0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
اسطوره و اسطوره شناسی نزد ماکس مولر

معرفی، خرید و دانلود کتاب اسطوره و اسطوره شناسی نزد ماکس مولر

درباره اسطوره و اسطوره شناسی نزد ماکس مولر
کتاب «اسطوره و اسطوره‌شناسی نزد مارکس مولر» نوشته بهمن نامورمطلق( -۱۳۴۱) و بهروز عوض‌پور( -۱۳۳۰) است. این دو نویسنده در این کتاب به بررسی نظرات مارکس مولر پرداخته‌اند. ماکس مولر یکی از برجسته‌ترین محققان قرن نوزدهم است که به تنهایی بنیان‌گذار چندین دانش یا گرایش به حساب میآید. دانش دین‌شناسی به ویژه دین‌شناسی تطبیقی و اسطورهشناسی به ویژه اسطوره‌شناسی تطبیقی با نظرات وی شکل علمی به خود گرفتند. به حق ماکس مولر یکی از نوابغ کم‌نظیر تاریخ علم و از بزرگترین شخصیت‌های قرن پر شخصیت نوزدهم به شمار می‌رود. وطن وی دانش بود، چنان که در آلمان متولد شد و پس از تحصیلات اولیه در آلمان به منظور تکمیل آن‌ها به فرانسه رفت، مدتی آن‌جا به تحصیل پرداخت و برای دستیابی به منابع شرقی و ادامه‌ی پژوهش به انگلستان رفت و در آن‌جا مستقر شد. به همین دلیل وی میراث‌دار چندین رویکرد علمی مانند ایده‌آلیسم و فیلولوژی آلمانی، عقل‌گرایی و پوزیتیویسم فرانسوی و تجربه‌گرایی و سیانتیسم انگلیسی است. شاید در نگاه نخست هم‌نشینی این جریان‌ها که گاه متضاد هم هستند غیرممکن آید، اما باید توجه داشت که مولر توانسته است این تفکرات متضاد را با هم آشتی دهد و از هر کدام خوشه­ای برای مطالعات خویش برچیند. آشنایی با چندین زبان مانند سنسکریت، عربی و فارسی و دسترسی به منابع اصیل شرقی موجب گردیده است تا وی به یکی از دانشمندان اصیل و عمیق دوره خویش تبدیل گردد. در مقدمه کتاب «اسطوره و اسطوره‌شناسی نزد مارکس مولر» می‌خوانیم: «این قسمت از نوشتار حاضر در پی آن نیست که به ارائه‌ی یک زندگینامه‌ی متعارف از حیات شخصی ماکس مولر بپردازد. بلکه همان‌طور که از عنوان آن شکل‌گیری و خاستگاه‌های آن پرداخته و از این راه زمینه‌ی لازم را برای مطالعه آراء و نظرات یا به بیانی فنی‌تر نظریه‌های او فراهم آورد. بر این اساس، در ادامه نخست توصیفی اجمالی از شخصیت علمی ماکس مولر موردتوجه قرار می‌گیرد تا در پی آن به تفصیل به خاستگاه‌های آن و از این طریق هم نحوه‌ی شکل‌گیری آن پرداخته شود.»

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۷۸ مگابایت
تعداد صفحات
240 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۸:۰۰:۰۰
نویسندهبهمن نامورمطلق
نویسنده دوم بهروز عوض پور
ناشرنشر موغام
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۵/۰۴/۲۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
18,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۷۸ مگابایت
۲۴۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.8
از 5
براساس رأی 4 مخاطب
5
ستاره
75 ٪
4
ستاره
25 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

الحق که مولر از پدران علم ادیان شناسیه! آراء ایشون چه در اسطوره شناسی چه در ادیان شناسی هنوز هم مورد توجه خاص و عامه. از کتاب معلومه نویسنده هم آدم با سوادی در اسطوره شناسی است

4

مولر اسطوره رو «بیماری زبان» میدونست و یکی از جالب ترین تفاسیر اسطوره شناسی رو ارائه داد. کتاب حاضر، کتاب خوبیه که به جنبه های مختلف آرای مولر می پردازه.

5

خیلی ممنونم. لطفا ادامه آثار این مجموعه را هم مهیا کنید.

5

ممنون

4.8
(4)
30,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
اسطوره و اسطوره شناسی نزد ماکس مولر
اسطوره و اسطوره شناسی نزد ماکس مولر
بهمن نامورمطلق
نشر موغام
4.8
(4)
30,000
تومان