0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
سرگذشت موسیقی راک
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب سرگذشت موسیقی راک

تحول فرهنگی به لحاظ زیباشناسی و عناصر اجتماعی
نویسنده:
پیتر ویک
درباره سرگذشت موسیقی راک
کتاب «سرگذشت موسیقی راک» نوشته پیتر ویک ( -۱۹۵۱) محقق و موسیقی‌دان آلمانی است. از او آثار و مقالات متعددی در مباحث تاریخ هنر، زیبایی‌شناسی منتشرشده که بسیاری از آنها به زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، ایتالیایی، سوئدی، فنلاندی، چک و روسیه نیز ترجمه شده‌اند. این کتاب همان‌طور که از نام آن مشخص است، به سرگذشت سبک موسیقی راک پرداخته است. این سبک موسیقی نوعی کاملا از آزاد از موسیقی پاپ شمرده می‌شود، که در زمانی بسیار کوتاه در ایالات‌متحده آمریکا و سپس در انگلستان و اروپا و حتی روسیه طرفداران و نوازندگان بسیاری را به خود جلب کرد. این نوع موسیقی با سازهایی چون گیتار برقی، گیتار آگوستیک، باس برقی و سازهای ضربی شناخته می‌شود که خاستگاهی اجتماعی، سیاسی دارد. در این کتاب ریشه‌های ظهور موسیقی راک در کشورهای آمریکا و انگلستان مورد توجه قرار گرفته و تحلیل شده است. در پایان آن نیز فهرستی از شخصیت‌ها، هنرمندان و آهنگ‌سازان معروف این سبک منتشر شده است. در بخش آغازین کتاب «سرگذشت موسیقی راک» می‌خوانیم: «در نگاه اول این تصور ممکن است به ذهن درآید که تفرس در باب موسیقی راک و انواع مربوط نیازی به درآمد ندارد. اما از آنجا که قرار است راک را به لحاظ موجودیت فرهنگی، به عنوان عنصر و ابزار زیبایی‌شناسی بنگریم، کار کمی سخت می‌شود، به‌قدری که فکر می‌کنیم درآمدی لازم است که خواننده را برای شروع مطلب آماده کند. احتمال دارد بعضی خوانندگان از تولد و خاستگاه راک اطلاع داشته باشند ،ولی آنچه نمی‌دانند بستر حرکتی آن در موضع سیاسی/اجتماعی/ هنری/ فرهنگی است که موضوع کتاب حاضر است. مانند اغلب پدیده‌های اجتماعی راک نیز که در جوامع آمریکایی و اروپایی به‌عنوان انگیزه جنبش‌های اعتراض‌آمیز سیاسی شناخته شده، دارای ابعاد و اضلاع متفاوت است. یعنی دارای وجوهی است که به شخصیت و کیفیت آن حیات می‌بخشد. پرداختن به موسیقی راک برای علاقه‌مندان و حتی حرفه‌ای‌ها آسان نیست به‌ویژه امروز که چندین دهه از تولد آن می‌گذرد و طی این زمان دچار تغییر هویت شده».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
18.۸۰ مگابایت
تعداد صفحات
544 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۰۸:۰۰
نویسندهپیتر ویک
مترجمپرتو اشراق
ناشرانتشارات ناهید
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Rock musik:culture,aesthetics
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۵/۱۲
قیمت ارزی
5 دلار
قیمت چاپی
290,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱۸.۸۰ مگابایت
۵۴۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.1
از 5
براساس رأی 14 مخاطب
5
ستاره
28 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
28 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
28 ٪
8 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

کتاب خوبی هست و از زاویه بیرون از راک به آن نگا میکند ولی امان از دست مترجم! اصطلاحات و اسم های راک را انگار به گوگل ترنسلیت داده اند ترجمه کرده است! در ضمن متن ترجمه هم خیلی روان نیست. اگر علاقه شدیدی به راک دارید از نظر من متن انگلیسی اش را بخوانید بهتر است.

1

متاسفانه نویسنده این کتاب به هیچ عنوان درکی از موسیقی راک یا متال و حتی ترجمه نداشته! اسم گروه بلک سبث، بلک سابات و دیپ پرپل، بنفشِ تیره ترجمه شده!

3

کتاب بسیار جامعی است، چندی پیش در کتابفروشی دنبالش بودم که موجود نبود. به دانشجویان و علاقه مندان به موسیقی پیشنهاد می کنم حتما بخونن

3

متاسفانه اصلا ترجمه قابل فهم و روان نیست.

1

جدیدا وقتی میام اینجا حس میکنم سر گردنه هستم چه خبره؟؟؟

5

کتاب عالی بود از آن خیلی خوشم آمد

3

داغون با این برنامتون

5

خیلی خوبه...

3.1
(13)
228,000
٪30
159,600
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
سرگذشت موسیقی راک
٪30
سرگذشت موسیقی راک
تحول فرهنگی به لحاظ زیباشناسی و عناصر اجتماعی
انتشارات ناهید
3.1
(13)
228,000
٪30
159,600
تومان