0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
الفبای تغییر، می خواهم تغییر کنم

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی الفبای تغییر، می خواهم تغییر کنم

نویسنده:
علی شمیسا
درباره الفبای تغییر، می خواهم تغییر کنم

هر روز که از خواب برمی‌خیزیم، دنیا چهره جدیدی از خود را به ما نشان می‌دهد. شاید در نظر هروز تکراری باشد. اما حتی هوایی که در آن نفس می‌کشیم هم متفاوت است. انسان، دنیا، محیط اطرف هر لحظه در حال تغییر خود هستند. این تغییرات می‌تواند بزرگ و چشمگیر و یا کوچک و زیر پوستی باشد. زمانی که ما آگاهانه تغییر می‌کنیم از بازخوردی که از محیط دریافت می‌کنین بی‌شک خشنود می‌شویم. اما زمانی که مجبور به تغییر می‌شویم، آن رضایت قلبی و درونی حاصل نمی‌شود.

نقد و بررسی کتاب صوتی «الفبای تغییر، می‌خواهم تغییر کنم»

کتاب الفبای تغییر، می‌خواهم تغییر کنم توسط علی شمیسا نوشته شده‌است. این کتاب در سال 1393 توسط انتشارات نسل نواندیش به چاپ رسید. کتاب الفبای تغییر، میخواهم تغییر کنم کتابی در ژانر روانشناسی و روانشناختی است. این کتاب 100 قانون را به ترتبیب برای تغییر آدمی بیان می‌کند. اگر می‌خواهید زندگیتان و افکارتان را عوض کنید. بی‌شک این کتاب بهترین راهنما برای شما خواهد بود. بری اینکه بخواهیم زندگی و خودمان را تغییر دهیم باید اصول مهمی را بدانیم. اولین قدم رسیدن به خودشناسی است. کسی که خودش را نمی‌شناسد. نمی‌تواند تصمیم درستی برای تغییر اتخاذ کند. کتاب الفبای تغییر، می‌خواهم تغییر کنم هم در جهت تغییر و هم در جهت خودشناسی هرچه بهتر به شما می‌کند. مقوله‌ی تغییر حروف و یا الفبای مخصوص به خود را دارد. این حروف مانند نقشه راهی هستند که شما طبق آن‌ها گام به گام پیش می‌روید. زمانی که کاملا حرف اول را درک کردید قدم در راه یادگیری حرف بعدی می‌گذارید. در نهایت به صدمین قانون رسیده و مشاهده می‌کنید که چه مقدار تغییر کرده‌اید. اگر ذهن، افکار و زندگی انسان بدون و تغییر و راکد بماند مدتی بعد مانند یک مرداب می‌شود. تغییر آن غول بی‌شاخ و دمی نیست که در ذهن تصورش می‌کند. تغییر می‌تواند مانند یک قطره آب کوچک باشد. اما دنیایی را سرسبز و آباد کند. زندگی به طور کلی بر پایه تغییر و تحول بنیان گذاری شده‌است. ذهن و زندگی آدمی نیز مانند جسم باید رشد کند. نوزادی را تصور کنید. نوزاد هروز تغییر می‌کند. جسمش بزرگتر می‌شود. نیازهایش را بهتر بیان می‌کند و در طی سال‌ها به یک انسان بالغ تبدیل می‌شود. زندگی نیز همین گونه است. اگر روزی بهتر از دیروز نشویم در واقع قاعده زندگی را باخته‌ایم. در نهایت نیز در این زندگی چیزی جز رخوت و تکرار نصیبمان نخواهد شد. تکرار و رخوت آدم‌کش است. شاید در ظاهر آسیبی به جسم‌مان نزد. اما در باطن مهم‌ترین بخش وجود انسان که روح و روان است را نابود می‌کند. سخت یا آسان قطار زندگی حرکت می‌کند. اگر کسی نتواند به موقع سوار آن شود و با پیچ و تاب‌ها و سرما و گرمایش خودش را تطبیق دهد. نمی‌تواند جایی در زندگی داشته باشد. به علاوه جهان خودش این موجود را حذف می‌کند. اولین قانون علی شمیسا در کتاب الفبای تغییر، می‌خواهم تغییر کنم، این است که «قبول کنید در نوع خود منحصر به فرد هستید.» زمانی که انسان بپذیرد، هیچکس مانند او نیست، بی‌شک تغییر مهمی درونش رخ می‌دهد. قانون پنجاهم تغییر این است که «به زمان احترام بگذار و توجه کن.» زمان طلای نایابی است که اگر لحظه‌ای از آن هدر برود، دیگر قابل بازگشت نیست. دیگر هیچ‌وقت در سن امروز خود و در شرایط امروز خود نخواهید بود. به همین دلیل باید بهترین استفاده را از الان و امروز خود ببرید. آخرین و صدمین قانون علی شمیسا برای تغییر این است که «در اینجا و اکنون باش.» گذشته تمام شده و هیچکس نمی‌توان آن را بازگرداند. آینده نیز رازی سر به مهر است. پس گذران زندگی در گذشته و آینده فایده‌ای ندارد. در هر شرایطی باید برای امروز و آنجایی که جسم‌مان است زندگی کنیم. زمانی که امروزمان را درست ساختیم، بدون شک آینده‌ای درست‌تر نیز خواهیم داشت. نویسندگان بسیاری در جهان بروی موضوع تغییر کار کرده‌اند. زیرا این موضوع چیزی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. از این نویسندگان و کتاب‌هایشان می‌تون به هنریت کلاوسر با کتاب‌های بنویس تا اتفاق بیوفتد و با دو طرف مغزت بنویس و مو یان که با کتاب «تغییر» شهرت پیدا کرد. کتاب‌های هنریت کلاوسر و مو یان در سایت کتابراه موجود هستند.

انتشار کتاب صوتی « الفبای تغییر، می‌خواهم تغییر کنم»

کتاب صوتی الفبای تغییر، می‌خواهم تغییر کنم در سال 1395 توسط انتشارات نوین کتاب گویا به چاپ رسید. گوینده‌ی این کتاب صوتی هنرمند خوب کشورمان حسین پاکدل است. شما می‌توانید کتاب صوتی الفبای تغییر، می‌خواهم تغییر کنم به قلم علی شمیسا، صدای حسین پاکدل و انتشارات نوین کتاب گویا را از همین صفحه در فیدیبو دانلود و تهیه نمایید.

حسین پاکدل در سال 1338 در شهر زیبای اصفهان چشم به جهان گشود. وی فارغ التحصیل دانشگاه تهران است. حسین پاکدل فراتر از فعالیت در عرصه باریگری، فیلم‌نامه نویس و کارگردان نیز هست. او سال‌های بسیاری در زمینه اجرای برنامه‌های تلویزیونی فعالیت می‌کرد. حسین پاکدل به مدت 7 سال مدیر شبکه اول صدا و سیما بود.

آقای پاکدل یکی از چهره‌های سرشناس در تئاتر کشورمان محسوب می‌شود. او سال‌ها مدیر تئاتر شهر نیز بود. حسین پاکدل در یک خانواده هنرمند زندگی می‌کند. برادرش مهدی پاکدل یکی از بازیگران خوب کشورمان و دیگر برادرش مسعود پاکدل عکاس و برنامه‌ساز تلویزیون است. به علاوه همسر او بانو عاطفه رضوی، از هنرمندان نامی کشورمان است. از فعالیت‌های این هنرمند در زمینه تئاتر می‌توان به حضرت والا، دکتر نون، سمفونی درد و ...، در زمینه فیلم‌های سینمایی خانه کاغذی، برف روی کاج‌ها و ...، در زمینه فیلم‌های تلویزیونی از سرنوشت، شاهرگ، ایراندخت و فیلم‌های نمایش خانگی مانکن، عالیجناب و ..‌. اشاره کرد.

درباره‌ی علی شمیسا نویسنده کتاب « الفبای تغییر، می‌خواهم تغییر کنم»

علی شمیسا در سال 1346 چشم به جهان گشود. او فارغ التحصیل رشته‌ی روانشناسی بالینی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران است. او مدرک دکتری خود را از دانشگاه تربیت معلم تهران در رشته‌ی روانشناسی دریافت کرد. شمیسا عضو انجمن متخصصان سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران است. او یکی از روانشناسان خود کشورمان محسوب می‌شود. علی شمیسا تا کنون در دانشگاه‌های بسیاری به تدریس پرداخته است. او با نوشتن چندین کتاب در زمینه روانشناسی، تجربه‌ی چندین و چند ساله‌ی خود را در اختیار دیگران قرار داد. از آثار این نویسنده می‌توان به آشنایی با کودک درون، مردان مجنون زنان لیلی، خلاقیت و نوآوری، خاطره درمانی و ... اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی «الفبای تغییر، می‌‌خواهم تغییر کنم»

در خود فرورفتة من!

یکی از بندهای ذهنی که رو به تغییر است. عزت نفس، اعتماد به‌نفس، و امیدواری است. بگذار حس امیدواری در تو هميشه بیدار باشد، در سلول‌های ذهنت هرروز آیینه‌ای بگذار تا تصویر امید را در چشمان خود ببینی! امیدواری اگر در تو خوابش ببرد، پیدا کردنش کمی سخت خواهد بود. انسانی که امید نداشته باشد به واقعیت نمی‌پیوندد و برق تجلی در او روشن نخواهد شد. خالق هستی، میلیون‌ها نشانة امید برای انسان نقاشی کرده است. بد نیست هر روز ذوب تماشای این

نشانه‌ها شوی تا نفست تازه شود. به صفحه‌های عاشقانة هستی نگاه کن! ذوق پرندگان را ببین و ببین تمام اجزای هستی در امیدواری محض به‌سر می‌برند. اما تو گاهی سرد سرد می‌شوی و روی خیلی چیزهاء پرهای گشودة نگاه خود را می‌بینی و از خیمه‌ها و خرابه‌های سوخته سردر می‌آوری و احساس می‌کنی که همه چیز به پایان رسیده، سعی کن به هر علامت و نشانه‌ای در طبیعت امید داشته باشی و شاید آن نشانه, برای تو پیامی داشته باشد. این‌قدر درلاک افسردگی مزمن فرو نرو این‌قدر آه و ناله نکن، حافظ را بردارو برای خود فال بگیر تا ببینی تو را به کجا می‌برد این عشق!

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
503.۳۵ مگابایت
مدت زمان
۰۹:۰۹:۱۹
نویسندهعلی شمیسا
راویحسین پاکدل
ناشرنوین کتاب
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۰۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۵۰۳.۳۵ مگابایت
۰۹:۰۹:۱۹

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 9 مخاطب
5
ستاره
66 ٪
4
ستاره
22 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
11 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

اسم کتاب خیلی گول زنتده و اغوا کننده است. ولی مطالبش بیشتر بازی با کلماته! بیشتر یک سری چیزهایی که همه میدونن و درد کسی رو دوا نمیکنه با ادبیات قلمبه سلمبه پشت سر هم ردیف شده. شبیه نصیحت کردن... البته این نظر منه. ولی حتی یک کلمه اش هم به کار من نمیومد. و واقعا حیفم از پولی که براش پرداخت گردم اومد. آخه ۱۰۰ تا هم قانون میشه گفت ولسه تغییر! که سر و ته هم ندارن... باید اول فهرستش رو نگاه میکردم.

5

اصلا کتاب خوبی نبود.بی خودی پولتونو هدر ندید.اولا گوینده صداش و احنش مناسب خوندن همچین کتابی نیست.انگار قصه خوابیدن تعریف میکنه.دوما محتوای کتاب اونقدر ارزشمند نیست و چیزی بهتون اضافه نمیکنه. من که حرس خوردم چون احساس میکنم پولمو دور ریختم.

5

این کتاب عالیه مخصوصا وقتی حال بدی دارید پیشنهاد میکنم گوش کنید هم آروم میکنه دهنتون‌رو هم راهکارهای عالی میده راوی هم صدای دلنشینی داره و سرعت گفتارش هم خیلی خوبه

5

عالیه بنظر من هرکسی که احساس میکنه یکم داره افسرده میشه یا اینکه همه چیز ثابت براش حتما بخونه

نمایش 1 نقد دیگر
4.3
(9)
43,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
الفبای تغییر، می خواهم تغییر کنم
الفبای تغییر، می خواهم تغییر کنم
علی شمیسا
نوین کتاب
4.3
(9)
43,000
تومان