0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
کاردزدن به گوجه فرنگی
٪30

معرفی، خرید و دانلود کتاب کاردزدن به گوجه فرنگی

سفره تکانی یا مادران مان در خانه چه می کردند
درباره کاردزدن به گوجه فرنگی
هر سال در فصلش می‌خواهم مرباهای مختلفی درست کنم. می‌خواهم ترشی‌هایی را که بلد هستم درست کنم. غذاهایی را که دارند از یاد می‌روند بپزم. تابستان سبزی‌های مختلف را در خانه خشک می‌کنم. میوه خشک می‌کنم. با این که روز به روز توانم برای انجام کارها کم‌تر می‌شود اما نیرو و حسی مرا به سوی درست کردن آنها سوق می‌دهد. گاه از این که خود را برای انجام این کارها به تعب می‌اندازم، حیرت می‌کنم. ماحصل این دلمشغولی‌ها را اغلب به این و آن می‌بخشم. این کتاب یک کتاب آشپزی دیگر نیست. سرتقی من در انجام این کارها فقط و فقط برای به یاد آوردن چیزهایی است که ما را با کودکی‌هایمان پیوند می‌دهد و تنها این نیست بلکه زنده نگه داشتن حلاوت و خاطره عزیزانی است که آن‌ها را برای ما درست می‌کردند.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
997.۴۹ کیلوبایت
تعداد صفحات
192 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۶:۲۴:۰۰
نویسنده ناستین آسیه جوادی
ناشرنشر آموت
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۸/۱۵
قیمت ارزی
2.۵ دلار
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۹۹۷.۴۹ کیلوبایت
۱۹۲ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.3
از 5
براساس رأی 19 مخاطب
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
5
ستاره
52 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
5 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

گویی مادربزرگی نشسته و برایمان از خاطرات قدیم و کارهای خانه ای که زنان انجام می دادند و زحماتی که برای انبار نمودن هر ماده غذایی در فصل خودش می کشیدند را به تصویر می کشد. گرچه مطالب پراکنده است و حالت داستان گونه زیادی ندارد اما به جوانان که این روزهای قدیمی را ندیده اند توصیه میکنم بخونند. حتی برای کسانی مثل من که کمی از این روزگار را در زمان مادربزرگهایمان دیده ایم هم جالبه .

5
حال‌خوب‌کن ✨

بسیار شیرین و دلچسب . این کتاب هنر و زحمت های بی اندازه زن ایرانی رو نشون میده و چون روایت از دیدگاه بچه ی خانواده است کتاب حس خوبی به شما میده اما اگر همین ها رو مادر خانواده از دید خودش روایت کنه میشه کتاب دیگه همین نویسنده که عمیقا آدم رو متاثر میکنه .هر وقت که حالم خوب نیست یا بی حوصله ام سراغ این کتاب میام و میبینم که بدون اونکه متوجه بشم کلی از صفحات رو دوباره خوندم .

3

نویسنده خوش فکر و مبتکر بوده و حافظه ی خوبی در ثبت دستور تهیه ی این همه خوراکی داشته. اما در کل کتابی نیست که بتوان آن را یک نفس خواند. به شخصه یک سالی طول کشید که خوش خوشک هر از گاهی چند صفحه ای از آن را خواندم.

5

کتابی که هم میتونی ازش چیزهای جدید آشپزی یاد بگیری، هم با متن روان و خاطرات دلچسب با یک فضای داستانی خوب و جذاب، کشش خوبی را برای خواندن تا آخرش، ایجاد می کند. اگر عکس هم داشت، که خیلی عالیتر می شد.

4

برای من خیلی خیلی جالب بود با توجه به این که با نویسنده همشهری بودم کلی خاطرات زنده شد و واقعا درد آوره که اینا برامون شده حاطره و کلی چیزی یاد گرفتم واقعا سبک زندگی قدیم خیلی سالم و ساده بوده.

5

این کتاب رو خیلی دوست داشتم خیلی نوستالوژیک ولی در عین حال آموزنده یه جورایی آموزش خانه داری بود و نبود من این کتابو هدیه برای مادرم خریدم ولی بعد خودمم دوسش داشتم و صوتی اش رو خریدم

5

علاوه بر فوت و فن های آشپزی و یادگرفتن غذاها و خوراکی های محلی، اطلاعات جامعه شناسی و مردم شناسی خوبی هم توی کتاب هست. فکر میکنم برای کسایی که به آشپزی علاقه ندارن هم جالب باشه.

4

بنظر می اومد کتاب آموزش آشپزی و خانه داری باشد ولی بسیار جذاب بود؛ با اینکه نکات آموزنده کدبانویی خوبی داره٬بیان خاطرات و سبک زندگی سالم دوران گذشته بر گیرایی متن افزوده

4

عااالیه. ناستین مجابی یا همون آسیه جوادی همسر آقای جواد مجابی. مثل سفر به یه خونه قدیمی پر از انرژی مثبته

4

من هنوز نخوندمش ولی چون حس و حال خوب و دوست داشتنی میداد خریدمش

نمایش 6 نقد دیگر
4.3
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
42,500
٪30
29,750
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
کاردزدن به گوجه فرنگی
٪30
کاردزدن به گوجه فرنگی
سفره تکانی یا مادران مان در خانه چه می کردند
نشر آموت
4.3
(19)
حال‌خوب‌کن ✨ (1)
42,500
٪30
29,750
تومان