0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
«بی طرفی» در اخلاق رسانه از منظر قرآن کریم
٪20

معرفی، خرید و دانلود کتاب «بی طرفی» در اخلاق رسانه از منظر قرآن کریم

نویسنده:
احمد کوهی
درباره «بی طرفی» در اخلاق رسانه از منظر قرآن کریم
در این کتاب می‌خواهیم توجه خود را بر یک اصل اخلاقی در رسانه‌ها متمرکز کنیم. اخلاق رسانه، یکی از مباحث بسیار مهم و محل اختلاف نظریه‌پردازان و پژوهشگران رسانه بوده است. برخورداری از رسانه‌های اخلاقی و رعایت اصول اخلاقی در رسانه‌ها مطلوب دائمی حس پاک و فطرت آسمانی انسان‌ها است و در نگاهی کلی‌تر، هر یک از انواع تکنولوژی، اخلاق متناسب با خود را اقتضا می‌کند. شاید بتوان ادعا کرد که اصول و قواعد اخلاقی، ثابت و دائمی‌اند، ولی نمی‌توان از این واقعیت چشم پوشید که حضور رسانه‌ها در صحنه‌های اجتماعی، موضوعات و مسائل نوپدیدی را خلق کرده که می‌تواند اخلاقی به کلی متفاوت را رقم بزند. اصول اخلاق رسانه‌های جمعی هر چند قدمتی به درازای تاریخ خود رسانه‌های جمعی ندارد، ولی سهم مهمی از مطالعات و ادبیات این رشته علمی را به خود اختصاص داده‌ است. اکنون در عصر اطلاعات و ارتباطات زندگی می‌کنیم و رسانه‌ها ابعاد مختلفی از زندگی اجتماعی و حتی فردی انسان‌ها را در برگرفته‌اند. هر چه زندگی انسان‌ها رسانه‌ای‌تر شده و تأثیر رسانه‌ها بر زندگی‌ آنها بیشتر می‌شود، نقش اخلاق نیز برای برقراری ارتباطی مناسب‌تر (و چه بسا پایدارتر) میان انسان‌ها پررنگ‌تر می‌گردد. یکی از مسائلی که این کتاب بر آن استوار است و می‌توان از مباحث طرح شده دریافت، این است که هیچ‌گاه نخواهیم توانست در یک عبارت و حتی در یک بند، عینی‌گرایی را به گونه‌ای تعریف کنیم که یک تلقی واحد از آن به دست آید. برای شناخت این مفهوم، باید روند و تاریخ آن‌را در کش‌وقوس تحولات آن بشناسیم. شناخت ریشه‌های لغوی، بی‌اثر نیست ولی کمک چندانی به فهم معنای دقیق آن نمی‌کند. اما شناخت ریشه‌های اولیه بحث درباره عینی‌گرایی کمک شایانی به کسب شناخت هرچه نزدیک‌تر ما از آن خواهد کرد.

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۹۱ مگابایت
تعداد صفحات
282 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۲۴:۰۰
نویسندهاحمد کوهی
ناشرپژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۹/۲۶
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
28,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۹۱ مگابایت
۲۸۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
5
از 5
براساس رأی 2 مخاطب
5
ستاره
100 ٪
4
ستاره
0 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
2 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

بی طرفی خیلی مهم هست توی رسانه ها. این کتاب یه رویکرد کاملا علمی داره و با زبان علمی که نسبتا سخت و سنگین هست داره مطلب رو بیان میکنه. قدمهای خوبی برداشته ولی فکر کنم برای رسیدن به بی طرفی و اینکه چرا رسانه های ما از بی طرفی این قدر فاصله دارند این کتاب کافی نیست و هنوز باید راهی بریم ولی به هرحال برای آشنایی با اصل بی طرفی رسانه ای و محک زدنش با نظر قرآن در این رابطه کتاب خوبیه

5

کتاب از نظر محتوا متقن و از نظر شیوه نگارش هم منظم و منسجم است. هر چند می‌توان به برخی مطالب آن ان قلت وارد کرد. دست نویسنده و انتشارات درد نکنه?

5
(2)
16,800
٪20
13,440
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
«بی طرفی» در اخلاق رسانه از منظر قرآن کریم
٪20
«بی طرفی» در اخلاق رسانه از منظر قرآن کریم
احمد کوهی
پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات
5
(2)
16,800
٪20
13,440
تومان

از همین نویسنده مطالعه کنید

مشاهده بیشتر