0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
به هادس خوش آمدید
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب به هادس خوش آمدید

درباره به هادس خوش آمدید
رودابه فقط یک‌بار خانه‌ی مهندس دوش گرفته بود و هیچ‌وقت هم خاطره‌ی آن حمام را به‌‌خاطر حضور احسان، مهندس، برزوخان و مادرش فراموش نکرد. اولین‌بار بود به‌جز خانه‌ی خودشان و خواهرهایش جای دیگری حمام می‌کرد. وقتی از حمام بیرون آمد مهندس برایش سوت کشید. ـ بنازم قدرت خدا را، فقط یک دختر از طایفه‌ی شیخ‌خانی برای بدبخت کردن کل مردهای تهران کافیه! برزوخان خندید، احسان اخم کرد، مادرش سرخ شد و رودابه تا دو ساعت از اتاق نیلوفر بیرون نیامد. ـ خب پس تا من چای رو آماده می‌کنم برو لباس عوض کن. رودابه به اتاق نیلوفر رفت. همه‌چیز مثل دو ماه قبل بود. مثل همیشه اول قاب عکس نیلوفر را برداشت و برای چندمین‌بار خطوط چهره‌اش را به‌دقت وارسی کرد. انگار می‌خواست این سؤال لاینحل را حل کند که چگونه دختری می‌تواند پدرش را این‌سوی کره‌ی زمین تنها بگذارد و به آن‌سوی کره‌ی زمین برود. رودابه بار اول در خطوط چهره‌ی نیلوفر اثری از شادکامی و بی‌خیالی مهندس دیده بود و حالا در حالت ایستادنش در آن برف بی‌انتهای ونکوور، چیزی مثل «من خودم هستم» می‌دید. دقیق نمی‌دانست این عکس مربوط به چندسالگی نیلوفر است، اما می‌دانست حالا نیلوفر بیست و دو سال دارد. دو سال اختلاف سنی داشتند، اما ده‌ها سال اختلافِ سلوک و رفتار. این را مهندس یک‌بار به او گفته بود. نیلوفر را همیشه با گیسوهای بسته با روبان صورتی و دامن کوتاه سفید و جر زدن‌های بیش از اندازه در باغ حاج شریف‌خان ابراهیم‌آباد به‌یاد می‌آورد. سال‌هایی که مهندس دست زن و بچه‌هایش را می‌گرفت و چند روزی مهمان طایفه‌ی شیخ‌خانی می‌شد و گوسفند بود که پیش پای مهندس و زن تهرانی و دختر و پسرش به زمین زده می‌شد. و خانم‌شهناز تا شش ماه حرف برای گفتن به خانم‌رعنا داشت.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۳۸ مگابایت
تعداد صفحات
203 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۴۶:۰۰
نویسندهبلقیس سلیمانی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۱۹
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
22,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۳۸ مگابایت
۲۰۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
2.8
از 5
براساس رأی 12 مخاطب
5
ستاره
8 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
8 ٪
1
ستاره
25 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

اولین کتابی که از خانم سلیمانی خوندم، قلمشون کشش داره و خسته کننده نیست، داستان کلی هم قشنگ بود و موضوع خوب (هرچند تکراری) رو مطرح میکرد. اما حس میکنم ارتباط زیادی بین بخش های مختلف کتاب نبود و یه قسمتای طولانی داستان به بیراهه میرفت. بیشتر شبیه زندگی واقعی بود نه داستانی که با یه هدف مشخص چیده شده باشه

1

واقعا وقت تلف کردن بود یه رمان ایرانی که نه سر داشت و نه ته هیچ دلیل و منطقی پشت هیچ کدوم از فکرهای نویسنده نبود و حتی جذابیت هم نداشت اوج بی سوادی نویسنده جایی بود که کاخ باکینگهام رو کاخ واکینگهام نوشته بود در یک کلام بسیار بی سر و ته...

3

مثل سایر کتابهای خانم سلیمانی، این کتاب هم با ظرافت و تیزهوشی به وصف درد و رنج روح زنان روزگار ما میپردازد. توصیف های نویسنده از فضا بسیار ملموس و باور کردنی ست. خیلی دوستش داشتم، بیشتر از "من از گورانی ها میترسم" و باقی آثار ایشان.

5

داستان اثری کاملاً اجتماعی است و تأثیری عمیق و ژرف در شناخت و بررسی وضعیت زنان در جامعه دارد و در آن نکته‌های فراوان روانشناسی، اسطوره‌شناسی و مردم شناسی به چشم می‌خورد.

4

کتاب های خانم سلیمانی ارزش یک بار خوندن رو داره و این کتاب به خوبی مشکلات خانواده های سنتی رو بیان میکنه

3

کتابهای خانم سلیمانی خواندنی است هر چند این کتاب به خوبی بقیه نبود داستان در بعضی جاها خسته کننده میشه

2

بر خلاف انتظارم بود این کتاب خانم سلیمانی! داستان یه جاهایی واقعا کشدار می شد و پایانش اصلا خوب نبود

3

تنگناهای جامعه سنتی رو خوب بیان کرده

1

واقعا فرافکنی های بی مورد و نتیجه بی اثر

2.8
(12)
45,000
٪50
22,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
به هادس خوش آمدید
٪50
به هادس خوش آمدید
بلقیس سلیمانی
نشر چشمه
2.8
(12)
45,000
٪50
22,500
تومان