0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
حکایت دولت و فرزانگی
٪50

معرفی، خرید و دانلود کتاب حکایت دولت و فرزانگی

نویسنده:
مارک فیشر
درباره حکایت دولت و فرزانگی

آیا افراد موفق نسبت به کسانی‌ که تنها در فکر موفقیت هستند، بیشتر تلاش می‌کنند؟ آیا این افراد باهوش‌تر، خوش‌شانس‌تر و شجاع‌ترند؟ آیا موفقیت در زمینه‌ی اقتصادی برای ما شادی به همراه می‌آورد؟ اگر شما هم جزء افرادی هستید که به دنبال تغییر در نگرش و دستیابی به اهداف بزرگی مثل کسب ثروت در زندگی‌تان هستید؛ کتاب حکایت دولت و فرزانگی یکی از بهترین کتاب‌ها در حوزه موفقیت و روانشناسی ثروت است. کتاب در قالب داستان و با لحنی سرگرم کننده، راهکارها و اصول کاربردی موفقیت را در کسب ثروت به خوانندگان ارائه می‌دهد.

خلاصه کتاب حکایت دولت و فرزانگی

 این کتاب همان‌طور که از نام آن مشخص است در غالب حکایت‌هایی زیبا و تامل برانگیز روایت شده است. حکایت دولت و فرزانگی، داستان جوان 32 ساله‌ای است که از شغل فعلی‌اش خسته و بیزار شده است و به دنبال راهی می‌گردد تا درآمد خود را افزایش دهد اما در این مسیر با مشکلاتی مواجه می‌شود. او نزد عموی ثروتمندش می‌رود و از او پول می‌خواهد اما عمویش از دادن پول به او خودداری می‌کند و به جای این کار جوان را به شهری دور افتاده که باغبانی سالمند به نام «آنی» در آن زندگی می‌کند، می‌فرستد.

در ادامه‌ی داستان، جوان با پیرمردی باهوش و میلیونر آشنا می‌شود. پیرمرد درس‌ها و نکاتی را به جوان می‌آموزد تا او با ذهنیت یک فرد میلیونر آشنا شود. این 15 حکایت خواندنی و آموزنده که در کتاب برای پسر جوان آماده شده است، شامل بخش‌هایی مثل حكايت به حبس افتادن جوان، حكايت آموزش ايمان، حكايت آموزش تمركز بر هدف، حکایت ارزش تصویر از خود و حكايت كشف نفوذ كلام است. در واقع نویسنده به شکل داستانی نکات مختلف روانشناسی و ثروت را با زبانی ساده و تاثیر‌گذار به مخاطب خود ارائه می‌کند.

 مارک فیشر در کتاب حکایت دولت و فرزانگی به زبان ساده این مسیر را به خواننده خود نشان می‌دهد که برای موفق و ثروتمند شدن اول از هرچیز باید آرزوهایت را بشناسی و بعد از طریق فرصتهای پیش رویت آن‌ها را به هدف زندگی‌ات تبدیل کنی. در انتهای کتاب، چند سال از این ماجرا گذشته است و جوان داستان، با به کارگیری رهنمود‌های مرد پیر حالا به یک فرد موفق و ثروتمند تبدیل شده است. دو کتاب «راه ‌و‌ رسم میلیونر‌ها» و «معبد میلیونرها» از همین نویسنده، به نوعی ادامه کتاب حکایت دولت و فرزانگی هستند. 

چرا باید کتاب حکایت دولت و فرزانگی را بخوانیم

یکی از دلایلی که باعث برتری این کتاب نسبت به سایر آثار روانشناسی شده است روایت داستانی آن است که نکات مختلف را با زبانی ساده و تاثیر‌گذار به مخاطب بیان می‌کند. مطالعه‌ی حکایت دولت و فرزانگی انگیزه‌ی لازم برای تغییر در قسمت‌هایی از زندگی‌تان را به شما می‌دهد و متوجه‌تان می‌کند که چه زمانی و به چه دلیل از پیشرفتتان جلوگیری کرده‌اید.

 این کتاب در سایت آمازون امتیاز بالایی کسب کرده است. کتاب حکایت دولت و فرزانگی اثر مارک فیشر تا چندین سال در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا و دنیا قرار داشته است به طوری که تنها در ایالات متحده صد و پنجاه هزار نسخه از این کتاب به فروش رسیده است. همچنین این اثر به بیست و یک زبان مختلف ترجمه شده است. در کتاب، نویسنده به راهکار‌های ضروری مثل جسارت، تعیین دیدگاه و استفاده درست از قدرت بی‌حد و اندازه‌ی ذهن اشاره می‌کند. بنابراین پیشنهاد می‌شود موقع خواندن این کتاب آموزنده یک قلم و کاغذ کنارتان بگذارید تا از نکات و مطالب موثر آن یادداشت‌برداری کنید و در صورت لزوم آن‌ها را با خود مرور کنید. حتی خواندن دوباره و چندباره این کتاب هم ارزشمند است و برایتان لذت‌بخش خواهد بود. در این کتاب مفاهیم مهم و کاربردی وجود دارد که شما را به ثروت واقعی نزدیک می‌کند.

مفاهیم و اصول میلیونر شدن

از مواردی که این کتاب برای موفق و ثروتمند شدن به آن اشاره می‌کند؛ موضوع سخت‌کوشی، ترس و هدف‌گذاری صحیح و دقیق است. پیرمرد در حکایت‌های خود به مرد جوان، اصول و راهکارهایی را برای ثروتمند شدن می‌آموزد.اما، لازمه‌ی آن‌ها دانستن این نکته است که برای موفقیت و کسب ثروت نباید تنها به سخت‌کوشی و کار زیاد بسنده کرد، بلکه باید در کنار آن فلسفه موفقیت افراد ثروتمند را یاد بگیریم.

نکته‌ی مهم دیگر این است‌ که، هرگز از خواستن و تلاش در جهت رسیدن به نقطه پیشرفت و موفقیت نترسیم. در تکمیل این موضوع در قسمتی از کتاب این عبارت طلایی آمده است: «بیشتر مردم می‌ترسند چیزی بخواهند و وقتی عاقبت چیزی می‌خواهند به اندازه کافی اصرار نمی‌ورزند. این خطاست». طبق گفته‌های پیرمرد کلید مهمی که در رسیدن به هدف‌ها و موفقیت‌ها به ما کمک می‌کند نحوه صحیح و درست هدف‌گذاری است. در اصل یکی از نکات مهم، مشخص بودن زمان و قابل دسترس بودن هدف‌ها است.

کتاب حکایت دولت و فرزانگی، تصویری روشن از راه زندگی، انگیزه و دانش کافی برای رسیدن به موفقیت ارائه می‌کند. ‌

درباره‌ی مارک فیشر ؛ نویسنده‌ی کتاب حکایت دولت و فرزانگی

مارک فیشر Mark Fisher که با نام «کی-پانک» هم شناخته می‌شود، نویسنده‌ی بریتانیایی است که در 11 ژانویه سال 1968 به دنیا آمد. بیشتر آثار این نویسنده در زمینه روانشناسی، موفقیت و رشد فردی است. حکایت دولت و فرزانگی مهم‌ترین اثر او محسوب می‌شود که تا چندین سال در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا و دنیا قرار داشته است. 

فیشر در طول سال‌های فعالیت خود نویسنده، منتقد، نظریه‌پرداز فرهنگی و وبلاگ‌نویس بوده است. او در نوشتن آثارش از نظریه‌پردازان و منتقدان معروفی مثل «ژان بوریار»، «فریدریک جیمسون» و « ژاک لاکان» فیلسوف بزرگ فرانسوی تاثیر گرفته است. از دیگر کتاب‌های مارک فیشر که به فارسی ترجمه شده‌اند می‌توان به «وصیت‌نامه میلیونر»، «حکایت آن‌که دلسرد نشد»، «مثل یک ثروتمند فکر کن»، «گلف‌باز و میلیونر» و «حکایت ثروت و فرزانگی» اشاره کرد که همه‌ی آن‌ها در حوزه‌ی انگیزشی و دستیابی به موفقیت هستند. مارک فیشر جمله معروفی دارد که می‌گوید : «برای شروع باید باور داشته باشی که می‌توانی سپس با اشتیاق شروع کنی». او در ژانویه 2017 در سن 48 سالگی از دنیا رفت. 

ترجمه‌های موجود از کتاب حکایت دولت و فرزانگی

حکایت دولت و فرزانگی، نوشته‌ی مارک فیشر، یکی از مشهورترین کتاب‌های قرن اخیر در زمینه‌ی روانشناسی و موفقیت است که برای اولین بار در سال 1990 منتشر شد. این کتاب در سراسر جهان فروش بسیار خوبی داشته است. در ایران هم ترجمه‌های فارسی مختلفی از این کتاب منتشر شده است. نشر «قطره»  این کتاب را با ترجمه‌ی «گیتی خوشدل»  منتشر کرده است.  کتاب  توسط ناشران دیگر نیز به فارسی برگردانده شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ترجمه‌ی «عفت حیدری» از نشر نیک فرجام، ترجمه‌ی  «ساره حسینی عطار و فاطمه اقبالی» از نشر «شمشاد» و ترجمه‌ی «ارسطو خلیلی فر» از نشر «بابان» اشاره کرد. 

نسخه‌ی الکترونیک، پی‌دی‌اف (pdf) و صوتی کتاب حکایت دولت و فرزانگی در سایت فیدیبو قابل خرید و دانلود است .

در بخش‌هایی از کتاب حکایت دولت و فرزانگی می‌خوانیم

دولتمند آنی به شاگرد جوان گفت: «برای کمک و پشتیبانی از تو، قاعده‌ی کلی دیگری نیز به تو می‌دهم. در سراسر زندگی‌ات از آن بهره‌های عظیم خواهی برد. از درون و بیرون، تو را متحول خواهد کرد. در واقع، تو را قادر خواهد ساخت تا دولت راستین را کسب کنی؛ دولت راستین، تنها به دست آوردن دارایی‌های مادی نیست. دولت راستین بسیار وسیع‌تر از آن است. قاعده مالی‌ات خواهد گذاشت که به هدف‌های مالی‌ات و حتی به بیش از آن برسی. اما مادامی که دولت را می‌جویی، هرگز از این واقعیت چشم برندار که اگر شادمانی و نیک‌‌بختی را از دست بدهی، همه چیز را از دست خواهی داد. دویدن از پی پول به آسانی می‌تواند به وسواس بدل شود و نگذارد که از زندگی کام بجویی. و همان گونه که گفته‌اند: چه سود اگر آدمی همه جهان را به دست آورد، اما روح را از دست بدهد؟ پول خادمی بی‌همتا، اما اربابی مستبد است. آیا منظورتان این است که دولت و نیکبختی نمی‌توانند با هم وجود داشته باشند؟ ابدا. اما باید بسیار هشیار باشی تا چشم‌اندازت را از دست ندهی. جان. د. کفلر، یکی از بزرگترین دولتمندان جهان، چنان در اشتغال ذهنی و سنگینی نگرانی‌هایش خرد شد که در پنجاه سالگی، پیرمردی کوچک بود. معده‌اش چنان ناراحت بود که تنها چیزی که می‌توانست بخورد نان و شیر بود. مدام می‌ترسید که پولش را از دست بدهد و اطرافیانش به او خیانت کنند. پول اربابش شده بود. دیگر نمی‌توانست از پول کام بجوید. در واقع، از یک منشی ساده‌ی اداره که می‌تواند از غذایش لذت ببرد نیز فقیرتر بود.» جوان گفت: «ثروت را جلو‌ی چشمم می‌آورید و آنگاه مرا می‌هراسانید؟» دولتمند گفت: «اگرچه نیتم این نیست، و قاعده‌ایی که هم اکنون به تو خواهم داد یاری‌ات خواهد کرد تا از تله‌یی که بسیاری از جویندگان دولت به دامش افتاده‌اند برحذر بمانی. اشخاصی که هنوز اساسا فقیرند، بی‌رحمانه کار می‌کنند تا به هدف‌هایشان برسند. نخستین پولی که به دست می‌آورند، انگشت بر ژرفترین جاه‌طلبی‌شان می‌گذارد، و سبب می‌شود که مشتاق‌تر و مشتاق‌تر شوند. آنگاه که ثروت هنگفت به دست می‌آورند، شروع می‌کنند به ترس از دست دادن آن.»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
گوینده هوشمند (AI)
راوی
حجم
883.۳۲ کیلوبایت
تعداد صفحات
116 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۳:۵۲:۰۰
نویسندهمارک فیشر
مترجمگیتی خوشدل
ناشرنشر قطره
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
The instant millonaire: a tale of wisdom and wealth
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۲۰
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
65,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
راوی
۸۸۳.۳۲ کیلوبایت
۱۱۶ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.2
از 5
براساس رأی 176 مخاطب
گیرا 🧲 (4)
انگیزه‌بخش 🚀 (4)
5
ستاره
67 ٪
4
ستاره
10 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
10 ٪
95 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

آقای مارک فیشر زنده هستند شما مارک فیشر انگلیسی که سال ۲۰۱۷ فوت کرده رو با آقای marc fisher کانادایی که الان۶۰و خورده ای سن دارن اشتباه گرفتید . این کتاب بی نظیره دوست عزیزی نوشتن این کتاب چند روز جوگیرت میکنه بنظرم کاملا کتابو درک نکردن و درکی از موفقیت واقعی نداشتن این کتاب مث قرآن کریم محدود به زمان و مکان خاصی نیست و مربوط به تمام دوران ها خواهد بود و ورای زمان است موفقیت رسیدن به یه هدف نیست موفقیت مسیری است که همیشه باید جریان داشته باشد و اصل کتاب رسیدن به کمالی است که انسان هر چه را اراده کند بتواند به دست بیاورد نه این که پول داشته باشد بخرد بلکه با تلاش هر کاری رو بتونه انجام بده این کتابو بیشتر از صد بار مطالعه کردم خوده نویسنده در اویل کتاب گوش زد میکنه این کتاب برای یک بار خواندن نیست بلکه با هر بار مطالعه درکی عمیقتر پیدا خواهید کرد دوستانی که این کتابو یه کتاب جوگیر کننده میدانند همان افرادی هستند که به دنبال یه شبه میلیاردر شدن هستن و حاضر نیستن بها و سختی مسیر موفقیت رو پرداخت کنند کفر نباشه این کتاب بعداز قرآن کریم والاترین کتاب ممکن خواهد بود

1

به نظر من کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه ها بیشتر میتونه کمک کنه تا درک درستی از فرزانگی داشته باشیم تا این کتاب. این کتاب با یه داستان ساده تنها روش فرزانگی و هدف زندگی رو داشتن دو تا ماشین و یه خونه قشنگ و پیدا کردن روشی برای دو برابر کردن سرمایه در هر سال می دونه، بدون اینکه روشی ارائه بده. به نظر من باید همیشه به جای مثبت اندیشی تخیلی، یه نیم نگاهی هم به نیمه خالی لیوان داشت، و با واقعیت ها کنار اومد، نه اینکه با خوندن یه همچین کتابهایی یه چند روزی جوگیر بشی بعد برگردی سر نقطه اول... و این نکته رو مد نظر داشته باشی که کسی واقعاً با خوندن این کتابها پولدار شده ( به غیر نویسنده با فروش کتابش) یا نه.

5

کتابهای زیادی در مورد موفقیت نوشته شده و خیلی از ما حداقل یکی دوتا از اونارو خوندیم و چون عمل نمی‌کنیم میگیم تاثیر نداره شاید تا حالا ۵ تا کتاب خوندیم که همشون گفتن اهدافت رو بنویس ولی ما حداقل زحمت نوشتن اهداف رو هم به خودمون ندادیم فقط میخونیم و رد میشیم من همه کتابهای برایان تریسی و آنتونی رابینز رو خونده بودم ولی هیچ اتفاقی تو زندگیم نیفتاده بود تا اینکه حکایت دولت و فرزانگی و بعدش اثر مرکب رو خوندم و ریز به ریز به گفته هاشون عمل کردم و تا الان دو سه بار خوندم و هر بار یه اتفاق جدید تو زندگیم میفته و به سرعت دارم پیشرفت میکنم دوستان این کتابها چراغ جادو نیستن راه رو نشون میدن و رفتن راه یعنی موفقیت

5

محتوای کتاب با زندگی واقعی اصلا همخوانی نداره و از اون دسته کتاباس که به شدت هیجانیت میکنه و بسته به ظرفیت هر فرد چند وقته فروکش میکنه. کسی که از روان انسان آگاهی داشته باشه و بدونه چطور و بر چه اساس کار میکنه به اینچنین کتابها نمیتونه نمره بالایی بده . هر چند جملات قدرتمندی داخلش داره که قابل تامل و اندیشیدنه اما اعتقاد تام و کامل به اینچنین عقیده هایی ممکنه ضربه های بدی به آدم بزنه چون بد حقیقت و واقعیت زندگی مغایرت داره . نادیده گرفتن شرایط بیرونی و همه چیز رو به درون مرتبط دانستن اشتباه بزرگیه

5

ذات انسان عجول است کتاب عالی و به زبان و تفکر نویسنده است قصاوت کلا اشتباه است اگر نظری دیگر در مورد کتاب است چرا نویسنده نمیشی کتاب را نه یک بار که باید بارها خواند تا ملکه ذهن شود این که راوی با زبان من دیگر صحبت می‌کند بسیار ارزشمند و قابل تحسین است قضاوت کار شیطان و قضات برده شیطان هستند واسه آزادی انسان از خطاهایی که ناخواسته یا بالاجبار از آنها سر می‌زند چه خوب که کسانی که در مورد کتاب نقد تند دارند راههای را به دیگران نشان می‌دهند که شاید در حال عادی برای ما دیدنش سخت باشد

5

یک کتاب بسیار عالی است. متاسفانه دوستانی که درک درستی از ندورک مارکتینگ ندارند این مطالب را با شرکت های هرمی خلافکار مقایسه میکنند. توصیه میکنم ابتدا تفاوت شرکت های نتورک مارکتینگ سالم را با دسیسه های هرمی تحقیق کنید و خوب یاد بگیرید و بعد این کتاب را بخوانید. زندگی شخصی و اقتصادی شخص من ظرف ۲ سال از این طریق از صفر به ۱۰۰ رسید. این کتاب هم تاثیر بینظیری داشت. منتها نیاز هست ابتدا از قضاوت های کورکورانه دست برداریم

5

جملات کتاب ۴اثر فلورانس را تکرار میکرد. جملاتی و نکاتی هم که می گفت خیلی قدرتمند نبودند و آدم رو به وجد نمی آورد اما بسی جای تامل است که همین ها هم اقدام و عملی شوند. ترجمه کتاب هم خوب بود و نه عالی. کتاب یک خط داستانی رو طی میکرد و اینکه اقدام و عملی کردن نکاتی رو که به خواننده گوش‌زد میکنه نتیجش اینکه که به اولین میلیون دلار در کمتر از ۶سال میرسی. مرسی کتاب بابت تکرار اطلاعاتی که دادی

1

کتاب مورد علاقه شبکه های هرمی

4

من این کتاب رو خوندم، مهم ترین بحثش اینه که اهدافتون باید کاملا مشخص، از لحاظ کمیت و کیفیت و زمان دسترسی باشه، و از خودم تعجب می کنم بارها این مطلب رو خونده بودم، اما در این کتاب یقین پیدا کردم باید برنامه کاملا مشخص داشته باشم.

5

حقیر تا ۶۰ سالگی که حدود ۲۰ سال آن به تحصیل آکادمیک ومابقی به مطالعه که تئوریک وکسب تجارب عملی گذشته، با درک معانی دولت وفرزانگی،معتقدم که این دو باهم تضاد داشته و در کنار هم آوردنش از.....اشتباه نویسنده یا مترجم صورت میگیرد. امیر راد

نمایش 85 نقد دیگر
4.2
(176)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
40,000
٪50
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
٪30
حکایت دولت و فرزانگی
حکایت دولت و فرزانگی
مارک فیشر

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
حکایت دولت و فرزانگی
٪50
حکایت دولت و فرزانگی
مارک فیشر
نشر قطره
4.2
(176)
حال‌خوب‌کن ✨ (4)
40,000
٪50
20,000
تومان