0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هگل و پدیدارشناسی روح

معرفی، خرید و دانلود کتاب هگل و پدیدارشناسی روح

نویسنده:
رابرت استرن
درباره هگل و پدیدارشناسی روح
پدیدارشناسی روح هگل بی‌تردید هم از حیث سبک و هم از حیث محتوای فلسفی یکی از بزرگ‌ترین آثار فلسفی تاریخ است. هرچند در دستنوشته‌های فلسفی دوران ینای هگل نخستین اشاره‌ها به روش دیالکتیکی به چشم می‌خورد، هگل در پدیدارشناسی برای نخستین بار از نسخه‌ای کمال‌یافته و پخته از چگونگی به کارگیری روش دیالکتیکی‌اش رونمایی می‌کند. این کتاب داستان سفر روح از بدوی‌ترین و نازل‌ترین منزلگاهش، یعنی یقین حسی، تا والاترین مرتبه آگاهی، یعنی دانش مطلق، را روایت می‌کند. هر مرحله روح پس از سرخوشی کاذب اولیه، به‌ناگاه تعارضات درونی خود را درمی‌یابد و به نوعی نبرد با این تعارضات، که در صدد نفی موقعیت آرام و رضایتمندانه او هستند، برمی‌آید و پس از تقلای بسیار، به دلیل ناتوانی‌اش در فائق آمدن بر این تعارضات، عرصه را واگذار می‌کند و به درون نوعی ناامیدی فرومی‌غلتد. در نتیجه، روح بدون آن‌که تعارضات را به کناری بزند و همچنین بدون آن‌که موضع قبلی‌اش را به‌کلی دور بیندازد، می‌کوشد تا موضعی نوین بر ویرانه‌های موضع قبلی بنا کند و همان حرکت مشهور رفع یا آوفهبونگ هگلی را محقق می‌سازد که کارکردی دوگانه دارد و می‌توان آن را «نفی در عین حفظ» نامید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۱۲ مگابایت
تعداد صفحات
368 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۲:۱۶:۰۰
نویسندهرابرت استرن
مترجممحمدجواد ی
مترجم دوممحمدمهدی اردبیلی
ناشرگروه انتشاراتی ققنوس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Routledge philosophy guidebook to Hegel and the phenomenology of spirit, 2,002.
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۲۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۱۲ مگابایت
۳۶۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 20 مخاطب
5
ستاره
40 ٪
4
ستاره
40 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
5 ٪
1
ستاره
15 ٪
13 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

بر خلاف نظر دوستان ، این کتاب ، برای شروع فهم فلسفه ی هگل ، حتی برای کسی که آشنایی مناسبی با فلسفه ی مدرن ، از دکارت تا کانت را داشته باشد ، اصلا کتاب خوش خوان و راحتی نیست و به زور بتوان از مطالب هر صفحه از کتاب ، جمله ای را ، واقعا ، درک کرد و فهمید. بحثی در توان مترجمین محترم نیست ، اما فهم کتاب نیاز به یک آشنایی مناسب با فلسفه هگل و چارچوب نظام فلسفی او دارد که با خودِ این کتاب ، بدون شک حاصل نمی شود . به نظرم زمانی این کتاب برای شروع قابل فهم است که مثلا خودِ جناب اردبیلی پاورقی و شرح قابل فهمی برایش بنویسند. کتاب فردریک بیزر ، به نظرم ، بسیار خوش خوان تر و قابل فهم تر برای کسی است که در مرحله اول ورود به فهم فلسفه هگل است. تجربه من اینطور بود که در همان برخورد اول با کتاب بیزر ، احساس کردم که می خوانم و می فهمم ، اما کتاب استرن را هر میزان که جلو می روم ، در واقع می خوانم ولی نمی فهمم.

5

فلسفه هگل دارای زبان بسیار پیچیده و سختیه و مترجم نقش بسیار مهمی رو در این مورد داره. مترجم این کتاب هم با توجه به سختیِ زبان هگل، روان ترجمه کرده. من این کتاب رو برای دوستانی که میخوان هگل رو مطالعه کنن پیشنهاد میکنم چون اگر هگل به خوبی فهمیده نشه، فیلسوفان بعدی هم درست درک نمیشن. کتاب دارای ترجمه ی بسیار روانیه

4

بهترین کتاب برای شروع خواندن فلسفه سخت هگل. متن و ترجمه واقعا عالیه 👌 پیشنهادم این هست که نسخه ی کاغذی اینطور کتاب ها رو بخرید :) من اول از اینجا خریدم و خوندم و بعد نسخه کاغذی رو گرفتم تا بتونم حاشیه نویسی کنم. اول تصور نمیکردم اینقدر نظرم رو جلب کنه.

5

من نسخه چاپی این کتاب رو خوندم. به نظر من کتاب خوبیه و برای درک فلسفه هگل به طور عام و کتاب پدیدارشناسی روح بطور خاص بسیار مفید هست. البته دکتر اردبیلی که متخصص در فلسفه هگله ، یکی از مترجمین کتابه.

2

متوجه هستم که خود کتاب هم نگارش سنگینی برای ترجمه داره اما ترجمه کردنش به متنی خوانا و شیوا اونقدر ها هم نباید سخت باشه. ترجمش برای من قابل قبول نیست.

4

پدیدارشناسی اثر بسیار مهم هگل هست ولی به نظرم قبل از مراجعه به آثار دیگه و همچنین تفاسیر حتما عقل در تاریخ رو بخونید

4

سلام کتاب فوق العاده سنگین و موثری بود مطالعه آن را به شدت توصیه می کنم

5

آقای اردبیلی از متفکرین و هگل شناسان معاصر است .

5

برای شروه مباحث سنگینی چون فلسفه و منطق کتاب مناسبیه

1

ترجمه‌ی بدی دارد. برای یک ناآشنا به فلسفه‌ی هگل هم اصلا کتاب خوبی نیست.

نمایش 3 نقد دیگر
3.9
(21)
98,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هگل و پدیدارشناسی روح
هگل و پدیدارشناسی روح
رابرت استرن
گروه انتشاراتی ققنوس
3.9
(21)
98,000
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر