0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کودکی را می زنند

معرفی، خرید و دانلود کتاب کودکی را می زنند

گزیده ای از مقالات بالینی روان کاوی فروید،
ناشر:
نشر نی
درباره کودکی را می زنند

حوزه‌ی روان‌شناسی و فلسفه بدون شک بدون نام فروید چیزی کم داشت. باوجوداینکه خوانندگان کمی به سراغ مطالعه‌ی آثار این نویسنده می‌روند اما آموزه‌های فروید تأثیر زیادی روی نویسندگان و روانشناسان بعد از خود داشته است. آثار زیگموند فروید آن‌قدر حائز اهمیت هستند که تاکنون نویسندگان و فیلسوفان زیادی کتاب‌هایی در باب توضیح فلسفه‌ی فروید نوشته‌اند. کتاب پیش رو مجموعه‌ای ارزنده از مقالات زیگموند فروید درباره‌ی روان2کاوی و روانشناسی بالینی است.

درباره‌ی کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) اثر زیگموند فروید

کتاب کودکی را می‌زنند مجموعه‌ای از مقالات فروید است. این کتاب در سال 1397 برای نخستین بار توسط مهدی حبیب زاده به فارسی ترجمه شد و نشر نی آن را منتشر کرد: «نوشته‌های بالینی فروید که در اینجا گزیده‌ای از آن‌ها گردآمده، تأملاتی هستند که به شکلی از رابطه‌ی سوژه با خود، مجال بیان می‌دهند. در این بیان شدن، آنالیز در مقام رابطه و کردار، مبنای صورت‌بندی برخی مفاهیم قرارگرفته که اهمیت انتقادی‌شان بعدها به‌واسطه‌ی «بازگشت به فروید» برجسته‌تر می‌شود. این نوشته‌ها از نسبتی میان درمان بالینی و تأمل در نفس حکایت دارند که درنتیجه‌ی آن، مسائل روانی به‌منزله‌ی مسائلی برخاسته از شکاف‌های زندگی مدرن ظاهر می‌شوند. روان‌کاوی از طریق این نوع مسئله‌سازی، گفتار روان‌شناسی را از ظرفیتی انتقادی برخوردار می‌کند؛ ظرفیتی معطوف به رهایی زندگی که حضور بالقوه‌اش در نوشته‌های بالینی فروید حس می‌شود. در این نوشته‌ها، این سویه‌ی انتقادی به‌ویژه از خلال تأمل بر آن پیچ‌وخم‌ها و تناقض‌هایی رخ می‌نماید که ردشان بر زندگی عاشقانه حک‌شده است. عشق به‌منزله‌ی عرصه‌ای که تضادهای تجربه‌ی مدرنیته را در خود نهفته دارد، به ظهور مفاهیمی راه می‌دهد که مدخل‌هایی اساسی برای ورود به مفهوم مدرنیته‌اند و تأمل بر آن می‌تواند در فراهم آوردن چارچوبی برای نقد وضعیت سهیم باشد.»

مروری بر فصل‌های کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید)

کتاب کودکی را می‌زند از یازده فصل تشکیل‌شده است.

فصل اول: مقدمه‌ی جیمز استراچی بر «غرایز و فراز و نشیب آن‌ها»

فصل دوم: غرایز و فراز و نشیب‌ آن

فصل سوم: صورت‌بندی دو اصل حاکم بر عملکرد ذهن

فصل چهارم: انحلال عقده‌ی ادیپ

فصل پنجم: برخی مکانیسم‌های نوروتیک در حسادت، پارانویا و همجنسخواهی

فصل ششم: گونه‌های خاص از انتخاب ابژه در مردان

فصل هفتم: در باب گرایش فراگیر به تحقیر در عرصه عشق

فصل هشتم: فتیشیسم

فصل نهم: کودکی را می‌زنند

فصل دهم: مسئله‌ی اقتصادی مازوخیسم

فصل یازدهم: نفی ‌‌

در بخشی از کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) می‌خوانیم

جالب است بدانیم افرادی که برای درمان هیستری یا نوروز وسواس به روان‌کاوی روی می‌آورند، به‌وفور به درگیری با فانتزی «کودکی را می‌زنند» و لذت بردن از آن اذعان دارند. به‌احتمال‌زیاد، هميشه می‌توان نمونه‌های فراوان‌تری از آن را در بین افراد دیگر هم مشاهده کرد که تاکنون ضرورتی برای مراجعه به روان‌کاوی به دلیل یک بیماری آشکار احساس نکرده‌اند.

احساسات لذت آمیزی به فانتزی «کودکی را می‌زنند» پیوند خورده است و بیمار در موقعیت‌های بی‌شماری درگذشته، آن را برای خود بازتولید کرده و شاید هنوز هم‌چنین می‌کند. تقریباً همواره در اوج این موقعیت تخیلی، ارضایی در نواحی ژنیتال صورت می‌گیرد. در ابتدا این امر به‌صورت اختیاری روی می‌دهد. اما بعدها علی‌رغم تلاش‌های بیمار برای از بین بردن آن، همچنان اتفاق می‌افتد که در این حالت مشخصه‌های یک وسواس را به خود می‌گیرد.‌

درباره‌ی زیگموند فروید نویسنده‌ی کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید)

زیگموند فروید عصب‌شناس، نویسنده و فیلسوف مشهور اتریشی متولد سال 1856 است. او را پدر علم روانکاوی می‌دانند. او در خانواده‌ای یهودی با وضعیت مالی متوسط به دنیا آمد و کودکی خودش را در شهر فرایبورگ گذراند. زمانی که فروید تنها چهار سال داشت، همراه با خانواده‌اش به شهر وین اتریش رفت و وین شهری بود که فروید تا آخر عمرش در آنجا زندگی می‌کرد. زیگموند فروید در سال 1873 وارد دانشکده‌ی پزشکی وین شد و در کنار علم پزشکی مطالعات فلسفی جامع و کاملی هم داشت. فروید بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه وین به پاریس رفت و زیر نظر ژان مارتین، متخصص اعصاب و روان مشغول به کار شد. مارتین یکی از نخستین پزشکانی بود که برای درمان بیمارانش از روش هیپنوتیزم استفاده می‌کرد. فروید درزمانی که در پاریس بود توانست به چند زبان اروپایی مسلط شود و از آموزه‌های استادش مارتین بیشترین استفاده را کند.

زمانی که فروید به وین بازگشت به‌عنوان متخصص اعصاب و روان مشغول به کار شد. او نیز برای درمان بیمارانش از روش‌ هیپنوتیزم مارتین استفاده می‌کرد. بعد از گذشت چند سال فروید بیمارانش را ترغیب کرد که به‌جای فرورفتن در خلسه‌ای عمیق، بدون ترس آزادانه با او صحبت کنند. زیگموند فروید بعد از تحلیل کردن شخصیت‌ بیمارانش متوجه تأثیر رفتارهای جنسی در کودکان شد. رفتارهایی که نشات گرفته از تمایلات کودکان به بزرگ‌سالان است.

در سال 1900 بود که زیگموند فروید نخستین کتاب خودش را بانام رؤیا منتشر کرد. این کتاب یکی از عامه‌پسندترین آثار فروید است. او در این کتاب بیان کرد که روی‌ها بیان پنهانی از طرفی بیانگر آرزو و خواسته‌های ما و از طرف دیگر نشان‌دهنده‌ی ترس‌های ما هستند. رؤیاهای ما می‌توانند تأثیر بزرگی روی شخصیت ما دارند و نباید هرگز این تأثیر را انکار کنیم و یا نادیده بگیریم.

زيگموند فرويد سال‌های پایانی زندگی‌اش را درگیر بیماری سختی بود و به دلیل حضور نازی‌ها در اتریش به انگلستان مهاجرت کرد. او در سپتامبر 1939 با تزریق میزان زیادی مورفین درگذشت و خاکستر حاصل از سوزاندن جسدش را در پایه‌ی گلدانی که همیشه در اتاق فروید بود قراردادند. 

ترجمه‌ی کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) به فارسی

انتشارات نی کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) را با ترجمه‌ی مهدی حبیب زاده عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قراردادِ است. مهدی حبیب زاده مترجم جوان ایرانی متولد سال 1360 است.  نشر نی یکی از مهم‌ترین نشر‌ها ایران در حوزه‌ی علوم اجتماعی، تاریخ، فلسفه و سیاست است. این انتشارات از سال 1363 تاکنون سهم غیرقابل‌انکاری در معرفی فیلسوفان و تاریخ‌شناسان و ادیب‌های غیر ایرانی به خوانندگان فارسی‌زبان داشته است. نشر نی با انتخاب دقیق و وسواسی مترجمان کتاب‌های خود، اعتبار خاصی در میان خوانندگان پیداکرده است؛ یعنی تنها نام این انتشارات کافی است تا خواننده از محتوا و ترجمه کتاب مطمئن باشد. انتشارات نی در زمینه کتاب‌های داستانی و غیرداستانی حضور پررنگی در فضای فرهنگی کشور دارد. بخش عمده‌ی فعالیت‌های نشر نی در زمینه‌های دین و فلسفه، حقوق و علوم سیاسی، هنر، تاریخ، اقتصاد و مدیریت، و علوم است. انتشارات نی در زمینه ادبیات داستانی و نمایشنامه نیز آثار ارزشمندی را به بازار عرضه کرده است.

کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) مناسب چه کسانی است؟

کتاب کودکی را می‌زنند نوشته‌ی زیگموند فروید است. این کتاب مناسب خوانندگانی است که به فلسفه و روانکاوی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند بیشتر با عقاید و نظرات بالینی فروید آشنا شوند. کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) در دسته‌ی کتاب‌های روان‌کاوی قرار دارد. کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 216 صفحه است که بامطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 10 روز بخوانید. کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) جزو کتاب‌های حجیم و بلند با موضوع روان‌کاوی است. این کتاب برای افرادی که وقت بیشتری برای مطالعه دارند و می‌خواهند درزمینه‌ی  روان‌کاوی زمان بیشتری را به مطالعه اختصاص دهند انتخاب مناسبی است.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب کودکی را می‌زنند (گزیده‌ای از مقالات بالینی روان‌کاوی فروید) اثر زیگموند فروید بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها درزمینه‌ی روان‌کاوی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۶۰ مگابایت
تعداد صفحات
216 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۱۲:۰۰
نویسندهزیگموند فروید
مترجم مهدی حبیب زاده
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۳/۰۸
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
58,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۶۰ مگابایت
۲۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
سخت‌خوان 💎 (1)
5
ستاره
72 ٪
4
ستاره
13 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
10 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5
سخت‌خوان 💎

به عنوان کسی که رشته تخصصی ام روانشناسی نیست، کمی برام خسته کننده بود و راستش حوصله نکردم که بیشتر از چند صفحه بخوانم ولی به روانشناسی که کتاب های مختلف این چنینی مطالعه و تحلیل کنه اعتماد بیشتری دارم. در کل بنظرم کتابی است که برای افرادی که کمی تخصصی تر به روانشناسی علاقه مند هستند مفید است و همانطور که در عنوان نوشته شده مقاله است و برای افرادی که قصد مطالعه کتب روانشناسی را بطور غیر تخصصی تر و آگاهی عمومی دارند، شاید خسته کننده باشد. برای آگاهی بیشتر توصیه می کنم نمونه کتاب را مطالعه بفرمائید.

5

بنابراین «عشق ورزیدن» بیشتر به سوی حوزه رابطه- لذت خالص بین ایگو و ابژه پیش می رود و نهایتاً بر ابژه های جنسی_ به معنای دقیق تر آن تثبیت می شود و همین طور بر ابژه هایی که نیازهای غرایز والایش یافته جنسی را بر آورده می کنند. کودکی را می زنند زیگموند فروید

5

عقاید زیگموند فروید اصلا خوشایند نیستن و از اونجایی که توی کتاب هم این عقاید وجود داره...نه! دست کم روی ناخودآگاه آدم تاثیر میذاره...

4

فروید در این کتاب بخوبی مفهوم فانتزی و ریشه های مازوخیسم رو باز کرده👌👌

5

مقاللت خوبی از فروید تو این کتاب اومده که برای علاقه‌مندان به روانکاوی و متخصصین در این حیطه عالیه

5

مجموعه مقالات واقعا ارزشمند که برای فهم روانکاوی خیلی مفید هستند

4

کتاب مجموعه ای از مقالات فرویده که بدون داشتن پیش زمینه، مطالعه ش چندان سودمند نخواهد بود.

5

#کتاب_بعدی_من به مطالعه اثار روانکاوی علاقه مندم

5

ترجمه به نسبت خوب بود. و مقاله ها عالی بودند.

5

بسیار کتاب خوبی است. مترجم خیلی خوب

نمایش 7 نقد دیگر
4.3
(29)
سخت‌خوان 💎 (1)
65,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کودکی را می زنند
کودکی را می زنند
گزیده ای از مقالات بالینی روان کاوی فروید،
نشر نی
4.3
(29)
سخت‌خوان 💎 (1)
65,000
تومان