0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
جامعه شناسی اقتصادی

معرفی، خرید و دانلود کتاب جامعه شناسی اقتصادی

ساخت اجتماعی و کنش اقتصادی
درباره جامعه شناسی اقتصادی
کتاب «جامعه‌شناسی اقتصادی» نوشته ریچارد سوئدبرگ ( -۱۹۴۸)، جامعه شناس و اقتصاددان، است. این کتاب به عنوان یکی از کتاب‌های مهم در جامعه‌شناسی اقتصادی جدید محسوب می‌شود که در دهه هشتاد میلادی با مقاله مارک گرانووتر متولد شد؛ بنابراین حوزه جدیدی در علوم اجتماعی به شمار می‌آید و برای مطالعه پدیده‌های اقتصادی خرد و کلان از منظر جامعه‌شناسی بسیار راه‌گشاست. این کتاب نخست با عنوان «منفعت‌طلبی و ساختار اجتماعی» در اختیار محققان قرار گرفت. انتخاب این عنوان متفاوت برای نشان‌دادن برنهاد اصلی ریچارد سوئدبرگ در جامعه‌شناسی اقتصادی جدید بود. در مقدمه کتاب «جامعه‌شناسی اقتصادی» می‌خوانیم: «همان‌طور که خوانندگان ملاحظه خواهند کرد و ریچارد سوئدبرگ هم متذکر شده است، مقالۀ سخت و پیچیده‌ای است، اما خواندن آن برای فهم تفاوت اقتصاد نهادگرای جدید و اقتصاد نئوکلاسیک از یک‌سو و جامعه‌شناسی اقتصادی جدید از سوی دیگر لازم است. ضمن اینکه مترجم مقدمۀ مختصری در تمایز پارادایم نظری اقتصاد نئوکلاسیک و جامعه‌شناسی اقتصادی در ابتدای کتاب افزوده است. ریچارد سوئدبرگ در این کتاب اصول جامعه‌شناسی اقتصادی جدید را به‌دقت تشریح کرده است. وی در سراسر فصول کتاب میان اندیشه اقتصاد نئوکلاسیک و اقتصاد نهادگرایان جدید از یک‌سو و جامعه‌شناسی اقتصادی از سوی دیگر تمایز قائل می‌شود و به‌دقت وجوه هرکدام را توضیح می‌دهد تا جایگاه جامعه‌شناسی اقتصادی جدید را در مطالعه پدیده اقتصادی روشن کند. به‌علاوه در ادغام نظریه منفعت در نظریات جامعه‌شناسی برای استفاده از این مکاتب اقتصادی تلاش می‌کند. همچنین سوئدبرگ حفره‌های ساختاری را نیز در جامعه‌شناسی اقتصادی جدید نشان داده است. تشریح این حفره‌ها برنامه تحقیقی خوبی را پیش‌روی محققان علوم اجتماعی می‌گذارد تا جامعه‌شناسی اقتصادی جدید را هرچه بیشتر توسعه دهند».
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
5.۳۲ مگابایت
تعداد صفحات
554 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۱۸:۲۸:۰۰
نویسندهمارک گرانووتر
نویسنده دومریچارد سوئدبرگ
مترجم علی اصغر سعیدی
ناشرانتشارات تیسا
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
Principles of economic sociology
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۴/۲۷
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵.۳۲ مگابایت
۵۵۴ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 6 مخاطب
5
ستاره
83 ٪
4
ستاره
16 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
5 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

مشکل اصلی این کتاب نداشتن مساله اصلی در هر فصل و به طور کلی در همه کتاب است. نویسنده تلاش کرده است یک کتاب به اصطلاح تکست برای جامعه شناسی اقتصادی تدوین کند. اما به جای تمرکز بر جریانات اصلی این رشته به افراد صاحب نظر رجوع کرده. لذا در بسیاری از بخش ها استدلال ها ناتمام است. تنها جایی که امیدوار کننده است مقاله گرانووتر است که مترجم به این کتاب افزوده که متاسفانه ترجمه خوبی از آن انجام نشده

5

کتاب مفیدی هست ولی ترجمه میتونست خیلی بهتر باشه. گاهی اینطور برداشت میشه که اشکالات ترجمه، محتوا رو تحت تاثیر قرار داده.

5

کتاب خوبیه ولی به گمانم ترجمه چندین جا ایراد داره.

5

کتاب بسیار مفیدی است

4

کتاب خوبیه

4.8
(6)
18,800
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
جامعه شناسی اقتصادی
جامعه شناسی اقتصادی
ساخت اجتماعی و کنش اقتصادی
انتشارات تیسا
4.8
(6)
18,800
تومان