0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
احیای علوم سیاسی

معرفی، خرید و دانلود کتاب احیای علوم سیاسی

گفتاری در پیشه ی سیاستگری
نویسنده:
حسین بشریه
ناشر:
نشر نی
درباره احیای علوم سیاسی
اهداف و غایات زندگی سیاسی چیست؟ چگونه و با چه ابزاری می‌توان به آن اهداف دست یافت؟ دکتر حسین بشیریه در احیای علوم سیاسی: گفتاری در پیشه‌ی سیاستگری می‌کوشد توضیح دهد که چرا در سده‌ی اخیر «علوم سیاسی» از مواجهه با چنین پرسش‌هایی اجتناب می‌کند. به باور او، با استیلای اثبات‌گرایی و رفتارگرایی بر حوزه‌ی مطالعات سیاسی و تأکید بر «توضیح و تبیین» زندگی سیاسی به جای تدبیر و اصلاح و تغییر آن، دانش سیاست رسالت و فایده‌ی خود را از دست داده است. در دانشِ اثباتی سیاست جنبه‌های متنوع زندگی سیاسی به «داده»های عینی و بی‌روح تقلیل می‌یابد و علوم سیاسی، بر اثر غفلت از غایات و اهداف و پرهیز از تأمل در راه‌های نیل به زندگی عادلانه و در شأنِ کرامتِ انسانی، به دانشی بی‌معنا و بی‌ثمر بدل شده است. تألیف این کتاب تلاشی در راه احیای سیاست به منزله‌ی حکمت عملی و دانش تجویزی است.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
809.۱۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
160 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۵:۲۰:۰۰
نویسندهحسین بشریه
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۲۵
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
80,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۸۰۹.۱۳ کیلوبایت
۱۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
5
ستاره
84 ٪
4
ستاره
7 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
7 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

این کتابچه، مطابق بیان دکتر بشیریه نوعی تقریر است بر سیر علوم سیاسی و نه تحقیقی دانشگاهی. تحت تاثیر قرار گرفتن علم سیاست توسط جامعه شناسی و تاریخ. خصوصا توصیفی و تبیینی شدن در روزگار اثبات گرایی و پوزیتیویسم که تنها به بود و نبود می پردازد و راهکاری ارائه نمی دهد چون در آن زمان غایت گرایی را منسوخ می دانستند و بر روش شناسی تاکید داشتند. اما بعدها با گذر از آن و روزگار اقتصاد تجویزی normative، غایتمندی و تعیین هدف و باید ها و نبایدها هم به علوم سیاسی افزوده شد. با گذر از نگاه اسمیت و ریکاردو و دست نامریی بازار آزاد که نقش دولت نادیده گرفته شد، با نگاه کینزی و دولت رفاه و مداخله گر به میدان آمد و در دهه شصت میلادی، نئولیبرالیسم نضج گرفت. بحث مختصر و مفیدی در باب دموکراسی و انواع آن دارد که برای خواننده عام مفید است.

5

دکتر بشیریه همیشه در علوم سیاسی ایران پیشگام بودند و هستند. در اینجا هم ایشان این کتاب کوتاه را با هدف بزرگ تغییر سنت علوم سیاسی در ایران از پوزیتیویسم - که خودشان از پایه‌گذاران آن هم بودند - به سمت علوم سیاسی جدید تألیف کردند.

5

این کتاب روندي را که علوم سیاسی طی کرده، نشان می دهد. و اینکه در گذشته چه کارآیی داشته

5

لطفا کتاب های دیگر بشیریه رو هم بزارید

5

یک کتاب عالی در حوزه روش شناسی

5

عالی بود

5

جالب است.

5

عالی

4.6
(13)
48,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
احیای علوم سیاسی
احیای علوم سیاسی
گفتاری در پیشه ی سیاستگری
نشر نی
4.6
(13)
48,000
تومان