این که می‌دانستم خوردن چند قطره‌ی اول کارش را می‎سازد. وقتی گیلاس را به لب‌هایش نزدیک می‌کرد، فهمیدم دارد خودش را آماده می‌کند تا دیگر هرگز نبیندمان، این جا یا هرجای دیگر. تا آخرین لحظه گمان می‌کردم الان است که کشیشی بخواهد، همان که مادرش روزی دو بار برای دعا و نماز به کلیسایش می‌رفت. ولی این کار را نکرد و بدون هیچ اندیشه‌ای برای زندگی ابدی در آن دنیا، درگذشت. او پایان زندگی‌اش را به فرزندانش اعلام کرده بود، بی‌آنکه کوچکترین امیدی برای بازیافتنش در دل آن‌ها بگذارد.

به نظر او اعتقاد نداشتن صورت کاملی از شهامت بود و با نشان‌دادن راه آن، برای همیشه از مذهب روگردانم کرد.

هرگز بین خودمان درباره آینده حرفی نمی‌زدیم، ولی من رفته‌رفته به فکرش افتاده بودم؛ آهسته‌آهسته و با گام‌هایی کوتاه. آینده به همان اندازه گذشته به نظرم دردناک می‌آمد. شاید هم بیشتر. گذشته همچون صاعقه‌ای که بر درختی آرام فرود آمده باشد، غافلگیرمان کرده بود.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب اتاق افسران

جنگ‌های جهانی اول و دوم پر از ماجراهای بسیار زیاد در سراسر دنیاست و نویسنده‌های زیادی از این ماجراها الهام گرفته‌اند و آثار جالب و ارزشمندی را در بازار کتاب عرضه کرده‌اند. اگر از خواندن اتاق افسران لذت برده‌اید و به چنین ماجراهایی علاقه‌مندید در ادامه چند کتاب برای شما معرفی می‌کنیم:

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
772.۷۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
142 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۴:۴۴:۰۰
نویسندهمارک دوگن
مترجمپرویز شهدی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
La chambre des officiers
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۵/۲۸
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
25,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۷۷۲.۷۹ کیلوبایت
۱۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 8 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

كتاب خوبي ست كه بدي هاي جنگ را در قالب داستاني بيان ميكند پيشنهاد ميشود گوش فرا دهيد./ر

5

احساس انسان را نسبت به جنگ به خوبی بیان میکنه و چهره واقعی جنگ را بیان میکنه

5

کتابی در وصف جامعه انسانی و دردهایی ک بدست خودمان بوجود آورده ایم

4

زشتی جنگ و اثراتش رو خیلی عالی توصیف کرده

5

یه اثر خیلی عالی از تاثیرات جنگ جهانی

4.8
(8)
31,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
اتاق افسران
اتاق افسران
مارک دوگن

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اتاق افسران
اتاق افسران
مارک دوگن
نشر چشمه
4.8
(8)
31,000
تومان