0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بچه هایمان به ما چه می آموزند؟

معرفی، خرید و دانلود کتاب بچه هایمان به ما چه می آموزند؟

درسهایی درباره لذت زندگی,عشق و هوشیاری
نویسنده:
پیرو فروچی
ناشر:
نشر نی
درباره بچه هایمان به ما چه می آموزند؟

همه‌ی انسان‌های بالغ امروز، روزی کودک بوده‌اند و در مسیر رشد خود اتفاقات زیادی را تجربه‌ کرده‌اند. تولد کودک در یک خانواده و تجربه‌ی همزیستی با موجودی ناتوان و وابسته به انسان می‌تواند زندگی او را دستخوش تغییرات زیادی نماید. بچه‌داری یک تجربه‌ی متفاوت است که زندگی والدین را برای همیشه دگرگون می‌کند. آن‌ها به واسطه‌ی تجربیات خود، گمان می‌کنند تنها خودشان می‌توانند به کودکان چیزی بیاموزند در حالی که وقتی انسان نقش والد را می‌پذیرد بی آنکه خود احساس کند در حال آموختن و یادگیری است. کودکان رفتار صادقانه‌ای دارند. آنها مانند یک آینه‌اند که رفتار والدین را بدون اغراق به خودشان نشان می‌دهند. کودکان با بی‌رحمی ناخواسته بخشی از وجود ناخوشایند انسان را به رخ او می‌کشد و به همین علت است که می‌توانند آموزگاران خوبی باشند. پیرو فروچی در کتاب « بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟» پیشنهاد می‌کند هر آنچه تاکنون درباره‌ی حل مشکلات و ارتباط با کودکان آموخته‌اید را فراموش کنید و تنها و تنها از کودکان خود مسیر رشد و تکامل را بیاموزید. 

‌درباره‌ی کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ اثر پیرو فروچی

پیر و فروچی در کتاب «بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟» رفتارهای والدین و کودکان را مورد تحلیل و بررسی قرار داده است. او در این کتاب مخاطب را به دنیای پر از عشق، صداقت، انرژی و معصومیت کودکان می‌برد. در این اثر برخلاف دیگر کتب روانشناسی برای هر واکنش کودکان یک راهکار و دستورالعمل ارائه نمی‌شود. فروچی با نگارش این کتاب قصد داشته پدر مادر بودن را به والدین یادآوری کند و این به معنای آموزش دائمی و اصلاح کودکان نیست. بلکه به معنای لذت بردن از تربیت و رشد کودک به همراه یادگیری از آن‌هاست. بچه‌داری یک راه باارزش برای تغییر و لمس خوشبختی است. فروچی  نظریه‌های تربیتی خود را ساده و با زبان طنز بیان کرده است. به همین علت می‌تواند مخاطب را به آسانی با خود همراه می‌کند و حتی برای افرادی که فرزندی ندارند جذاب و آموزنده است. کتاب مملو از شوخی و مثال‌های ملموس در رابطه با واکنش کودکان در برابر حرف‌های والدینشان است. 

مروری بر فصل‌های کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟

مقدمه

توجه

فضا

گذشته

هویت

تو اینی

واقعیت زوج

قدردانی

صبر

هوش

بازی

معصومیت

اراده

عشق

تشکر و سپاس

‌درباره‌ی پیرو فروچی نویسنده‌ی کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟

پیرو فروچی متولد در سال 1943 در شهر تورین ایتالیا به دنیا آمد. او در سال 1970 از دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شد. فروچی فیلسوف و روانشناس حوزه‌ی کودک و نوجوان است. او به واسطه‌ی سال‌ها روان‌درمانی، صحبت و گفتگو با کودکان و والدین آنها تجارب ارزنده‌ای به دست آورده است. او که خود تجربه‌ی بچه‌داری دارد در اثر «بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟» از لذت فرزند پروری و واکنش‌های جالب کودکان گفته است. از دیگر کتاب‎‌های این نویسنده می‌توان به «قدرت مهربانی» اشاره کرد.

ترجمه‌ی کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ به فارسی

 مهسا ملک مرزبان از مترجمان جوان و نام آشنای این عرصه است. او در سال 1353 در تهران به دنیا آمد. ملک مرزبان تحصیلات خود را در رشته‌ی مترجمی زبان ادامه داد و در سال 1375 از دانشگاه آزاد اسلامی فارغ‌التحصیل شد.  او کار خود را از مطبوعات و ماه‌نامه‌ی فیلم و ویدئو آغاز نمود. اولین اثر ترجمه شده توسط او با عنوان «فانی و الکساندر» در سال 1376 منتشر شد. مهسا ملک مرزبان علاوه بر ترجمه  در حوزه‌ی رادیو و تلویزیون نیز فعالیت کرده و به عنوان مجری در برنامه‌های زیادی حضور داشته است. انتشارات نی کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ را با ترجمه‌ی مهسا ملک مرزبان در سال 1383عرضه کرده و در اختیار علاقه‌مندان قرارداده است. از دیگر کتاب‎‌های ترجمه شده توسط مهسا ملک مرزبان  می‌توان به کتاب‌های «شکسپیر، زندگی و دوران او»، «بخور و نمیر» و «داستان‌های واقعی از زندگی آمریکایی» اشاره کرد.

 

چرا باید کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ را خواند؟

کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ در دسته‌ی کتاب‌های روانشناسی قرار دارد و برای گروه سنی بزرگ‌سال مناسب است. تعداد صفحات نسخه‌ی چاپی کتاب 180 صفحه است که با مطالعه‌ی روزانه 20 دقیقه می‌توانید این کتاب را در 9 روز بخوانید.

کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ حجم اندکی دارد و برای افرادی که وقت کافی برای خواندن کتاب‌های طولانی را ندارند و قصد دارند کتابی مختصر با موضوع روانشناسی را بخوانند مفید خواهد بود.

آن‌چه در بالا خواندید بررسی و نقد کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ اثر پیرو فروچی بود.خرید و دانلود این اثر در همین صفحه امکان‌پذیر است. برای مطالعه‌ی دیگر کتاب‌ها در زمینه‌ی روانشناسی می‌توانید به قسمت دسته‌بندی کتاب‌ها مراجعه و کتاب‌های این موضوع را یکجا مشاهده کنید.

‌در بخشی از کتاب بچه‌هایمان به ما چه می‌آموزند؟ می‌خوانیم

در ساحل دریا هستیم. دختربچه سه ساله‌ای قصد دارد با امیلیو دوست شود. امیلیو کمی خجالت می‌کشد ولی بدش هم نمی‌آید. درحالی که نمی‌داند چه باید بکند. تالاپی روی زمین می‌نشیند. دخترک لبخندی می‌زند و بلافاصله عکس‌العمل مشابهی به امیلیو نشان می‌دهد. امیلیو که انگار حالا راحت‌تر شده است از جا بلند می‌شود و دوباره خودش را روی زمین می‌کوبد. دخترک هم دوباره این کار را تکرار می‌کند. انگار می‌خواهد بگوید من عین تو هستم. ما می‌توانیم باهم دوست باشیم. بازهم امیلیو لبخند می‌زند و به بازی‌شان ادامه می‌دهند: یک بار امیلیو خودش را می‌اندازد و یک بار دخترک. با هم هماهنگ‌اند. اما درست وسط بازی‌شان مادر دخترک سر می‌رسد و با دیدن صحنه می‌گوید: «پاشو, باید بریم.» دخترک نگاه غم انگیزی به امیلیو می‌اندازد و با مادرش می‌رود.

چه چیزی باعث می‌شود که آن زن مراسم زیبای دوستی بچه‌ها را خراب کند؟ یک ساعت بعد او و دخترش را می‌بینم که هنوز در ساحل پرسه می‌زنند و اصلاً هم نمی‌خواست جایی برود. شاید دلش نمی‌خواست دخترش آن طوری با کسی دوست شود. شاید برای اینکه دخترهای خوب نباید با غریبه‌ها حرف بزنند. شاید از لخت بودن امیلیو خوشش نیامد. چون دختر خودش مایوی دخترانه خوشگل توری پوشیده بود. هر دلیلی که داشت در آن لحظه حالت رسمی و خشک خودش را به دخترش منتقل کرد که او هم احتمالاً در آینده همان رفتار را خواهد کرد. چه حیف!

البته چنین رفتارهایی بعید نیست و مرتب دیده می‌شود چون درواقع این رفتار معمول ما با بچه‌هایمان است. دریک آگهی تلویزیونی برای یک شکلات معروف، در شرایطی کاملا دوست داشتنی مادری به دخترش می‌گوید: «وقتی بچه بودم مادرم اين شکلاتو روی نونم می مالید. درست مثل من.» ترس و نگرانی باعث میشود دست به کارهای بیهوده بزنیم. ما بزرگ‌ترها ترس‌ها نظرها، عادت‌ها، تعصب‌ها، رفتارها و عقده‌هایمان را مثل همان شکلات روی نان صبحانه بچه‌هایمان می‌مالیم. بنابراین, بچه‌هایمان صورت مسخ شده خودمان می‌شوند. همان طور که ما مثل پدر و مادرهایمان شدیم. چقدر از وجود پدر و مادرهایمان در ما حضور دارد؟ خیلی زیاد، هرچند که خودمان را بسیار طغیانگر و اصیل می‌پنداریم. اگر چنین بنگریم خانواده به نوعی کار بدل می‌شود که هدف اصلی آن جاودانه ساختن خود در طول نسل‌های آتی است.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1,008.۰۰ کیلوبایت
تعداد صفحات
180 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۰۰:۰۰
نویسندهپیرو فروچی
مترجم مهسا ملک مرزبان
ناشرنشر نی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
what our children teach us:lessons in joy, love, and awereness
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۲۳
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
110,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۰۰۸.۰۰ کیلوبایت
۱۸۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 54 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
81 ٪
4
ستاره
11 ٪
3
ستاره
1 ٪
2
ستاره
1 ٪
1
ستاره
3 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

همین الان خواندنش رو تمام کردم . و در اولین فرصت خواندن دوباره اش رو شروع می کنم . افسوس می خورم که ای کاش زودتر خونده بودمش! این کتاب نه تنها بهترین روش تربیتی و پرورش کودکان رو بهمون آموزش میده بلکه با ظرافت و دقتی بالا معصومیت از دست رفته دوران بزرگسالی ما رو هم بهمون یادآوری می کنه . معصومیتی که همه ما در تلاطم زندگی رفته رفته به انواع رنگ ها و ترفندها آلوده اش می کنیم برای بقا . حتما همه آنچه که در مورد تعلیم و پرورش پسرم تا به امروز خونده و شنیده بودم رو کنار می ذارم و فقط از این ببعد به فرزندم دقیق تر گوش میدم و توجه می کنم . می ذارم تا فرزندم به من چیزی بیاموزد !

5

این کتاب رو اخیرا خوندم. کتاب نوشته "پیرو فروچی" هست؛ یه روانکاو که گزارش تجربیات شخصی و روحی اش در ارتباط با فرزندان خردسال اش رو در این کتاب گزارش کرده. این یک کتاب آکادمیک روانشناسی نیست. لیستی هست از موهبت هایی که نویسنده در مواجه شدن با کودکان پاکش دوباره به اون ها فکر کرده و نزدیک شده: مثل صبر و خلاقیت و در حال زندگی کردن. کتاب به پدر و مادرهای فعلی یا آینده یک دید تازه ای رو پیشنهاد میده. دیدی که وقت گذرانی با بچه ها رو جالب تر و خواستنی تر میکنه. من این کتاب به بچه دارها و بچه دوست ها پیشنهاد میدم.

5

سلام این کتاب فوق العاده رو به همه توصیه میکنم . اشتباه نکنید ! این کتاب فقط مخصوص پدر و مادرها نیست بلکه بیانگر بینش های خالص و زیبای کودکان هست که ما سالها ازشون دور بودیم و با خواندن این کتاب میتونیم اون نشاط و شادابی رو دوباره درونمون زنده کنیم و به احساسات ناب بچگی نزدیکتر بشیم . این کتاب با متن ساده و داستان خطی خودش یکی از کتاب هایی هست که برای همه ی افراد مناسب هست و انقدر واضح و زیبا بیان شده که نمیتونی برای مدت زیادی رهاش کنی !

5

متن و موضوع کتاب, بسیار عالی است.ماجرای یه روانشناس با دو فرزندش و همسرش است و چالش هایی در زندگی واقعی داشتند, کتاب به زبان ساده و روان نوشته شده است. کتاب کاملا مفید و کاربردی است و برای شناخت ذهنیت ها و دنیاهای متفاوت کودکان و بزرگسالان کاربرد دارد.

3

کتاب خوبیه. از منظر جدیدی به بچه داری نگاه رده که میتونه خیلی از بی انگیزگی ها و بی حوصلگی های ما رو در ارتباط با بچه هامون کم کنه‌. متن خوب و دلنشینی داره که البته گاهی به پراکنده گویی می افته. رجمه هم به نسبت خوبه اما ضعف هایی داره میشد روان تر باشه

5

کتاب فوق العاده علی الخصوص که با تجربه شخصی نویسنده همراه,به شدت پیشنهادش می کنم به پدر و مادرهایی که در چرخه تکرار رفتار با کودکانشان گیر کردند

4

کتاب خوبیه برای والدین. اما به نظر به موضوعات خطی نگاه میکنه و همه جنبه‌های تربیتی رو در نظر نگرفته. به عبارتی بین یادگرفتن مطالب تا عمل کردن به گفته‌ها فاصله هست و گمون نکنم بشه به تک تک راهنمایی‌های نویسنده عمل کرد

5

کتاب را که بخوانیم متوجه می شویم چقدر کارهایی را که برای رشد بهتر کودکمان انجام می دهیم بی فایده است و چقدر کارهای به ظاهر بی اهمیتی که او از ما می خواهد سرنوشت یاز هستند.

4

کتاب خیلی خوبی بود. چون نویسنده تجربیات خودش با بچه هایش رو نوشته خیلی واقعی و تأثیرگذار هست. دقیقا اون مشکلات، دغدغه ها و مسایل که در ارتباط با بچه ها باهاشون روبرو هستیم...

5

کتابی عالی که هر پدر مادری باید بخوانند. خیلی خیلی دوستش داشتم مخصوصا که از زبان یک پدر نوشته شده بود و کارهایی میکرد برای فرزندانش که در ایران مرسوم نیست.

نمایش 25 نقد دیگر
4.6
(54)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بچه هایمان به ما چه می آموزند؟
بچه هایمان به ما چه می آموزند؟
درسهایی درباره لذت زندگی,عشق و هوشیاری
نشر نی
4.6
(54)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
66,000
تومان