0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
الیور تویست

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی الیور تویست

نویسنده:
چارلز دیکنز
درباره الیور تویست

کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که نام الیور توئیست، پسرک بیچاره‌ی داستان چارلز دیکنز را نشنیده باشد یا اقتباسی از این داستان را در قابل انیمینش، سریال و فیلم سینمایی ندیده باشد. این شخصیت یکی از مشهورترین شخصیت‌های ادبیات کلاسیک است و چارلز دیکنز با روایت داستان این پسرک علیه فساد در جامعه‌ی انگلستان شوریده است.

 کتاب صوتی الیور توئیست، روایت فقر در قرن نوزدهم

Oliver twist شاهکار دیگری از چارلز دیکنز است که اولین با به‌صورت سریالی بین سال‌های 1837 تا 1839 در یکی از روزنامه‌های لندن منتشر شد و بعد از آن کتابش را هم چاپ کردند. داستان کتاب داستان یک پسربچه‌ی یتیم و آنچه در انگلستان قرن نوزدهم به او می‌گذرد است و تلخی‌ها پلشتی‌ها و پلیدی‌های یک جامعه فساد زده و پر از اختلاف طبقاتی به تصویر می‌کشد. دیکنز با این کتاب بی‌رحمانه به وضعیت کشورش می‌تازد و از استخدام کودکان، خشونت خانگی، حضور کودکان در خیابان و انواع سوءاستفاده‌هایی که از آن‌ها می‌شود می‌گوید. باتوجه‌به تصویب قانونی مبنی بر اینکه فقرایی که قادر به کارکردن هستند دیگر نمی‌توانند از کمک‌هزینه دولت استفاده کنند مگر اینکه مشغول به کار شوند، کتاب الیور توئیست به بیانیه‌ای علیه فقر و وضع آن در لندن تبدیل شد.

داستان الیور توئیست از زمان انتشار تا امروز که بیش از 170 سال می‌گذرد کتابی بسیار پرطرفدار است و میلیون‌ها نسخه از آن به بیش از 50 زبان مختلف در دنیا فروخته شده است. نسخه صوتی که در اینجا از فیدیبو قابل دانلود است خلاصه‌ای از داستان است که از سختی‌های خواندن آن کم شده است و در نتیجه برای نوجوانان هم مناسب است.

اقتباس‌های انجام شده از روی الیور توئیست

علاوه بر این ده‌ها سریال تلویزیونی، تئاتر، انیمیشن و فیلم سینمایی از روی آن ساخته شده است و آن را به شکل‌های مختلف بازنویسی کرده‌اند. اولین نسخه‌ی مشهور الیور توئیست مربوط به سال 1948 است که دیوید لین کارگردانی آن را برعهده داشته است. نسخه‌ی مشهور بعدی نسخه‌ی سال 2005 است که رومن پولانسکی آن را ساخته است و بیش از 4 میلیون دلار فروش کرده است.

خلاصه کتاب صوتی الیور توئیست

داستان الیور توئیست داستان پسر کوچک نه‌ساله‌ای است که در یک یتیم‌خانه زندگی می‌کند. یتیم‌خانه‌ای کثیف و وحشتناک که جز گرسنگی و بیماری چیزی نصیب بچه‌ها نمی‌شود. یتیم‌خانه او را به پیرمردی می‌فروشد؛ اما او که دیگر توان تحمل زندگی این‌چنینی را ندارد فرار می‌کند تا شاید در لندن زندگی بهتری در انتظارش باشد. در این میان با تعدادی بچه‌ی دزد آشنا می‌شود، به دست پلیس می‌افتد و ماجراهای زیادی را می‌گذراند. در جایی از داستان با پیرمردی به نام فاگین آشنا می‌شود و از او چیزهای زیادی یاد می‌گیرد. داستان الیور، داستان بسیاری از پسربچه‌های فقیر انگلیسی در قرن نوزدهم است.

ترجمه‌های مختلف الیور توئیست به فارسی

کتاب الیور توئیست مانند بسیاری از کتاب‌های چارلز دیکنز، بارهاوبارها به فارسی برگردانده شده است. یکی از این ترجمه‌ها ترجمه‌ی احد علیقلیان است که انتشارات مرکز آن را در بازار کتاب ایران عرضه کرده است. نسخه‌ی دیگری که می‌توانید به سراغش بروید نسخه‌ی چاپ شده از سوی انتشارات دادجو است که متین پدرامی آن را به فارسی برگردانده است و برای کودکان خلاصه شده است. ترجمه‌ی یوسف قریب که گوتنبرگ آن را چاپ کرده است و ترجمه محمدرضا سیف چاپ شده از سوی امیرکبیر نسخه‌های قدیمی‌ای از این ترجمه‌اند.

نسخه صوتی که در اینجا از آن صحبت می‌کنیم ترجمه‌ی علیرضا کاشانی است که انتشارات نوین کتاب در بازار کتاب ایران عرضه کرده است.

چارلز دیکنز کیست؟

Charls john huffam dickens نویسنده و منتقد اجتماعی متولد سال 1812 است. او را بزرگترین نویسنده‌ی عصر ویکتوریا می‌دانند. پدر او عضو نیروی دریایی پادشاهی بود؛ اما متأسفانه انسان بی‌مسئولیتی بود و همین باعث شد چارلز خیلی زود مجبور شود برای کار به کارخانه کفش سازی برود. او برای سال‌ها مشاغل بسیار زیادی را بر عهده داشت تا اینکه به روزنامه‌نگاری و پس از آن نوشتن رمان روی آورد. او فعالیت‌های اجتماعی زیادی داشته است و همواره علیه ظلم و ستم در جامعه انگلستان کوشیده است. او سفرهایی به آمریکا و فرانسه داشت و این سفرها هم منبع بعضی از داستان‌هایش بودند. دیکنز در سال 1870 در گذشت. از او کتاب‌های مهم زیادی به‌جامانده است که درون‌مایه همه‌ی آن‌ها مسائل اجتماعی و سیاسی و فقط در انگلستان است و بیشتر شخصیت‌هایشان پسربچه‌هایی هستند که به‌نوعی در نبردی میان شر و خیر درگیر می‌شوند. در ادامه به تعدادی از کتاب‌های دیکنز اشاره می‌کنیم:

الیور توئیست برای چه کسانی مناسب است؟

رمان الیور توئیست یک اثر اجتماعی بسیار بزرگ و ارزشمند است. این کتاب یک کتاب معمولی نیست، نشان‌دهنده‌ی توانمندی بالای نویسنده‌اش یعنی چارلز دیکنز است و بخش مهمی از ادبیات انگلستان را به تصویر می‌کشد. جزئیات بسیار زیاد، شخصیت‌پردازی دقیق و کاراکترهای فراوان این کتاب، همچنین فضاسازی‌های بی‌نظیر لندن آن زمان را جلوی چشم می‌آورد و خواننده را به یک سفر عالی می‌برد. نسخه خلاصه شده که در اینجا با صدای مصطفی هرآئینی در دسترس است هم ويژگی‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. به کمک این نسخه می‌‌توانید داستان الیور توئیست را در چهار ساعت بشنوید یا آن را برای کودکان و نوجوانان بگذارید و آن‌ها را با ادبیات انگلیس آشنا کنید. این کتاب سن‌وسال نمی‌شناسد و برای هرکسی که می‌خواهد از داستان و رمان انگلیسی لذت ببرد مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی الیورتوئیست می‌شنویم

صبح روز بعد، الیور بعد از خوابی طولانی و عمیق بیدار شد. کسی غیر از فاگین در اتاق نبود. فاگین درحالی‌که سوت می‌زد با قاشقی قهوه‌ای را که در آب جوش توی قابلمه به هم می‌زد تا برای صبحانه قهوه درست کند. گاهی نیز ساکت می‌شد تا ببیند از پایین صدایی می‌آید یا نه. الیور هنوز از جا بلند نشده بود. بین خواب و بیداری بود و با چشمانی نیمه‌باز چرت می‌زد؛ اما صدای سوت فاگین و صدای قاشق را در قابلمه می‌شنید. قهوه که آماده شد فاگین برگشت و به الیور نگاه کرد. بعد صدایش زد و چون الیور جوابی نداد رفت و در را هم بست. سپس از دریچه‌ای در کف اتاق جعبه‌ی کوچکی در آورد و روی میز گذاشت. وقتی ساعتی طلا از جعبه درآمد چشمانش برق می‌زد. مدتی به آن نگاه کرد و سپس شش ساعت و انگشتر و جواهرات قیمتی دیگری از جعبه درآورد و با همان ولع و اشتیاق آن‌ها را تماشا کرد و گفت: ‌ «واقعاً این مجازات دار زدن چیز خوبی است، چون دیگر زنده نمی‌مانند که آدم را لو بدهند.» اما ناگهان جلویش را نگاه کرد و چشمش به چهره‌ی اولیور افتاد. اولیور درحالی‌که روی تشک خوابیده بود با کنجکاوی به او زل‌زده بود. جواهرات را در جعبه گذاشت و چاقوی برش نان را از روی میز برداشت.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
227.۰۷ مگابایت
مدت زمان
۰۴:۰۳:۰۹
نویسندهچارلز دیکنز
مترجمعلیرضا کاشانی
راویمصطفی هرآئینی
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۴/۲۷
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۲۲۷.۰۷ مگابایت
۰۴:۰۳:۰۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
33 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
16 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

کتاب چاپی رو نخوندم فعلا و نمی‌دونم این کتاب صوتی کامل هست با نه، اما همینی که بود خوب بود و لذت بردم، همچنین کار گوینده بسیار خوب بود، مخصوصا در بخش هایی که دیالوگ کارکتر هارو می‌گفت میشد حتی بدون بردن اسم کارکتر ها فهمید که چه کسی دارد حرف میزند.

4

این کتاب کامله ؟ من فکر میکردم الیور تویست طولانی تر باشه

5

کتاب خوبی است ، برای من که مدام کتاب صوتی گوش میدهم

5

نکته : این کتاب ، نسخه خلاصه شده رمان اصلی است

4

البته واقعا جا داشت موسیقی متن کمی بیشتر بود

2

راوی لحنش خوب نیست.انگار داره انشا میخونه

4

ممنون بسیار زیبا بود

4

بسیار لذت بردم . سپاس از شما

5

بسیار زیبا و شنیدنی ?

4.2
(12)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
الیور تویست
الیور تویست
چارلز دیکنز
نوین کتاب
4.2
(12)
33,000
تومان