0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
ارباب زمان
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب ارباب زمان

نویسنده:
میچ آلبوم
درباره ارباب زمان
کتاب «ارباب زمان» نوشته میچ آلبوم ( -۱۹۵۸)، نویسنده، موسیقی‌دان و برنامه‌ساز تلویزیونی است. آلبوم، نویسنده‌ای کم‌کار اما از نظر منتقدان، موفق است. مشهورترین کتاب او «سه‌شنبه‌ها با موری» نام دارد، که مدت‌ها در صدر کتاب‌های پرفروش قرار داشت. او در این کتاب به یکی از مهم‌ترین مفاهیم بشری، یعنی زمان پرداخته است. با اینکه به نظر می‌رسد زمان به عنوان یک مفهوم قراردادی از مفهومی مشترک بین مردمان دارد اما تجربه هر کس در مواجهه با زمان، تجربه‌ای متفاوت است. حتی فرهنگ‌ها و خرده‌فرهنگ‌های مختلف نیز تعاریف و دیدگاه‌های متفاوتی نسبت به زمان دارند. نویسنده در این کتاب با رویکردی داستانی، مواجهه آدمهای مختلف را با زمان به تصویر می‌کشد. شخصیت‌های این داستان، آلبوم، با زمان درگیرند. فردی زمان بیشتری رسیدن به زندگی ایده‌آل خود طلب می‌کند، دیگری در آرزوی زمان بیشتر برای سپری کردن در کنار همسرش است که به علت بیماری هر لحظه مرگ را انتظار می‌کشد. این رمان سرشار از جملات مختلف درباره زمان و اهمیت آن است و مخاطب در بسیاری از بخش‌های کتاب با جملات نصیحت‌گونه‌ای درباره ارزش زمان و زندگی مواجه می‌شود. نویسنده به مخاطب یادآوری می‌کند که برای هر کاری زمانی در زندگی مقدر شده است و زمان تولد، زندگی و مرگ برای هر فرد فرا خواهد رسید و این انسان‌ها هستند که باید از آن به بهترین شکل بهره ببرند. در بخشی از کتاب «ارباب زمان» می‌خوانیم: «تلاش کنید زندگی بدون زمان را در نظر آورید. احتمالاً نمی‌توانید. با مفهوم ماه، سال و ایام هفته آشنایید. ساعتی روی دیوار یا داشبورد خودرویتان هست. برای غذا خوردن یا تماشای فیلم، برنامه‌ریزی یا تاریخ یا زمانی را در نظر می‌گیرید. بااین‌حال هر آن‌چه را که در پیرامونتان هست زمان را در نظر نمی‌گیرید. پرندگان دیرشان نمی‌شود. سگ‌ها به ساعتشان نگاه نمی‌کنند. آهوها برای گذشت روز تولدشان ناآرامی نمی‌کنند. فقط انسان است که زمان را اندازه می‌گیرد. فقط انسان است که ساعت را به صدا درمی‌آورد. برای همین، فقط انسان است که ترسی فلج‌کننده را در درون دارد که هیچ جاندار دیگری ندارد. ترس از به پایان رسیدن زمان».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۸ مگابایت
تعداد صفحات
258 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۳۶:۰۰
نویسندهمیچ آلبوم
مترجمندا نامورکهن
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The Time Keeper
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۲۷
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
82,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۸ مگابایت
۲۵۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 29 مخاطب
آرامش‌بخش 🌱 (1)
انگیزه‌بخش 🚀 (1)
5
ستاره
37 ٪
4
ستاره
41 ٪
3
ستاره
3 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
13 ٪
17 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

عنوان دیگه ای که برای این اثر ترجمه شده و در فیدیبو هم موجوده کتاب "وقت نویس" هست. البته من عنوان ارباب زمان رو خوندم و واقعا استفاده کردم.

4

نسخه چاپی این کتاب رو خوندم، اولش سخت بود با کتاب ارتباط بگیرم ولی به مرور قشنگ شد و مفهوم زمان رو خیلی زیبا بیان کرده خوندنش کمک میکنه دیدمون نسبت به زمان و دنیای اطرافمون عوض بشه

5

جالبه و بهتون ارزش زندگی، ارزش هر ثانیه و هر دقیقه از عمرتون را یادآوری میکنه و اینکه نباید در گذشته زندگی کنید یا ترس از آینده داشته باشید، بلکه باید در حال زندگی کنید.

5

نوشته های میچ آلبوم همیشه در عین سادگی پیچدگی خاصی داره که لذت خوندش رو چند برابر میکنه. در این کتاب ارزش زمان رو در غالب داستانی طولانی ولی گیرا به مخاطب نشون میده.

4

تمومش نکردم هنوز از بس که ترجمه تو ذوق میزنه و ضعیفه واقعا. نمیذاره بری جلو. موضوع زمان البته همیشه جذاب و بحث برانگیزه.

4

به نظرم ارزش وقت گذاشتن و خوندن رو‌ داره کلا میچ البوم نگرش جالبی به جهان داره که خوندن آثارش رو لذت بخش میکنه

4

کتاب خوبی بود. "هیچ وقت خیلی دیر یا زود نیست. هر چیزیی در زمان خودش اتفاق می افتد."

5

این کتاب بهتون یاد میده چرا باید قدر تک تک لحظات زندگیتون رو بدونید

4

با عرض پوزش نام نویسنده اشتباه درج شده ممنون از شما

5

کتاب ارزشمندیه و یه دید تازه نسبت زندگی و زمان به آدم میده

نمایش 7 نقد دیگر
3.8
(30)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
82,000
٪50
41,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
ارباب زمان
ارباب زمان
میچ البوم

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
ارباب زمان
٪50
ارباب زمان
میچ آلبوم
نشر قطره
3.8
(30)
آرامش‌بخش 🌱 (1)
82,000
٪50
41,000
تومان