0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جنایتهای میهن پرستانه

معرفی، خرید و دانلود کتاب جنایتهای میهن پرستانه

درباره جنایتهای میهن پرستانه

درباره‌ی کتاب جنایت‌های میهن پرستانه اثر آگاتا کریستی

کتاب جنایت‌های میهن پرستانه یکی دیگر از کتاب‌هایی است که ملکه جنایت انگلستان با حضور کارآگاه پوآرو نوشته است. عنوان اصلی این داستان «one, two, buckle my shoe» است و نخستین انتشار آن به سال ۱۹۴۰ در انگلستان برمی‌گردد. جنایت‌های میهن پرستانه یک سال بعد با عنوان «patriotic murders» در آمریکا منتشر شد. این کتاب با عنوان «an overdose of death» هم منتشر شده است.

داستان کتاب درباره‌ی قتل مرد دنداپزشکی به نام هنری مورلی است. کسی که دندانپزشک هرکول پوآرو هم به‌حساب می‌آید. در روز حادثه پوآرو پیش او می‌رود و چند ساعت پس از خروج از مطب از بازرس جپ می‌شنود که مورلی در مطبش با گلوله خودکشی کرده است. این موضوع کاملاً غیر طبیعی به نظر می‌رسد هنری مورلی مردی با زندگی‌ای آرام و درآمد خوب بود و آن روز هم رفتارش کاملاً آرام به نظر می‌رسید. چرا همچین کسی باید به سمت خودش شلیک کند؟ این سوالی است که کارآگاه پوآرو باید به آن پاسخ دهد. سوالی که پای سوالات بیشتری را به ماجرا باز می‌کند.

داستان جنایت‌های میهن پرستانه داستانی است که به زبان‌های مختلف ترجمه شده و هنوز هم خوانندگان به آن علاقه نشان می‌دهند. این داستان سوژه‌ی یکی از قسمت‌های سریال کارآگاه پوآرو هم بوده است. سال ۲۰۰۴ رادیو بی بی سی از روی این رمان اقتباسی انجام داده است که در آن جان موفات به جای کارآگاه پوآرو حرف زده است.

‌درباره‌ی آگاتا کریستی نویسنده‌ی جنایت‌های میهن پرستانه

آگاتا مری کلاریسا میلر معروف به آگاتا کریستی مشهورترین نویسنده‌ی زن تاریخ و ملکه جنایت انگلستان است. این بانوی نویسنده متولد سال ۱۸۹۱ در  تورکوی (torquay) است و کودکی ونوجوانی‌اش را در همین منطقه گذرانده است. سال‌های جوانی آگاتا با جنگ جهانی اول همراه بود و همین باعث شد او هم مانند بسیاری از همسالانش پشت جبهه به مراقبت از زخمی‌ها مشغول شود. او در این دوران با داروها و آثارشان آشنا شد و دانش خود را تا اندازه‌ی زیادی افزایش داد. این دانش، به اضافه‌ی دانشی که او از خواندن کتابخانه‌ی پدرش به دست آورده بود باعث شد آگاتا علی رغم اینکه تحصیلات رسمی خاصی نداشت بسیار باسواد باشد.

او داستان نویسی  را با نوشتن داستا‌ن‌های عاشقانه آغاز کرد اما نتوانست موفقیت خاصی به دست آورد. آگاتا سر انجام به نوشتن داستان‌های جنایی روی آورد و نشان داد نابغه است. وی در اولین داستانش شخصیت هرکول پوآرو، یکی از معروفترین کارآگاه‌های تاریخ را خلق کرد. او این کاراکتر را از یک مرد پناهنده‎‌ی بلژیکی  الهام گرفته بود. هرچند پوآرو شخصیت محبوب خود نویسنده نبود اما توصیه‌های ناشر و خوانندگان داستان‌های کریستی باعث شد این کاراکتر تا سال ۱۹۷۶ در داستان‌های کریستی حضور داشت و حتی زمانی‌که کشته شد نیویورک تایمز مقاله‌ای برای یادبودش نوشت.

آگاتا کریستی بیش از ۶۰ داستان جنایی نوشته است که از روی بیشتر آن‌ها اقتباس‌های مختلفی انجام شده است. از میان معروفترین اقتباس‌های سینمایی‌ای که از روی داستان‌های کریستی انجام شده است می‌توان به کتاب‌های «قتل در قطار سریع السیر شرق»، «شاهدی برای تعقیب»، «مرگ روی نیل»، «او ادعا کرد قتلی رخ داده است» و «سپس هیچکدام زنده نماندند» اشاره کرد. سپس هیچکدام زنده نماندند پرفروش‌ترین داستان جنایی تاریخ است و بیش از صد میلیون نسخه از آن در سراسر جهان فروخته شده است.

آگاتا کریستی تئاتر «تله موش» را هم نوشته است که تاکنون بیش از بیست و سه هزار بار اجرا شده است. حتی هیچکدام از آثار شکسپیر به چنین افتخاری دست پیدا نکرده‌اند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از سایت خانم آگاتا کریستی تاکنون بیش از یک میلیارد نسخه از آثار او در انگلستان و بیش از یک میلیارد نسخه در خارج از این کشور فروخته شده است. افراد زیادی سعی کرده‌اند راز محبوبیت داستان‌های کریستی را کشف کنند و نتوانسته‌اند، اما آنچه واضح است این است که خانم نویسنده ذائقه‌ی مخاطبانش را به‌خوبی شناخته بود.

سال‌ها تلاش آگاتا در داستان نویسی باعث شد انجمن جنایی نویسان آمریکا لقب استاد اعظم را برای او در نظر بگیرد و لقب بانو هم از طرف دربار انگلستان به او داده شد. آگاتا کریستی سال ۱۹۷۶ در منزل شخصی‌اش در انگلستان در گذشت

ترجمه‌ی کتاب جنایت‌های میهن پرستانه به فارسی

کتاب‌های آگاتا کریستی در ایران طرفداران بسیار زیادی دارند. انتشارات هرمس تمام کتاب‌های این نویسنده را در قالب کتاب‌های کارآگاه منتشر کرده است. کتاب جنایت‌های میهن پرستانه نیز با ترجمه‌ی محمدعلی ایزدی نیز از سوی هرمس منتشر شده است. نسخه‌ی الکترونیک این ترجمه را می‌توانید از فیدیبو دریافت کنید.

چرا باید کتاب جنایت‌های میهن پرستانه را خواند؟

جنایت‌های میهن پرستانه یکی از داستان‌ها خاص کریستی است. پس از انتشار این کتاب منتقدان زیادی به آن واکنش نشان دادند. در یکی از نقدهای روزنامه نیویورک تایمز درباره‌ی این کتاب گفته شده است: «این یک تریلر واقعی از آگاتا کریستی است. طرح داستان فوق‌العاده پیچیده است و روایتی سریع و فشرده دارد. تعلیق داستان خواننده را شوکه می‌کند و در لحظه‌ی پایان داستان ممکن است با خودتان فکر کنید غیر ممکن است. اما پیش از پایان حتی قدرت فکر کردن نخواهید داشت.» همین جملات برای ترغیب خواننده‌ی علاقه‌مند به داستان‌های پلیسی کافی است تا نتواند فکر این کتاب را از سرش بیرون کند.

‌در بخشی از کتاب جنایت‌های میهن پرستانه می‌خوانیم

بله همین طوره. نه؟ خیلی خوب. شما برنده شدی! من خیلی ترسیده بودم.

بعد به جلو خم شد و گفت:

-من می‌خواهم یک‌چیزهایی را به شما بگویم. شما از آنهایی نیستی که آدم بتواند از سر خودش باز کند. ترجیح می‌دهم خودم بگویم تا اينکه بگذارم خودت پیگیری کنی و بالاخره ته و توی آن را دربیاوری. من آن مرد، هوارد ریکس را دوست دارم. دیوانه‌اش هستم. مادرم مرا آورد اینجا تا از او دور باشم. یکی به این خاطر، یکی هم به خاطر اینکه عمو آلیستر به من علاقه پیدا کند و پس از مرگ دارایی‌اش را برای من باقی بگذارد.

و ادامه داد و گفت:

- مادر من دخترخواهر سببی اوست. مادرش خواهر ربکا آرنولد است. او نوه عموی سببی من است؛ اما هیچ خویشاوند نسبی از خودش ندارد. حالا مادرم می‌گوید چرا نباید مازاد ترکه او به ما برسد. در ضمن مادرم هر وقت بتواند او را تیغ می‌زند. خب می‌بینی که من با شما روراست هستم، موسیو پوآرو، ما چنین آدمهایی هستیم. درواقع ما خودمان پول زیادی داریم- به قول هوارد مقدار ناقابلی - اما در حد عمو آلیستر نیستیم.

بعد کمی مکت کرد با دست محکم روی دسته صندلی زد و گفت:

من چطور می‌توانم به شما بفهمانم؟ هوارد هیچ یک از آن چیزهایی را که من یاد گرفته‌ام و باور دارم قبول ندارد و می‌خواهد آنها از بین بروند؛ و گاهی من دوست دارم او این کار را بکند. من، عمو آلیستر را دوست دارم اما بعضی وقتها خیلی از دستش عصبانی می‌شوم. او آدمی بسیار سختگیر بسیار عبوس و بسیار ملاحظه‌کار و محتاط است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۲۷ مگابایت
تعداد صفحات
242 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۴:۰۰
نویسندهآگاتا کریستی
مترجممحمدعلی ایزدی
ناشرنشر هرمس
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
One, two buckle my shoe: a Hercule Poirt novel
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۰/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
55,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۲۷ مگابایت
۲۴۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 13 مخاطب
سرگرم‌کننده 🧩 (1)
گیرا 🧲 (1)
5
ستاره
61 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
30 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
0 ٪
9 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب های آگاتا کریستی رو واقعا دوست دارم چون مدام حس کنجکاوی خواننده رو تحریک میکنه و دوست داری همش تا آخر کتاب رو زود بخونی

5

این کتاب به اسم "راز پرونده مختومه" بصورت پی دی اف در گوگل هستش.

3

اه این کتایش چرا اینطوری بود اصلا خوشم نیومد هم پراز اسم بود هم یجورایی گنگ

3

متاسفانه ترجمه خوبی نداره سمبل کاری شده

3

کتابی گیج کننده با پایانی اسرارآمیز

5

جالب بود همین

5

عااالی بود?

5

عالیست

نمایش 1 نقد دیگر
4.2
(13)
گیرا 🧲 (1)
33,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مجموعه داستان های آگاتاکریستی
شامل 67 عنوان کتاب
جنایتهای میهن پرستانه
جنایتهای میهن پرستانه
آگاتا کریستی
نشر هرمس
4.2
(13)
گیرا 🧲 (1)
33,000
تومان