0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
دختری که با تبهکارها در افتاد
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب دختری که با تبهکارها در افتاد

درباره دختری که با تبهکارها در افتاد
کتاب «دختری که با تبهکارها درافتاد» نوشته استایگ لارسون (۲۰۰۴- ۱۹۵۴) نویسنده و روزنامه‌نگار سوئدی است. نوشته‌های لارسون لحنی شجاعانه و تأثیرگذار دارند. او در فعالیت‌های حرفه‌ایش مشی جدش را ادامه داد و در دوران فعالیت روزنامه نگاریش علیه فاشیسم بسیار نوشت. به خصوص علیه نئونازی ها که آن زمان ابراز وجود کرده بودند. حتی او را تهدید کردند؛ اما او بی پروا به نوشتن ادامه داد. استایگ به داستان‌های جنایی- پلیسی علاقه بسیار داشت و آثار بزرگانی چون ریموند چندلر، دشیل هُمت را دنبال کرده و از آنها می‌آموخت. او با دقت تمام روی جزییات طرح‌های داستانی‌اش تمرکز می‌کردو به ساختار داستانهای پلیسی تسلط کامل داشت. وقتی شروع به داستان نویسی کرد شک نداشت که رمانی پلیسی خواهد نوشت. هر چند برخلاف سنت مرسوم ادبیات پلیسی، با رویکردی فمینیستی یکی از کلیدی ترین شخصیت های رمان هایش را که مایه های حادثه ای پررنگی هم داشت به یک زن سپرد. او طرح نوشتن ده جلد رمان را در سر داشت؛ اما تنها فرصت نوشتن سه رمان کامل: «دختری با خال کوبی اژدها»، «دختری که با آتش بازی کرد» و «دختری که با تبهکارها درافتاد» (دختری که به لانه زنبورهای قرمز لگد زد) و یک رمان ناتمام را پیدا کرد؛ رمانی که قرار شده توسط نویسنده ای دیگر کامل شود. این داستان روایت؛ ميکائيل بلومکويست روزنامه‌نگاري جست‌وجوگر است که خشونت‌ها و ظلم وارد شده بر ليزبت سالاندر، شخصيت اصلي داستان را برنمي‌تابد و براي حمايت از او با تمام قوا به مقابله با دستگاه‌هاي امنيتي سوئد مي‌پردازد. اتفاقات و رخدادهايي که در اين ميان براي بلومکويست و سالاندر روي مي‌دهد جذاب و هيجان‌انگيز و گاه متحيرکننده است. در بخشی از کتاب «دختری که با تبهکارها درافتاد» می‌خوانیم: «از ساعت ۱۲:۳۰ به بعد جریان یکنواخت بیماران اورژانسی کم‌تر شد. یوناسون سری به بخش زد و وضعیت بیماران را بررسی کرد و سپس به اتاق مخصوص کارمندان رفت تا کمی استراحت کند. باید تا ساعت ۶ صبح سر کار می‌ماند و حتی اگر مورد خاصی را هم به بیمارستان نمی‌آوردند خیلی فرصت خوابیدن پیش نمی‌آمد، اما آن شب بلافاصله بعد از خاموش کردن برق خوابش برد. رعد و برق را روی دریا می‌دید. می‌دانست بالگرد سر وقت می‌رسد. ناگهان باران شدیدی روی شیشه‌ی اتاق کوبیدن گرفت. انگار توفان به گوتنبرگ رسیده بود».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
4.۹۰ مگابایت
تعداد صفحات
897 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۲۹:۵۴:۰۰
نویسندهاستیگ لارسون
مترجماحمد نیازاده
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Girl Who Kicked The Hornet's Nest
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۳۰
قیمت ارزی
5.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۴.۹۰ مگابایت
۸۹۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 15 مخاطب
5
ستاره
33 ٪
4
ستاره
46 ٪
3
ستاره
6 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
13 ٪
10 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
1

چقدر عنوان کتاب بد ترجمه شده،اگه مترجم فکر کرده دختری که به کندوی زنبور لگد زد مفهوم رو به خوبی منتقل نمیکنه پس هیچ اعتباری واسه عقل و شعور خواننده قایل نیست. یعنی اونجایی که تو متن باید یه جمله رو فارسیش کنن به جاش یه ترجمه لغوی خشک تحویل میدن ولی الان خلاقیتشون واسه یه عنوان گل میکنه. دختری که با تبهکارها در افتاد!

4

/// ◄ فیدیبو: باسلام سپاس از پیشنهاد شما ، کتاب مورد نظر شما در لیست کتابهای درخواستی قرار گرفت. بامهر /// کتاب دختری با نشان اژدها ازین نویسنده فقید واقعا خوندن داره البته اگه فیدیبو لطف کنه بذاره

5

دادگاهش کیف داد ولی کتاب‌های اول و دوم هیجانی‌تر بودند. اینجا چندتا آدم خیلی خوب داریم و چندتا آدم بد که خیلی خیلی از آدم خوب‌ها عقب‌ترند. واقعا هیجان کتاب افت پیدا کرده.

4

دراگون تاتو فیلمش هم قشنگ بود لطف کنید کتابشو موجود کنید البته فکر کنم ترجمه نشده باشه به علت ....

4

کتاب فوق العاده جذابیه و حیف که استیگ لارسون فرصت ادامه دادن این مجموعه رو پیدا نکرد

3

ریز به ریز کاغذبازی عملیات پلیسی و پرونده سازی را توضیح داد. کسل کننده بود.

5

سلام. برای من کتاب متفاوتی بود .خیلی لذت بردم .با تشکر از فیدیبو

4

#کتاب_بعدی_من

4

قسمت اول پ چی

5

عالی

3.9
(15)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
دختری که با تبهکارها در افتاد
٪50
دختری که با تبهکارها در افتاد
استیگ لارسون
نشر قطره
3.9
(15)
40,000
٪50
20,000
تومان