0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
هنر زن بودن

معرفی، خرید و دانلود کتاب هنر زن بودن

درباره هنر زن بودن

«پدرم زمانی که تنها سه سال داشتم من و مادرم را رها کرد و از خانه رفت. در کودکی‌ام هرگز یک ازدواج سالم که هر دو طرف خوش‌حال باشند را ندیدم. قبل از رفتن پدرم، پدر و مادرم دائم در حال دعوا کردن با یکدیگر بودند. آن‌ها در نهایت تصمیم به طلاق گرفتند، طلاقی که زندگی مرا خرد کرد و مرا در همان بچگی دچار تنفر از خودم کرد. بین پدر و مادرم خرد می‌شدم بی‌آن‌که بدانم...»  

جملات بالا از مارابل مورگان نویسنده‌ی کتاب هنر زن بودن است. او با گذراندن کودکی سختش تصمیم گرفت کتابی بنویسد تا زنان کمتری مانند مادرش در ازدواج اذیت شوند، و زنان بیشتری بتوانند ازدواجی پایدار و عاشقانه را تجربه کنند. مارابل مورگان در کتاب هنر زن بودن شما را قدم به قدم تا تبدیل شدن به همسری ایده‌آل همراهی می‌کند.

درباره کتاب هنر زن بودن

کتاب هنر زن بودن (The Total Woman) نخستین بار سال 1973 منتشر شد. این کتاب بیشتر از 10 میلیون نسخه در سراسر آمریکا فروخت و پرفروش‌ترین کتاب غیر داستانی سال 1974 انتخاب شد. مورگان می‌گوید:«تنها زمانی یک زن برای همسرش زیباست که همسرش را ستایش کند و در خدمتش باشد.»

عده‌ای از منتقدین معتقدند که مارابل مورگان در کتاب هنر زن بودن، تصویر زن ایده‌آل اِنجیل مسیحیان را به تصویر می‌کشد:«زنی که خودش را در اختیار همسرش قرار دهد، بدون هیچ محدودیتی.»

مارابل مورگان در کتاب هنر زن بودن تمام فوت و فن زنِ کامل بودن را در چهار بخش توضیح می‌دهد؛ «زن سازمان یافته»،«مرد احیا شده»، «روابط زناشویی» و «ساختن پل و بازکردن خطوط مسدود شده».

مروری بر کتاب هنر زن بودن

برای رسیدن به زن ایده‌آلی که مارابل مورگان در نظر دارد، لازم است روزانه تلاش کنیم و در این راه انضباط داشته باشیم. مورگان در اولین بخش کتاب درباره‌ی ایده‌آل گرایی توضیح می‌دهد. او می‌گوید: «من ارتعاشات همسرم، چارلی، را درک می‌کردم. ما هر دو در امتداد یک طول موج بودیم. ما درباره‌ی تمام آرزو‌ها و خواسته‌هایمان باهم حرف می‌زدیم.» مورگان در ادامه توضیح می‌دهد که ممکن است نکته‌ای که در اوایل آشنایی برای شما و همسرتان جالب باشد، اما با گذشت زمان از آن نکته خسته شوید یا حوصله‌تان از آن سر برود. دقیقا در همین زمان است که باید هوشیار باشید و بدانید که ارتباطتان در چه نقطه‌ای قرار گرفته است و باید بدانید که چگونه خود را با این تغییر سازگار کنید. مورگان در ادامه‌ی این بخش راهکارهایی را به خوانندگانش ارائه می‌کند که عمل کردن به آن‌ها بسیار کارآمد خواهد بود.

بخش دوم کتاب هنر زن بودن «مرد احیا شده» نام دارد. کلید اصلی و مهم این فصل این است بتوانید پذیرش خود را بالا ببرید، فارغ از هر مشکل و موضوعی سعی کنید شوهرتان را بپذیرید. مارابل مورگان در این بخش از کتاب فراز و نشیب‌های زندگی زناشویی را توصیف می‌کند اما معتقد است که باید همسرتان را تحت هر شرایطی بپذیرید:« یک مرد، نیاز به این دارد که همان‌گونه که هست پذیرفته شود، دقیقا همان‌طور که هست. این نوع پذیرش، او را متقاعد می‌کند که شما او را دوست دارید. نیاز به پذیرفتن تمام و کمال، زیاد عجیب و غریب نیست. مراقب باشید که احساس پذیرش را با تحمل کردن اشتباه نکنید. تحمل کردن به معنای پذیرش نیستو تحمل کردن فقط باعث می‌شود که شوهرتان احساس نقصان و بی ارزشی کند. او زمانی که مورد پذیرش قرار گیرد آن را احساس می‌کند و بر عکس اگر مورد پذیرش قرار نگیرد نمی‌تواند شما را به طور کامل دوست داشته باشد.» مورگان در ادامه‌ی فصل دوم درباره‌ی لزوم عشق بی قید و شرط و تحسین شوهر صحبت می‌کند.

مارابل مورگان دربخش‌های مختلف کتابش نقل قول‌هایی از انجیل را می‌آورد. برای مثال در این بخش او آیه‌ای را انجیل می‌آورد که می‌گوید:« همسرتان را دوست داشته باشید و به او ارزش و اعتبار بدهید.»

عنوان بخش سوم کتاب روابط زناشویی است. مورگان در این بخش درباره‌ی اهمیت کارهای روزمره و کوچک بحث می‌کند. مورگان معتقد است که رفتار‌های کوچک مانند رنگ کردن خانه، برگزاری مهمانی‌هایی با مراسم خاص (لباس خاص یا مناسبت خاص) و نوشیدن روزمره چای و قهوه می‌تواند سبب شود تا استحکام به زندگی زناشویی برگردد. مورگان در این بخش نقب قول‌هایی از کتاب‌های دیگری مانند کتاب «هر زنی می‌تواند» می‌آورد، او با استناد بر این نقل قول‌ها منظور و مفهموش را راحت‌تر به خواننده می‌رساند.

مارابل مورگان در بخش نهایی کتاب هنر زن بودن طلایی‌ترین نکاتش را به خواننده ارائه می‌دهد. عنوان این بخش:«ساختن پل و بازکردن خطوط مسدود شده» است. مارابل مورگان معتقد است برای این‌که بتوانید همسرتان را بی قید و شک ستایش کنید، باید شنونده‌ی خوبی باشید. عموما شنیده باعث می‌شود که فرد مقابل‌تان همه‌ی اسرار دلش را برای شما بازگو کند و تنها آن زمان است که انسان ها به یکدیگر احساس صمیمیت و نزدیکی واقعی می‌کنند.   

چرا مارابل مورگان کتاب هنر زن بودن را نوشت؟

مارابل مورگان در دهه‎ی هفتاد میلادی درگیر مشکلاتی در ازدواجش شد و بعد از حدود شش سال درگیری با خود و همسرش تصمیم گرفت که برای تداوم ازدواجش تلاش کند. او سعی کرد به خود بفهماند که تغییر دادن همسرش کاری غیر ممکن است و به همین دلیل تصمیم گرفت خودش تغییر کند. با وجود اعتقادات و مشکلاتی که داشت تصمیم گرفت خودش را وقف همسرش کند؛ در کمال تعجب این حرکت او مورد استقبال همسرش قرار گرفت و مشکلات زناشویی اش کم کم حل شدند.

مارابل مورگان در همان سال شرکتی به نام «زن کامل» را راه‌اندازی کرد. هدف اصلی این شرکت در واقع اشاعه و گسترش ایده‌ی زن کامل بود. از آن پس مورگان سمینارهای مختلفی برای خانم‌های مسیحی و مذهبی برگذار می‌کرد و به آن‌ها راه‌کارهای کامل بود را تدریس می‌کرد. او با دریافت تنها پانزده دلار برای چهار ساعت سمینار خیلی زود به ثروتی هنگفت دست یافت و توانست در کمتر از پنج سال حدود هزار نفر را برای آموزش ایده‌هایش تربیت کند. مارابل مورگان در نیمه‌ی دهه‌ی هفتاد بیش‌تر از پانزده هزار خانم را برای زن کامل شدن تربیت کرده بود. افراد مشهور زیادی هم در بین دانش‌جویان او وجود داشتند مانند همسر جک نیکلاسِ بازیگر.

کتاب هنر زن بودن برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن کتاب هنر زن بودن برایزنانی مناسب است که می‌خواهند برای همسرشان یک زن تمام عیار باشند و زندگی زناشویی موفقی داشته باشند. عده‌ای از خوانندگان هم این کتاب را مناسب برای زنانی می‌دانند که در آستانه‌ی ازدواج هستند، آن‌ها معتقدند که خواندن این کتاب قبل از ازدواج کمک می‌کند تا بتوانید مسیر ازدواج را راحت‌تر طی کنید.

درباره نویسنده کتاب هنر زن بودن

مارابل مورگان (Marabel Morgan) نویسنده‌ی آمریکایی کتاب‌های خودشناسی است. حوزه‌ی تخصصی او نگارش درباره‌ی خانم‎های خانه‌دار است. هنر زن بودن (The Total Woman)، لذت کامل (Total Joy) و کتاب آشپزی زن کامل (The Total Woman Cookbook) تعدادی از پرفروش‌ترین کتاب‌های این نویسنده‌ی آمریکایی هستند.

مارابل مورگان درس‌هایش را در سمینار‌های هنر زن بودن، ارائه می‌داد. این سخنرانی‌هایش درباره‌ی راه و روش زن بودن او را به تدریج تبدیل به سخنران حزب زنان در آمریکا کرد. او چندین بار در برنامه‌های تلویزیونی حاضر شد و درباره‌ی آموزه‌هایش حرف زد. مورگان در سال 1975 در فهرست تاثیرگذارترین زنان آمریکا به انتخاب مجله پیپل People قرار گرفت. مارابل مورگان در سال 1987 به سرطان تروئید مبتلا شد و تا امروز که در حال مبارزه با این بیماری است در صنعت سلامت مشغول به کار است.

ناشر کتاب هنر زن بودن در مقدمه‌ی کتاب درباره‌ی مارابل مورگان می‌نویسد:«خانم مورگان که قبلا ملکه‌ی زیبایی، همسر و مادر دو دختر کوچک‌ بود، متوجه شد که ازدواجش با رویاهای یک ازدواج عالی تفاوت دارد. بنابراین هر کتابی را که توانست پیداکند مورد مطالعه قرار داد. کتاب‌هایی که توصیه‌هایی در مورد ازدواج داشتند حتی انجیل. یافته‌هایش موفقیت غیر قابل تصوری را برای ازدواجش به ارمغان آورد. او تصمیم گرفت دستاوردهای جدیدش را با دیگر زنان از طریق درس غنی سازی ازدواج تحت عنوان «تمام» عیار با دیگرام به اشتراک بگذارد، پرفروش‌ترین کتابی که زندگی صدها هزار زن را ارتقا می‌دهد. از نقطه نظر خانم مورگان زمانی که شما به یک زن تمام عیار بدل شدید می‌توانید به شوهرتان هم کمک کنید تا به یک مرد کامل تبدیل شود در عین حالی که او بهترین دوست و عشق تحسن برانگیز شما نیز خواهد بود.»

ترجمه کتاب هنر زن بودن به فارسی

نثر ساده و روان مارابل مورگان، باعث شده است که کتاب هنر زن بودن به ده‌ها زبان دنیا ترجمه شود. در ایران هم محسن صدوق  این کتاب را به فارسی برگردانده است.

محسن صدوق مترجم جوان کشور متولد سال 1351 است. او تاکنون تنها در حوزه‌ی روانشناسی و خودشناسی ترجمه کرده است. «عشق ویرانگر» از براد جانسون، «کارآفرینی به روش دارن هاردی» از دارن هاردی، هنر زن بودن از مارابل مورگان کتاب‌هایی هستند که محسن صدوق ترجمه کرده است.

شما می‌توانید کتاب الکترونیکی هنر زن بودن اثر مارابل مورگان ترجمه‌ محسن صدوق از فیدیبو دانلود کنید.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۱۸ مگابایت
تعداد صفحات
213 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۷:۰۶:۰۰
نویسندهمارابل مورگان
مترجممحسن صدوق
ناشرانتشارات کتیبه پارسی
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The total woman : [how to make your marriage come alive!], 1,975
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۱/۱۴
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
47,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۱۸ مگابایت
۲۱۳ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.1
از 5
براساس رأی 53 مخاطب
5
ستاره
49 ٪
4
ستاره
26 ٪
3
ستاره
11 ٪
2
ستاره
9 ٪
1
ستاره
3 ٪
36 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

کتاب خوبیه و نکات خوبی داره در حد خودش. اما یکم زیادی مثال داره و بسط داده شده موضوعاتش. فک کنم نویسنده در نصف این حجم هم می تونست به بیان مطالب بپردازه. اصل مطلب اینه که شوهرتو باید همین جور که هست بپذیری و عشق بی دریغ نثارش کنی و حتی اگه لازمه کوتاه بیای که اینجاش یکم با تفکر مدرن فاصله داره. اما به هر حال کارسازه. یه بخشیش هم راجع به تربیت فرزنده و یه بخشیش راجع به ایمان به خدا. اوایلش برای من جذابتر بود و اواخر کسل کننده

4

کتاب خیلی خوبیه و در رابطه با خانومی هست ک زندگیش ب سمت نزول داره میره و پر از روزهای تکراری بی هدف و ارتباط بد با همسرش هست . که در نهایت ب فکر اصلاح رابطه میفیته و کارهای زیادی رو انجام میده ب نظرم برای خانوم های متاهل بهتر هست اما در کل کتاب آموزنده ایه

3

بنظرم زیاد جالب نبود کل کتاب این بود ک قبل از رسیدن شوهرت کاراتو کن حمام کنو رو حرف شوهرت حرف نزن و بعدش شوهرتم یاد میگیره ازت و به بچهات برس اول خانوادت بعد جایگاه اجتماعیت

5

عااااااالی، هر خانم مجرد و متأهلی باید این کتاب رو بخونه، خیییییلی کاربردیه....کلللی مثال داره ک کمک می کنه بهتر متوجه بشیم..بخش بچه داریشم عاااالیه،،،، . ترجمه عالی

4

کتاب خوبی هست و واقعا ارزش خوندن داره، شاید بعضی ها از قسمت هایی از کتاب خوششون نیاد ولی بهتره تا آخرش بخونن و در نهایت ببینند چی دوست دارن

5

به نظرم بهترین کتابی هست که تا به حال خوندم ممنونم از نویسنده و فیدیبو کلی هم دعا کردم براشون

5

عالی. به همه خانمهای متاهل پیشنهاد میکنم حتما این کتاب رو مطالعه کنن.

5

کتاب فوق العاده ایست ...قسمت برنامه ریزیش واقعا به من کمک کرد.

5

کتاب بسیااااار عالی و مفید متن نوشته خیلی جذابه و اصلاً خسته کننده نیست

4

سلام، الان کتاب رو خریداری کردم اما در مرحله دانلود قرار نمیگیره هزینه هم کسر شده چیکار کنم

نمایش 26 نقد دیگر
4
(54)
23,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
هنر زن بودن
هنر زن بودن
مارابل مورگان

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
هنر زن بودن
هنر زن بودن
مارابل مورگان
انتشارات کتیبه پارسی
4
(54)
23,500
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر