0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مو قرمز

معرفی، خرید و دانلود کتاب مو قرمز

نویسنده:
ارهان پاموک
درباره مو قرمز
شاید هنوز بچه بودم. گاهی از عهده‌ی نیندیشیدن به چیزهایی که نمی‌خواستم برمی‌آمدم. البته گاهی هم عکس این می‌شد، از عهده‌ی نیندیشیدن به کلمه یا تصویری که اصلاً نمی‌خواستمش به‌هیچ‌وجه برنمی‌آمدم. پدر مدت مدیدی با ما تماس نگرفت. جوری که در به خاطر آوردن چهره‌اش به مشکل برمی‌خوردم و آرام‌آرام آن یک‌ذره را هم به‌کل از یاد می‌بردم. در این مواقع، احساس می‌کردم که یک‌مرتبه برق خانه و کل شهر قطع شده و همه‌چیز جوری در دل تاریکی فرو رفته انگار غیب شده باشد. یک شب، اتفاقی پرسه‌زنان به سمتِ قصر ایهلامور رفتم. درِ بزرگ داروخانه‌ی حیات بسته بود و بر نرده‌ی فلزی آن قفلِ بزرگ سیاهی به چشم می‌خورد. بزرگی و سیاهی قفل جوری بود که هر کسی در همان نگاه نخست درمی‌یافت که آن در دیگر باز نخواهد شد. مثل همیشه از باغچه‌ی قصر ایهلامور مهی غلیظ بلند شده بود و محله را آرام‌آرام در خود فرو می‌برد. طولی نکشید که مادرم بهم خبر داد که دیگر نه از پدر پولی به دست ما می‌رسد، نه از داروخانه‌ی حیات و وضع مالی خانواده اصلاً خوب نیست. من جز بلیت سینما، ساندویچِ دونر و رمان‌های مصور خرجی نداشتم. از خانه تا دبیرستان کاباتاش پیاده می‌رفتم و می‌آمدم. دوستانی داشتم که شماره‌های قبلی مجلاتی را که رمان‌های مصور چاپ می‌کردند خریدوفروش می‌کردند و حتا کرایه می‌دادند. اما من نمی‌خواستم مثل آن‌ها آخر هفته‌ها در کوچه‌پس‌کوچه‌های محله‌ی بشیکتاش جلو در خروجی سینماها ساعت‌ها منتظر مشتری بمانم. تابستان سال ۱۹۸۵ در یکی از کتاب‌فروشی‌های دنیز در بازارِ محله‌ی بشیکتاش مشغول کار شدم. کارِ اصلی من پراندن مشتریانی بود که هدف‌شان دزدیدن کتاب‌ها بود، نه خریدن‌شان.
دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
2.۰۱ مگابایت
تعداد صفحات
295 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۹:۵۰:۰۰
نویسندهارهان پاموک
مترجم عین له غریب
ناشرنشر چشمه
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
kirmizi saçli kadin,۲۰۱۶
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۷/۲۴
قیمت ارزی
5.۵ دلار
قیمت چاپی
40,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۲.۰۱ مگابایت
۲۹۵ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.7
از 5
براساس رأی 25 مخاطب
5
ستاره
32 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
20 ٪
2
ستاره
4 ٪
1
ستاره
12 ٪
16 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
3

من تا امروز دو کتاب از اورهان پاموک خوندم، یکی مو قرمز و دیگری نام من سرخ. از اطلاعات بسیار ِ نویسنده درباره مطالبی که توی هر دو کتاب اومده شگفت زده شدم و واقعا چیزهای زیادی یاد گرفتم که خیلی ارزشمنده (هم از نظر اطلاعات عمومی و هم درباره نقاشی و رنگ ها در کتاب نام من سرخ) اما در کل کتاب هاش خیلی زیادی کشداره و این کتاب، راستش من رو یاد سریال های ترکی می ندازه. حرف اصلی که می خواد بزنه وسط کشدار بودن داستان و روایت های عامیانه گم شد. اواخر کتاب فقط تند و تند می خوندم که تموم بشه نه این که آخر ماجرا رو بدونم.

4

داستان جالبیه. تقریبا اکثر کتابهای آقای پاموک رو خوندم. نویسنده باهوشیه. ۱. یه نکته جالب اینکه علاقه زیادی به اسطورها به خصوص از ایران داره. تو اکثر کتاباش هم بهشون اشاره میکنه. ۲. تو بیشتر داستاناش قهرمان قصه یا عاشق یکی ۱۰ دوازه سال کوچکتر از خودشه یا به همین سن بزرگتر. ۳. اگر درست خاطرم باشه تو این کتاب و نام من سرخ کشته شدن و چاه با همن. البته تو موزه بیگناهی تصادف اتومبیل بود. به هر حال نویسنده هوشمندیه و خیلی چیزا به خواننده یاد میده. پیروز باشید.

1

کتاب جالبی نبود. نویسنده بیستر مطالب اسطوره ای را نماد چهارچوب کتاب کرده بود و به نظز من این همه پیچ وتاب داستان ، خواننده را دست کم گرفتن است. با ادبیات امروز این حجم داستان سرایی از جذابیت کتاب کاسته بود، در دسته کتاب های زرد، از مظر من، قرار می گیرد.

3

نصفه اول کتاب عجیب ذوق کردم، کیف کردم و لذت بردم، ولی نصفه دوم اصلا اینطور نبود ... مخصوصا فصل آخر که از زبان " مو قرمز " بود کلا داستان رو لوس و بی معنی کرد و رفت تو حال و هوای فیلم ترکیه ای ... امتیاز: سه از پنج

4

وای عالیه این کتاب. من قبلا از فیدیبو خریدم و خوندمش. فضای گرم و بی نظیری داره. اورهان پاموک منو غافلگیر کرد.

3

وسط داستان خیلی بیخود کش داده شده و در واقع خودش داستان رو لو میده و می خواد تاکید کنه که این داستان شبیه افسانه های گذشته هست که خسته کننده میکنه داستان رو

5

خیلی کتاب خوبی بود، مثل بقیه کتابهاش! اینکه میگین شبیه سریال ترکی بود، ینی چی؟ چون طولانی بود ؟ خب سریال ترکی هم خوب داره هم بد ?

5

اولین کتابی از اورهان پاموک میخوندم ، واقعا جالب بود که زمان های متفاوت را به هم ربط میداد و کلا داستانش غافلگیرتون میکنه

4

ساختار نوشتاری کتاب جالب است سه داستان که در پایان به یکدیگر متصل می شوند و داستان کلی شکل می گیرد

4

خدا وکیلی فقط ۱۰۰۰۰ تومن فرقشه؟

نمایش 6 نقد دیگر
3.7
(25)
66,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مو قرمز
مو قرمز
ارهان پاموک
نشر چشمه
3.7
(25)
66,000
تومان