0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
زندگی آسان است، نگران نباش

معرفی، خرید و دانلود کتاب زندگی آسان است، نگران نباش

درباره زندگی آسان است، نگران نباش
رمان «زندگی آسان است، نگران نباش» نوشته‌ی آنیِس مارتن-لوگان است. این روایت ادامه‌ی کتاب «آدم‌های خوشبخت کتاب می‌خوانند و قهوه می‌نوشند» است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: اما شخصیتِ هالوی بعدی که آمده بود سراغم با این یکی فرق داشت؛ تقریباً خوش‌تیپ بود، سر و وضعی قابل‌احترام داشت و اهل درس دادن هم نبود. ایرادش ـ‌که البتّه ایراد کوچکی هم نبود‌ـ این بود که فکر می‌کرد می‌تواند با تعریف کردن شاهکارهایی که با معشوقه‌اش ـ‌که گوپرو نامیده می‌شد‌ـ تجربه کرده بود، مرا به تخت‌خوابش بکشاند: «تابستون امسال، با گوپرو پریدیم توی یه رود خروشان خیلی سرد... زمستون امسال با گوپرو رفتیم اسکیِ مارپیچ... با گوپرو رفتم حموم... می‌دونی، اون روز با گوپرو سوار مترو شدم...» در تمام یک ساعتی که روبه‌روی هم نشسته بودیم نتوانست جمله‌ای بر زبان بیاورد که در آن حرفی از گوپرو نباشد. آن‌قدر از گوپرو صحبت کرد که به خودم گفتم نکند با گوپرو دستشویی هم می‌رود. ناگهان حرفش را قطع کرد و از من پرسید: «با گوپرو کجا می‌رم؟ فکر کنم خوب متوجّه نشدم.» ای وای... با صدای بلند فکر کرده بودم. نمی‌خواستم فکر کند آدم بدجنسی‌ام، امّا هیچ علاقه‌ای به چیزهایی که تعریف می‌کرد نداشتم و دلم نمی‌خواست بدانم با گوپرو چه کرده. برای همین تصمیم گرفتم کار را یکسره کنم. «ببین، تو قطعاً آدم خیلی جذابی هستی، ولی انگار یه دوربین روی پیشونیت کار گذاشتی و داستان عاشقانۀ خیلی بزرگی رو که از سر گذروندی ضبط کردی و همین باعث می‌شه نتو‌نم چیزی بین خودمون تصوّر کنم. پس، بی‌خیال دسر و قهوه می‌شم. این‌ها را توی خونۀ خودم هم می‌تو‌نم بخورم.» «‌مشکل چیه؟»
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
1.۵۳ مگابایت
تعداد صفحات
295 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۰:۰۰
نویسنده آنیس مارتن لوگان
مترجم ابوالفضل الله دادی
ناشرانتشارات به‌نگار
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
La vie est facile, ne t'inquiete pas: roman
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۸/۰۱
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
145,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۱.۵۳ مگابایت
۲۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 28 مخاطب
5
ستاره
35 ٪
4
ستاره
39 ٪
3
ستاره
10 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
7 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

این کتاب ادامه ی کتاب "آدم های خوشبخت کتاب میخوانند و قهوه می نوشد" هست. یک داستان عاشقانه است مثل بقیه ی داستان های عاشقانه و خب داستان نسبتا سطحی ایه بنظرم.اما از این جهت که دایان(شخصیت اصلی داستان)بعد از مرگ همسر و دخترش باز سعی میکنه به زندگی عادی برگرده هرچقدر سخت بنظرم قابل تحسینه.و همینطور اینکه باز سعی میکنه عاشق بشه و میشه.برای منی که تجربه ی از دست دادن رو داشتم خوندن این کتاب برام خیلی قابل درک و لمس بود.سختی هایی که دایان میکشه.و خب من هم ازنحوه ی کناراومدن دایان با مشکلات و دلتنگی هاش خوشم اومد و خیلی چیزهارو ازش یاد گرفتم. یه نکته ی دیگه هم که خیلی نظرم رو جلب کرد این بود که وقتی دایان تصمیم میگیره بره با ادوارد و دکلان زندگی کنه میره سر مزار کالین و کلارا(همسر سابق و دخترش) و بهشون میگه که اونها همیشه توی قلبش هستند و این زندگی جدید ذره ای از عشق اون رو نسبت به اونها کم نمیکنه.این نحوه ی کنار اومدن با تجربه ی مرگ بنظرم خیلی باارزش هست.متاسفانه خیلی هامون فکر میکنیم وقتی یه شخص عزیزی رو از دست میده اونی که بیشتر گریه میکنه و زاری میکنه و خودش رو آزار میده ناراحت تره.و اونی که سعی میکنه قوی تر باشه و حفظ ظاهر کنه بی تفاوت تره.در صورتی که اصلا اینطور نیست.هیچوقت یادم نمیره تقریبا دو_سه ماهی از فوت پدرم میگذشت و من وقتی رفتم ارایشگاه از ارایشگرم خواستم که ابروهام رو باریکتر و رنگ کنه چون دلم میخواست تغییر کنم و تو اون حال و هوای غم نمونم بیشتر.چون ازارم میداد واقعا بعد که یک نفر من رو دید و خیلی رک و مستقیم بهم گفت وای حداقل صبر میکردی تا چهارماه بابات.یه احترامی یه چیزی گفتن.همین مردم چی میگن.سعی کردم بخندم و به شوخی رد کنم و گفتم من واسه حرف مردم زندگی نکردم و نمیکنم.بعدم بابای من نه به این چیزا اعتقاد داشت و نه من دارم.بیخیال مهم نیست برام.یا اینکه سعی میکردم ارایش کنم تا غم چهرم معلوم نباشه و قوی تر نشون بدم.دوست نداشتم جلوی هرکسی گریه کنم و هنوزم همینطورم.بعد سر این ارایش کردنه یک نفر خیلی مستقیم بهم گفت حیف جوونیِ بابات خودش فقط.وگرنه بچه که اصلا به فکر آدم نیست.الان مثلا خودِ تو آرایشتو میکنی بیرونتو میری واستم مهم نیست و من هیچی نتونستم بگم اما هنوز که هنوزه یاد این حرف که میفتم ته قلبم میسوزه.هیچوقت اون ادمی که این حرف رو زده توی دل من نبوده و نمیدونه من چی کشیدم بادیدن هرلحظه اب شدن پدرم.با هرلحظه ترس از دست دادنش یا هزارهزارتا چیز دیگه که هیچکس جای من نبوده و نمیفهمه و حتی مرورش هم ازارم میده. البته که این مدل قوی بودن هم بهای خودش رو داره و بهاش حرف مردمه که من به جون خریدم و میخرم تا اینکه بخوام خودم رو ناراحت کنم و مدام ترحم بخرم برای خودم.اما کاش هممون یاد بگیریم همدیگه رو قضاوت نکنیم یا حداقل توروی همدیگه هر فکری رو که به ذهنمون میرسه رو به زبون نیاریم. پ ن:ببخشید که شخصی شد یکم نظرم راجع به این کتاب اما بنظرم چیزایِ که بی ربط هم نیست خیلی.

3

کتاب از این که با متن شیوا و دید واقع گرایانه به دور از تعصب با آزادی خاصی (بدون سانسور) نشون می‌ده که چطور آدم‌ها با غم‌هاشون کنار میان جالبه، ولی برخی از روابطی که تشریح می‌کنه ممکنه برای خیلی از افراد جامعه قابل هضم نباشه.

4

از نویسنده کتاب آدمهای خوشبخت کتاب می‌خوانند و قهوه می‌نوشند بعیده حالا حالاها کتاب درست درمون بنویسه. نویسنده زیاد ماجراهای عشقی مدل سریالای ترکیه‌ای و ... دوست داره

1

واقعا عجیبه که نویسنده در گروه افراد تحسین شده بوده !!!! عاشقانه های خیلی ساده، قابل پیش بینی و بدون پیچیدگی

5

بسیار خوب من از خرید این کتاب بسیار راضی هستم ارزش خرید را داشت لطفا کتاب کولکسیونر عطر از نشر کوله پشتی رو هم داخل فیدیبو بگذارید

4

من که از آدمهای خوشبخت اصلا خوشم نیومد فکر نمیکنم این داستانم چیزی بهتر از اون باشه

4

واقعا عالیه ولی اول باید ( آدم های خوشبخت کتاب می خوانند و قهوه مینوشند) رو بخونید چون ادامه اونه

4

به نظر می رسه کلا دوست داره همه چی رو خوب و خوش نشون بده. یه چیزی میزنه مینویسه حتما

5

عالی .هردوتا رو باید باهم خواند

5

کتاب خوبیه ،، پیشنهاد میکنم بخوانید

نمایش 6 نقد دیگر
3.9
(28)
35,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
زندگی آسان است، نگران نباش
زندگی آسان است، نگران نباش
آنیس مارتن لوگان
انتشارات به‌نگار
3.9
(28)
35,000
تومان