0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
بهترین دوران زندگی زن
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب بهترین دوران زندگی زن

دوران بعد از چهل سالگی
نویسنده:
زیتا آنت وبر
درباره بهترین دوران زندگی زن

کتاب بهترین دوران زندگی زن: دوران بعد از چهل سالگی نوشته زیتا آنت وبر، کتابی درباره معضلات زنانی است که فکر می‌کنند بهترین سال‌های عمر خود را پشت سر گذاشته‌اند.

این کتاب که در ژانر روانشناسی و روابط خانوادگی قرار می‌گیرد، ترس‌ها و چالش‌های زنانی که به ۴۰ سالگی رسیدند را بیان می‌کند و توصیه‌های مفیدی برای کنار آمدن به دغدغه‌های ذهنی را ارائه می‌کند. در طول دوره زندگی تمام انسان‌ها، میانسالی از مهمترین مراحل زندگی محسوب می‌شوند، ولی این دوره حساس به علت تغییرات هورمونی برای زنان متفاوت است. علاوه بر این، زنان به سبب فشارهای روانی از طرف جامعه، وقتی به ۴۰ سالگی می‌رسند احساسات منفی زیادی در خود حس می‌کنند. زیتا وبر در کتاب حاضر به انواع مسائل زنان میان سال اشاره می‌کند و سعی بر این دارد که با ارائه راهکارهای مفیدی، راه رویارویی با آن‌ها را به آنان نشان دهد.

زنان در دوره میان‌سالی با تغییراتی مواجه می‌شوند که به شدت روان‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند باعث افسردگی آنان شود. با اینکه مردان نیز در میان‌سالی با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می‌کنند، فشار روانی حاصل از میان‌سالی به خاطر بروز آثار گذر زمان بر چهره و مشکلات جسمی خاص مانند یائسگی در زنان بیشتر است. در کتاب بهترین دوران زندگی زن (The best years of a woman’s life) نویسنده به این مسائل می‌پردازد و به زنان یادآور می‌شود با ایجاد تغییراتی در زندگی خود، روحیه خود را بازیابی کنند و بدون غم از دستاوردهای زندگی خود لذت ببرند. با تمرین‌هایی که وبر در کتاب خود پیشنهاد می‌کند زنان میان‌سال می‌توانند بر ترس‌ها و اضطراب خود غلبه و آرامش روانی بی‌مانندی کسب کنند.

این کتاب توسط « مهدی قراچه داغی » به فارسی برگردانده شده و انتشارات کتاب‌سرای نیک آن را منتشر کرده است.

معرفی زیتا آنت وبر

دکتر زیتا آنت وبر نویسنده، مشاور و مددکار اجتماعی است که در زمینه تحقیق و مشاوره به افراد و زوج‌ها ۳۰ سال تجربه دارد. او باور دارد که با راهنمایی و کمک، افراد به راحتی می‌توانند از پس مسائل و مشکلاتی که آنان را فلج می‌کنند بر آیند. او علاوه بر کتاب حاضر، کتاب‌های دیگری در زمینه سلامت زنان نوشته است که در بین آن‌ها می‌توان به «کمک به زنان افسرده» و «خودت را لاغر تصور کن» اشاره کرد.

سه دلیل برای خواندن کتاب بهترین دوران زندگی زن

میان‌سالی دوران گیج‌کننده و بحرانی در زندگی زنان است و همه زنان نمی‌توانند با تغییرات جسمی و روانی حاصل از ایت دوران به راحتی کنار آیند، ولی مطالعه کتاب حاضر می تواند در این راستا بسیار سودمند باشد. با خواندن این کتاب شما:

  • یاد می‌گیرید چطور با گذر دوران جوانی کنار بیآیید
  • می‌فهمید که در نبود فرزندانی که بزرگ شده‌اند و زندگی خود را مستقل از شما دارند چه کنید
  • با راهکارهایی برای آتشین نگه‌داشتن عشق و رابطه در این دوران آشنا می‌شوید

بخشی از کتاب بهترین دوران زندگی زن

حوادث مهم زندگی به ندرت رها از ترس و هراس هستند. ‏بخشی از یادگیری برخورد با هراس روبه رو شدن با آن هراس ‏است و کمتر مقولات و مواردی پیدا می‌شوند که هول‌انگیزتر ‏از ورود به دهۀ جدیدی از زندگی باشند. آیا به یاد دارید که ‏چگونه با مسائل دوران ۲۰ سالگی کنار آمدید؟ توانستید مسائل ‏و مشکلات دوران ۳۰ سالگی را پشت سر بگذارید. روبه رو شدن با ‏ترس از بالغ شدن و رسیدن به دوران جاافتادگی را می‌توان به درستی پشت سر گذاشت. نانسی ۴۰ ساله، که به شغل پرستاری اشتغال داشت دربارۀ هراسش از ‎۴۰ ساله شدن حرف می‌زند: «قبلاً فکر می‌کردم ‎۴۰ ساله یعنی پیر اما حالا که ۴۰ ساله هستم کم‌کم به ذهنم می‌رسد که شاید اشتباه می‌کردم. با این حال هنوز روبه‌رو شدن با این هراس دشوار است. دارم همه چیز را مورد ارزیابی جدید قرار می‌دهم که این هم هول‌انگیز است. سابق بر این فکر می‌کردم که کارم در حکم همه چیز است۔ حالا فکر می‌کنم هیچ چیزی همه چیز نیست.»

اوا، زن ۴۳ ساله و صاحب سه فرزند که در کار جواهرفروشی است و با شوهرش کار می‌کند درباره ترس روبه‌رو شدن با ‎۴۰ ‏سالگی این‌گونه حرف می‌زند: «به یاد دارم قبل از تولد ۴۰ سالگی‌ام افسرده و خموده شده بودم. در دفترچه یادداشتم نوشتم به ۴۰ سالگی نزدیکتر از ۳۹ سالگی هستم۔ می‌خواهم زمان متوقف شود۔ من ۴۰ سالگی را تمرین نکرده‌ام۔ اما به هر صورت ۴۰ ساله شدم و حدود شش ماهی افسرده بودم تا این که به تدریج بر اوضاع و احوالم مسلط گشتم و دانستم که این پایان جهان نیست.

پیشنهادهایی برای دوستداران کتاب بهترین دوران زندگی زن

اگر از خواندن کتاب بهترین دوران زندگی زن لذت بردید، می‌توانید با مطالعه کتاب‌های زیر درک بهتری از روابط‌تان با والدین یا همسرتان کسب کنید:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
190 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۰:۰۰
نویسنده زیتا آنت وبر
مترجم مهدی قراچه داغی
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The best years of a woman's Life
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۲۷
قیمت ارزی
7 دلار
قیمت چاپی
145,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۰۱ مگابایت
۱۹۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
50 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
33 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
16 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

چقدر مطالب قشنگی برای خانم های بالای چهل سال گفته. اگه بالای چهل سال دارید و از سن خود ناراضی هستید و دچار بحران چهل سالگی شدید این کتاب توصیه ها و تمارین بسیار خوبی داده

5

عاشقش میشین حتما بخونید

3.7
(6)
67,000
٪50
33,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
بهترین دوران زندگی زن
بهترین دوران زندگی زن
دوران بعد از چهل سالگی

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
بهترین دوران زندگی زن
٪50
بهترین دوران زندگی زن
دوران بعد از چهل سالگی
نشر قطره
3.7
(6)
67,000
٪50
33,500
تومان