0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
درمان وسواس

معرفی، خرید و دانلود کتاب درمان وسواس

نویسنده:
لی براسان
درباره درمان وسواس

انسان عصر مدرن با چالش‌های مختلفی روبه‌رو است. زندگی او سرشار از اضطراب و بار روانی است و همین باعث شده است انسان امروز بیش از آنکه با بیماری‌های جسمی مواجه باشد، با بیماری‌های روانی دست و پنجه نرم کند. یکی از شایع‌ترین اختلالاتی که این روزها توانسته است گروه‌های سنی مختلف را درگیر کند و زن و مرد هم نمی‌شناسد وسواس است. وسواس فکری عملی به عنوان یک اختلال فراگیر که هم افكار بیماران و هم عمل‌کرد آن‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد نیازمند توجه بسیار زیادی است. سال‌هاست روانشناسان تلاش می‌کنند ریشه‌های این بیماری را بشناسند و برای برگرداندن زندگی مبتلایان به این اختلال به روند عادی راه حل‌های کارآمد پیدا کنند. کتاب درمان وسواس نوشته‌ی لی براسان ، یکی از کتاب‌هایی است که به طور جامع به مساله‌ی وسواس پرداخته است.

درباره کتاب درمان وسواس

کتاب درمان وسواس با عنوان اصلی«an introduction to coping with obsessive compulsive disorder»  و نویسندگی لی براسان سال 2007 منتشر شده است.

این کتاب کوتاه تلاش کرده است یکی از شایع‌ترین اختلالاتی که  این روزها بشر را تحت تاثیر قرار داده است به طور کامل و از جنبه‌های مختلف بررسی کند و اطلاعات مختصر اما جامعی را در اختیار افراد قرار دهد.

لی براسان نویسنده‌ی کتاب درمان وسواس تلاش کرده است در این کتاب به مبتلایان به OCD کمک کند تا تبعات این مساله را به حداقل کاهش دهند و زندگی‌شانرا به روند عادی برگرداندند.

او در مقدمه‌ی درمان وسواس درباره‌ی این مساله گفته است: ‌«اگرچه در شروع کار کمی سخت به نظر می‌رسد اما برای غلبه بر وسواس فکری عمل لازم لست که تمرین‌ها را به طور مداوم انجام دهید. اگر افراد خودشان را مجبور کنند، پیشرفت‌هایی که حاصل می‌شود بسیار لذت بخش خواهد بود. توجه داشته باشید که تشویق خود برای ایجاد تغییر در شروع کار بسیار اثر بخش می‌باشد.

لازم نیست همه چیز را از همان ابتدا درست انجام دهید. غلبه بر وسواس فکری عملی همانند فراگیری یک مهارت است که در ابتدا انجام آن زجر آور و خسته کننده است اما در ادامه، روش کار ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌شود.»

این کتاب تا کنون به چند زبان ترجمه شده است و افراد بسیاری در سراسر دنیا مخاطب‌ آن هستند.

مروری بر فصل‌های کتاب درمان وسواس

کتاب درمان وسواس با مقدمه‌ای آغاز می‌شود که لی براسان در آن درباره‌ روند کتابش توضیح داده و هدفش از نگارش کتاب را در آن شرح داده است.

پس از آن کتاب در دو بخش اصلی نوشته شده است. عنوان بخش‌های اصلی درمان وسواس به شرح زیر است:

بخش اول: درباره‌ی وسواس فکری- عملی

بخش دوم: مقابله با وسواس فکری عملی

در بخش اول نویسنده وسواس فکری- عملی یا OCD را شرح داده است و با آوردن مثال‌هایی سعی کرده است خواننده را در تشخیص این نوع وسواس یاری کند. محوریت محتوای این بخش از کتاب را دانش روانشناسی لازم برای شناخت این اختلال تشکیل می‌دهد. در این بخش از کتاب، لی براسان به سوالات متعددی پاسخ داده است. از جمله مهم‌ترین این سوالات، پرسش‌های زیر است:

آیا OCD رایج است؟

انواع مختلف OCD کدام است؟

چرا افراد به اختلال وسواس فکری عملی مبتلا می‌شوند و چگونه این اختلال ادامه می‌یابد؟

تاثیر OCD  برخانواده و دوستان چگونه است؟

در بخش دوم کتاب درمان وسواس به مقابله با OCD پرداخته شده است. بر اساس آنچه در بخش دوم کتاب درمان وسواس آمده است، OCD درمان‌های متفاوتی از درمان‌های دارویی تا  درمان شناختي رفتاري دارد. در این بخش از کتاب نویسنده راهكارهاي عمليدرمان را آورده است و مثال‌هایی را برای توضیح این روش‌ها به کار گرفته است تا مبتلایان بتوانند از این اختلال و اضطراب شدید ناشی از آن رهایی پیدا کنند.

پس از این دو بخش بخشی به نام «سخن آخر» آمده است که در آن نویسنده توصیه‌هایی به مبتلایان به ocd دارد.

این کتاب برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب درمان وسواس یک کتاب کاربردی است. این کتاب می‌تواند برای تمام کسانی که به این اختلال مبتلا هستند بسیار مفید است. کتاب درمان وسواس به آن‌ها کمک خواهد کرد تا به شکل واقع بینانه با مشکلی که درگیر آن شده‌اند روبه‌رو شوند.

همچنین کسانی که تصور می‌کنند ممکن است در معرض ابتلا به این اختلال باشند نیز می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب و شناخت بیشتر این اختلال به خودشان کمک کنند تا پیش از اینکه این اختلال شدت پیدا کرده و روند زندگی‌شان را با اشکال روبه‌رو کند از پیش‌روی آن جلوگیری کنند.

دسته‌ی دیگری که می‌توانند از این کتاب بهره ببرند کسانی‌ هستند که به وجود این اختلال در اطرافیانشان مشکوک شده‌اند. مثلا مادرانی که رفتار فرزندانشان آن‌ها را به این شک مبتلا کرده یا دوست یا همسری که در رفتار شخص مقابلش نشانه‌هایی را می‌بیند که فکر می‌کند او به اختلال وسواس فکری فكري مبتلا شده است می‌توانند با مطالعه‌ی این کتاب درباره‌ی حدسشان اطلاعات دقیق‌تری به دست آورند.

درباره لی براسان؛روان‌شناس بالینی در کمبریج

دکتر لی براسان مشاور و روان‌شناس ساکن آمریکاست. او سال‌هاست در مراکز روان‌درمانی مختلف در آمریکا برای کمک به بیماران تلاش می‌کند. دکتر براسان مدت‌ها مدیر خدمات درمان شناختی رفتاری بوده است و سرپرست برنامه‌های توسعه‌ی درمان‌های روان‌شناختی نیز هست.

دکتر لی براسان در دانشگاه کمبریج فعالیت می‌کند. او در واحد شاخت مغز دانشگاه کمبریج در تحقیقات بالینی شرکت دارد و همینطور عضو بنیان‌گذار مرکز تحقیقات بالینی کمبریج که در زمینه‌ی اختلالات عاطفی فعالیت می‌کند، نیز به شمار می‌رود. او دانشیار گروه روانشناسی تجربی دانشگاه کمبریج است.

دکتر لی‌ براسان کتاب‌های مختلفی برای کمک به بیمارانی که با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می‌کنند نوشته است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به آثاری مانند «an introduction to coping with depression» در سال 2007، «the complete CBT guide for anxiety» در سال 2013، «an introduction to coping with extreme emotion»در سال 2017 ، «the complete CBT guide foe depression and low mood» و «over coming stress» اشاره کرد.

درمان وسواس؛ ترجمه به فارسی

کتاب درمان وسواس یک کتاب تخصصی روان‌شناسی است، بنابراین ترجمه‌ی آن به فارسی را متخصصان این رشته برعهده گرفته‌اند. این کتاب را حمید نصیری، روان شناس بالینی و استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و روان‌شناس دیگری به نام عاطفه نکویی به فارسی برگردانده‌اند. انتشارات نوشته‌ی اصفهان سال 90 این کتاب را روانه‌ی بازار کتاب ایران کرده است.

خرید و دانلود کتاب الکترونیکی درمان وسواس، اثر لی براسان با ترجمه‌ی حمید نصیری و عاطفه نکویی که نشر نوشته آن را منتشر کرده است در همین صفحه ممکن است.

در بخشی از کتاب درمان وسواس می‌خوانیم

ترکیب فکر- عمل

ترکیب فکر- عمل زمانی رخ می‌دهد که بین آن‌چه انجام می‌دهید و آن چه فکر می‌کنید، ابهامی در ذهنتان وجود داشته باشد. به این معنا که این باور وجود دارد که اافکار و اعمال دقیقا شبیه یک‌دیگر هستند. ممکن است از چنین باوری آگاه نباشید، اما این باور در پس‌زمینه‌ی ذهنتان وجود دارد و بین آن‌چه احساس می‌کنید و آن چه انجام می‌دهید، رابطه برقرار می‌کنید.

یکی از این ابهامات، ترکیب فکر اخلاقی-عملی است: این تفکر، به اندازه‌ی عمل به آن می‌تواند برای فرد مبتلا به OCD ناخوشایند باشد.

شکل دیگری از ابهام، ترکیب تفکر احتمال- عمل است: اگر به چیزی فکر کنید احتمال وقوع آن افزایش خواهد یافت. بنابراین اگر فکر کنید که  اتفاق ناگواری برای کسی رخ خواهد داد، پس یعنی احتمال رخ‌داد آن را افزایش داده‌اید و بنابراین شما مقصر خواهید بود. همین مساله باعث انجام رفتارهای وسواسی در شما خواهد شد زیرا مسوول همه اتفاقات هستید و باید از رخ ندادن آن اتفاق ناگوار کاملا مطمئن شوید.

کنترل

امروزه مردم، درباره فروید کم‍‌تر صحبت می‌کنند، اما برخی از عقاید او درباره OCD همچنان پابرجاست. فروید اظهار می‌داردوقتی که اتفاقات ناخوشایندی برای افراد رخ می‌دهد و آن‌ها هیچ کنترلی بر اوضاع ندارند، به شیوه‌ای جادویی درباره‌ی این که شرایط را تحت کنترل خود درآورند، فکر می‌کنند. مثلا کودکی که نمی‌تواند بر طلاق والدینش تاثیر داشته باشد، شروع می‌کند به انجام کارهایی که بر آن کنترل کافی دارد. مثلا اسباب بازی‌هایش را هر روز به یک شیوه مشابه می‌چیند و یا دست‌هایش را بسیار دقیق می‌شوید.  اگر چه چنین رفتاری، اثر واقعی بر مساله ندارد اما باعث می‌شود که کودک احساس کند برخی از کارها را خودش می‌تواند انجام دهد و در کوتاه مدت به او کمک می‌کند تا احساس بهتری داشته باشد. مثلا مرد جوانی به نام استیو که با مسائلی مواجه شده است، به این فکر می‌کند که «من باید تمام سربازها را دقیقا در یک صف قرار دهم، اگر چنین کاری را انجام دهم، امشب پدرم داد و بیداد نخواهد کرد». گاهی اوقات به نظر می‌رسسد که برخی موارد مشابه با OCD رخ می‌دهد. شما نمی‌توانید رویدادهای ناخوشتیند زندگی‌تان را کنترل کنید، بنابراین سعی می‌کنید که مسائل دیگری را تحت کنترل خود درآورید.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
553.۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات
60 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۰۰:۰۰
نویسندهلی براسان
مترجمعاطفه نکویی
مترجم دومحمید نصیری
ناشرنشر نوشته
زبان
فارسی
عنوان انگلیسی
An introduction to coping with obsessive complusive disorder, 2,007.
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۷/۰۴
قیمت ارزی
2 دلار
قیمت چاپی
6,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۵۵۳.۸۵ کیلوبایت
۶۰ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
3.9
از 5
براساس رأی 52 مخاطب
آموزنده 🦉 (1)
5
ستاره
44 ٪
4
ستاره
32 ٪
3
ستاره
5 ٪
2
ستاره
7 ٪
1
ستاره
9 ٪
35 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
4

@agahihaye روش ای اف تی یا رهایی از احساسات بد یا روش اسودگی جسم و روان تقریبا بهترین راه درمان وسواسه. فرهاد فروغمند رو سرچ کنید . مدرس ای اف تی. که بتازگی دوره اموزشی هم گذاشته. اون کانال هم توصیحات مختصر درباره روش ای اف تی داره و بهتره برای اشنایی اساسی با این روش از کانالهای: @eftnatayej کانال نتایج اعضای دوره جامع ای اف تی @farhadforughmand @Forughmand جناب آقای فرهاد فروغمند کمک بگیرید. ان شاله با این روش که یکی ازساده ترین موثرترین و بهترین روشهاست بتوانید در کار و زندگی موفق شوید. امین یا رب العالمین

5

کتاب خیلی خوبی است در شناخت و درمان های رفتاری به شما کمک می کند من خودم وسواس دارم و از درمان های رفتاری استفاده کردم تا آنجا که ممکن باشد نباید از درمان های دارویی که عوارض زیاد دارد استفاده شود و باید وقت گذاشت از درمان های رفتاری استفاده کرد ولی در جملاتی که کلمه با خط انگلیسی دارد بهم ریختگی دارد و فیدیبو باید مشکل را رفع کند

3

کتاب درمان وسواس کتاب خوبی هست ولی کتاب فراسوی شفای زندگی با بیان رسا و شیوا روش های نوین برای خودشفادهی رو مطرح می کنه خیلی ها خودشفادهی کردن با این کتاب بهتون توصیه می کنم حتما تهیه اش کنید آیدی و شماره تماس پشتیبانی آیدی پشتیبانی @amirhemmati_support۱ ۰۹۱۲۰۶۴۳۸۹۲ شماره تماس

5

کتاب خوبیه و به انواع وسواس فکری عملی اشاره میکنه و میگه که راهکار هم فقط مواجه شدن با فکر وسواسی و مقاومت کردن در مقابل عمل ناشی از وسواس هست .

2

بیشتر به معرفی این بیماری پرداخته و کمتر به درمانش. و بهتره بگم خیلی خلاصه وار دو سه تا روش درمان رو گفته که به نظرم کامل نبود. برای منی که وسواس فکری و اجباری و کمال گرایی دارم کارا نبود و نتونستم چیز زیادی یاد بگیرم.

4

با اینکه راهکارهاش تکراری بود، ولی به نظرم هرزگاهی لازمه فردی که دچار این مشکله، حتی شده از طریق خوندن به خودش یادآوری کنه که این مشکل برای همیشه باهاش نمیمونه و قابل درمان هست. به اون فرد امید و انگیزه ادامه میده?

4

این کتاب بیشتر به توضیح وسواس و اینکه چقدر آزار دهنده اس پرداخته. من توقع داشتم درمان های بیشتری ارائه بده‌. اما در کل سه چهار تا راه درمانی پیشنهاد داده. البته به گفته خود کتاب دو راه!

2

سلام بنده از طریق سایت پول کتاب درمان وسواس به مبلغ ۳۰۰۰تومن رو پرداخت کردم ،آپ رو هم نصب کردم ولی باز کتاب در دسترس نیست

1

تقریبا راهکاری ارایه نمیده و فقط میگه چه خوبه وسواس نداشته باشیم

4

برای کسی که اطلاعاتی درباره بیماری وسواس فکری نداره خیلی مفیده تا بیشتر خودمونو بشناسیم

نمایش 25 نقد دیگر
3.9
(52)
آموزنده 🦉 (1)
8,000
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
درمان وسواس
درمان وسواس
لی براسان
نشر نوشته
3.9
(52)
آموزنده 🦉 (1)
8,000
تومان