0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جوجه اردک زشت

معرفی، خرید و دانلود کتاب صوتی جوجه اردک زشت

ناشر:
آوارسا
درباره جوجه اردک زشت

«روزی روزگاری تو یه دهکده مزرعه‌ای بود که حیوونای زیادی توش زندگی می‌کردن. خونه‌ی خانم اردکه کنار کلبه ی قدیمی تو مزرعه بود. آخرای فصل تابستون بود و اون روی تخم‌ها نشسته بود تا جوجه‌هاش به دنیا بیان .همینطور که روی تخم‌ها خوابیده بود، ناگهان شروع به حرکت کردن، جوجه اردک‌ها با نوک‌های کوچیک و قشنگ‌شون پوسته‌ی تخم هاشون رو شکستن و یکی یکی بیرون اومدن. به جز یکیشون. یه تخم بزرگ و سیاه...»  این جمله‌های خواندنی، جمله‌های ماندگار قصه جوجه اردک زشت است. یکی از داستان هایی ست که دوران کودکی میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا، زیبا و رنگی کرده است. قصه زیبای جوجه اردک زشت اثر نویسنده محبوب کودکان، هانس کریستین آندرسن بعد از گذشت سالیان زیاد هنوز هم کودکان دیروز و کودکان امروز را به همدیگر پیوند می‌زند.

خلاصه قصه‌ جوجه اردک زشت

قصه‌ی جوجه اردک زشت The Ugly Duckling با توصیف یک مرغزار شروع می‌شود. در این مرغزار، ماده اردکی در لانه‌ی خود بر روی تخم هایش خوابیده است. تخم ها یکی یکی ترک می‌خورند و جوجه می‌شوند اما یکی از تخم ها که کمی بزرگتر است با تأخیر از تخم بیرون می‌آید. این جوجه اردک از بقیه بزرگتر است و ظاهری سیاه و زشت دارد. او کمی با جوجه اردک های دیگر تفاوت دارد. اردک مادر از او دفاع می‌کند و در برابر نیش و کنایه های بقیه از او دفاع می‌کند، و در دفاع از جوجه اش می‌گوید: «این طفلک به کسی کاری ندارد»، یا «درست است که این بچه ظاهر زیبایی ندارد اما خوش اخلاق است و در آینده زیبا خواهد شد». اما وقتی آزار اردکهای دیگر زیاد می‌شود مادر هم دیگر دست از حمایت او بر می‌دارد و می‌گوید: «دلم می خواهد از اینجا بروی و دیگر هیچ‌وقت پیدایت نشود».

جوجه اردک زشت به ناچار از مرغزار می‌رود و روزهای سختی را میان بلایایی مثل وجود شکارچیان، حمله‌ی حیوانات وحشی و سرمای کشنده می‌گذراند. اما زمانی که بهار می‌رسد او می‌بیند که قدرت پرواز پیدا کرده است و چون به قوها علاقه‌مند بود به طرف آنها می‌رود. وقتی به آنها می‌رسد به نشان تعظیم سرش را خم می‌کند اما ناگهان خودش را در آب می‌بیند که مثل همان‌ها «قو»یی زیبا شده است. همان لحظه قوهای دیگر برکه به او سلام می‌کنند و نوازشش می‌کنند.

بر اساس کتاب جوجه اردک زشت انیمیشن‌های زیادی  ساخته شده است. نسخه‌ی الکترونیک و صوتی جوجه اردک زشت توسط آوارسا تهیه شده است و خرید و دانلود کتاب، پی دی اف (pdf) و نسخه‌ی صوتی این اثر به همراه آثار دیگر آندرسون در اپلیکشین رایگان فیدیبو امکان‌پذیر است.

درباره هانس کریستین اندرسن؛ خالق دنیای رنگی کودکان

هانس کریستین آندرسن در 2 آوریل 1805 درشهر ادنسه دانمارک در خانواده‌ای بی‌سواد متولد شد. زادروز آندرسن روز جهانی کتاب کودک نام‌گذاری شده‌است. او در یازده سالگی پدرش را از دست داد اما تا چند سال کار می‌کرد تا هزینه های زندگی‌اش را برآورده کند. مثلا برای امرار معاش در یک کارگاه خیاطی و بافندگی شاگرد بود و بعد از آن در کارخانه تولید سیگار کار کرد. در  سال 1819  به  شهر کپنهاگ رفت و در آنجا وارد فعالیت‌های هنری مثل تئاتر شد. آندرسن صدای خوبی داشت و این موضوع به او برای کار پیدا کردن در تئاتر سلطنتی دانمارک کمک زیادی کرد، اما بعد از مدتی که به سن بلوغ پا گذاشت، کم کم صدایش عوض شد و آن زیبایی قبل را برای انجام دادن کار نداشت به همین دلیل هم آندرسن کار خود را از دست داد.

ژوناس کالین که اتفاقی با آندرسن آشنا شده بود، او را به مدرسه گرامر اسلاگلس فرستاد و مخارج مدرسه او را به عهده گرفت. آندرسن تا سال ۱۸۲۷ در مدرسه گرامر درس خواند و در خاطرات خود گفته است که تلخ ترین دوره زندگی اش را در این مدرسه گذرانده است. چون در مدرسه از همه بزرگتر بوده است و از نظر هم کلاسی هایش هیچ جذابیت ظاهری نداشته است به همین دلیل مورد اهانت و آزار قرار می‌گرفت.

هوش و قدرت تخیل آندرسن خیلی قوی بود و یکی از دوستانش باور داشت که آندرسن استعداد شاعر شدن دارد، این موضوع باعث شد تا آندرسن نوشتن را جدی‌تر از قبل دنبال کند و این کار را به عنوان شغل اصلی انتخاب کند. اولین کتاب داستان آندرسن در سال ۱۸۲۲ منتشر شد.

شهرت جهانی آندرسن حاصل قصه‌هایی است که برای کودکان خلق کرد. از مشهورترین آثار او می‌توان به «پری دریایی کوچولو»، «بندانگشتی»، «جوجه اردک زشت»، «زندگی من»، «ملکه برفی»، «دخترک کبریت فروش» و «لباس جدید پادشاه» و ده‌ها داستان مشهور دیگر اشاره کرد. به گفته خودش، جوجه اردک زشت در واقع سرگذشت زندگی خود آندرسن بوده است.

در سن 67 سالگی آندرسن بر اثر افتادن از تخت دچار آسیب دیدگی شدید شد و سه سال بعد در سال 1875  در کپنهاگ در خانه‌ی دوست صمیمی‌اش از دنیا رفت. آندرسن در کپنهاگ‌ به خاک سپرده شد او قبل از مرگش درخواست داده بود که برای مراسم تدفینش آهنگی را بسازند، او گفته بود: «بیشتر کسانی که در مراسم تدفین مرا بدرقه خواهند کرد کودکان هستند، ضربات موسیقی را برای قدم‌های کوچکشان هماهنگ کن».

جایزه ادبی «هانس کریستین اندرسن»

جایزه ادبی هانس کریستین اندرسن جایزه بین‌المللی دانمارکی است که به نویسنده‌ای تعلق می‌گیرد که مجموعه آثارش از نظر کیفیت و سبک مثل داستان‌های آندرسن از کیفیت بالا و اصالت برخوردار باشد. این جایزه از سال ١٩٥٦ تاکنون هر دوسال یک بار به یک نویسنده در رشته ادبیات کودکان و یک تصویرگر طی مراسمی توسط ملکه دانمارک که حامی این مراسم است به برندگان آن اهدا می‌شود. جایزه ادبی هانس کریستین آندرسن به نوعی برابر با جایزه نوبل ادبی (نوبل کودک) در رشته قصه‌های کودکان قرار دارد. هدف از اهدای این جایزه، نشان دادن تاثیر آثار هانس کریستین آندرسن بر نویسندگان سراسر دنیا و ستایش نویسندگانی است که داستان های جذاب کودکانه خلق می‌کنند .برنده‌ی این نوبل کوچک یک لوح تندیس جوجه اردک زشت و یک جایزه نقدی دریافت می‌کند.

«جی کی رولینگ » نویسنده رمان های دنباله دار «هری پاتر» یکی از نویسندگانی است که موفق به دریافت این جایزه شده است. «رولینگ» طی مراسمی در محل زادگاه «هانس کریستین آندرسن» نویسنده مشهور داستان های کودکان، جایزه نقدی را با یک مجسمه برنزی «جوجه اردک زشت» دریافت کرد. جی کی رولینگ زمان دریافت جایزه خود به حاضران در مراسم گفت: «هانس کریستین آندرسن نویسنده آثاری ماندگاری مثل پری دریایی کوچولوو جوجه اردک زشت توانسته است شخصیت‌های تکرار نشدنی را خلق کند و او به خوبی به این امر واقف بوده است که کار برای بچه‌ها نمی‌تواند سطحی و ملال‌انگیز و خسته‌کننده باشد. او می دانست چگونه در داستان‌های رنگینی که نوشته است وقایع را چالش برانگیز و هیجان‌انگیز نشان دهد.» از دیگر نویسندگان مشهوری که برنده این جایزه شده اند «ایزابل آلِنده» و «هاروکی موراکامی» هستند.

 نامزدهای ایرانی جایزه هانس کریستین آندرسن  

 بعد از ماه‌ها بررسی و مشورت، درنهایت «شورای کتاب کودک در بخش تصویرگری»، «فرشید شفیعی» را در بخش تصویرگری و «فرهاد حسن‌زاده» را در بخش نویسندگی (برای بار دوم) به‌عنوان نامزدهای ایرانی جایزه جهانی هانس کریستین آندرسن ۲۰۲۰ به دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY معرفی کرد. «فرشید مثقالی» تصویرگر مشهور، تنها برنده ایرانی این جایزه جهانی در سال ۱۹۷۴ است.  

«هوشنگ مرادی کرمانی» هم جزء نویسندگان ایرانی است که در سال ۱۹۹۲ از سوی هیئت داوران این مراسم مورد تشویق و تمجید قرار گرفت. «احمدرضا احمدی» در سال ۲۰۱۰ و «هوشنگ مرادی کرمانی» در سال ۲۰۱۴ در میان ۵ نویسنده‌‌ی فینالیست، «محمدعلی بنی‌اسدی» در سال ۲۰۱۲ و «پژمان رحیمی‌زاده» در سال ۲۰۱۶ در میان ۵ تصویرگر فینالیست جایزه هانس کریستین آندرسن قرار گرفتند. در سال ۲۰۱۸  «فرهاد حسن‌زاده» در فهرست ۵ نویسنده‌‌ی فینالیست و برتر جهان قرار گرفت و در شهر آتن لوح تقدیر و سپاس این جایزه بزرگ را دریافت کرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
mp۳
حجم
18.۷۴ مگابایت
مدت زمان
۲۰:۲۸
نویسنده هانس کریستین آندرسن
راویعادله نهاوندیان
راوی دوم عاطفه مولایی تبار
ناشرآوارسا
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۱۰/۱۸
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
mp۳
۱۸.۷۴ مگابایت
۲۰:۲۸

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.4
از 5
براساس رأی 27 مخاطب
5
ستاره
70 ٪
4
ستاره
14 ٪
3
ستاره
7 ٪
2
ستاره
3 ٪
1
ستاره
3 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

ساخت و ادیت کتاب صوتی هم هزینه داره داستان رو به سبک خودتون برای بچه ها بگید یه وقتایی هم شنیدن همون داستان با یه راوی دیگه هم خوبه هم از جهت استفاده از لغات معادل بیشتر که ذهن بچه ها به اون نیاز داره و هم اینکه برخی زیر و بم های داستان تو محاوره معمول ممکنه کم رنگ و یا حذف بشه

5

واقعا این داستان قشنگ و پر مفهومه اکثرا این داستانا شندیدیم ولی صدای راوی دلنشینه و خیلی داستان جذاب‌تر بیان میشه

5

این قصه رو هم بابام دوست داره هم من خیلی قشنگ این قصه رو هیچ وقت از فیدیبو پاک نکنید

5

دیگه اینو همه شنیدن چرا پولی؟

4

خیلی قصه و گوینه هاشو دوست داشتم دخترم هم همیشه از این قصه صوتی لذت میبره

5

کتاب مورد علاقه من از کودکی تا حال ۴۷ سالگی

3

کتابی نوستالژیک که با سرعت تند در ده دقیقه میتوان شنید.

5

خیلی صداگذاری و اجرای جالبی داره

1

اجرای آماتوری و بسیار ابتدایی

5

من که لذت بردم

نمایش 6 نقد دیگر
4.4
(27)
5,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
جوجه اردک زشت
جوجه اردک زشت
آی قصه قصه قصه

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جوجه اردک زشت
جوجه اردک زشت
هانس کریستین آندرسن
آوارسا
4.4
(27)
5,000
تومان