0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
تجربه های کوتاه 9 : اتهام به خود

معرفی، خرید و دانلود کتاب تجربه های کوتاه 9 : اتهام به خود

نویسنده:
پتر هانتکه
مترجم:
حسن ملکی
درباره تجربه های کوتاه 9 : اتهام به خود

«به دور از هر گونه احتمالات، همه چیز از قبل سر جای خودش بود: اندکی ناز و ادا، چند خندهٔ نخودی، مختصری سردرگمی، در ادامه برای اولین بار نگاه جداافتاده و همه تن تسلیم زنی که دوباره شروع به خانه‌داری می‌کند، اولین بچه، اندکی با هم بودن بعد از کار آشپزخانه، که از همان آغاز نشنیده گرفته شدن، و به همین منوال کم‌تر و کم‌تر شنیدن، مونولوگ‌های درونی، پادرد، رگ‌های واریسی، لالمانی به جز مِن و مِن‌هایی در خواب، سرطان رحم، و دست آخر، با مرگ، تقدیر محقق می‌شود.‌»

جمله‌ای پیش، نوشته‌ای از پتر هانتکه برنده‌ی نوبل ادبیات و نویسنده‌ی کتاب اتهام به خود است. هیئت داوران نوبل، جایزه‎ را به دلیل اثرگذاری آثار با استفاده از نبوغ زبانی به هانتکه داده‌اند.

درباره‌ی کتاب اتهام به خود اثر پتر هانتکه

کتاب اتهام به خود نوشته‌ی پتر هانتکه است. این کتاب یک نمایشنامه‌ی پرسشی است که در آن تمام اشتباهات، هنجارشکنی‌ها و گناهان انسان‌ها را زیر سوال می‌برد. ‌

درباره‌ی پتر هانتکه نویسنده‌ی کتاب اتهام به خود

پتر هانتکه نویسنده‌ و نمایشنامه‌نویس مشهور اتریشی متولد 6 دسامبر سال 1942 است. پتر هانتکه دوران کودکی سختی را گذراند و از دو سالگی همراه با مادر و ناپدری‌اش به آلمان شرقی مهاجرت کرد و تا زمانی که وارد دانشگاه شود چندین بار محل زندگی خود را تغییر داد.

پتر هانتکه در سال 2019 برنده‌ی معتبرترین جایزه‌ی ادبی، یعنی نوبل ادبیات شد. دریافت این جایزه با حاشیه‌های زیادی همراه بود. هیئت داوران این جایزه را به دلیل آثاری اثرگذار که با نبوغ زبانی، به کاوش در حواشی، مرزها و ریزه‌کاری‌های تجربه انسانی دست زده به هانتکه اهدا کرده‌اند.

ترجمه‌ی کتاب اتهام به خود به فارسی

انتشارات چشمه کتاب اتهام به خود را با ترجمه‌ی حسن ملکی عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. حسن ملکی مترجم حوزه‌ی تئاتر متولد سال 1333 است. او تاکنون کتاب‌های زیادی را در حوزه‌ی تئاتر و نمایشنامه ترجمه کرده است. از جمله‌ی این کتاب‌ها می‌توان به پیر بانوی کوچک، مونی و کاروانش، نوعی داستان عاشقانه، زن عقدی و اتهام به خود اشاره کرد.

نشر چشمه یکی از قدیمی‌ترین و پرمخاطب‌ترین نشرهای ایران است. این انتشارات فعالیت خودش را از سال 1346 آغاز کرد و تا امروز بیش از هفتصد عنوان کتاب در حوزه‌ی ادبیات منتشر کرده است. این انتشارات در سال‌های اخیر کتاب‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلف ارائه می‌کند، و این کار انتخاب کتاب‌ را برای خوانندگان آسان‌تر کرده است؛ زیرا هر خواننده می‌تواند کتاب مورد نظرش را در آن دسته‌بندی خاص پیدا کند و اگر علاقمند بود کتاب‌های دیگر آن دسته را نیز مطالعه کند. کتاب اتهام به خود در دسته‌ی کتاب‌های «تجربه‌های کوتاه» قرار دارد، این سری از کتاب‌ها برای نخستین بار حدود بیست سال پیش به سرپرستی حسن ملکی منتشر شدند. در صفحه‌ی نخست این کتاب‌های نوشته شده است: «فرصت کوتاهی است برای زمانه و جامعه‌ای که در آن کوتاه‌ترینِ فرصت‌ها و حوصله‌ها از آنِ مطالعه است.» نکته‌ی قابل توجه دربار‌ه‌ی این کتاب‌ها این است که همه‌ی آن‌ها ترجمه‌های خوب و ساده‌ای دارند و در نتیجه همه‌ی خوانندگان می‌توانند از خوانش آن لذت ببرند.

چرا باید کتاب اتهام به خود را خواند؟

کتاب اتهام به خود نمایشنامه‌ای جذاب و خواندنی است؛ به دلیل صفحات کم این کتاب خواندن آن در هر جایی ممکن است و لازم نیست که برای خواندن آن در جای ثابتی بنشینید تا خود را موظف به خواندن آن کنید. کتاب اتهام به خود در دسته‌ی کتاب‌های نمایشنامه‌ اتریشی قرار دارد. کتاب اتهام به خود مناسب برای گروه سنی بزرگ‌سال است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 26 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 1 روز بخوانید. کتاب اتهام به خود حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع نمایشنامه‌ اتریشی را بخوانند مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب اتهام به خود می‌خوانیم

من نگاه کردم. من چیزها را دیدم. من به چیزهای نشان داده شده نگاه کردم. من چیزهای نشان داده شده را نشان دادم. من یاد گرفتم بر نشان داده شده ها نام بگذارم. من بر نشان داده شده ها نام گذاشتم. من یاد گرفتم بر نشان ندادنی ها نام بگذارم. من یاد گرفتم. من به خاطر سپردم. من علائمی را که یاد گرفتم باز به خاطر سپردم. من صوَر اسم گذاری شده را دیدم. من صوَر مشابه را مشابه نام گذاشتم. من صور نامشابه را نامشابه نام گذاشتم. من صور غایب را نام گذاشتم. من یاد گرفتم از صور غایب بترسم. من یاد گرفتم آرزو کنم صور غایب حاضر شوند. من لغت «آرزوکردن» و «ترسیدن» را یاد گرفتم.

من یاد گرفتم. من لغت ها را یاد گرفتم. من فعل ها را یاد گرفتم. من فرق بودن و بوده را یاد گرفتم. من کلمات اسم را یاد گرفتم. من فرق مفرد و جمع را یاد گرفتم. من کلمات قید را یاد گرفتم. من فرق این جا و آن جا را یاد گرفتم. من ضمایر اشاره را یاد گرفتم. من فرق این و آن را یاد گرفتم. من کلمات صفت را یاد گرفتم. من فرق خوب و بد را یاد گرفتم. من ضمایر ملکی را یاد گرفتم.

آنچه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب اتهام به خود اثر پتر هانتکه بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی نمایشنامه‌ اتریشی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
187.۵۷ کیلوبایت
تعداد صفحات
27 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۵۴:۰۰
نویسندهپتر هانتکه
مترجمحسن ملکی
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Selbstbezichtigung.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۲/۲۳
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۸۷.۵۷ کیلوبایت
۲۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
28 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
6 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

اتهام به خود یکی از آثار هانتکه هست که در کنار اتهام به تماشاگر این نویسنده به نقد جامعه و عادات و رفتارهای اون می پردازه. مونولوگ به صورت جملات کوتاه و مانند یک بارش سیل آسا هست که مدام قطع و دوباره فرود میاد. خواندن این اثر و اتهام به تماشاگر رو به خوانندگان حرفه ای نمایشنامه توصیه می کنم

5

خیلی عالی... نتیجه ی کلی کتاب انسان تنها موجودی است که با عقلی که دارد می تواند به خودش ظلم کند... هر کاری بازخورد خود انسان را در پی دارد... انسانی که با جامعه و زمین دشمنی دارد همگی دشمنی با خودش است.

5

نمایش‌نامه‌ی خیلی خوبیه. فقط متاسفانه برای اجرا یه کم سخته.

4
گیرا 🧲

کار جالبی بود؛ احتمالا تجربهٔ اجراش عجیب‌تر هم باشه ولی شاید هر کسی نپسنده.

4

من، من و من همه از من آغاز شد

نمایش 1 نقد دیگر
3.9
(14)
گیرا 🧲 (1)
8,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
تجربه های کوتاه 9 : اتهام به خود
تجربه های کوتاه 9 : اتهام به خود
پتر هانتکه
نشر چشمه
3.9
(14)
گیرا 🧲 (1)
8,500
تومان