0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مذاکره با اشیا

معرفی، خرید و دانلود کتاب مذاکره با اشیا

برونولاتور و نظریه کنشگر شبکه
ناشر:
نشر نی
درباره مذاکره با اشیا
این کتاب، جستاری است در حوزۀ هستی‌شناسی و نیز فلسفۀ علم و فناوری؛ زیرا هر بحثی در فلسفۀ علم و فناوری، هستی‌شناسی خاص خود را دارد و بر آن مبتنی است. وقتی شما هستی‌شناسی را دست‌کاری کنید علم‌شناسی و تکنیک‌شناسی شما هم تغییر می‌کند، و به همین شکل نمی‌توانید فلسفۀ علم یا فناوری خود را تغییر دهید مگر این‌که هستی‌شناسی خود را تعدیل کنید. برونو لاتور، در مقام یکی از مهم‌ترین چهره‌های فلسفۀ علم و فناوری معاصر، به همراه چند همفکر دیگر، در مقابل کسانی چون دیوید بلور، بری بارنز و هری کالینز جریان جدیدی را در حوزۀ مطالعات علم و فناوری شکل داده است. این جریان بر هستی‌شناسی جالبی مبتنی است که با عنوان «نظریۀ کنشگرـ شبکه» شناخته می‌شود. نظریۀ کنشگرـ شبکه، دیدگاه لاتور را در مقابل دو جریان عمده در مطالعات علم و فناوری قرار می‌دهد: برساخت‌گرایان اجتماعی و همچنین واقع‌گرایی متداول. لاتور مرزهای معمول میان واقع‌گرایی/ برساخت‌گرایی، و واقع‌گرایی/ نسبی‌گرایی را درهم می‌ریزد و با تلفیق و آمیزش این دو قطبِ به‌ظاهر ناسازگار، مسیر جدیدی را پیش می‌گیرد. هدف و کار ما در این کتاب بازسازی هستی‌شناسی و روش‌شناسی نظریۀ کنشگرـ شبکه، کاربستِ آن در علم و فناوری توسط کسانی چون لاتور و پاسخ به مهم‌ترین مسئله‌ها و نقدهای مطرح‌شده علیه آن است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
3.۰۴ مگابایت
تعداد صفحات
395 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۳:۱۰:۰۰
نویسنده رحمان شریف زاده
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۷/۰۲/۱۰
قیمت ارزی
6 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳.۰۴ مگابایت
۳۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 7 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

میمون زرتشت. تشخیص ندادن خودآگاه و نظم نمادین. اینطوری نقدش به کانت دقیقا بر ضد خودش برمی‌گرده. اگر شور و کنشگری نیست پس لاتور چه مرگشه که بر ضد یا موافق کانت باشه؟ مگر اینکه مثل کانت به نوک قله‌ی فی‌نفسگی رسیده باشه. سازگار و بی بدن. صرفا یه مغز گنده مرگ بر لاتور بگذارید به جهان بازگردیم! آنکه فرمان نراند بر او فرمان می‌رانند.

5

با سلام. از خدمات ارزنده ای که ارائه می فرمایید سپاسگزارم. من کتا مذاکره با اشیا را خریدم، منتها یک مشکلی وجود دارد. آن این است که شماره صفحات کتاب می شخص نیست. چون من میخوام برای ارجاعات علمی استفاده کنم، چگونه میتونم استناد کنم؟ شماره صفحه برای ارجاع لازمه. ممنون

5

بسیار عالی. نویسنده کاملاً دیدگاه لاتور را درک کرده و با مثال‌هایی ملموس، آن‌ها را برای خواننده فهم‌پذیر کرده است.

5

عالی.بسیار عالی.کتابی کم نظیر راجع به برونو لاتور.واقعا لذت بردم.ممنون از شما دکتر شریف زاده.

5

بسیار عالی ، خداقوت نویسنده گرامی و تشکر از فیدیبو

5
(8)
118,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مذاکره با اشیا
مذاکره با اشیا
برونولاتور و نظریه کنشگر شبکه
نشر نی
5
(8)
118,000
تومان