0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
استخوان خوک و دست های جذامی

معرفی، خرید و دانلود کتاب استخوان خوک و دست های جذامی

نویسنده:
مصطفی مستور
درباره استخوان خوک و دست های جذامی
پیرزن از حمام بیرون آمده بود و داشت جلوِ آینه‌ی قدی موهای سفیدش را شانه می‌زد. از توی آینه دانیال را نگاه کرد. پشتِ میزتحریرِ کوچکش نشسته بود و گونه‌اش را گذاشته بود روی میز. دست‌هاش را از زیر میز آویزان کرده بود و زُل زده بود به چیزِ کوچکی که روی میز تکان می‌خورد. پیرزن گفت: «امروز باید برم حقوقِ اون خدابیامرز رو از بانک بگیرم.» دو انگشتش را روی بافه‌ای از موها کشید. چند قطره آب از انتهای موها چکید زمین. «باز سروصدا راه نندازی، زود برمی‌گردم.» دانیال حرفی نزد اما نفسش را با فشار از پره‌های بینی بیرون داد. مورچه‌ی روی میز چنگ زد به سطح میز و لحظه‌ای ایستاد. «آنتونی فلو رو که می‌شناسی؟ می‌گه توی این دنیای عوضی و هیشکی‌به‌هیشکی، دیگه چی باید اتفاق بیفته که مومنان اقرار کنند خداوندی در کار نیست یا اگه هست خیلی مهربون نیست؟» صداش گرفته بود و با لرزش خفیفی همراه بود. دست‌هاش را زیر میز مثل آونگی تکان داد. «می‌گه وجودِ جهانی که آدم‌های حقیقتا آزادش همیشه بر طریق صواب باشند، منطقا امکان‌پذیره و خداوند اگر...»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
519.۹۳ کیلوبایت
تعداد صفحات
87 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۴:۰۰
نویسندهمصطفی مستور
ناشرمصطفی مستور
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۹/۱۳
قیمت ارزی
4 دلار
قیمت چاپی
38,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۱۹.۹۳ کیلوبایت
۸۷ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 86 مخاطب
گیرا 🧲 (2)
خوش‌خوان 🪶 (2)
5
ستاره
34 ٪
4
ستاره
43 ٪
3
ستاره
9 ٪
2
ستاره
2 ٪
1
ستاره
10 ٪
62 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
پربار 🌳
گیرا 🧲

ماجرای عجیب و در عین حال زیبایی داشت. با اینکه اولش به خاطر تعدد شخصیت‌ها و موازی نگاری ماجراشون، متوجه نشدم اما بعد به خوبی تونستم باهاش ارتباط بگیرم. در این داستان، برج خاوران به مثابه دنیاست که هر کس با هر جایگاه اجتماعی، درگیر یه سری مسائل هست و اگه در این مسائل غرق بشه و به خودش نیاد، زندگی اون رو با خودش می‌کشونه و می‌بره... و ماجرا، دقیقا تجلی همین حدیث مولا علی (ع) بود (و در کتاب هم آورده شده) که فرمودند: به خدا سوگند دنیا و تعلقات شما نزد من پست تر و حقیرتر است از استخوان خوکی در دست‌های جذامی... و دنیا و تعلقات مادی، همین قدر بی‌سرانجام و سیال در زندگی مون خواهند بود، اگه به حقیقت زندگی و ارزش‌های والا نرسیم و در ظاهر مسائل غرق بشیم. . کاش این مسئله ارزش‌های والای زندگی، بیشتر در کتاب و جملات شخصیت‌ها تجلی پیدا می‌کرد و در کنار مشکلاتی که هر کدوم از ساکنان ساختمون داشتند، شاهد یه داستان خوب هم بودیم، گرچه کتاب، پایان خوشی داشت. . اما در کل، کتاب تفکربرانگیزی هست و خوندنش رو توصیه می‌کنم👍

4

کتاب مختصر و مفیدی بود با تدوینی سینماگونه و جذاب تلنگری درباره زندگی ادمها و نقش خدا در زندگی که با دیالوگهای دانیال معنا پیدا میکند آنجا که میگوید یک عروسک گردان معروف امریکایی دستهایش را حین بازی دادن عروسکها نشان میدهد ولی انقدر بازی و رقص عروسکها جذاب است که ما آن دستها را حس نمیکنیم و محو بازی میشویم . بازی کثیفی که ارزش فراموش کردن دستهای مهربان خدا را ندارد . بازی به کثیفی استخوان خوک در دستهای یک جزامی!

1

رمان را دوست نداشتم . شخصیت دانیال از نظرم ناقص بود .‌حرف هاش تاثیری روی من نداشت . نمی‌فهمیدم چرا این حرفا را میزنه . به چه دلیلی . پایان داستان واقعا بد بود . نفهمیدم چرا ورق برگشت و پسر مفید الیاس براش پیوند پیدا شد . وقتی که کیا از سوسن جدا شد نفهمیدم . چرا انقد جملات شعاری بود . غرق نشدم تو قصه . و به نظرم کار خوبی نبود .

4

روایت داستانی فوق العاده هدفمندی داره. هر کس قصد مطالعه این کتاب را دارد باید یکجا آنرا بخواند که نهایتا دو سه ساعت بیشتر طول نمیکشه. تا صفحه آخر را تمام میکنید و بعد میرید پشت جلد را میخونید همه چی رو میفهمید. به نظر من توحیدی را در این کتاب توصیف میکند که علمای حجره نشینِ کتاب نویس، باید این مطالب را بیان کنند!!

3

اولین بار بود کتابی از این نویسنده خوندم، در کل بد نبود ولی گیج کننده بود، ماجرای نوذر و ملول و بندر که خیلی گنگ بود، ماجرای سوسن رو هم زیاد متوجه نشدم، بدکاره بودن ایشون؟ میخوام برم تو فریزر چه اصطلاحی بود؟ من قبلا نشنیده بودم، کیا چرا از سوسن جدا شد؟ اگر متوجه اینها میشدم شاید میتونستم بگم رمان بدی نبود

4
آرامش‌بخش 🌱
خوش‌خوان 🪶
تلخ ☕️
پربار 🌳
گیرا 🧲
آموزنده 🦉

چقدر من از قلم آقای مستور خوشم میاد واقعا بینهایت کتاب قشنگی بود داستان ساکنین یک مجتمع به نام خاوران که در هر طبقه هرکدوم با دیدگاه ها و چالشهای زندگی خودشون روایت میشن دانیال در اور مطالعه زیاد دیدگاه اگزیستانسیال و همزمان مذهبی داره و چقدر جملاتی که از زبان دانیال بیان میشد عمیق بود

4

اوایل گیج میشی. اسمها و موقعیتها رو ممکنه مدام قاطی کنی. اما یه جایی میرسه خصوصا آخرا که حسابی از این شخصیت به اون شخصیت میپره و تو هم با همون سرعت دنبال میکنی و دیگه حفظ شدی کی به کیه. دردها، پنهان‌کاری‌ها و زندگی عادی ایرانی. کامل به تصویر کشیده بود.

5

کتاب داستان بسیار جذابی است. توصیف جزئیات توسط نویسنده در هر بخش داستان بقدری شفاف و زیبا انجام شده است که به راحتی میتوان آن را تصور کرد. مصطفی مستور قطعا یکی از بهترین نویسندگان داستان‌های معاصر ما است. مطالعه این داستان جذاب را به شما پیشنهاد میکنم.

4

بسیار کتاب قشنگی است.به نظر من باید جایزه ادبی جهانی می گرفت.اما متاسفانه ناشناخته مونده. برای کسانی توان خرید ندارند تمام کتابخانه هاب کشور این کتاب را دارند.

4

نسخه چاپیشو خوندم...خیلی خوبه...یه جورایی غرق داستان میشی و انگار خودتم از اهالی ساختمونی و از زندگی همه همسایه ها خبر داری قلم خوبی دارن

نمایش 52 نقد دیگر
3.9
(87)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
20,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو
استخوان خوک و دست های جذامی
استخوان خوک و دست های جذامی
مصطفی مستور

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
استخوان خوک و دست های جذامی
استخوان خوک و دست های جذامی
مصطفی مستور
مصطفی مستور
3.9
(87)
آرامش‌بخش 🌱 (2)
20,000
تومان