0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ماشین تحریر عجیب

معرفی، خرید و دانلود کتاب ماشین تحریر عجیب

نویسنده:
تام هنکس
ناشر:
نشر نون
درباره ماشین تحریر عجیب
در نظر داشته باشید که من و آنا از دوران دبیرستان همدیگر را می‌شناسیم (دبیرستان سن‌آنتونی! زنده باد تیمِ کروسیدرز!) قرار و مدار نمی‌گذاشتیم، اما در جمع بچه‌ها با هم وقت می‌گذراندیم و از هم خوشمان می‌آمد. بعد از چند سال که کالج را تمام کردم و چند سال بعدتر که از مادرم پرستاری می‌کردم، لیسانسم را گرفتم و برای مدتی بنگاه معاملات ملکی راه انداختم و مثلاً از این راه چرخ زندگی‌ام را می‌چرخاندم. یک روز آنا به دفترم آمد تا جایی برای کارهای گرافیکی‌اش اجاره کند و من تنها مشاور املاکی بودم که می‌توانست به آن اعتماد کند، چون قدیم‌ها با یکی از دوستان او سَروسرّی داشتم و بعدتر وقتی بینمان شکرآب شد مثل عوضی‌ها رفتار نکرده بودم. آنا هنوز هم خیلی زیبا بود. هنوز آن هیکل ورزشکاری قلمی و ماهیچه‌های ورزیده را داشت، در واقع ورزشکار هم بود و آن‌وقت‌ها در مسابقات ورزش‌های سه‌گانه شرکت می‌کرد. یک روز تمام وقت گذاشتم و چند جا را نشانش دادم، هیچ‌کدام را نخواست، به دلایلی که از هیچ‌کدامشان سر در نمی‌آوردم. حدس زدم همچنان همان آدم کوشا و دقیق و سخت‌گیری است که در دوران مدرسه بود. روی کوچک‌ترین جزئیات چنان دقتی به خرج می‌داد که بیا و ببین، مو را از ماست می‌کشید، آن هم چه کشیدنی. آنای بزرگ‌سال ملال‌آور بود. آنای بزرگسال اصلاً مثل آنای نوجوان راستِ کار من نبود.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۴۸ مگابایت
تعداد صفحات
416 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۵۲:۰۰
نویسندهتام هنکس
مترجم نیلوفر خوش زبان
ناشرنشر نون
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Uncommon type : some stories ,۲۰۱۷.
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۱۱
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
125,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۴۸ مگابایت
۴۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4
از 5
براساس رأی 123 مخاطب
5
ستاره
55 ٪
4
ستاره
18 ٪
3
ستاره
8 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
9 ٪
55 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتاب مجموعه ى ١٧ داستان کوتاه از تام هنکس، بازیگر امریکایى برنده اسکار هست که طى دو سال نوشته. تام هنکس خودش کلکسیونر ماشین هاى تایپ قدیمیه و علاقه ى زیادى بهشون داره؛ حتى در ساختن اپلیکیشنى به نام هنکس رایتر براى آیپد -که شبیه ساز ماشین تایپ در قالب کیبورد هست- مشارکت داشته. گویا این داستان ها هم به نوعى به ماشین تایپ مرتبط اند. همچنین این کتاب به محض انتشار در رده پرفروش ترینهاى سایت آمازون قرار گرفت. در ضمن، نسخه ى نشر افق با رعایت کپى رایت به چاپ رسیده و راجع به این نشر اطلاعى ندارم.(اگرچه کپى رایت در کشور ما اونقدر موضوع مهمى نیست که بخواید نگرانش باشید) پ.ن: هنوز کتابو نخوندم و بعد خوندن، این نظرو کامل مى کنم.

5

قطعاً بهترین کتابی بود که امسال خوندم و واقعاً لذت بردم. خودم هر داستان کوتاهی رو نمی‌پسندم چون به خاطر کوتاه بودن در برخی موارد تا بخوام درک کنم داستان تموم میشه. ولی تام هنکس به کلی فرق داره و واقعاً شاهکار بود. با ۷۰% داستان هاش کاملاً ارتباط برقرار کردم و لذت بردم. ۲۰% رو هم تا حدودی درک کردم و فقط ۱۰% رو دوست نداشتم. با توجه به اینکه واقع نگرانه آمار دادم، ۷۰% خیلی خوبه. نکته‌ی جذاب و مهم دیگه‌ای که تام هنکس داره اینه که توی نوشته هاش از جملات و داستان ها و عشق های کلیشه‌ای و از این قبیل چیز‌ها خبری نیست و کلن زاویه‌ی دیدش متفاوته. در عین حال هم مدرنه هم هوای حس و حال دنیای قدیم رو داره، علی‌الخصوص با ماشین تحریرها. از کتاباییه که حتا اگه وقتتون کمه و باید به دقت کتابی که میخونید رو از بین هزاران شاهکار فیلتر کنید، باز هم پیشنهاد می‌دم. یکی از داستاناش انقدر جذبم کرد که تا چند روز یادش می‌افتادم.(همون داستانی که طرف به گذشته برمیگرده) به ترجمه‌ی کتاب ۸ از ۱۰ میدم. قشنگ بعضی جا ها نمی‌تونست سریع مفاهیمی که در ایران باب نیست رو برسونه. ترجمه بد نبود ولی می‌تونست از این بهتر باشه. البته همیشه و همیشه ترجمه نمی‌تونه به کیفیت کتاب اصلی باشه

4

به نظر من اینکه نویسنده بازیگر باشه یا ادم معمولی تا یه حدی تاثیر گذاره.. از طرفی این امکان هست چه در خرید حضوری و چ در خرید الکترونیکی شما بتونید کتاب رو تورق کنید و یا نمونه رو ببینید در صورتی ک قلم نویسنده (چ بازیگر چ وبلاگ نویس چه ادم معمولی بی تجربه در نویسندگی) بتونه جذبتون کنه خرید رو انجام بدید... من بعید میدونم کسی(حداقل توی ایران) بدون خوندن نمونه و صرفا به دلیل اسم بازیگر اونو خریده باشه!شاید درصد کمی! این کتاب رو من نمونه اش رو خوندم قلم نویسنده جالب بود و ترجمه هم خوبه هنوز نخریدم چون نگران هستم بقیه قسمتهاش خوب نباشه! اسم کتاب هم گیراست یعنی اگر نویسنده اش رو نمیشناختم باز هم نمونه رو میخوندم تصمیم میگرفتم. لذا با نظر برخی دوستان ک اگر سلبریتی نبود اینقدر مورد توجه نبود مخالفم.

1

این کتاب رو از کتابخونه امانت گرفتم و چهارصد و پانزده صفحه بود و خوندنش زمانی زیادی رو ازم گرفت😇 داستان در مورد ماشین تحریر های مختلفه که توی زمان های مختلفی نقش های کلیدی و حاشیه ای توی قصه های مختلف این رمان داشتن🧡 خوندنش حوصله سر بره و جذابیت چندانی نداره🧡 پیشنهادش نمیکنم🧡 کتابای دیگه تو اولویت هستن اونا رو اول بخونید و بعد اگه هیچ کتابی واسه خوندن نداشتید سراغ این کتاب برید😁🧡 کتاب اثر تامس هنکس هست🧡 و فکر میکنم اگه نوشته ی پشت جلد کتاب رو میخوندم کفایت میکرد و نیازی به خوندن همه اش نبود ، مطلب اصلی پشت جلد نوشته شده بود

5

من مقایسه کردم با ترجمه ی نشر افق ، به نظرم افق بهتره . کپی رایتم داره ... درسته کپی رایت خیلی جدی گرفته نمیشه تو ایران ولی هر کس میتونه خودش رعایت کنه.. حمایت از کپی رایت یه پدیده انفرادیه

5

عااالی، چه خوب و به موقع ??????? تام هنکس❤️❤️❤️

5

کتاب شامل مجموعه ای از داستان های کوتاهه که شخصیت های داستان اول دوباره در چند تا از داستانهای بعدی تکرار می شن. چیزی که تو بیشتر این داستان ها مشترکه وجود یک ماشین تحریره که بعضی وقتها عنصر اصلی داستانه و داستان حول محور اون نوشته شده و بعضی وقت ها فقط وجود داره و فرعیه. به نظر من ایده هایی که برای نوشتن داستان ها به کار رفته واقعاً نابه و شما رو خسته نمی کنه. ترجمه هم به نظرم عالی بود.

5

من این کتاب را خواندم واقعا عالی است در تمام مدت خواندنش لذت می بردم خواندنش را به همه توصیه می کنم

4

سوالی که من از شما دارم اینه که اگر نویسنده این کتاب آدم سلبریتی مثل تام هنکس نبود که من به شخصه خیلی دوسش دارم آیا من و شما باز هم انقد سریع دوس داشتیم بخریم این کتابو؟ یا انقدر مورد توجه قرار میگرفت؟

4

نویسندش همون تام هنکس که بازیگره؟

نمایش 45 نقد دیگر
4
(125)
59,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
ماشین تحریر عجیب
ماشین تحریر عجیب
تام هنکس

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ماشین تحریر عجیب
ماشین تحریر عجیب
تام هنکس
نشر نون
4
(125)
59,000
تومان