0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
از حس بد به حس خوب

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی از حس بد به حس خوب

بخش اول
نویسنده:
دیوید برنز
درباره از حس بد به حس خوب

داشتن احساس خوب نسبت به خود و زندگی یکی از مهم‌ترین نیازهای هر انسان برای زندگی است. همان‌طور که برای حال جسمی‌مان ارزش قائل هستیم و با مشاهده‌ی علائم بیماری از خود مراقبت کرده و در صورت نیاز به پزشک مراجعه می‌کنیم باید برای ذهن و روانمان نیز ارزش قائل شویم. لازم است مراقبت وضعیت روانی‌مان باشیم و قبل از آنکه دچار مشکلات جدی شویم به خودمان کمک کنیم. کتاب‌های زیادی در زمینه‌ی خودیاری در جهان موجود است. دیوید برنز  روانکاو استاد دانشگاه آمریکایی یکی از بهترین کتاب‌های این زمینه را نوشته است. از حس بد به حس خوب  یک راهنمای ارزشمند برای هرکسی است که می‌‌خواهد خوب زندگی کند و از زندگی‌اش لذت ببرد.

‌درباره‌ی کتاب از حس بد به حس خوب  اثر دیوید برنز

کتاب از حس بد به حس خوب  اولین بار با عنوان «the feeling good hand book» سال 1989 در امریکا منتشر شد. این کتاب مطالبی درباره‌ی اصول درمان رفتاری شناختی در خود دارد. این کتاب درباره‌ی بهبود مهارت‌های ارتباطی، روحیه‌بخشی، بهبود زندگی شخصی و اجتماعی و همچنین اختلالات شناختی صحبت می‌کند و سعی می‌کند با دادن تمرینات کاربردی و مناسب به هر شخص کمک کند اختلالات شناختی خود را دریابد آن‌ها را برطرف کند و با اعتقادات سالم جایگزین کند. اگر تمرینات کتاب را قدم‌به‌قدم انجام دهید در پایان کتاب شاهد بهبود شرایط روحی و روانی خود خواهید بود.

کتاب از حس بد به حس خوب  در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد و تاکنون به چندین و چند زبان مختلف برگردانده شده است.

مروری بر فصل‌های کتاب از حس بد به حس خوب

کتاب صوتی از حس بد به حس خوب  در 6 قسمت منتشرشده است که عنوان فصل‌های قسمت اول آن به شرح زیر است:

مقدمه

‌فصل اول- شما می‌توانید شیوه‌ای را که احساس می‌کنید تغییر دهید

فصل دوم- چگونه خلقیات خود را ارزیابی کنیم؟

فصل سوم- چگونه خلقیات خود را تشخیص دهیم؟

فصل چهارم- آیا باید روش احساس کردن خود را تغییر دهیم؟

‌درباره‌ی دیوید برنز  نویسنده‌ی کتاب از حس بد به حس خوب

دکتر دیوید برنز  david d burns روانشناس و روان‌درمانگر آمریکایی متولد سال 1942 است. او مدرک کارشناسی خود را در کالج امهرست (amherst) دریافت کرد و سپس به دانشگاه استنفورد رفت. او مدرک پزشکی خود را از این دانشگاه دریافت کرده است. او سپس به‌َعنوان رزیدنت روانپزشکی به دانشگاه پنسیلوانیا رفت و دوره‌ی خود را آنجا گذراند. او بورد تخصصی خود در روان‌پزشکی و نورولوژي سال 1976 دریافت کرد.

دکتر برنز علاوه بر تدریس در دانشگاه نویسنده و سخنران بسیار خوبی است. او سال‌ها در آمریکا و کانادا کارگاه‌های مختلفی درباره‌ی سلامت روان برگزار کرده است. او همچنین روش روانشناسی‌ای به‌عنوان T.E.A.M را پایه‌گذاری کرده است و سالهاست آن را توسعه می‌دهد. برنز برای سال‌ها تجربه در عرصه‌ی تدریس و تحقیق جوایز مختلفی دریافت کرده است. او سه بار عنوان معلم سال را از مدرسه‌ی پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرده است. از افتخارات دیگری که دیوید برنز  به آن‌ها دست‌یافته است می‌توان به جایزه‌ی بنت (Bennett) برای تحقیقات پایه‌ی روانپزشکی، جایزه‌ی تقدیر ایالت جورجیا برای کمک به مردم در غلبه بر مشکلات عاطفی و جایزه‌ی «کمک‌های موثر» از سوی انجمن ملی درمانگران شناختی رفتاری اشاره کرد.

دیوید برنز  تعداد زیادی کتاب در کارنامه دارد که تعدادی از آن‌ها در ایران ترجمه و منتشرشده‌اند. از میان این کتاب‌ها می‌توان به آثاری همچون «روانشناسی افسردگی»، «از حال بد به حال خوب»، «وقتی اضطراب حمله می‌کند»، «رهایی از افکار منفی» و «عزت‌نفس در ده قدم» اشاره کرد.

ترجمه‌ کتاب از حس بد به حس خوب  به فارسی

دیوید برنز نویسنده‌ی مشهوری است که کتاب‌هایش در ایران نیز مانند سایر نقاط دنیا با استقبال زیادی مواجه شده است. کتاب از حس بد به حس خوب  تاکنون چند بار به فارسی برگردانده شده است. اولین بار سال 70 مهدی قراچه‌داغی این کتاب را با عنوان «از حال بد به حال خوب» در ایران ترجمه کرد. ترجمه‌ی «حورا یاسینی عیلامی» و «فریده گودرزی» از این کتاب را نشر ریواس روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

انتشارات نوین کتاب گویا کتاب صوتی از حس بد به حس خوب  را با ترجمه‌ی فاطمه سادات میرحبیبی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. ناشر نسخه‌ی چاپی این ترجمه انتشارات کتاب‌درمانی است.

چرا باید کتاب از حس بد به حس خوب  را خواند؟

از حس بد به حس خوب  یک کتاب معمولی نیست. یک راهنمای کامل و یک دوست خوب است. دیوید برنز  در این کتاب تلاش کرده است به مخاطبانش بیاموزد چگونه افکار و احساسات منفی خود را کنترل کنند و ذهن خود را مثبت نگه‌دارند. او در این کتاب با تمرین‌های مرتب و حساب‌شده به افراد یاد می‌دهد افسار زندگی‌شان را به سدت بگیرند، نسبت به شرایط روانی خودآگاهی داشته باشند و چگونه برای زندگی خود نظام ارزشی درست و برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند. این کتاب هدیه‌ی بسیار خوبی برای تمام افرادی است که دوستشان دارید. کتاب از حس بد به حس خوب  را بخوانید و بهبود را احساس کنید.

کتاب از حس بد به حس خوب  در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد.

کتاب از حس بد به حس خوب  مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است.

خوانش کتاب صوتی از حس بد به حس خوب  را اعظم حبیبی به‌ عهده داشته است.

کتاب از حس بد به حس خوب  جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روانشناسی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی روانشناسی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب از حس بد به حس خوب  اثر دیوید برنز  بود. خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

در بخشی از کتاب از حس بد به حس خوب  می‌شنویم

در این فصل شما پی خواهید برد ه آیا افسردگی و اضطراب دارید یا خیر؟ همچنین می‌توانید شدت مشکلات خود را ارزیابی کنید. علاوه بر این با پاسخ سؤالاتی که اکثر افراد به‌طور مکرر درباره‌ی علل و درمان‌های مشکلات خلقی می‌پرسند آشنا خواهید شد. برای اینکه بتوانید مشخص کنید آیا از افسردگی یا اضطراب رنج می‌برید یا خیر دو تست خلقی ارائه کرده‌ام: سنجش اضطراب برنز BAI و سنجش افسردگی برنز BDC. این تست‌ها را مانند دماسنج‌های هیجانی در نظر بگیرید که نشان می‌دهند آیا شما تب خلقی دارید یا خیر؟ می‌توانید هر یک از دو تست را در کمتر از دو دقیقه کامل کرده و آن‌ها را تفسیر کنید. لازم است هر تست را هر هفته انجام دهید تا در حین شنیدن این کتاب پیشرفت خود را به‌صورت نمودار ترسیم کنید. اگر به درمان نیاز داشته باشید احتمالاً لازم است امتیازات هفتگی‌تان را به درمانگر خود نشان دهید، دقیقاً همان کاری که بیماران من در کلینیک انجام می‌دهند. هرچه امتیازات کمتر شوند ثابت می‌شود شما به احساس بهتری دست‌یافته‌اید. زمانی که امتیازات درباره‌ی هر تست خلقی چهار یا کمتر باشد وضعیت روحی شما عالیست. در سنجش اضطراب برنز سی‌وسه نشانه‌ی شایع اضطراب به‌صورت فهرست بیان‌شده است. اکنون پرسشنامه‌ای را برای خود تهیه کنید. کاری که باید انجام دهید این است که در ستون مربوط به میزان عذاب‌آور بودن هر نشانه در هفته‌ی گذشته تیک بزنید. برای پاسخ‌های اصلاً امتیاز صفر تا حدودی امتیاز 1، نسبتاً امتیاز 2 و زیاد امتیاز 3 را در نظر گرفتیم.

آزمون سنجش اضطراب برنز. دستورالعمل: جدولی تهیه کنید و به سؤالاتی که از شما پرسیده می‌شود بین صفر تا سه امتیاز دهید.

1-اضطراب، استرس، عصبانی یا ترس

2- احساس عجیب، غیرواقعی یا مبهم بودن اشیا

3- احساس هراس و غیرمنتظره بودن حوادث

4- احساس گسستگی در تمام یا بخشی از بدن

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
155.۰۸ مگابایت
مدت زمان
۰۳:۲۵:۰۸
نویسندهدیوید برنز
مترجم فاطمه سادات میرحبیبی
راویاعظم حبیبی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۴/۳۱
قیمت ارزی
4 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۵۵.۰۸ مگابایت
۰۳:۲۵:۰۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.2
از 5
براساس رأی 44 مخاطب
5
ستاره
27 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
25 ٪
2
ستاره
15 ٪
1
ستاره
18 ٪
22 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

نوین کتاب گویا، کتاب به این خوبی را نابود کرده. کتاب صوتی را در یک قسمت با صدای آرمان سلطانزاده منتشر کنید تا حقِ این کتابِ خوب را ادا کرده باشید.

3

۱.راوی بسیار سریع میخواند ۲.اسامی اشتباه تلفظ می شود حتی اسم نویسنده کتاب کاملا اشتباه تلفظ میشود ۳.اصطلاحات تخصصی روانشناسی از جمله نوروز یا اختلال مانیک دیپرسیو را راوی کاملا اشتباه تلفظ می کند

1

کتاب به این خوبیو نابود کردید با این خلاصه کردن. کتاب اصلی کلی مثال های خوب برای جا افتادن مطلب داره و کلی مطالب مفید حذف شده. این خلاصه صوتی اصلا ارزش وقت گذاشتن نداره و بهتره کتاب اصلیو بخونید

4

کتاب خوبی است .چقدر خوب می شد وقتی در کتاب اصطلاحات تخصصی ( در اینجا پزشکی) وجود دارد به جای تلفظ های من در آوردی از یک اهل فن کمک گرفته می شد : )

3

بی دلیل صوتی کتاب گرونه در شرایطی که pdf این کتاب با ترجمه مهدی قراچه داغی رایگان موجوده

3

خیلی خوشحالم که این کتاب خوندم خیلی تاثیر گذار بود و تونستم خیلی از حالات و خلقیات خودم و شناسی کنم و به بهتر شدن خودم کمک کنم حال بهتر بازدهی بالاتر داشته باشم ممنون از فدیبو ??

5

این کتای یکی از بهترین کتاب هایی که من در طول عمر۲۳ سالم خوندم...به نظرم خوندن یکبار این کتاب برای هر کسی واجبه...بماند که من بیش از اون خوندمش و هر بار چیزای جدیدی یاد گرفتم...

1

خب چرا کل کتاب رو یه جا نذاشتین؟ سریاله مگه چند قسمتی بشه

2

من هم کتابشو دارم هم نسخه ی صوتیشو خریدم به درد من که نخورد البته بنظرم باید تمام راهکار هایی که میده رو انجام داد که من انجام ندادم

5

خیلی از روانشناسان این و معرفی میکنن #کتاب_بعدی_من

نمایش 12 نقد دیگر
3.2
(44)
39,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
از حس بد به حس خوب
از حس بد به حس خوب
بخش اول
نوین کتاب
3.2
(44)
39,000
تومان