0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بازگشت

معرفی، خرید و دانلود کتاب بازگشت

پدران، پسران و سرزمین بین آن ها
نویسنده:
هشام مطر
درباره بازگشت
برگزیده جایزه ادبی پولیتزر 2017 برگزیده جایزه فولیو راه‌ یافته به فهرست ده کتاب برتر نیویورک تایمز، واشنگتن پست و گودریدز کتاب تحسین شده منتقدان و خوانندگان ادبی سراسر جهان ترجمه شده به بیش از 31 زبان هشام مطر نویسنده و روزنامه‌نگار اهل لیبی است. او با انتشار نخستین رمانش «کشور مردان» به موفقیتی چشم‌گیر و منحصر بفرد دست یافت. کشور مردان بعد از انتشار در فهرست کاندیداهای جایزه ادبی من بوکر قرار گرفت و فروش بسیار خوبی داشت. «بازگشت: پدران، پسران و سرزمین بین آن‌ها» اثر دیگری از این نویسنده است. انتشار این کتاب نیز موفقیت‌های تازه‌ای برای مطر به ارمغان آورد. کتاب بازگشت روایت جست‌و‌جوهای هشام مطر است که در کورسوی نور شمعی که هر لحظه بیم خاموش شدنش می ‌رود، به دنبال یافتن هرگونه ردپایی از پدرش است. او در این گشتن‌ها پای صحبت افرادی می‌نشیند که هر یک به‌ نوعی از رژیم قذافی زخم خورده‌ و سال‌‌هایی از عمرشان را در بدترین شرایط در زندان‌‌‌های مخوف رژیم قذافی، خصوصاً زندان ابوسلیم، سپری کرده‌اند. هشام در بازگشت به کشورش، پس از ده‌‌ها سال با خانواده‌اش رو به ‌رو می‌شود و روایت زندگی پدرش را از زبان آنها می‌شنود. روایتی که دردمندی چهره وطنش را در قابی تازه نمایان می‌سازد.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۷ مگابایت
تعداد صفحات
237 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۵۴:۰۰
نویسندههشام مطر
مترجمآیدین مظفری
ناشرناشرمولف
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۲۱
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۷ مگابایت
۲۳۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 62 مخاطب
5
ستاره
32 ٪
4
ستاره
43 ٪
3
ستاره
12 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
6 ٪
44 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتابی بسیار دلپذیر که متاسفانه به دلیل اشکالاتی که داره خواندنش سخت میشه. یکی دیگه از دوستان هم این مورد رو مطرح کردن. این کتاب به شدت مشکل جا به جا بودن حروف ربط، ساختار جمله و اشتباهات تایپی و حتی اشتباه املایی داره. من به بخش پشتیبانی پیام دادم، اما پاسخ این بود اسکرین شات بفرستید تا رسیدگی بشه. وقتی این قدر موارد زیاده، چنین درخواستی اجرایی نیست. این دومین کتابیه که در این هفته خوندم و این مشکل رو داشته. به نظر میاد در کتاب‌های جدید یک روندی تغییر کرده. در کتاب‌های قدیمی‌تر این میزان اشتباه دیده نمی‌شد.

4

فک کنم یه عده ای هستن که فقط میان توی فیدیبو و نظر های منفی و دیسلایک بزارن. من این کتاب رو نخوندم ولی می‌خوام بخرم. کامنت ها همه میگن خوبه ولی همشون کلی دیسلایک خوردن. اگه کسی فکر می‌کنه که این کتاب بده و یا ترجمه مشکل داره، چرا نمیاد کامنت بزاره که مثلاً فلان جاش مشکل داره؟

4

با خوندن این کتاب با شخصیت، زندگی و خانوادهٔ یکی از قربانیان حکومت قذافی (پدر نویسنده) آشنا میشید٬ چیزهای زیادی دربارهٔ لیبی، مردمش و دیکتاتوری قذافی یاد میگیرید واز اونجایی که نویسنده تأثیرپذیری زندگیش از دوران دیکتاتوری قذافی و تجربیات روحی و درونی خودش از آسیبهایی که دیده رو خیلی دقیق توصیف کرده باهاش همدرد و همراه میشید. البته این نسخه از کتاب غلطهای تایپی و املایی زیاد داره. ترجمش هم قابل قبوله. خلاصه اینکه من این کتابو دوست داشتم و پیشنهاد میکنم اگر از خوندن واقعیتها و آشنایی با تاریخ و سرنوشت دیگران خوشتون میاد، به هیچ وجه از دستش ندین.

4

چرا بیشتر کتاباتون نیاز به ویرایش دارند بخصوص این کتاب که هم نیاز به ویرایش املایی و هم دستوری داره و ماشالله هم کلی کلمات جا افتاده داره که خواننده باید جملات را مرتب کنه و سوالم اینه آیا نسخه ی کاغذی هم بدین منواله یا اون ایشالله بدون اشکاله ??

4

غم انگیز ,دردناک ,عبرت آموز. خاورمیانه بیچاره . امکان نداره از نگاه مطر با لیبی آشنا بشی و درپایان به خاطر نابودی این کشور حسرت نخوری لعنت به همه دیکتاتورها که پشت سرشون فقط تلی از جسد و ویرانه به جا میذارن. به نظر لحن هشام مطر کمی هم شاعرانه ست ولی درست منتقل نشده بود شایدم فقط احساس منه.غلط های املایی هم زیاد داشت که امیدوارم اصلاح بشه.

3

توصیفات کتاب زیاد و داستان کم عمق شکل گرفته. البته ترجمه عالی بود ولی غلط‌های املایی زیاد (حداقل ۲۰مورد). چندان درگیر داستان نخواهید شد چون داستان غالبا بر روایت استوار است. اگر دنبال کسب شناختی از لیبی هستید این کتاب تصویر واضحی نداشته و بطورعمده جنبه‌ای را پوشش میده که بر جبلا مطر تمرکز داره. در مجموع ارزش یکبار خوندن را داره!

3

کتاب خوب و شیواییه خیلی خوب و قوی شروع میشه و برای من که جذاب و لذت بخش بود. البته هر چی جلوتر میریم از قدرت و جذابیت اوایل کتاب کاسته میشه ولی به زیبایی ما رو با شرایط لیبی قذافی ، لیبی تحت استثمار ایتالیا و انقلاب ۲۰۱۱ لیبی و حال و هوای یه خانواده آزادی خواه و شرایط روحی - روانی حاکم بر اونها رو بیان میکنه

4

امروز این کتاب رو رایگان دریافت کردم تو لیست کتاب هایی بود که میخواستم بخرم ممنونم که به رایگان قرار دادید برای امروز هنوز نخوندم اما از نظرات و نمونه کتاب مطمئنم که باید کتاب خوبی باشه

5

خوندن تاریخ کشورهای دیکتاتور زده هیچ وقت خالی از لطف نیست.

3

موضوع کتاب جالبه و در مورد دیکتاتوری قذافی در لیبی ولی از دید من دو نکته منفی داره؛یک اینکه ترجمه کتاب زیاد جالب نیست و گاهی مفهوم جملات کاملا گنگ و نامفهومه دوم اینکه داستان از یه جایی به بعد زیادی کش پیدا میکنه و کمی کسل کننده میشه

نمایش 34 نقد دیگر
3.9
(63)
5,900
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بازگشت
بازگشت
پدران، پسران و سرزمین بین آن ها
ناشرمولف
3.9
(63)
5,900
تومان