0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
آرزوهای یک زن

معرفی، خرید و دانلود کتاب آرزوهای یک زن

نویسنده:
سیدنی شلدون
درباره آرزوهای یک زن

ارزش واقعی انسان چیست؟ آیا انسان‌ها با پول و ثروتشان ارزشمند می‌شوند؟ آیا در دنیای امروزه جایی برای انسانیت باقی مانده است؟ آیا تنها خوب و منصف بودن برای رسیدن به جایگاه اجتماعی کافی است؟

ارزش و ارزشمندی انسان‌ها موضوعی است که تاکنون کتاب‌ها و رمان‌های زیادی به آن اشاره کرده‌اند. انسان چه زمانی ارزشمند شناخته می‌شود و آیا ویژگی‌های درونی از ویژگی‌های‌ ظاهری برای ارزشمندی انسان مهم‌تر هستند؟

سیدنی شلدون در کتاب آروزهای یک زن درباره‌ی ارزش‌های یک فرد سخن می‌گوید. اما او شرح این مسئله را در رمانی زیبا و شیوا بیان می‌کند، و این امر کتاب را بسیار لذت بخش و خواندنی کرده است.

درباره‌ی کتاب آرزوهای یک زن اثر سیدنی شلدون

کتاب آرزوهای یک زن نوشته‌ی سیدنی شلدون است. این کتاب برای نخستین بار در سال 1982 منتشر شد و در بدو انتشارش به مدت چهار هفته در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشت. این کتاب داستان چهار نسل از یک خانواده است که همگی رویایی مشترک دارند. این کتاب روایتی محکم و خوش ساختار دارد. سیدنی شلدون در این کتاب به خوبی شخصیت‌ها را ترسیم کرده است و داستان را با عمق خوبی شرح داده است. در این داستان روان پیچیده‌ی انسان مورد بررسی قرار گرفته است و به همین دلیل است که این کتاب میان کتاب‌های شلدون بسیار پرفروش و پرطرفدار است. شراره شهلایی مترجم کتاب در مقدمه‌ی کتاب درباره‌ی آن می‌نویسد: «خواننده‌ای که سیر رویدادهای این کتاب را دنبال کند، از واقعیت‌های بسیار تلخی آگاه می شود که در قالب ماجراهای پرفراز و نشیب، پیش بینی نشدنی، و درعین حال اسفبار، پیشامد می‌کنند. بهره کشی ددمنشانه از کارگران سیاهپوست معادن الماس و سپردن آنها به چوبه دار به اتهام دزدی الماس، نخستین واقعیت است. این کارگران در فقر و بدبختی مطلق به سر می‌برند و شخصیت و هویت آنان به سطح یک حیوان تنزل کرده است، واقعیتی که حتی اینک نیز در رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی کاملاً به چشم می خورد. تلاش بی امان برای ثروتمند شدن، واقعیت دوم را تشکیل می دهد. واقعیت سوم، که مهم ترین آنهاست، از شخصیت این سوداگران حکایت دارد. از دیدگاه آنها، فلسفه حیات در تلاش‌های مادی برای رونق کسب و کار و انباشت ثروت خلاصه می‌شود و طبیعی است که منکر ارزش‌های فکری و هنری سازنده‌ای شوند که در ذهن فرزندان آنها وجود دارد. بنابراین، هنگامی که تنها فرزند کیت بلک ول می خواهد که به هنر نقاشی روی آورد و چشم خود را به روی دنیای پرزرق و برق تجارت ببندد. مادرش چنان موانع سختی را سر راه او قرارمی دهد که نمی تواند پایانی جز یک فاجعه داشته باشد. اين

واقعیت ها درحقیقت هشداری است به برخی از جامعه های غرب که خواسته های فکری و معنوی بشر را ارج نمی نهند و معیار ارزش انسان را داشتن ثروت و پول می دانند.»

خلاصه داستان آرزوهای یک زن

داستان این کتاب در اواخر قرن نوزدهم روی می دهد و تا دهه ۱۹۸۰ ادامه می یابد. یک کشاورز ایرلندی به نام جیمی مک گریگور که از بینوایی خود به ستوه آمده است، در دوره معروف به تب الماس راهی افریقای جنوبی می شود، بخت و اقبال با او یاری می‌کند و ثروت سرشاری را برای دخترش به نام کیت بلک ول باقی می گذارد.

دختر جوان پس از تحصیل در رشته بازرگانی و تجارت در لندن به آفریقای جنوبی بازمی‌گردد و کسب وکار پدر را دنبال می‌کند. کیت بلک ول شخصیت پیچیده ای دارد: با اراده است، هوش و زبرکی فوق العاده‌ای دارد. برخی صفات مثبت انسانی (نظر خیرخواهی و نوع دوستی)را از خود بروز می دهد. اما به قدری در کار تجارت غرق می شود که وجود واقعی خویش را احساس نمی کند؛ درواقع او و کسب و کارش به یک فرد واحد تبدیل می شوند. این کامیابی ها، او را به زنی خودپسند تبدیل می کند؛ خودپسندی از آن جهت که می‌کوشد تا خود را الگوی فرزندش قرار دهد و وی را به راه خود بکشاند. اما در عمل، وی را به تباهی می‌کشاند و قربانی خودخواهی خود می‌سازد... ‌‌

درباره‌ی سیدنی شلدون نویسنده‌ی کتاب آرزوهای یک زن

سیدنی شلدون فیلم‌نامه‌نویس، نمایشنامه‌نویس و رمان‌نویس مشهور آمریکایی متولد 11 فوریه سال 1917 است. این نویسنده برای نمایشنامه‌هایش برنده‌ی جایزه‌ی تونی شده است. این جایزه معتبرترین جایزه در حوزه‌ی تئاتر است. او همچنین در حوزه‌ی سینما جایزه‌ی معتبر دیگری را نیز دریافت کرده است که آن جایزه‌ی اسکار برای بهترین فیلم‌نامه است. جایزه‌ی اسکار به‌عنوان معتبرترین جایزه در صنعت فیلم‌سازی شناخته می‌شود و دریافت آن افتخاری بزرگ برای افراد است. سیدنی شلدون در زمان حیاتش کتاب‌های زیادی نوشته است و کارنامه‌ی ادبی درخشانی دارد. او تا پیش از مرگش بیش از 30 فیلم‌نامه، 18 رمان، 250 فیلم‌نامه‌ی تلویزیونی و 10 نمایشنامه نوشت. کتاب‌های این نویسنده‌ی بزرگ تاکنون به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه‌شده‌اند و عنوان نویسنده‌ی معاصری که آثارش به بیشتر زبان‌های دنیا ترجمه‌شده است متعلق به سیدنی شلدون است. سیدنی شلدون در 30 ژانویه 2007 براثر بیماری ذات‌الریه درگذشت. تا زمان مرگ این نویسنده 278 میلیون نسخه از کتاب‌هایش به فروش رفته بود.

ترجمه‌ی کتاب آرزوهای یک زن به فارسی

انتشارات درسا کتاب آرزوهای یک زن را با ترجمه‌ی شراره شهلایی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. . انتشارات درسا یکی از ناشرانی است که با وجود اینکه حدود سی سال از تاسیس آن می‌گذرد سهم به سزایی در معرفی کتاب‌های روانشناسی و خودشناسی به خوانندگان داشته است. این انتشارات تاکنون بیشتر از صد عنوان کتاب منتشر کرده است و امروزه انتشارات معتبری میان ناشران شناخته می‌شود.

چرا باید کتاب آرزوهای یک زن را خواند؟

کتاب آرزوهای یک زن درباره‌ی مهمترین ارزش‌های انسانی است. سخن گفتن درباره‌ی ارزش‌های انسانی امری مهم است که سیدنی شلدون در چند کتاب خود به آن پرداخته است. این کتاب یکی از بهترین نمونه‌های آن است. کتاب آرزوهای یک زن در دسته‌ی کتاب‌های داستان‌های آمریکایی قرار دارد. کتاب آرزوهای یک زن مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 567 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 28 روز بخوانید. کتاب آرزوهای یک زن جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع داستان‌های آمریکایی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند در زمینه‌ی  داستان‌های آمریکایی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

‌در بخشی از کتاب آرزوهای یک زن می‌خوانیم

کیپ تاون به هیچ کدام از شهرهایی که جیمی قبلاً دیده بود شباهت نداشت. دو خانه‌ی یک شکل در آن دیده نمی شد. در کنار یک انبار، خانه‌ای دو یا سه طبقه ساخته بودند. ساختمان ها معمولاًیا آجری بودند یا سنگی، یک دکه کوچک آهنی گالوانیزه شده نیز به چشم می‌خورد، بعد یک مغازه جواهرفروشی که شيشه‌های کوچکی به پنجره آن نصب شده بود و کنار آن یک خواربارفروشی و بعد از آن یک مغازه‌ی تنباکوفروشی قرار داشت. جیمی به زنان، مردان و بچه‌هایی که در خیابان پرسه می‌زدند، خیره شده بود. یک بومی دید که شلوار مدل هایلند سال ۱۸۷۸ پوشیده بود و کتی از کیسه‌ی گونی بر تن داشت که بالا و دو پهلوی آن را قدری چاک داده بود تا سر و دو دست خود را از آن بیرون بیاورد. این بومی در پشت سر دو مرد چینی حرکت می‌کرد که دست در دست هم داشتند و پیراهن نازک آستین گشاد به رنگ آبی پوشیده، موهایشان را به صورت دم خوک درآورده و خیلی محتاطانه در کلاه لوله‌ای شکل خود جای داده بودند.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب آرزوهای یک زن اثر سیدنی شلدون بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی داستان‌های آمریکایی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۸۸ مگابایت
تعداد صفحات
567 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۵۴:۰۰
نویسندهسیدنی شلدون
مترجمشراره شهلایی
ناشرانتشارات درسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Master of the game.
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۲۳
قیمت ارزی
5 دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۸۸ مگابایت
۵۶۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.5
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
خوش‌خوان 🪶 (1)
5
ستاره
21 ٪
4
ستاره
42 ٪
3
ستاره
14 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
14 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

نسخه فیزیکی در آمازون: ۵.۳۹دلار نسخه الکترونیکی در فیدیبو: ۱۱دلار تازه آمازون کپی‌رایت نویسنده رو هم داره. :)))

4

این کتاب همان کتاب استاد بازی هست با اسمی دیگر. که مثل تمام کتابهای سیدنی شلدون فوق العاده هست

4

من همه ی کتابهای سیدنی شلدون را خوندم.اگر به دنبال داستان جنایی وهیجان انگیز می گردید خوندن کتابها را پیشنهاد می کنم.

4

این بهترین رمانی بوده که تا حالا خوندم

3

خوب بود

3.5
(14)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
85,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
آرزوهای یک زن
آرزوهای یک زن
سیدنی شلدون

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
آرزوهای یک زن
آرزوهای یک زن
سیدنی شلدون
انتشارات درسا
3.5
(14)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
85,000
تومان