0
امکان مطالعه در اپلیکیشن فیدیبو
دانلود
مدیریت زمان

معرفی، خرید و دانلود کتاب مدیریت زمان

نویسنده:
نرگس شفیعی
درباره مدیریت زمان

اگر مدیری هستید که فکر می‌کنید مهارت‌هایتان احتیاج به ارتقا دارد اما زمان کافی برای شرکت در دوره‌های مختلف را ندارید، اگر کسب و کاری دارید که علاقه‌مندید را‌ه‌هایی برای بهبود بهره‌وری آن پیدا کنید یا شخصی هستید که می‌خواهید در سازمانتان نقش موثرتری پیدا کنید و فکر می‌کنید به راهنمایی احتیاج دارید که کمکتان کند، مجموعه‌ی مدیر بیست دقیقه‌ای می‌تواند همراه خوبی برای شما باشد. حتی اگر می‌خواهید از زمانتان بهتر استفاده کنید و در زندگی روزمره موفق عمل کنید کتاب مدیریت زمان از این مجموعه کتاب می‌تواند راهگشا باشد.

مدیریت زمان، ابزار موفقیت

مجموعه‌ی مدیر بیست دقیقه‌ای، مجموعه‌ای ده جلدی از کتاب‌های حوزه‌کسب و کار و مدیریت است که موسسه انتشارات دانشگاه هاروارد آن را گردآوری و منتتشر کرده است. کتاب مدیریت زمان یکی از کتاب‌های این مجموعه است که ماه می سال ۲۰۱۴ منتشر شد. عنوان‌ دیگر کتاب‌های این مجموعه مدیر مداری، مبانی مالی، ارائه، به انجام رساندن کارها، مدیریت پروژه، بازخورد اثر بخش، تدوین طرح کسب و کار، کار سپاری و برگزاری جلسات است.

موسسه انتشارات دانشگاه هاروارد سعی کرده است با انتشار این مجموعه کتاب کلیه‌ی مهارت‌های مورد نیاز یک مدیر موفق و کارآمد را به صورت نکات خلاصه، سریع و کاربردی در اختیار علاقه‌مندان قراردهد. مدیری که بتواند به مجموعه‌ی این مهارت‌ها مسلط شود قطعا خواهد توانست مجموعه‌اش را با بیشترین بهره وری و کمترین فشار و استرس اداره کند.

زمان برای انسان عصر مدرن اهمیت ویژه‌ای دارد. ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که حتی ثانیه ها هم می‌توانند تاثیرگذار و تعیین‌کننده باشند. در چنین زمانه‌ای همه‌ی انسان‌ها احتیاج دارند بتوانند زمان در اختیارشان را مدیریت کنند. مهارت مدیریت زمان ابزاری بسیار کاربردی است که می‌تواند بهره وری را به شکل اعجاب انگیزی افزایش دهد. وقتی شما بتوانید زمان را به خوبی مدیریت کنید خواهید دید که می‌توانید بسیاری از کارها را در مدت زمان کمتری انجام دهید و نتیجه بهتری هم از مقدار کاری که در طول زمان انجام داده‌اید بگیرید. برای یک مدیر یا کسی که در حال راه‌اندازی کسب‌و‌کار خودش است این مسئله از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. مدیران در مجموعه‌ها اغلب وظایف زیاد و متفاوتی دارند و با کمبود وقت مواجهند. مدیری که نتواند کارهایش را برنامه‌ریزی کند و از زمان به بهترین شکل ممکن استفاده کند، حتما به مشکلات زیادی برخواهد خورد. مقاله‌ها و کتاب‌های زیادی وجود دارند که به این مسئله پرداخته‌اند. از میان آن‌ها می‌توان کتاب مدیریت زمان اثر «دیوید لوییس» و کتابی به همین نام اثر «برایان تریسی»، نویسنده‌ی کانادایی را نام برد(نسخه‌ی صوتی کتاب برایان تریسی روی فیدیبو موجود است). اما آنچه کتاب انتشارات هاروارد را متمایز می‌کند این است که این کتاب حتی در آموزش مدیریت زمان هم به مدیریت زمان شما اهمیت نشان داده و کتابی کم حجم با نکاتی بسیار کاربردی نگاشته است تا خواننده بتواند در کمترین زمان ممکن به مهارت‌های مورد نیازش دست پیدا کند. در کتاب مدیریت زمان از مجموعه مدیر بیست دقیقهای هاروارد تکنیک‌های ساده اما بسیار موثری وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند کنترل شرایط را به دست بگیرید و از زمان به نفع خودتان استفاده کنید.

مروری بر فصل‌های کتاب مدیریت زمان 

کتاب مدیریت زمان از ۶ بخش تشکیل شده است:

۱-چرا باید زمان خود را مدیریت کنید؟

در این بخش کتاب شما با اهمیت مدیریت زمان آشنا خواهید شد، اولین چیزی که انسان را تحریک به آموختن مهارتی می‌کند احساس نیاز به آن مهارت است. شما اول باید بدانید چرا می‌خواهید زمانتان را مدیریت کنید. وقتی پاسخ این سوال را به خودتان دادید نوبت به مرحله‌ی بعدی می‌رسد.

۲- خود را ارزیابی کنید.

خب حالا شما می‌دانید باید زمان را مدیریت کنید. برای این کار به داده‌های اولیه احتیاج دارید. باید بفهمید اکنون از زمانتان چطور استفاده می‌کنید و مهم‌ترین زمان‌های تلف شده خود را پیدا کنید. در این بخش از کتاب تکنیک‌های ساده‌ای وجود دارد که به شما یاد می‌دهد چگونه خود را به درستی ارزیابی کنید و اولویت‌ها و مسئولیت‌هایتان را بشناسید.

۳-برنامه‌ای طراحی کنید.

شما اولویت‌هایتان را تعیین کرده‌اید، فهمیده‌اید در چه زمان‌هایی بیشترین بازدهی را دارید و تلف کننده‌های وقتتان را هم پیدا کرده‌اید. حالا باید برنامه‌ریزی کنید. این از بخش از کتاب مدیریت زمان شما یاد خواهد داد که چگونه بتوانید برنامه‌ای متناسب با اولویت‌هایتان بچینید، برای فعالیت های مهم تر وقت بیشتری پیدا کنید و مسائل بی اهمیت را از برنامه‎‌ی خودتان بیرون بریزید.

۴- برنامه‌ی خود را اجرا کنید: محدوده بندی زمان

حالا شما به یک دید کلی رسیده‌اید و برنامه هم دارید. اما سخت‌ترین بخش هر برنامه‌ای اجرای آن است. شاید اجرای برنامه با وجود وظایف و مشغله‌های زیاد غیر ممکن به نظر برسد اما راه حل هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند برنامه تان را واقعا اجرا کنید. در این بخش کتاب این راه‌حل‌ها را خواهید آموخت.

۵- مسیر خود را در برنامه حفظ کنید.

شاید سخت به نظر برسد اما باید در برنامه بمانید. باید بتوانید عقب افتادگی‌ها را جبران کنید و زمان‌های از دست رفته را به سرعت مدیریت کنید. تکنیک‌هایی وجود دارد که به شما کمک می‌کند در مسیر بمانید. این بخش کتاب این تکنیک‌ها را به شما آموزش می‌دهد.

۶-خود را مجددا ارزیابی کنید.

به پایان مسیر رسیده‌ایم. فکر می‌کنید چقدر موفق عمل کرده‌اید؟ چقدر توانسته‌اید زمانتان را بهبود ببخشید و بهره وری را بالا ببرید؟ چقدر از وقت‌های تلف شده‌تان از برنامه حذف شده‌اند؟ در این بخش کتاب مجموعه پرسش‌ها و راه‌حل‌هایی آمده است که ارزیابی شما را آسان‌تر و شفاف‌تر خواهد کرد.

موسسه انتشارات هاروارد، بیش از یک قرن تلاش

موسسه انتشارات هارواد بخشی از «دانشگاه هاروارد» آمریکا است. این موسسه ۱۳ ژانویه سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و از آن زمان به انتشار آثار آکادمیک پرداخته است. این انتشارات دو دفتر اصلی دارد. یکی در شهر «کمبریج» در ایالت ماساچوست آمریکا،  نزدیکی میدان هاروارد قرار داد و دیگری در شهر «لندن»، پایتخت انگلستان قرار گرفته است. «ویلیام سیسلر» ۲۷ سال ریاست این انتشارات را برعهده داشت. سال ۲۰۱۷ پس از بازنشستگی سیسلر، «جورج آندره» دانش آموخته‌ی زبان و ادبیات انگلیسی این مسئولیت را به عهده گرفت.

 ترجمه‌ مدیر بیست دقیقه‌ای در ایران

انتشارات آموخته‌ی اصفهان، انتشارات تخصصی در زمینه‌ی دانش علمی و نوین مدیریت در ایران است. این انتشارات از سال ۹۳ برنامه‌ای تدوین کرده تا به روزترین کتاب‌های مدیریت در سطح جهان در کمترین زمان ممکن در کشور ترجمه شود و در اختیار مخاطب ایرانی قرا بگیرد. در راستای تحقق این هدف خانم نرگس شفیعی، مترجم کتاب‌های مدیریت و بهبود کسب و کار مجموعه‌ی مدیر بیست دقیقه‌ای را برای این انتشارات ترجمه کرد. این مجموعه کتاب سال ۱۳۹۵ راهی بازار کتاب ایران شد.

pdf کتاب مدیریت زمان از این مجموعه را می‌تواند در همین صفحه دانلود کنید. تمام کتاب‌های این مجموعه با ترجمه‌ی نرگس شفیعی در فیدیبو موجود است.

در بخش نحوه‌ی اولویت بندی کارها از بخش چهارم کتاب مدیریت زمان می‌خوانیم

ماتریس دو در دوی زیر (که توسط استیفن کاوی متخصص مشهور بهره‌ وری رایج شد) به شما کمک می‌کند کارهای خود را بر اساس اهمیت و فوریت اولویت بندی کنید. وقتی یکی از موارد فهرست وظایف یا کار جدیدی را که به تازگی به شما سپرده شده است بررسی می‌کنید، مشخص کنید که آیا فوریت دارد(باید سریعا انجام شود) یا ندارد، و آیا مهم است(تاثیر قابل توجهی خواهد داشت) یا نیست و سپس این قوانین اثبات شده را به کار گیرید.

۱.فوری و مهم. این‌ها بحران‌ها و مهلت‌های زمانی‌لی هستند که باید در کل هفته با آن‌ها سرو کار داشته باشید. فرض کنید در رابطه با محصولی که بررسی می‌کنید، سایتی که به مدیریت آن کمک می‌کنید، یا ارباب رجوع مهمی که با او سر و کار دارید مشکلی وجود دارد. این‌ها همواره باید اولین اولویت شما باشند.

۲. غیرفوری اما مهم. این بخش شامل کارهایی است که تاثیر بالایی بر شما یا سازمانتان دارند اما لزوما زمان محدودی ندارند. این کارها احتمالا ارتباط نزدیکی با اهداف بلند مدت شما دارند: به عنوان مثال کسب مهارتی جدید یا کار برروی یک پروژه‌ی جدید. از آنجا که این کارها فوری نیستند اغلب زمان کافی به آن‌ها اختصاص نمی‌دهیم. به همین علت است که باید آن‌ها را اولویت دوم خود در نظر بگیرید.

۳. فوری و دارای اهمیت کمتر. این کارها باید به سرعت انجام شوند، اما انجام نشدن و یا دیر انجام شدن آن‌ها عواقب کمتری خواهد داشت. وقتی می‌خواهید مشخص کنید که کاری اهمیت کمتری دارد یا خیر، نه تنها تاثیر احتمالی آن بر خودتان بلکه تاثیری که بر سازمان یا گروهتان دارد نیز بررسی کنید. این ها باید اولویت سوم شما باشند.

۴. غیر فوری و دارای اهمیت کمتر. نام این دسته، همه چیز را درباره‌ی‌ آن بیان می‌کند. این ها کارهایی هستند که نیازمند توجه سریع نبوده و فوریت ندارند. بنابراین باید آخرین اولویت شما باشند. به عنوان مثال مدیریت ایمیل‌ها می‌تواند در این دسته جای گیرد.

دسته‌ها:

شناسنامه

فرمت محتوا
epub
حجم
363.۶۴ کیلوبایت
تعداد صفحات
88 صفحه
زمان تقریبی مطالعه
۰۲:۵۶:۰۰
نویسندهنرگس شفیعی
ناشرانتشارات آموخته
زبان
فارسی
تاریخ انتشار
۱۳۹۶/۰۶/۱۹
قیمت ارزی
3 دلار
قیمت چاپی
35,000 تومان
مطالعه و دانلود فایل
فقط در فیدیبو
epub
۳۶۳.۶۴ کیلوبایت
۸۸ صفحه

نقد و امتیاز من

بقیه را از نظرت باخبر کن:
دیگران نقد کردند
4.6
از 5
براساس رأی 11 مخاطب
5
ستاره
63 ٪
4
ستاره
36 ٪
3
ستاره
0 ٪
2
ستاره
0 ٪
1
ستاره
0 ٪
4 نفر این اثر را نقد کرده‌اند.
5

به نظر من امروز برای هر کسی نیاز است که دانی در مورد مدیریت زمان کسب کند

5

من جسبلا لتبد ا تدلتر الخریدل الکتابل اباز تللزن زجاجل ل اکتاب المبین

5

مختصر و مفید.

4

بد نبست

4.6
(11)
17,500
تومان
%30
تخفیف با کد «HIFIDIBO» در اولین خریدتان از فیدیبو

گذاشتن این عنوان در...

قفسه‌های من
نشان‌شده‌ها
مطالعه‌شده‌ها
مدیریت زمان
مدیریت زمان
نرگس شفیعی
انتشارات آموخته
4.6
(11)
17,500
تومان